Skocz do zawartości

Kilka błędów, brak rozwiązania. Proszę o POMOC


BabaYaga

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, limesiak napisał:

W punkcie drugim uzyskuję na jednym ze styków wartości w Ohm zamiast w MOhm, ma to jakiś znaczenie?

Oczywiście. :D

Jeżeli rezystancja jest mniejsza niż zakładany 1 MOhm, to masz gdzieś przebicie/zwarcie, na mierzonym przewodzie. Co masz zrobić podpowiada ostatnia kolumna schematu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

A więc sprawdzam dalej i zatrzymałem się na złączu T5 i pinie 8, gdzie nie mam żadnego sygnału.4.JPG.3f653a5b21bf6326160a002c39f298c1.JPG

Krok 5 jest ok, wskazanie oporności na poziomie 5Ohm.

Wyjąłem cały zestaw zaworów na stół i teraz tak to wygląda:

IMG_20190818_085844.thumb.jpg.bf0aaa3981362c75b6fe8f9552b0535d.jpg

 

Przewód z pinu 8 w złączce T5 jest ok, nie jest uszkodzony więc trafiam do takiego czarnego czegoś:) gdzie najprawdopodobniej jest problem. Aczkolwiek nNa jednym z zaworów jest większa rezystancja (300 Ohm), na pozostałych poniżej 1, tak powinno być?

 

Zasadnicze pytanie czy, problemy z błędu P0758 mogą powodować dodatkowe P0700 oraz C0045?

Dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2019 o 22:28, limesiak napisał:

Jadę z pomiarami przewodów wg manuala i mam pytanie:

Ja tylko poproszę o źródło manuala.

Wersja/plik/strona w manualu z której pochodzą wklejki.

Może się mylę, ale możemy mieć różne manuale...

Poproszę także o uzupełnienie informacji o VIN (może być na PW).

Już nie musisz pisać...

Dlaczego posiadając pojazd z roku 2005, zabrałeś się za jego sprawdzanie z manualem z MY2004?!

Zacznij od pobrania manuala z 2005..

http://download888.mediafire.com/jpeqrzdjcssg/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket+Legacy+FSM+2005+(BP-BL).zip

Nie dawało mi spokoju Twoje pytanie o "(B54) No. 6 - Chassis ground" z czwartkowego posta i kolejne z dzisiaj "zatrzymałem się na złączu T5 i pinie 8, gdzie nie mam żadnego sygnału".

Teraz życie będzie prostsze. :D

Edytowane przez WOJO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOJO

Dzięki za odpowiedź. Zacząłem od MY2005 jaki posiadam, ale niestety po fizycznym sprawdzeniu okazało się, że bardziej adekwatny (pod katęm ilości komponentów jest ten z 2004) mam w skrzyni dwie kostki przyłączeniowe (opisane zgodnie z manualem 04). Niemniej przejrzę go jutro, ten który podesłałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, limesiak napisał:

Teraz dokładnie nie pamiętam, ale coś około tego

 

jeśli rezystancja przy samym elektrozaworze, pomijając wszelkie wiązki jest inna jak na pozostałych, to z bardzo dużą prawdopodobnością sugeruje że własnie ten elektrozawór wymaga wymiany. Akuratnie w przypadku Twojej płyty sterującej nie powinno być problemu z doborem elektrozaworu, dla przykładu https://akpp.pl/solenoid-pereklyutchayuschiy-re5r05a_5eat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
jeśli rezystancja przy samym elektrozaworze, pomijając wszelkie wiązki jest inna jak na pozostałych, to z bardzo dużą prawdopodobnością sugeruje że własnie ten elektrozawór wymaga wymiany. Akuratnie w przypadku Twojej płyty sterującej nie powinno być problemu z doborem elektrozaworu, dla przykładu https://akpp.pl/solenoid-pereklyutchayuschiy-re5r05a_5eat
Tak właśnie jest:) dzięki za sugestię, namierzyłem dziada

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Nie chcę zaśmiecać,ale...)   Dopinguję konkretnie,a namierzanie usterki przez Was/dzięki Wam,to jak czytanie dobrej,sensacyjnej książki . Ps I człowiek się podszkoli dzięki Waszym wpisom,za co dzięki! 

Ps rozumiem,że pozytywny finał niebawem? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Panowie WOJO oraz lutek34 dzięki za cenne uwagi.

W moim przypadku za błędy P0758 oraz C0045, P0700 po dość długiej drodze poszukiwań jaką musiałem przejść dzięki braku doświadczenia oraz wiedzy w tej materii oraz dodatkowo nie całkiem przejrzystemu uszkodzeniu tej części:facepalm: winnym, okazał się elektrozawór (opisywany na schematach w internecie jako TransferSolenoid):

 

elektrozawor.thumb.jpg.7b25cc933935a7e4bdea4b60bcc0450e.jpg

 

Zamontowany w aucie wskazywał podwyższoną rezystancję, lecz po wymontowaniu go, puknięciu zaczął działać i rezystancja spadła do poziomu <1<2 Ohm.

Niemniej żeby nie robić ponownie roboty zdecydowałem się na jego wymianę i po przejechaniu w sumie około 300km nic się nie dzieje, skrzynia działa raczej jak przed jego wymianą:thumbup: zmienia biegi, żadne błędy do dnia dzisiejszego się nie pojawiły. 

 

PS. Teraz pozostaje czekać na śmierć pozostałych...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, limesiak napisał:

Zamontowany w aucie wskazywał podwyższoną rezystancję, lecz po wymontowaniu go, puknięciu zaczął działać i rezystancja spadła do poziomu <1<2 Ohm.

Niemniej żeby nie robić ponownie roboty zdecydowałem się na jego wymianę i po przejechaniu w sumie około 300km nic się nie dzieje, skrzynia działa raczej jak przed jego wymianą:thumbup: zmienia biegi, żadne błędy do dnia dzisiejszego się nie pojawiły. 

PS. Teraz pozostaje czekać na śmierć pozostałych...

Ja bym raczej tak pesymistycznie do życia nie podchodził. :D

Zbieraj dokumentację foto. Komuś się może jeszcze przydać,  bo wymienianie całego sterownika w cenie 700-1200$ to lekkie przegięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając tego elektrozaworu okazuje się, że jest to dość stara konstrukcja i części zamienne są poukrywane gdzieś po magazynach w Europie i trzeba nieco poczekać na część, ale jak wspomniałeś WOJO, warto bo całość jest nieporównywalnie droższa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...