miki_mi2 Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 Generalnie pytanie jest takie: Ile może pić oleju i jest spoko, nie martwimy się , jeździmy i dolewamy. Seria. Oleum 10w40. Impreza GC 2.0 T 98r. Przebieg 250k Link to comment Share on other sites More sharing options...
MDsuperstar Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 Cześć, wszystkie teorie masz tu: Hasło: TAK Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted January 11, 2019 Author Share Posted January 11, 2019 Ten temat to jest kurcze pomieszanie z poplątaniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
MDsuperstar Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 @miki_mi2 i to chyba jest najlepsza odpowiedź na Twoje pytanie . Teorii są tysiące. Od tego, że nie ma brać w ogóle, poprzez 100ml/10000km do 1l/10000km (albo i więcej). Niektórzy powołują się na instrukcje, manuale serwisowe itd. Jeśli zadajesz to pytanie to zakładam, że zaczyna Cię to męczyć, czyli chyba bierze za dużo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 Popatrz na to od strony czysto finansowej - ile wydajesz na dolewki oleju vs. ile wydasz na remont Osobiście mam w garażu bańkę 4L (a w dłuższe trasy, np. Subariady, zabieram ze sobą). Jeśli kiedyś taka jedna bańka nie styknie na 10000 km to zacznę się zastanawiać i martwić. Przebieg 220k km. Pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki_mi2 Posted January 11, 2019 Author Share Posted January 11, 2019 4 godziny temu, MDsuperstar napisał: @miki_mi2 i to chyba jest najlepsza odpowiedź na Twoje pytanie . Teorii są tysiące. Od tego, że nie ma brać w ogóle, poprzez 100ml/10000km do 1l/10000km (albo i więcej). Niektórzy powołują się na instrukcje, manuale serwisowe itd. Jeśli zadajesz to pytanie to zakładam, że zaczyna Cię to męczyć, czyli chyba bierze za dużo ? Zastanawiam się ile to jest "za dużo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Guz Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 Jak już nie widzisz aut w lusterku to jest za dużo Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 Jeśli autko zaczyna brać olej na poziomie 1,5-2 litry oleju na 1tys.km,przy spokojnej cywilnej jeździe,to znaczy,że zbierać trzeba kasę na remont silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba259 Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 37 minut temu, cybel napisał: Jeśli autko zaczyna brać olej na poziomie 1,5-2 litry oleju na 1tys.km,przy spokojnej cywilnej jeździe,to znaczy,że zbierać trzeba kasę na remont silnika. Tutaj juz chyba troche przesada, 2 litry oleju na 1 tys km? Hehe. Wydaje mi sie ze jak bierze 1l na tys przy normalnej jezdzie to juz zdecydowanie czas na remont. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 Z życiowego doświadczenia, uważam, że granicą powinno być ok. 1l/1kkm. Powyżej to za chwile zgon. Normalnie, wolny ssak lub doładowany przy cywilnej jedzie, bierze od 50 do 500 ml/1 kkm. Inna sprawa, że jak mawiał mój Tato, taki obtarty, typu 2l/500 km to lekko się kręci, ma lepszego kopa i mniej pali. Oczywiście to był żart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 Subaru może pić ile chce. Do puki nadążasz polewać. Potem protestuje, stuka, obraca się i pada. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yosi Posted January 11, 2019 Share Posted January 11, 2019 mam imprezke z 2009 r i co 4000 km musze dolac +- 200-250 ml a olej wymieniam co 10000 km. sasiad posiada forestera i tez dolewa tyle co ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted January 12, 2019 Share Posted January 12, 2019 Czyli tak jak mówiłem, mieścicie się w przedziale 50 - 100 na tysia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klev Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Ja leje jakies 400ml na 1000km. Ale mam turbine z mega luzami w stanie agonalnym i mysle ze to jej "wina". Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted January 13, 2019 Share Posted January 13, 2019 Jeszcze trzeba rozróżnić branie oleju od wycieków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now