Skocz do zawartości

Toyobaru ver 2.0 czyli MR2 STI?


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Wraz z pojawieniem sie plotek o silniku 2.4 w nastepcy BRZ/GT86, coraz bardziej konkretne robia sie informacje o rzekomej kolejnej wspolpracy Toyoty z Subaru. Tym razem chodziloby o nowa generacje MR2 - czyli po GT86 i Suprze, trzeci do kolekcji reanimowany samochod sportowy Japonczykow. Mowi sie o silniku turbodoladowanym i mocy przekracajacej 300KM. Jesli to prawda, wprowadzenie tego modelu wyjasnialoby upor, z jakim Japonczycy - mimo ciaglych prosb i narzekan klientow - uparcie nie oferowali mocniejszej wersji BRZ/GT86!

 

Tak czy siak: O ile moja emocjonalna strona cieszy sie na mysl o nowym, sportowym Subaraku z centralnym silnikiem i (kto wie?) napedem na cztery kola, o tyle mam tez pewne obawy, ze malo praktyczny charakter tego samochodu (bagaznik pod gwarancja mniejszy od BRZ...) oraz ciagle pogarszajacy sie problem limitow emisji spalin spowoduje, ze sie w ogole w Europie nie pojawi... :unsure:

 

Z drugiej strony, kto wie - moze analiza rynku pokazala, ze wlasnie w tej formie sprawdzi sie nastepca WRX STI? ^_^

 

Niech ten watek sluzy zbieraniu informacji i plotek odnosnie tego konkretnego modelu :)

 

 

toyota-mr2_1600x0w.jpg

 

 

PS co prawda nie bylo to mid-engine, ale w podobnej postaci Subaru juz kiedys oferowalo "ciekawe" coupe ;)

Subaru%20Alcyone%20(2).jpg 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Than_Junior napisał:

 

bo takie kraza plotki... :)  Ale narazie to wszystko oczywiscie wrozenie z fusow

 

pozyjemy, zobaczymy... ale AWD wywinduje cene :(

 

btw, w segmencie srednio-rozmiarowych coupe zapowiada sie nowy gracz - jezeli im wyjdzie auto tak samo udane jak i30N, to bedzie z czego wybierac (ale to tylko na reke nam, czyli konsumentom ;) )

 

http://www.thedrive.com/news/24466/exotic-halo-car-for-hyundais-n-performance-sub-brand-reportedly-confirmed

 

https://www.autoblog.com/2018/10/28/hyundai-n-performance-halo-car/#slide-4244229

 

 

22 minuty temu, Than_Junior napisał:

(...) pewne obawy, ze malo praktyczny charakter tego samochodu (bagaznik pod gwarancja mniejszy od BRZ (...)

 

nie przejmuj sie - podhodujesz dzieci i znowu wrocisz do 2-drzwiowek- przynajmniej ja wrocilem ;):dance:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, krist napisał:

a skąd informacja że to auto będzie oferowane jako subaru, a nie tylko toyota?

 

Yakimoto Niewiadomo napisal mi to w prywatnej wiadomosci na instagramie! :D

Jeszcze raz: narazie wszystko co krazy po swiecie, to jedynie plotki. Ale skoro w centrum wiadomosci stoi, ze ma to byc kooperacja miedzy Subaru a Toyota, to nie ma raczej powodu, dla jakiego mialoby to byc sprzedawane tylko pod szyldem Toyoty :) 

 

Toyota GT86 - Subaru BRZ

Toyota Supra - BMW Z4

...

 

 

"Not long ago, Supra chief engineer Tetsuya Tada referenced the Celica, MR2, and Supra as, “The Three Brothers” from the ‘80s and ‘90s and hopes to have a similar lineup in the near future. With this recent mid-engined Subaru floating around, it just could be the missing piece to the Toyota sports car trinity."

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy fragment: "rumors tell us this car would have that mid-mount mill for powering the rear wheels, with electric power driving the fronts for a hybrid all-wheel-drive arrangement. What’s unclear is whether that would involve one electric motor or two, but with the relatively tight confines of a mid-engine car, we’re banking on just one for the time being. In either case, output is said to be on the modest side at roughly 330 horsepower (246 kilowatts) all total."

 

Dotychczasowe doswiadczenie z hybrydami mowi mi, ze o ile w uzytkowaniu na codzien maja fajnego kopa, o tyle juz podczas intensywnego uzytkowania dajmy na to, na torze badz na autostradzie, baterie dosc szybko traca moc i calosc robi sie slaba. Jezdzilem M4 i BMW i8 i to drugie naprawde super sie prowadzi i na ciasnych nawrotach jest bardzo zwinne, prowadzi sie nawet "lzej" od M4, ktore jest troche przyciezkawe.

 

Przy setupie takim, jak wspomniano w cytacie mam jednak obawy, ze "nagla" utrata napedu na przod moze spowodowac, ze samochod bedzie sie zachowywal troche nieprzewidywalnie... :unsure:

 

 

Render jest ciekawy, choc co najmniej jeden element nie pasuje mi do designu Subaru: Male okna. Co jak co, ale Subaru zawsze stara sie, aby widocznosc z kabiny byla jak najlepsza. Szczerze to nawet w BRZ jest - jak na typ samochodu - calkiem dobra. Tutaj dolna linia jest bardzo wysoka, okna malutkie, w srodku pewnie byloby ciemno.

 

Ano i wlew paliwa jest po niewlasciwej stronie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...