Skocz do zawartości

Legacy 2004 r - kontrolka air bag


slaweuszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie, ponieważ jestem nowy na tym forum. Dwa tygodnie temu zakupiłem Subaru Legacy 2004r i dość często podczas jazdy zapala mi się i samoczynnie gaśnie kontrolka Air Bag. Byłem dzisiaj u znajomego elektryka, który podłączał chyba 4 różne testery i w żadnym z nich nie miał możliwości diagnozy poduszek powietrznych. Silnik, ABS, centralna elektryka - z tymi sterownikami łączył się bez problemu. Czy mogę sam zdiagnozować w którym obwodzie tkwi problem ? Da się tam wybłyskać jakieś kody ?

Edytowane przez slaweuszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa. Mam interface delphi i pokazuje mi takie bledy w legacy iv 2003r. Fakt ze pokazuje blad jesli sie swieci.
Co do Twojego problemu sprawdz wiazke pod siedzeniami kierowca, pasazer. Czesto ludzie nawpychaja tam smieci, poprzesowaja fotel i kostka zaczyna miec problemy. Jesli nie masz pewnosci czy auto nie mialo dzwona to sprawdz wiazke do czujnika udezeniowego z przodu w zdezaku (nie mam dokladnej wiedzy gdzie on sie znajduje) to bardziej z doswiadczenia. Ostatni punkt to wtyczki do airbagow. Ta w kierownicy... Moze zwijak sie pie...li. i ta po prawej stronie. No i cala reszte airbagow. Ostatni punkt no moze poza zwijakiem zawodzi najrzadziej.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że jest tak samo jak w 

Legacy gen III. W moim też świeci kontrolka airbag, przy okazji wizyty u mojego "gazownika" ( który przy okazji jest świetnym elektronikiem samochodowym ) poprosiłem, żeby zdiagnozowal co jest nie tak. Podłączal kilka interfejsow i nic, w końcu przyniósł jakiś interfejs, który po podłączeniu pokazał komunikat, że w tym samochodzie nie jest możliwe zdiagnozowanie układu airbag, przy pomocy interfejsu, robi się to właśnie za pomocą kodów błyskowych. Tak jest w Legacy III, możliwe że w IV jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych modelach Subaru była czarna kostka na 6 pinów( 2 na górze i 4 na dole) pod deska obok kolumny kierowniczej na wysokości prawej nogi. W wiązce dochodzącej do kostki wychodziły jeszcze dwa luźne przewody z zarobionymi pinami, najczęściej zawinięte w taśmę izolacyjną. Umieszczając jeden z tych luźnych przewodów w w lewym górnie pinie ( patrzeć od przodu kostki, nie od strony przewodów), i następnie przekręcając kluczyk w pozycji zapłon kontrolka airbag powinna zacząć mrugać błędy. Umieszczając jeden przewód w górnym lewym pinie i a drugi w prawym górnym i przekręcając na zapłon błędy powinny się skasować. 

 

Filmik ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Legacy 2004 powinny być 2 kostki owinięte taśmą izolacyjną. Jedna 2 pinowa z żółtym i czarnym przewodem i druga 6 pinowa z m.in przewodami czerwonym i czerwono-czarnym. Przy włączonym zapłonie należy połączyć dowolny z pinów z 2 pinowej kostki z pinem 2  kostki 6 pinowej (zaznaczony na rysunku). Kontrolka airbag zacznie mrugać. Długie świecenie oznacza 10, krótkie 1. Należy zliczyć mrugnięcia i dodać do siebie (np. 2 długie i 1 krótki daje 21). Jeśli jest więcej niż jeden błąd, to będą kolejno po sobie mrugały, aż zaczną się powtarzać. Wtedy można wyłączyć zapłon i rozłączyć przewody. Jak będziesz miał kody, to pisz, powiem co oznaczają.

legacy airbag.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marcin M napisał:

W Legacy 2004 powinny być 2 kostki owinięte taśmą izolacyjną. Jedna 2 pinowa z żółtym i czarnym przewodem i druga 6 pinowa z m.in przewodami czerwonym i czerwono-czarnym. Przy włączonym zapłonie należy połączyć dowolny z pinów z 2 pinowej kostki z pinem 2  kostki 6 pinowej (zaznaczony na rysunku). Kontrolka airbag zacznie mrugać. Długie świecenie oznacza 10, krótkie 1. Należy zliczyć mrugnięcia i dodać do siebie (np. 2 długie i 1 krótki daje 21). Jeśli jest więcej niż jeden błąd, to będą kolejno po sobie mrugały, aż zaczną się powtarzać. Wtedy można wyłączyć zapłon i rozłączyć przewody. Jak będziesz miał kody, to pisz, powiem co oznaczają.

legacy airbag.jpg

 

Kolego wiesz może które wtyczki odpowiadają za diagnostykę airbag w Legacy III ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mam pewności co do kolorów przewodów, ale powinny być takie same wtyczki i taka sama procedura.

21 godzin temu, slaweuszek napisał:

Dziękuję za wszystkie informacje. Od wczoraj kontrolka poduszki nie świeci, więc muszę poczekać :)

 

Błędy zapisują się w pamięci. Więc jeśli ich nie kasowałeś, to możesz je odczytać. Oczywiście, jeśli chcesz, przymuszać nie będę:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...