yosi Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 Witam, Mam pytanko, wczoraj pokonalem 1100km co jakis czas stawalem (300, 500, 700, 1100 kilometrow) i sprawdzalem weze od chlodnicy, gorny jest goracy a dolny zimny, wiatrak chodzi, cieplo w aucie. Czy to mozliwe ze przy tej porze jazdy dolny waz bylby zimny? Zmierzam do tego ze jezdzac w miescie w zbiorniczku przybywa z pol litra wiecej plynu a jak zgasze auto to spowrotem sobie pobiera plyn (normalne zjawisko). Problem natomiast sie pojawia w dluzszej trasie jadac autostrada po 300 kilometrach mroga kontrolka chlodnicy, zatrzymuje sie otwieram maske i co widze? zbiorniczek wyrownawczy jest pelny a silnik pochlapany plynem.(plyn tryska ze zbiorniczka) dodam ze korek od chlodnicy jest nowy. Pomozcie prosze Panowie,bede wdzieczny. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 (edited) Dostaje wyższej temperatury? Mechanikiem nie jestem ale przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia dolny wąż również powinien być gorący. Możliwe że problem leży w wadliwym termostacie lub pompie wodnej albo uszczelka poleciała Edited January 9, 2019 by abecer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 Miałem tak jak wydmuchało UPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
yosi Posted January 9, 2019 Author Share Posted January 9, 2019 mechanik sprawdzal, kompresja na zaworach jest porownywalna, plyn czysty, cieplo dmucha, i sprawdzal testerem na co2 i nic nie wykazalo ze to UPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 Dokładnie jak u mnie. Kompresja wzorowa, 3 testy na co2 nic nie wykazały, silnik się nie grzał itp. Ale ja mam wolnossaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 jakie ty masz auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
yosi Posted January 9, 2019 Author Share Posted January 9, 2019 impreze z 2009 roku Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 ale miałem przypadek walniętego czujnika temperatury za wcześnie włączał wentylator zanim termostat zdarzył się otworzył ale u mnie auto się ne gotowało i nie wyrzucało płynu nawet na zamkniętym termostacie pewnie jak sie podgrzał więcej to się otwierał silnik 2.o wolny ssak prawdopodobnie masz walnięty termostat jedz do mechanika niech sprawdzi korek na chłodnicy , pompa wody, termostat i przy jakiej temperaturze włącza się wiatrak czy prawidłowo tylko te elementy odpowiadają za obieg płynu jak wszystko ok to uszczelka Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc120 Posted January 10, 2019 Share Posted January 10, 2019 Ja tak miałem w Maździe 626 2.0 D Comprex, jak się silnik dobrze rozgrzał to ciśnienie z jednego z cylindrów szło w pobliski kanalik układu chłodzenia, płyn wyrzucało do zbiornika, a później na zewnątrz. Jeżeli jeszcze nie zaprowadziłeś do mechanika, a taka sytuacja trwa od jakiegoś dłuższego czasu, to samemu bez pomocy mechanika możesz wykręcić świece i sprawdzić, czy są tak samo wypalone, czy może któraś ma czarny nalot, bo przecież, jak ciśnienie idzie w płyn chłodniczy to i płyn powinien też wchodzić w cylinder, no chyba ze to jeszcze nie ten etap, że jeszcze za wcześnie i szczelina jest za mała Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted January 12, 2019 Share Posted January 12, 2019 Na razie sprawdź/wymień termostat. Bez czarnowidztwa. Przecież on się otwiera pod wpływem temperatury. Jak pada mechanicznie, to pozostaje zamknięty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ada///m Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Też obstawiam termostat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yosi Posted January 17, 2019 Author Share Posted January 17, 2019 Wymienilem dzis termostat i okazalo sie ze to go bolalo. Reasumując gdy auto stalo i je odpowietrzalem na poczatek silnik byl chlodzony przez tzw: maly obiekt gorny waz goracy natomiast dolny zimny a gdy temperatura wzrosnie to otwiera sie termostat i mamy tzw:duzy obiekt chlodzenia silnika wspomagajace przez wentylatory tzn. ze gorny i dolny waz jest goracy. (roznica ciepla miedzy gornym a dolnym wezem jest nie wielka) ale w czasie jazdy to juz roznica jest ogromna!!! Imprezka zostala na dzien dzisiejszy wyleczona zobaczymy na jak dlugo. Pozdrawiam wszystkich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 28 minut temu, yosi napisał: Wymienilem dzis termostat i okazalo sie ze to go bolalo. Reasumując gdy auto stalo i je odpowietrzalem na poczatek silnik byl chlodzony przez tzw: maly obiekt gorny waz goracy natomiast dolny zimny a gdy temperatura wzrosnie to otwiera sie termostat i mamy tzw:duzy obiekt chlodzenia silnika wspomagajace przez wentylatory tzn. ze gorny i dolny waz jest goracy. (roznica ciepla miedzy gornym a dolnym wezem jest nie wielka) ale w czasie jazdy to juz roznica jest ogromna!!! Imprezka zostala na dzien dzisiejszy wyleczona zobaczymy na jak dlugo. Pozdrawiam wszystkich. Dobrze że tylko termostat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now