kwantomas123 Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Witam serdecznie, Zakładam nowy temat, bo pomimo prób szukania, nie odnalazłem odpowiedzi na mój problem. Posiadam Subaru Legacy '04 2.5 L 165 km. Od około miesiąca sporadycznie podczas uruchomienia samochodu, komputerze pokładowym, wyświetlał się napis "err", by po chwili zamigać kilkukrotnie i spowrotem pokazywać wskazania komputera. Od około tygodnia świeci się na stałe - przyciskiem "disp" nic nie da się zmienić. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Ps: wszystko działa normalnie, nie świecą się żadne niepożądane kontrolki. Ps2: dziś uzupełniłem płyn do wspomagania do porządnego poziomu ponieważ było poniżej minimum Ps3: załączam zdjęcie Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Puknij go energicznie- wróci na chwilę. Masz w zegarku zimne luty- wymontuj i przegrzej lutownica. Częsta przypadłość.melduje ze nic nie musze Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwantomas123 Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Spróbuję tak zrobić i dam znać czy udało się naprawić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raph Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Akumulator w porządku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwantomas123 Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Auto codziennie jeździ 100 km +więc powinien być okej. Nie sprawdzałem czy ma dobre ładowanie ale może faktycznie też to skontroluje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoQ Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Miałem/mam podobnie. Sporadycznie po odpaleniu wyskakuje Err, puknięcie w ekran czasem pomaga, czasem nie. Czasem zniknie po kilku sekundach, czasem po minucie. Przelutowalem kilka podejrzanych lutów na płytce ale jakiejś specjalnej różnicy nie ma. Może kiedyś z nudów rozbiorę jeszcze raz i przelutuję całość. Można też spróbować podgrzać w piekarniku jak padające karty graficzne, pewnie to będzie u mnie ostateczność jak lutownica nie pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwantomas123 Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Póki co muszę poszukać na forum jak się dobrać do niego i będziemy eksperymentować. Najbardziej w obecnej porze roku brakuje termometru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 46 minut temu, kwantomas123 napisał: Póki co muszę poszukać na forum jak się dobrać do niego i będziemy eksperymentować. Najbardziej w obecnej porze roku brakuje termometru Musisz wyjąć cały element ze schowkiem i nawiewami. Jest wkładany na wcisk na zatrzaski więc nie trzeba nic rozkręcać. Jak wszystko zdejmiesz to od środka zegarek jest przykręcony chyba na jedną śrubkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwantomas123 Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Dzięki serdeczne. Czyli brutalna siła wystarczy, nic nie trzeba podważyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonless Posted January 6, 2019 Share Posted January 6, 2019 Poniżej masz screeny z manuala, ja u siebie trochę poszarpałem i udało się wyjąć całość. Można delikatnie podważyć od góry ale trzeba uważać żeby deski nie uszkodzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirek 67 Posted May 23, 2019 Share Posted May 23, 2019 Witam Jak wypiąłem jedną z wtyczek na liczniku (tę większą) to wyświetlił mi się błąd na komputerku pokładowym. Oczywiście zegary licznika też nie działały, po ponownym wpięciu było OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artman84 Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 Nie wiem czy pomoże ale spróbuj po uruchomieniu silnika delikatnie cofnąć kluczyk. Mnie stacyjka czasem nie "odbija" do końca po odpaleniu i kluczyk zostawał jakby w między pozycji co skutkowało errorem na wyświetlaczu od czasu do czasu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kwantomas123 Posted May 31, 2019 Author Share Posted May 31, 2019 (edited) W dniu 24.05.2019 o 17:33, Artman84 napisał: Nie wiem czy pomoże ale spróbuj po uruchomieniu silnika delikatnie cofnąć kluczyk. Mnie stacyjka czasem nie "odbija" do końca po odpaleniu i kluczyk zostawał jakby w między pozycji co skutkowało errorem na wyświetlaczu od czasu do czasu... Spróbuję właśnie tej opcji, ponieważ wszystkie inne zabiegi zawiodły. Zauważyłem że podczas niedawnej wymiany akumulatora, przez kilka dni było wszystko w porządku - komputerek działał. A teraz raz na jakiś czas miga err i po dłuższej chwili wyświetla wszystko. Update: Rozmontowałem konsole środkową na części pierwsze i okazało się że kostka od zegarka bardzo luźno siedziała w gnieździe oraz była trochę przykopcona wewnątrz. Wiec została wymieniona na nową i póki co wszystko działa problem "err" zniknął . Dziękuje wszystkim za wskazówki . Edited June 6, 2019 by kwantomas123 regulamin forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Musiał Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 (edited) Witam, Odświeżę temat bo mój wyświetlacz też zaczyna mnie już męczyć. Istna dyskoteka, na przemian IGN, ERR, gaśnie wszystko, sam przyciemnia zegary etc. Puknięcie pomaga na chwilę ale na dziurach czy przy ostrzejszych skrętach znów wariuje. Wie ktoś które luty trzeba poprawić? wyjąłem zegar, rozkręciłem ale luty wyglądają ok. Nawet po podłączeniu samego komputera do kostki (bez obudowy i nawiewów) widać ze po puknięciu wariuje. Niestety na alledrogo są wersje bez przycisku bright i to też nie wiadomo na 100% czy sprawne. Pozdrawiam. Edited April 27, 2020 by Marcin Musiał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirek 67 Posted April 29, 2020 Share Posted April 29, 2020 Witam Zimne luty bez lupki ciężko zauważyć a i nawet z nią też ciężko spostrzec. Weź lutownicę, cieniutką cynę i ewentualnie kalafonię - leć po wszystkich lutach. Musisz tylko uważać z elementami SMD które mają dwie nóżki żeby ich nie wylutować (one zazwyczaj dobrze są polutowane). Najważniejszym jest dobrze przelutować gniazdo !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 u mnie był problem z elementami pod wyświetlaczem ciekłokrystalicznym a konkretniej chyba z dużym rezystorem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s888 Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Najlepiej chyba przelutować od razu co się da W dwóch Legacy nie wyświetlały zupełnie, więc przelutowałem duże i średnie rezystory pod wyświetlaczem (R3,R4,R7,R24,R26,R34...) Oba wyświetlacze ruszyły, jeden po roku niestety zaczął wyświetlać Err, przelutowałem wtedy małe rezystory (R14 wyglądał podejrzanie) oraz gniazdo i na razie jest dobrze. Nie działał też wyświetlacz w fabrycznym radiu Kenwood GX-201LHF2, winne nie były luty na płytce lecz jedna z przetwornic od wyświetlacza. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fedu Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Witam podłącze się do tematu czy wyswietlacz z diesla będzie pasować do 2L benzyna ? Czy wskazania ze spalania będą prawidłowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 40 minut temu, Fedu napisał: Witam podłącze się do tematu czy wyswietlacz z diesla będzie pasować do 2L benzyna ? Czy wskazania ze spalania będą prawidłowe? Ja w 3.0 H6 mam taki z diesla i pokazuje spalanie...niestety zgodne z tym co jest w tym silniku więc u ciebie też powinno działać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fedu Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 A jak wskazania pokrywają się z rzeczywistym spalaniem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 1 godzinę temu, Fedu napisał: A jak wskazania pokrywają się z rzeczywistym spalaniem? Generalnie tak. Może jakieś różnice 0,1 częsciach są ale przy tym spalaniu co mam to już nie robi różnicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fedu Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Tak duże spalanie w h6 jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
raci Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Wrocław w korkach to koło 17-18, trasa - da sie zejść do 10, ale co to za przyjemność?Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 1 godzinę temu, Fedu napisał: Tak duże spalanie w h6 jest? Godzinę temu, raci napisał: Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Wrocław w korkach to koło 17-18, trasa - da sie zejść do 10, ale co to za przyjemność? Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka Latem po mieście to mam między 13 a 15, ale zimą spokojnie do 18. W trasie koło 10, w regulaminowych prędkościach...zazwyczaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bambalejla Posted July 7, 2022 Share Posted July 7, 2022 Witam. Właśnie też mam ten sam problem. Kupiłem autko 2 tygodnie temu, ten zegarek najpierw całkowicie nie działał, odwiozłem go do elektryka, który mi tam przylutował niektóre rzeczy, ale nie wszystko, sam ten wyświetlacz bo były pęknięcia w lutowaniu i jeden rezystor. Po podłączeniu teraz świeci się, pokazuje error, jak poruszam trochę to zaczyna działać. Czasami jak jadę po nierównej drodze to też pokazuje lub nie pokazuje dane. Czyli lepiej wszystko tam przylutować? A może być problem w samej wtyczce? I jakie są sposoby to usunąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now