Ireneusz Ruszczyk Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) Witam Subarki i Subarków ;-) Jestem (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem Outback'a 2006/7 2.5 od trzech dni... No i zaczynają się jakieś dziwne zachowania, które nieco mnie niepokoją... 1) Radio - Podświetlenie przycisków świeci się na czerwono, panel klimatyzacji działa i wyświetla temperaturę, a radio potrafi na trasie 30 km zgasnąć sobie (brak dźwięku i czarny wyświetlacza radia) i sam się włączać poprzez pojawienie się napisu SUBARU i potem włącza się już radio i ustawiona ostatnio stacja... czasami kilka razy pod rząd... taka choinka ze zmianami co 10-15 sec. a czasami jest ok. Nie odnalazłem jeszcze w tym żadnej zależności... Generalnie problem pojawił się po dwóch dniach - pierwszy raz pojawił się wczoraj wieczorem... wystąpił także dzisiaj rano przez pierwsze 10km.. potem jeszcze kolejne 20km do pracy już nie było problemu. 2) dzisiaj rano miałem dziwny objaw przy ruszaniu - odpaliłem - ok, cofnąłem - ok, ruszyłem, przejechałem jakieś 100m i nagle MUŁ... brak mocy, pedał w podłogę i powoli, baaaardzo powoli się kulał jak dobił do około 2 tyś. obrotów to jakby moc odzyskał ale skrzynia przerzuciła bieg i znowu MUŁ... wiec wrzuciłem na ręczną zmianę i przecheblowałem na "1"... przejechałem tak 400m i problem minąl... Niestety nie sprawdziłem czy na neutralu się wkręcał na obroty... i liczę, że albo to znana przypadłość i już jesteście mnie w stanie nakierować na co zwrócić ewentualnie uwagę przy kolejnej tego typu sytuacji. Ps. Z racji, że całe życie jeżdżę używanymi autami i raczej omijam szlagiery passatiery to staram sie kupić sobie jakiś podstawowy komp do odczytywania błędów - Bo wiem, że koledzy i koleżanki z forum pomogą niejednokrotnie dzięki temu uniknąłem dziwnych i drogich napraw w serwisach (nawet w tych z dobrymi opiniami). Zatem jaki kabelek polecacie do podstawowej diagnostyki? Edytowane 8 Stycznia 2019 przez Ireneusz Ruszczyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 7 minut temu, Ireneusz Ruszczyk napisał: Witam Subarki i Subarków ;-) Jestem (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem Outback'a 2006/7 2.5 od trzech dni... No i zaczynają się jakieś dziwne zachowania, które nieco mnie niepokoją... 1) Radio - Podświetlenie przycisków świeci się na czerwono, panel klimatyzacji działa i wyświetla temperaturę, a radio potrafi na trasie 30 km zgasnąć sobie (brak dźwięku i czarny wyświetlacza radia) i sam się włączać poprzez pojawienie się napisu SUBARU i potem włącza się już radio i ustawiona ostatnio stacja... czasami kilka razy pod rząd... taka choinka ze zmianami co 10-15 sec. a czasami jest ok. Nie odnalazłem jeszcze w tym żadnej zależności... Generalnie problem pojawił się po dwóch dniach - pierwszy raz pojawił się wczoraj wieczorem... wystąpił także dzisiaj rano przez pierwsze 10km.. potem jeszcze kolejne 20km do pracy już nie było problemu. Niestety zimne luty dały o sobie znać. Dość częsta przypadłość w firmowych radiach Subaru. 9 minut temu, Ireneusz Ruszczyk napisał: Zatem jaki kabelek polecacie do podstawowej diagnostyki? Pierwszy z brzegu VAG KKL. https://allegro.pl/oferta/kabel-vag-usb-obd-ii-4-vw-audi-seat-skoda-sklep-7477448295 Do kompletu FreeSSM. https://sourceforge.net/projects/freessm.berlios/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ireneusz Ruszczyk Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 WOJO ! Szacun i dzięki za szybką odpowiedź. Wiem, że dość chaotycznie opisałem moje przypadłości ... Co do zimnych lutów - wiadomo gdzie ich dokładnie szukać,na płycie (obw. zasilania?) czy dla zasady przegrzać wszystkie ? A no i jeszcze ... Jak się okazuje w Outback'ach III były wersje poliftowe... wiecie coś więcej na temat różnic ? po czym poznać i na czym dokładnie polegał LIFT ? bo chyba nieświadomie kupiłem polift... a pytam bo szukam zawiasu do podłokietnika (mój jest ułamany). Podłokietnik jest taki podwójny - uchyla się i w tej uchylającej się części jest jeszcze jeden taki płytki... u mnie jest pęknięty zawias ten od odchylania całości. Wiecie coś może czy da radę to dostać ? ASO ? czasami takie duperele kosztują tam grosze a na alledrogo trzeba kipić cały tunel za kilka stów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 13 minut temu, Ireneusz Ruszczyk napisał: A no i jeszcze ... Jak się okazuje w Outback'ach III były wersje poliftowe... wiecie coś więcej na temat różnic ? po czym poznać i na czym dokładnie polegał LIFT ? bo chyba nieświadomie kupiłem polift... a pytam bo szukam zawiasu do podłokietnika (mój jest ułamany). Podłokietnik jest taki podwójny - uchyla się i w tej uchylającej się części jest jeszcze jeden taki płytki... u mnie jest pęknięty zawias ten od odchylania całości. Wiecie coś może czy da radę to dostać ? ASO ? czasami takie duperele kosztują tam grosze a na alledrogo trzeba kipić cały tunel za kilka stów... Zrób fotki radia i uszkodzonego zawiasu. Może jeszcze mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ireneusz Ruszczyk Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Spoko będę z pracy wracał to się ogarnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Ireneusz Ruszczyk napisał: po czym poznać i na czym dokładnie polegał LIFT ? Przed liftem: 2003-2006 Po lifcie: 2006-2009 Różnice: Inny przód (najłatwiej poznać po reflektorach) Inna klapa z tyłu Inne lusterka Radio - przed liftem srebrne, po lifcie czarne Trochę inne siedzenia, zegary, nawigacja, kierownica (detale) Po lifcie doszły (opcjonalnie): klima dwustrefowa, bezkluczykowy dostęp, łopatki do zmiany biegów, światła biksenonowe i pewnie coś o czym zapomniałem Przed liftem: Po lifcie: Edytowane 8 Stycznia 2019 przez Oczkoo15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ireneusz Ruszczyk Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 2 godziny temu, Oczkoo15 napisał: Po lifcie doszły (opcjonalnie): klima dwustrefowa, bezkluczykowy dostęp, łopatki do zmiany biegów, światła biksenonowe i pewnie coś o czym zapomniałem No i pół internetu przeczytasz a połowy się nie dowiesz ;) dzięki!!! Czyli mam polift ;) jest klima dwustrefowa szkoda, że nie ma bezkluczykowego dostępu. No i sterowania radiem z kierownicy !!! Poniżej zdjęcia schowka i radia... Wracajac z pracy znowu żyło swoim życiem... Tym razem np. działał wyświetlacz z radia a nie było czerwonego podświetlenia przycisków. 13 godzin temu, WOJO napisał: Zrób fotki radia i uszkodzonego zawiasu. Może jeszcze mam. Już fotki są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 4 godziny temu, Ireneusz Ruszczyk napisał: Już fotki są Z przykrością stwierdzam, że spóźniłeś się o miesiąc. Stał cały tunel środkowy od wersji UK ze 3 lata. Kupiłem w komplecie dla podwyższanego akcesoryjnego podłokietnika. Przed świętami robiłem porządki... Ale mam wrażenie, że Ty masz uszkodzony zawias właśnie w tym akcesoryjnym schowku. Spróbuj się przyjrzeć, czy można wykorzystać/przerobić zawias od pokrywki. Te często są dostępne za grosze (taki też "sprzątnąłem"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ireneusz Ruszczyk Opublikowano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2019 (edytowane) 8 godzin temu, WOJO napisał: Z przykrością stwierdzam, że spóźniłeś się o miesiąc. Podaj namiary śmietnika a tak serio to dzięki za wskazówki czyli rozumiem, że są dwa rodzaje podłokietników a) zwykłe b) akcesoryjne (z tą dodatkowa przestrzenią w samym podłokietniku - w części uchylnej) Pytałem o to, bo być może sam zawias idzie zakupić jako część w ASO... i być może kosztuje przysłowiowe 5zł... lub macie na to jakiś patent ;D Bo poprzedni właściciel pokleił to na gorący klej... Co jak widać trwałością nie grzeszy Co do radia to zdecydowanie skłaniam się ku stwierdzeniu, że usterka się ujawnia w zimnym... lub jest związana w jakiś sposób wycieraczkami ;D Edytowane 9 Stycznia 2019 przez Ireneusz Ruszczyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się