Jump to content

Subaru legacy IV kod err komputer pokładowy


kwantomas123
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie, 

Zakładam nowy temat, bo pomimo prób szukania, nie odnalazłem odpowiedzi na mój problem. 

Posiadam Subaru Legacy '04 2.5 L 165 km. 

Od około miesiąca sporadycznie podczas uruchomienia samochodu, komputerze pokładowym, wyświetlał się napis "err", by po chwili zamigać kilkukrotnie i spowrotem pokazywać wskazania komputera. Od około tygodnia świeci się na stałe - przyciskiem "disp" nic nie da się zmienić. 

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? 

 

Ps: wszystko działa normalnie, nie świecą się żadne niepożądane kontrolki. 

Ps2: dziś uzupełniłem płyn do wspomagania do porządnego poziomu ponieważ było poniżej minimum 

Ps3: załączam zdjęcie 

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc. 

IMG_20190105_224632.jpg

Link to comment
Share on other sites

Puknij go energicznie- wróci na chwilę. Masz w zegarku zimne luty- wymontuj i przegrzej lutownica. Częsta przypadłość.

melduje ze nic nie musze

Link to comment
Share on other sites

Miałem/mam podobnie.

 

Sporadycznie po odpaleniu wyskakuje Err, puknięcie w ekran czasem pomaga, czasem nie. Czasem zniknie po kilku sekundach, czasem po minucie.

 

Przelutowalem kilka podejrzanych lutów na płytce ale jakiejś specjalnej różnicy nie ma. Może kiedyś z nudów rozbiorę jeszcze raz i przelutuję całość.

 

Można też spróbować podgrzać w piekarniku jak padające karty graficzne, pewnie to będzie u mnie ostateczność jak lutownica nie pomoże.

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, kwantomas123 napisał:

Póki co muszę poszukać na forum jak się dobrać do niego i będziemy eksperymentować. Najbardziej w obecnej porze roku brakuje termometru :D

Musisz wyjąć cały element ze schowkiem i nawiewami. Jest wkładany na wcisk na zatrzaski więc nie trzeba nic rozkręcać. Jak wszystko zdejmiesz to od środka zegarek jest przykręcony chyba na jedną śrubkę.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam

Jak wypiąłem jedną z wtyczek na liczniku (tę większą) to wyświetlił mi się błąd na komputerku pokładowym.

Oczywiście zegary licznika też nie działały,  po ponownym wpięciu było OK

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy pomoże ale spróbuj po uruchomieniu silnika delikatnie cofnąć kluczyk. Mnie stacyjka czasem nie "odbija" do końca po odpaleniu i kluczyk zostawał jakby w między pozycji co skutkowało errorem na wyświetlaczu od czasu do czasu... 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.05.2019 o 17:33, Artman84 napisał:
Nie wiem czy pomoże ale spróbuj po uruchomieniu silnika delikatnie cofnąć kluczyk. Mnie stacyjka czasem nie "odbija" do końca po odpaleniu i kluczyk zostawał jakby w między pozycji co skutkowało errorem na wyświetlaczu od czasu do czasu... 

Spróbuję właśnie tej opcji, ponieważ wszystkie inne zabiegi zawiodły. Zauważyłem że podczas niedawnej wymiany akumulatora, przez kilka dni było wszystko w porządku - komputerek działał. A teraz raz na jakiś czas miga err i po dłuższej chwili wyświetla wszystko.

 

Update: Rozmontowałem konsole środkową na części pierwsze i okazało się że kostka od zegarka bardzo luźno siedziała w gnieździe oraz była trochę przykopcona wewnątrz. Wiec została wymieniona na nową i póki co wszystko działa problem "err" zniknął .

 

Dziękuje wszystkim za wskazówki .

Edited by kwantomas123
regulamin forum
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Witam, 

Odświeżę temat bo mój wyświetlacz też zaczyna mnie już męczyć. Istna dyskoteka, na przemian IGN, ERR,  gaśnie wszystko, sam przyciemnia zegary etc. Puknięcie pomaga na chwilę ale na dziurach czy przy ostrzejszych skrętach znów wariuje.  Wie ktoś które luty trzeba poprawić? wyjąłem zegar, rozkręciłem ale luty wyglądają ok.  Nawet po podłączeniu samego komputera do kostki (bez obudowy i nawiewów) widać ze po puknięciu  wariuje. Niestety na alledrogo są wersje bez przycisku bright i to też nie wiadomo na 100% czy sprawne. 

 

Pozdrawiam.

Edited by Marcin Musiał
Link to comment
Share on other sites

Witam

Zimne luty bez lupki ciężko zauważyć a i nawet z nią też ciężko spostrzec.

Weź lutownicę, cieniutką cynę i ewentualnie kalafonię - leć po wszystkich lutach.

Musisz tylko uważać z elementami SMD które mają dwie nóżki żeby ich nie wylutować (one zazwyczaj dobrze są polutowane).

Najważniejszym jest dobrze przelutować gniazdo !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Najlepiej chyba przelutować od razu co się da ;) W dwóch Legacy nie wyświetlały zupełnie, więc przelutowałem duże i średnie rezystory pod wyświetlaczem (R3,R4,R7,R24,R26,R34...) Oba wyświetlacze ruszyły, jeden po roku niestety zaczął wyświetlać Err, przelutowałem wtedy małe rezystory (R14 wyglądał podejrzanie) oraz gniazdo i na razie jest dobrze. Nie działał też wyświetlacz w fabrycznym radiu Kenwood GX-201LHF2, winne nie były luty na płytce lecz jedna z przetwornic od wyświetlacza. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
40 minut temu, Fedu napisał:

Witam podłącze się do tematu czy wyswietlacz z diesla będzie pasować do 2L benzyna ? Czy wskazania ze spalania będą prawidłowe?

Ja w 3.0 H6 mam taki z diesla i pokazuje spalanie...niestety zgodne z tym co jest w tym silniku :facepalm: więc u ciebie też powinno działać.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Fedu napisał:

A jak wskazania pokrywają się z rzeczywistym spalaniem?

Generalnie tak. Może jakieś różnice 0,1 częsciach są ale przy tym spalaniu co mam to już nie robi różnicy :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Wrocław w korkach to koło 17-18, trasa - da sie zejść do 10, ale co to za przyjemność?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

  • Cheers! 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Fedu napisał:

Tak duże spalanie w h6 jest?

 

Godzinę temu, raci napisał:

Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Wrocław w korkach to koło 17-18, trasa - da sie zejść do 10, ale co to za przyjemność?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
 

Latem po mieście to mam między 13 a 15, ale zimą spokojnie do 18. W trasie koło 10, w regulaminowych prędkościach...zazwyczaj B)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam. Właśnie też mam ten sam problem. Kupiłem autko 2 tygodnie temu, ten zegarek najpierw całkowicie nie działał, odwiozłem go do elektryka, który mi tam przylutował niektóre rzeczy, ale nie wszystko, sam ten wyświetlacz bo były pęknięcia w lutowaniu i jeden rezystor. Po podłączeniu teraz świeci się, pokazuje error, jak poruszam trochę to zaczyna działać. Czasami jak jadę po nierównej drodze to też pokazuje lub nie pokazuje dane. Czyli lepiej wszystko tam przylutować? A może być problem w samej wtyczce? I jakie są sposoby to usunąć? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...