Jump to content

Legacy 2004 r - kontrolka air bag


slaweuszek
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie, ponieważ jestem nowy na tym forum. Dwa tygodnie temu zakupiłem Subaru Legacy 2004r i dość często podczas jazdy zapala mi się i samoczynnie gaśnie kontrolka Air Bag. Byłem dzisiaj u znajomego elektryka, który podłączał chyba 4 różne testery i w żadnym z nich nie miał możliwości diagnozy poduszek powietrznych. Silnik, ABS, centralna elektryka - z tymi sterownikami łączył się bez problemu. Czy mogę sam zdiagnozować w którym obwodzie tkwi problem ? Da się tam wybłyskać jakieś kody ?

Edited by slaweuszek
Link to comment
Share on other sites

Dziwna sprawa. Mam interface delphi i pokazuje mi takie bledy w legacy iv 2003r. Fakt ze pokazuje blad jesli sie swieci.
Co do Twojego problemu sprawdz wiazke pod siedzeniami kierowca, pasazer. Czesto ludzie nawpychaja tam smieci, poprzesowaja fotel i kostka zaczyna miec problemy. Jesli nie masz pewnosci czy auto nie mialo dzwona to sprawdz wiazke do czujnika udezeniowego z przodu w zdezaku (nie mam dokladnej wiedzy gdzie on sie znajduje) to bardziej z doswiadczenia. Ostatni punkt to wtyczki do airbagow. Ta w kierownicy... Moze zwijak sie pie...li. i ta po prawej stronie. No i cala reszte airbagow. Ostatni punkt no moze poza zwijakiem zawodzi najrzadziej.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tego nie wiem. Musialby wypowiedziec ktos kto ma wieksza wiedze. Ja wiem ze u diebie jak wyciagnalem fotel i zrobilem diagnostyke to blad mialem.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Możliwe, że jest tak samo jak w 

Legacy gen III. W moim też świeci kontrolka airbag, przy okazji wizyty u mojego "gazownika" ( który przy okazji jest świetnym elektronikiem samochodowym ) poprosiłem, żeby zdiagnozowal co jest nie tak. Podłączal kilka interfejsow i nic, w końcu przyniósł jakiś interfejs, który po podłączeniu pokazał komunikat, że w tym samochodzie nie jest możliwe zdiagnozowanie układu airbag, przy pomocy interfejsu, robi się to właśnie za pomocą kodów błyskowych. Tak jest w Legacy III, możliwe że w IV jest tak samo.

Link to comment
Share on other sites

W starszych modelach Subaru była czarna kostka na 6 pinów( 2 na górze i 4 na dole) pod deska obok kolumny kierowniczej na wysokości prawej nogi. W wiązce dochodzącej do kostki wychodziły jeszcze dwa luźne przewody z zarobionymi pinami, najczęściej zawinięte w taśmę izolacyjną. Umieszczając jeden z tych luźnych przewodów w w lewym górnie pinie ( patrzeć od przodu kostki, nie od strony przewodów), i następnie przekręcając kluczyk w pozycji zapłon kontrolka airbag powinna zacząć mrugać błędy. Umieszczając jeden przewód w górnym lewym pinie i a drugi w prawym górnym i przekręcając na zapłon błędy powinny się skasować. 

 

Filmik ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

W Legacy 2004 powinny być 2 kostki owinięte taśmą izolacyjną. Jedna 2 pinowa z żółtym i czarnym przewodem i druga 6 pinowa z m.in przewodami czerwonym i czerwono-czarnym. Przy włączonym zapłonie należy połączyć dowolny z pinów z 2 pinowej kostki z pinem 2  kostki 6 pinowej (zaznaczony na rysunku). Kontrolka airbag zacznie mrugać. Długie świecenie oznacza 10, krótkie 1. Należy zliczyć mrugnięcia i dodać do siebie (np. 2 długie i 1 krótki daje 21). Jeśli jest więcej niż jeden błąd, to będą kolejno po sobie mrugały, aż zaczną się powtarzać. Wtedy można wyłączyć zapłon i rozłączyć przewody. Jak będziesz miał kody, to pisz, powiem co oznaczają.

legacy airbag.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Marcin M napisał:

W Legacy 2004 powinny być 2 kostki owinięte taśmą izolacyjną. Jedna 2 pinowa z żółtym i czarnym przewodem i druga 6 pinowa z m.in przewodami czerwonym i czerwono-czarnym. Przy włączonym zapłonie należy połączyć dowolny z pinów z 2 pinowej kostki z pinem 2  kostki 6 pinowej (zaznaczony na rysunku). Kontrolka airbag zacznie mrugać. Długie świecenie oznacza 10, krótkie 1. Należy zliczyć mrugnięcia i dodać do siebie (np. 2 długie i 1 krótki daje 21). Jeśli jest więcej niż jeden błąd, to będą kolejno po sobie mrugały, aż zaczną się powtarzać. Wtedy można wyłączyć zapłon i rozłączyć przewody. Jak będziesz miał kody, to pisz, powiem co oznaczają.

legacy airbag.jpg

 

Kolego wiesz może które wtyczki odpowiadają za diagnostykę airbag w Legacy III ?

Link to comment
Share on other sites

Co prawda nie mam pewności co do kolorów przewodów, ale powinny być takie same wtyczki i taka sama procedura.

21 godzin temu, slaweuszek napisał:

Dziękuję za wszystkie informacje. Od wczoraj kontrolka poduszki nie świeci, więc muszę poczekać :)

 

Błędy zapisują się w pamięci. Więc jeśli ich nie kasowałeś, to możesz je odczytać. Oczywiście, jeśli chcesz, przymuszać nie będę:D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...