Karenz Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 (edytowane) Gdy kupowałem forestera myślałem że będzie to samochód na +10 lat , rozglądam się powoli po znajomych hurtowniach za częściami i wygląda to bardzo marnie. Zacząłem zastanawiać się na odsprzedażą samochodu z powodu potencjalnych dużych problemów eksploatacyjnych po okresie gwarancji. Chciał bym jednak aby wypowiedzieli się właściciele najlepiej foresterów SH co do typowych problemów. Nie interesują mnie empiryczne stwierdzenia " mam nic się nie psuje " ale konkrety tłumik środkowy - kupiony w inter carsie 1000 zł na zamówienie W kręgu moich zainteresować leżą wszystkie elementy które psuja się w normalnej eksploatacji czyli: układ wydechowy w szczególności tłumiki, wieszaki układ zawieszenia w szczególności amortyzatory (których nie ma w żadnej hurtowni ) układ chłodzenia w szczelności termostat , pompa wody osprzęt silnika: przepływka , czujnik temperatury, czujnik prędkości , czujnik wału korbowego układ przeniesienia napędu w szczególności przeguby , menżety Planuje wszystkich napraw dokonywać sam już oswoiłem się z myślą że części nie będą dostępne od ręki ale zaczynam obawiać się że ich w ogóle nie będzie. Oferta następnego modelu nie nastają wizją rosnącą popularnością marki dlatego trzeba zrobić rachunek i coś postanowić. Zakładam że z dużymi naprawami będę udawał się do serwisów zewnętrznych (oczywiście autoryzowanych ) ale nie będę przecież jechał wymieniać jakieś pierdoły. Edytowane 12 Stycznia 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 co prawda nie forek ale XV ale lecie mu już 5 rok. Auto kompletnie bez awaryjne. W ASO było tylko na 2 przeglądach gwarancyjnych następnie stwierdziliśmy ze nie warto tam serwisować auta gdyż poziom obsługi jest marny a ceny astronomiczne jak za wymianę 3 filterków i oleju. Biorąc pod uwagę koszt serwisowania i części - XV jest jednym z najtańszych aut pod tym względem jakie mieliśmy. Będąc na przeglądzie rejestracyjnym poprosiliśmy o dokładne sprawdzenie zawieszenia gumek tulejek oczywiście za dodatkowe $$ - wszystko sztywne i dobre. Co do samych części - pełnego tego na rynku OEM' y i dobre zamienniki dostępne bez problemu w przyzwoitych $$ w sklepach internetowych ( nie ASO) z Łodzi czy Nowym Sączu, w sieci hurtowni IC też są. Jeżeli sam serwisujesz auto to się z Forkiem zaprzyjaźnisz. Jak coś sciagnałem manuala serwisowegow w PDF do forka sj co prawda po Angielsku ale wszystko w nim jest - mogę Ci jakoś podesłać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 No właśnie ten temat powstał bo ja nie nie umiem znaleźć tych części gdzie mogę dostać przewody WN albo cewki ? takie elementy często wychodzą nagle i trzeba je kupić na już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się