Jump to content

Katalizator Forester sf 2.0


Recommended Posts

Witam forumowiczów,

 

Rozpadł mi się katalizator i oczywiście pojawiła się kontrolka silnika z powodu niesprawności katalizatora. Zdaje mi się, że samochód wchodzi w tryb awaryjny bo jakoś muli :) Sprawnego używanego katalizatora nie mogę nigdzie dostać i sytuacja powtarza się też z nowymi dedykowanymi " zamiennikami ". Wszystkie dostępne na aukcjach mają napisane w opisie, że pasują do foresterów od 2002 roku w górę. https://allegro.pl/oferta/subaru-forester-impreza-legacy-2-0i-2-5i-kat-7278496825 .

Silnik niby ten sam, wygląd niby ten sam ale niby nie pasuje :( Może sprzedawcy się nie znają i nie wiedzą, że będzie też pasował do starszej wersji ? Proszę o pomoc i radę. Pozdrawiam !

Link to post
Share on other sites

Ja mam silnik z jedną sondą i dwa katalizatory. W pierwszym jest sondą. Ty zapewne masz dwie jednostki przed drugą za. Możesz tak to zostawić i druga wkręcić w "adapter". Możesz też kupić jakiś uniwersalny katalizator. Każdy tlumikarz Ci to ogarnie.

Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Wspawaj zamiast fabrycznego rurę. Za nią jakiś uniwersalny katalizator, tylko z dwoma gniazdami na sondę. Ewentualnie wstaw gniazda. Nie musi być nic dedykowany, grunt żeby był pod dana pojemności czy też moc. Jak byś przedłużał przewody to zalecam zagnieść je w jakiś tulejach. Nie zaleca się lutowania przewodów od sondy. Często przewody są powlekane czymś nie lutowalnym.

 

Gdy się przerabia kolektor i wstawia ten z WRX to ląduje w samochodzie jakiś uniwersalny katalizator. I gra wszystko. Może pomysł nad czymś takim od razu. Kat uniwersalny ok 200-300 PLN kolektor z WRX 150-250. Trochę za robociznę ale ten dźwięk później. Jakby co to kolektor z GT mam na sprzedaż.

 

A swoja drogą ten z aukcji powinien pasować. Wygląda na taki pasujący plug&play.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Przewodów do sąd nie wolno lutowac bo rośnie ich rezystancja przy napięciu 1V to będzie miało ogromne znaczenie 

Do tego przewody powinny mieć długość jak oryginał, reszta jest uniwersalna.

Edited by Karenz
Link to post
Share on other sites

Właśnie patrzyłem na ten kat z aukcji i wygląda na pasujący...by z tym było najmniej roboty ale nie mogę właśnie pojąć niby czemu ma nie pasować do forka sf...przecież jak też wspomniał ewemarkam dobiera się go według pojemności i ewentualnie mocy...przecież katalizator z aukcji też jest uniwersalny tylko ma odpowiednio zagiętą całość

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...