Skocz do zawartości

Kilka błędów, brak rozwiązania. Proszę o POMOC


BabaYaga

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, 

mam nadzieję, że jesteście w stanie mi pomóc. Mam problem ze swoim OBK 3.0h6 z 2005 roku. Od kilku dni co jakiś czas wyskakują mi błędy P0700, P0758, C0045, B1100. Świeca sie Check Engine, kontroli trakcji, miga Cruise, ale to nie one są irytujące. Co jakiś czas włącza się kontrolka ABS i miga Sport, wtedy samochód traci moc, ruszanie nim jest jak na 3-4 biegu. Po chwilowej jeździe, zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu te dwa błędy znikają. Poprzednie cały czas się palą. Macie może jakiś pomysł co to może być. Nie znalazłem info co to za błędy oprócz P0700.

Dzięki z góry,

Pozdrawiam

Edytowane przez BabaYaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety błędy P0700 i P0758 wskazują na problem z aut. skrzynią biegów.

Ten drugi konkretnie na solenoid B wg https://www.obd-codes.com/p0758

 

To tłumaczy dlaczego skrzynia rusza z wyższych biegów. Ja bym spróbował się bardzo ostrożnie doturlać do mechanika, jednak bezpieczniej lawetą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2019 o 11:16, BabaYaga napisał:

wyskakują mi błędy P0700, P0758, C0045, B1100.

 

takie nagłe nagromadzenie się błędów sugeruje raczej na problem z zasilaniem, masami lub przerwa gdzieś w wiązce pomiędzy modułami. Masz błędy związane z TCM, modułem VCD i BCM. Pojeździłeś zapewne po błocie pośniegowym i gdzieś się dostała wilgoć z solą i narobiła spustoszenia. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lutek34 napisał:

 

takie nagłe nagromadzenie się błędów sugeruje raczej na problem z zasilaniem, masami lub przerwa gdzieś w wiązce pomiędzy modułami

Może wiesz czy masa jest też podłączona przy lewym tylnym kole? Był robiony ręczny w bębnie przy tym kole. Może tu jest przyczyna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Heja
Jestem na urlopie i udało mi się wymrugać błędy podobne do twoich, bez 110. Udało ci się coś zrobić bez rozbierania skrzyni? Objawy takie, że przełączył się w tryb awaryjny, ale po odłączeniu akumulatora jeździ normalnie, z sygnalizacją na desce o błędach

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry to sprawdz ,czy aku naładowany,jak słaby to "jajca" w modułach się mogą dziać(Jak bryczka kręciła,przy starcie?). Drugi temat,to Lutek 34 kiedyś podawał przykład z błotem pośniegowym.Oczywiście dziś jest lato,ale nie wiemy,czy np po bagniskach nie śmigałeś samochodem. Ja bym sugerował zacząć od naładowania/sprawdzenia akumulatora. Idź od najprostszych/najtańszych/banalnych rozwiązań. Ps Nie ma co od razu zakładać najgorszego.

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew!
Aku działa bez zarzutu, pali normalnie.
Mam wrażenie że błędy spowodowane są jakimiś luzami gdzieś. Czasem podczas zmiany biegu lub ma leżącym policjancie coś puknie (nie metaliczne), sądziłem że to gumy stabilizatora, ale je wymieniłem bo były rozbite, lecz problem pukania trwa. Obecnie mam wrażenie że problem pojawił się podczas przejazdu na parkingu w lesie, coś zaczął szarpać na dziurach i to może był zaczątek, coś się na chwilkę rozłączyło? Błędami sypnął podczas jazdy po mieście, przy dojeżdżaniu do ronda kiedy to znowu szarpnął jakby się dławił.
Na początek wymrugałem błędy metodą jaką podesłał mi tom-k w innym wątku.
Muszę znaleźć jakąś pomocną dłoń w okolicy Bydgoszczy, którą chociażby potwierdzi błędy, a może pomoże mi trwałe pozbyć się problemu

Pozdrawiam


Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... ja mam styl wypowiadania się bez strzelania "ślepakami" i "straszenia",więc jedziemy dalej z pytaniami . Kiedy to się stało? ile km z "checkiem" przejechałeś? Czy skrzynia zmienia biegi (obecnie wg Ciebie), "po staremu i ok"? .Przyspiesza bryczka normalnie? czujesz "odrzut" przy "kick down"?  Rozumiem,że parking był leśny i zahaczyłeś/uderzyłeś mocno o coś (np korzeń).  No i tak na szybko można zapytać o podstawę,czyli jak tam z poziomem oleju w skrzyni? .Zawsze warto sobie sprawdzić,nawet dla spokoju,bo np w piątek wymieniałem sobie chłodnicę ,rurki odpięte ,trochę "maliny" ze skrzyni upuściłem i już inaczej mi się zbiera samochód przy "kick down" (dolać  muszę)  Ps Podaj rocznik i model samochodu, skrzyni

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2005 H6, numeru skrzyni nie znam. Poziomu oleju ostatnio (kilka miesięcy) nie sprawdzałem z racji, że żadnych wycieków nie notowałem a działa normalnie. W nic nie uderzyłem, po prostu przejeżdżałem przez zagłębienie spowodowane prawdopodobnie przez płynącą wodę:) po odpięciu akumulatora skrzynia działa poprawnie. Podjadę jutro do Bydgoszczy do majstra, chociażby aby usunąć zapisane błędy. Mam wrażenie że może to być zużytej poduszki, ale nie chcę strzelać z wymianami bez sensu, bo może to skrzynia?

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście bym się nie stresował skrzynią.Działał jednak od razu,bo szkoda samochodu jak coś nie gra. Koszta zlikwidowania małej usterki są do zniesienia,szczególnie w naszej marce ;) Podjedź na stację diagnostyczną, gdzie mają konkretny sprzęt do "wytrzepania" amorów.Nie wiem czy "wojewódzkie stacje diagnostyczne " nie mają wymogu posiadania "trzepaków" (tak mi się kojarzy,bo 2x sprowadzałem z Niemiec swoje samochody i na "wojewódzkich" mieli zawsze,a reszta nie) . Jak jest u CIebie ,to musisz popytać. Błędy skasuj,podjedź na stację i wtedy będziesz wiedział "co i jak"- gość z obsługi wyniucha co tam stuka ;). Kilka groszy za spokój i w razie czego skrzyni nie będziesz molestować (ale ja bym nie obstawiał skrzyni) .  Ps jak coś się dowiesz, to daj koniecznie znać co było z tym pukaniem i czy błędy się nie pojawiają

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, dzięki za sugestie. Da się wyczyścić błędy bez komputera? Na parkingu?
Na razie sprawdziłem poziom oleju, jest w okolicy minimum po rozgrzaniu, więc zakładam że jest w normie biorąc pod uwagę procedurę sprawdzania:/

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się.
Telefon z Androidem + Torque Lite,\Torque Pro + ELM np. taki:
https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-obd2-vgate-program-7817966125
Nie polecam, bo potem pojawiają się tu pytania o kody, których nie ma. Jak już to kabel KKL i FreeSSM albo Romrider na laptopie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, skwaro napisał:
4 minuty temu, WOJO napisał:
Da się.
Telefon z Androidem + Torque Lite,\Torque Pro + ELM np. taki:
https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-obd2-vgate-program-7817966125

Nie polecam, bo potem pojawiają się tu pytania o kody, których nie ma. Jak już to kabel KKL i FreeSSM albo Romrider na laptopie.

Przetestowałem kilka opcji i z czystym sumieniem polecam tę, która się sprawdza.

Posiadam też kabel:

https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-vw-audi-vag-kkl-obd2-usb-8088906284

z oprogramowaniem FreeSSM na laptopie.

Też działa, ale nie jest tak kompaktowe (laptopa nie wożę stale w samochodzie).

Kiedyś kupiłem w celach testowych także coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-8118710150

Działała z Torque Pro, ale strasznie zrywa połączenie BT. Nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELM nie radzi sobie z niektórymi błędami i wtedy pokazuje bzdury. Nadaje się tylko do odczytania podstawowych błędów i resetu ECU, do niczego więcej. Zresztą i tak ważniejszy jest interfejs białkowy, który te błędy czyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dzisiejszy rozwiązania brak. Panowie (pasjonaci marki z Bydgoszczy), na tyle na ile byli w stanie czasowo mi pomogli usuwając kilkukrotnie błędy ze sterownika.
Po ich usunięciu brak powtarzalności występowania zjawiska. Na pewno najpierw generują się błędy zaczynające się od P, później dochodził błąd z C, który wymuszał przejście skrzyni w tryb awaryjny:/ na dzień dzisiejszy przejechałem około 100 km i żaden błąd się nie wygenerował, przez co wierzę i trzymam kciuki że problem związany jest z luzami na jakiejś poduszce, co powoduje chwilowy brak ciągłości. Zamierzam się tym zająć w najbliższych dniach

Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...