limesiak Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Heja Jadę z pomiarami przewodów wg manuala i mam pytanie: W punkcie drugim uzyskuję na jednym ze styków wartości w Ohm zamiast w MOhm, ma to jakiś znaczenie? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 36 minut temu, limesiak napisał: W punkcie drugim uzyskuję na jednym ze styków wartości w Ohm zamiast w MOhm, ma to jakiś znaczenie? Oczywiście. Jeżeli rezystancja jest mniejsza niż zakładany 1 MOhm, to masz gdzieś przebicie/zwarcie, na mierzonym przewodzie. Co masz zrobić podpowiada ostatnia kolumna schematu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Dzięki, jadę dalej:)Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Hej A więc sprawdzam dalej i zatrzymałem się na złączu T5 i pinie 8, gdzie nie mam żadnego sygnału. Krok 5 jest ok, wskazanie oporności na poziomie 5Ohm. Wyjąłem cały zestaw zaworów na stół i teraz tak to wygląda: Przewód z pinu 8 w złączce T5 jest ok, nie jest uszkodzony więc trafiam do takiego czarnego czegoś:) gdzie najprawdopodobniej jest problem. Aczkolwiek nNa jednym z zaworów jest większa rezystancja (300 Ohm), na pozostałych poniżej 1, tak powinno być? Zasadnicze pytanie czy, problemy z błędu P0758 mogą powodować dodatkowe P0700 oraz C0045? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 36 minut temu, limesiak napisał: trafiam do takiego czarnego czegoś: dokładnie o którym elemencie mówisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 No to czarne po środku. Opór wiekszy jest na 303421 (z żółtymi przewodami) Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 (edytowane) Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić? Ewentualnie czy znacie kogoś? Edytowane 18 Sierpnia 2019 przez limesiak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 9 godzin temu, limesiak napisał: Opór wiekszy jest na 303421 (z żółtymi przewodami) reszta elektrozaworów ma opór 3-9 Ohm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 (edytowane) W dniu 15.08.2019 o 22:28, limesiak napisał: Jadę z pomiarami przewodów wg manuala i mam pytanie: Ja tylko poproszę o źródło manuala. Wersja/plik/strona w manualu z której pochodzą wklejki. Może się mylę, ale możemy mieć różne manuale... Poproszę także o uzupełnienie informacji o VIN (może być na PW). Już nie musisz pisać... Dlaczego posiadając pojazd z roku 2005, zabrałeś się za jego sprawdzanie z manualem z MY2004?! Zacznij od pobrania manuala z 2005.. http://download888.mediafire.com/jpeqrzdjcssg/yri3ij7o3p9xi3t/GenMarket+Legacy+FSM+2005+(BP-BL).zip Nie dawało mi spokoju Twoje pytanie o "(B54) No. 6 - Chassis ground" z czwartkowego posta i kolejne z dzisiaj "zatrzymałem się na złączu T5 i pinie 8, gdzie nie mam żadnego sygnału". Teraz życie będzie prostsze. Edytowane 18 Sierpnia 2019 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 WOJO Dzięki za odpowiedź. Zacząłem od MY2005 jaki posiadam, ale niestety po fizycznym sprawdzeniu okazało się, że bardziej adekwatny (pod katęm ilości komponentów jest ten z 2004) mam w skrzyni dwie kostki przyłączeniowe (opisane zgodnie z manualem 04). Niemniej przejrzę go jutro, ten który podesłałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 12 godzin temu, lutek34 napisał: reszta elektrozaworów ma opór 3-9 Ohm? Teraz dokładnie nie pamiętam, ale coś około tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 8 godzin temu, limesiak napisał: Teraz dokładnie nie pamiętam, ale coś około tego jeśli rezystancja przy samym elektrozaworze, pomijając wszelkie wiązki jest inna jak na pozostałych, to z bardzo dużą prawdopodobnością sugeruje że własnie ten elektrozawór wymaga wymiany. Akuratnie w przypadku Twojej płyty sterującej nie powinno być problemu z doborem elektrozaworu, dla przykładu https://akpp.pl/solenoid-pereklyutchayuschiy-re5r05a_5eat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 jeśli rezystancja przy samym elektrozaworze, pomijając wszelkie wiązki jest inna jak na pozostałych, to z bardzo dużą prawdopodobnością sugeruje że własnie ten elektrozawór wymaga wymiany. Akuratnie w przypadku Twojej płyty sterującej nie powinno być problemu z doborem elektrozaworu, dla przykładu https://akpp.pl/solenoid-pereklyutchayuschiy-re5r05a_5eat Tak właśnie jest:) dzięki za sugestię, namierzyłem dziadaWysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 (Nie chcę zaśmiecać,ale...) Dopinguję konkretnie,a namierzanie usterki przez Was/dzięki Wam,to jak czytanie dobrej,sensacyjnej książki . Ps I człowiek się podszkoli dzięki Waszym wpisom,za co dzięki! Ps rozumiem,że pozytywny finał niebawem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Hej Panowie WOJO oraz lutek34 dzięki za cenne uwagi. W moim przypadku za błędy P0758 oraz C0045, P0700 po dość długiej drodze poszukiwań jaką musiałem przejść dzięki braku doświadczenia oraz wiedzy w tej materii oraz dodatkowo nie całkiem przejrzystemu uszkodzeniu tej części winnym, okazał się elektrozawór (opisywany na schematach w internecie jako TransferSolenoid): Zamontowany w aucie wskazywał podwyższoną rezystancję, lecz po wymontowaniu go, puknięciu zaczął działać i rezystancja spadła do poziomu <1<2 Ohm. Niemniej żeby nie robić ponownie roboty zdecydowałem się na jego wymianę i po przejechaniu w sumie około 300km nic się nie dzieje, skrzynia działa raczej jak przed jego wymianą zmienia biegi, żadne błędy do dnia dzisiejszego się nie pojawiły. PS. Teraz pozostaje czekać na śmierć pozostałych... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 11 godzin temu, limesiak napisał: Zamontowany w aucie wskazywał podwyższoną rezystancję, lecz po wymontowaniu go, puknięciu zaczął działać i rezystancja spadła do poziomu <1<2 Ohm. Niemniej żeby nie robić ponownie roboty zdecydowałem się na jego wymianę i po przejechaniu w sumie około 300km nic się nie dzieje, skrzynia działa raczej jak przed jego wymianą zmienia biegi, żadne błędy do dnia dzisiejszego się nie pojawiły. PS. Teraz pozostaje czekać na śmierć pozostałych... Ja bym raczej tak pesymistycznie do życia nie podchodził. Zbieraj dokumentację foto. Komuś się może jeszcze przydać, bo wymienianie całego sterownika w cenie 700-1200$ to lekkie przegięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Szukając tego elektrozaworu okazuje się, że jest to dość stara konstrukcja i części zamienne są poukrywane gdzieś po magazynach w Europie i trzeba nieco poczekać na część, ale jak wspomniałeś WOJO, warto bo całość jest nieporównywalnie droższa. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 Wygląda na to, że powstanie o tym za jakiś czas poradnik na chwilę obecną mogę ująć to tak: usunąłem zgniłą piątkę a boli czasami czwórka niemniej ciągle brnę w kierunku aby mieć zdrowe zęby nie wstawiać protezy Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się