Gość Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Witam. Byłem dzisiaj na hamowni, przed pomiarem auto działało sprawnie, zero stuków puków, nic zupełnie. Podczas pierwszego pomiaru 220 km i 346 niujtów, potem prawdopodobnie coś się zje ... i drugi pomiar 198 km i 319 njutów i trzeci 202 km i 301 niujtów. 3 różne pomiary z tendencją spadkową. Po wyjechaniu z hamowni i zasłyszeniu pracy silnika przeraziłem się, otóż silnik klekocze, jak dodaje gazu, lub hamuje silnikiem, czyli podczas obciążenia układu. Na wolnych chodzi równo i nie klekocze, jedynie podczas jazdy i to też nie zawsze. Poniżej filmik z nagrania .... czy to są objawy wywalonej panewki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi660r Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Nie miałem styczności z panewką w Subaru ale miałem przytartą w 1,8t audi. Objaw był taki że klekotal jak zimny stary diesel, bez różnicy czy pod obciążeniem czy nie. Check engine Ci się palił przed próbą na hamowni? Sprawdzałeś to może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zandeo Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Panewka daje o sobie znać przez cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Check jest spowodowany systemem wspomagania powietrza, rzuca mi go non stop zatarta pompka. Auto bylo czytane przed pomiarem i błąd na czas pomiaru był wykasowany, niestety jest na tyle upierdliwy, ze wrzuca check za każdym uruchomieniem silnika. Jutro zobacze jak jest na zimnym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Nie odpalałbym go więcej. Laweta, poważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) Najdziwniejsze jest to, że silnik pracuje równo i miarowo, przyspiesza miarowo, nie szarpie, nie drga etc Edytowane 8 Stycznia 2019 przez The_Sickness Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 47 minut temu, Zandeo napisał: Panewka daje o sobie znać przez cały czas. Niekoniecznie, wyklepana może stukać przy zmianach obciążenia w średnim zakresie obrotów, tak jak na filmiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Powiem wam Panowie, że strach mnie obleciał, skitrany w kącie obgryzam paznokcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Chyba nie jest za wesoło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Czy przy tych kolejnych pomiarach lub przed nimi były jakieś stuki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Przed pomiarami było ok, w trakcie pierwszego pomiaru też raczej, dopiero drugi pomiar i trzeci wskazał mniejszą moc i spadek momentu, kiedy zaczęło klekotać nie wiem, ja nie byłem w pomieszczeniu hamowni, Panowie nie słyszeli nic rzekomo, z resztą wątpie żeby ktokolwiek mógł coś słyszeć jak decybele podbijały na zmianę nadmuch i blitz. Auto jedzie normalnie, nie szarpie, normalnie palił etc. Może turbinę szlag trafił, jakaś łaptka klemocze. Dziś chyba spać nie będę a jutro z duszą na ramieniu będę szukał diagnozy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 A na jalowym biegu jest to samo? Czy tylko pod obciążeniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) Tylko pod obciążeniem, na luzie chodzi równo i miarowo Edytowane 8 Stycznia 2019 przez The_Sickness Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilJB Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 To, że pierwszy wynik jest najlepszy to normalne. W kolejnych pomiarach będzie zawsze mniejsza moc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Brzmi to jak panewka i raczej bym już nie odpalał tylko jak masz gdzie to spuścić olej i zobacz jak wyglada (czy są opiłki ) jak się olej będzie mienił to bardzo mi przykro. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkarp Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Można bodajże sprawdzić, na którym cylindrze stuka przez kolejne odlaczanie świec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Panewka 100% 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Nie jestem ekspertem ale u mnie brzmiało to podobnie mniej więcej od 3tys obrotów i była to panewka. Silnik też pracował równo i miarowo. Czy przed pomiarem sprawdzałeś poziom oleju? Silnik był dobrze rozgrzany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Panewka. Nie odpalaj go. Wyciągaj silnik i remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Poziom oleju i dolewki na bieżąco, silnik był po 40 km trasy rozgrzany dobrze. Odpaliłem na zimnym nie stukał, jadę do swojej firmy a potem pod zakład znajomego w zakresie 2 tys obrotów. Dzisiaj mam nadzieję diagnoza. Nic nie spałem praktycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Życie nie kończy się na samochodach i pieniądzach. Jeśli to faktycznie panewka, trochę porozpaczasz, to normalne, potem naprawisz, może zakujesz motor i zrobisz go na trochę więcej mocy. Wielu z nas przechodziło tą wyboistą drogą. Subaru trzeba kochać albo nienawidzić. A już w ogóle silnik EJ255, który swego czasu "wygrał" ranking na najgorszy motor o pojemności powyżej 2,0 litra. Powodzenia. .... a i dodam za Kolegami: nie odpalaj go więcej !! Pożycz od kogoś auto, obojętnie, bo narobić się może parę tysi więcej wydatków, jak poleci coś jeszcze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GUEST Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 4 godziny temu, The_Sickness napisał: dolewki na bieżąco Jeżeli motor wymagał dolewek często i w relatywnie dużych ilościach to nie ma co nagle rozpaczać bo sygnalizował zużycie albo awarię. Łagodnie traktowany pewnie by pojeździł. Trzykrotna próba maksymalnego obciążenia z dwuminutowymi przerwami tutaj okazała się przysłowiowym gwoździem do .... Głowa do góry. Silnik do remontu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Miałem na myśli wymiana co 8 tys liquymolly 5w30, dolewane ok 200ml co 1000km. Podzas badania olej na pół skali w mieczu. Cóż, wczoraj rozpacz dzisiaj juz trzeba się brać do roboty. Przytrafiło się zło, ale mam nadzieję dobrze się zakończy. Jeżeli silnik trzeba będzie kroić to zrobię już kompleks, przynajmniej będę miał wiedzę na temat stanu motoru. Staram się już trzymać głowę wyżej. To nie koniec świata, może nawet i nie koniec silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Subaru to stan umyslu. Ja do swojego tez dokladalem i cieszylem sie jazda. Teraz jak pogonilem i poszedlem w innym kierunku to wciaz przegladam ogloszenia i kombinuje jak wytlumaczyc drugiej polowie ze kolejne subaru to naprawde swietny pomysl . Z dotychczasowych wozkow ktorymi jezdzilem to wlasnie subaru ma najwyzszy wspolczynnik frajdy (przynajmniej dla mnie). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 Temat ogarnięty. Panewka, ale zakresu szkód nie znam. Jutro laweta wiezie auto do Klebarka gdzie Panowie tworzą silniki i jedziemy na bogato. Kompletny remont przy doborze komponentów w granicach zdrowego rozsądku, tj. ulepszamy serię ale bez przesady. Zarys prac już jest, wiem jaką chcę iść drogą. Paradoksalnie to co wczoraj było tragedią dziś jest kopem do działania i już czuję ekscytacje na myśl o tym co z autem zrobimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się