Jump to content

waz od chlodnicy


yosi
 Share

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanko, wczoraj pokonalem 1100km co jakis czas stawalem (300, 500, 700, 1100 kilometrow) i sprawdzalem weze od chlodnicy, gorny jest goracy a dolny zimny, wiatrak chodzi, cieplo w aucie. Czy to mozliwe ze przy tej porze jazdy dolny waz bylby zimny? Zmierzam do tego ze jezdzac w miescie w zbiorniczku przybywa z pol litra wiecej plynu a jak zgasze auto to spowrotem sobie pobiera plyn (normalne zjawisko). Problem natomiast sie pojawia w dluzszej trasie jadac autostrada po 300 kilometrach mroga kontrolka chlodnicy, zatrzymuje sie otwieram maske i co widze? zbiorniczek wyrownawczy jest pelny a silnik pochlapany plynem.(plyn tryska ze zbiorniczka) dodam ze korek od chlodnicy jest nowy.

Pomozcie prosze Panowie,bede wdzieczny.

Pozdrawiam

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dostaje wyższej temperatury? 

 

Mechanikiem nie jestem ale przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia dolny wąż również powinien być gorący. Możliwe że problem leży w wadliwym termostacie lub pompie wodnej albo uszczelka poleciała 

Edited by abecer
Link to comment
Share on other sites

ale miałem przypadek walniętego czujnika temperatury za wcześnie włączał wentylator zanim termostat zdarzył się otworzył ale u mnie auto się ne gotowało i nie wyrzucało płynu nawet na zamkniętym termostacie pewnie jak sie podgrzał więcej to się otwierał

silnik 2.o wolny ssak

 

prawdopodobnie masz walnięty termostat

 

jedz do mechanika niech sprawdzi korek na chłodnicy , pompa wody, termostat i przy jakiej temperaturze włącza się wiatrak czy prawidłowo tylko te elementy odpowiadają za obieg płynu jak wszystko ok to uszczelka

Link to comment
Share on other sites

Ja tak miałem w Maździe 626 2.0 D Comprex,  jak się silnik dobrze rozgrzał to ciśnienie z jednego z cylindrów szło w pobliski kanalik układu chłodzenia, płyn wyrzucało do zbiornika, a później na zewnątrz.

Jeżeli jeszcze nie zaprowadziłeś do mechanika, a taka sytuacja trwa od jakiegoś dłuższego czasu, to samemu bez pomocy mechanika możesz wykręcić świece i sprawdzić, czy są tak samo wypalone, czy może któraś ma czarny nalot, bo przecież, jak ciśnienie idzie w płyn chłodniczy to i płyn powinien też wchodzić w cylinder, no chyba ze to jeszcze nie ten etap,  że jeszcze za wcześnie i szczelina jest za mała 

Link to comment
Share on other sites

Wymienilem dzis termostat i okazalo sie ze to go bolalo. Reasumując gdy auto stalo i je odpowietrzalem na poczatek silnik byl chlodzony przez tzw: maly obiekt gorny waz goracy natomiast dolny zimny a gdy temperatura wzrosnie to otwiera sie termostat  i mamy tzw:duzy obiekt chlodzenia silnika wspomagajace przez wentylatory tzn. ze gorny i dolny waz jest goracy. (roznica ciepla miedzy gornym a dolnym wezem jest nie wielka) ale w czasie jazdy to juz roznica jest ogromna!!!

Imprezka zostala na dzien dzisiejszy wyleczona zobaczymy na jak dlugo. Pozdrawiam wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, yosi napisał:

Wymienilem dzis termostat i okazalo sie ze to go bolalo. Reasumując gdy auto stalo i je odpowietrzalem na poczatek silnik byl chlodzony przez tzw: maly obiekt gorny waz goracy natomiast dolny zimny a gdy temperatura wzrosnie to otwiera sie termostat  i mamy tzw:duzy obiekt chlodzenia silnika wspomagajace przez wentylatory tzn. ze gorny i dolny waz jest goracy. (roznica ciepla miedzy gornym a dolnym wezem jest nie wielka) ale w czasie jazdy to juz roznica jest ogromna!!!

Imprezka zostala na dzien dzisiejszy wyleczona zobaczymy na jak dlugo. Pozdrawiam wszystkich.

Dobrze że tylko termostat :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...