Jump to content

Wolne obroty Forester SG 2.0


tytus111
 Share

Recommended Posts

Witam. Chciałem zapytać szanownych użytkowników Subaru o pewną kwestię dotycząca obrotów na biegu jałowym. U mnie obroty na ciepłym silniku utrzymują się na poziomie ok 650-680 obr/min. Ale często jak dojeżdżam do skrzyżowania i w ostatniej fazie przed zatrzymaniem wciskam sprzęgło to obroty spadają do ok 1000, a następnie rosną do ok 1200-1500 i tak się utrzymują przez dosłownie kilka sekund... Po tych paru sekundach spadają poniżej 700. Nie jest to regułą, nie zawsze tak się dzieje, ale się dzieje...

4 lata temu jak go kupiłem był podobny problem, z tym, że obroty rosły nawet ponad 2000. Stało się to po czyszczeniu przepustnicy przez mechanika. Ten problem udało mi się na dłuższy czas rozwiązać kiedy sam wykręciłem przepustnicę i wyregulowałem ją tak, żeby jak najlepiej się zamykała.

Teraz też do niej zajrzałem, ale nie da się już nic z nią zrobić, zamyka się dobrze, niewielkie szczeliny są tylko w miejscach jej przylegania do ośki na której się obraca... Czy wypracowanie / wyrobienie się tej przepustnicy może być przyczyną tych objawów?? Jak u Was zachowują się obroty??

Ps. zawory wyregulowane, świece nowe, kable nowe. I nie jest to też na pewno silnik krokowy.

Dziękuję i pozdrawiam.

Michał

Link to comment
Share on other sites

Na benzynie i gazie? Przyczyną może być mała precyzja instalacji gazowej przy krótkich czasach wtrysków. Szczególnie w zimie, gdy wtryski lpg lubią się kleić zanim się dobrze nie rozgrzeją :)

Link to comment
Share on other sites

Objaw opisywany i znany. Mam to samo lecz .... No właśnie leczyć trzeba wiedzieć co i czym. Ja miałem szarpanie w trakcie ruszania tak do ok 2000 obr. Rozpocząłem lekturę i .... Czujnik spalania stukowego. Nie kupiłem tej opowieści. Rozebrałem rozrząd i tam niespodzianka. Prawy wałek spóźniony o prawie 7st. ( jeden ząb ). Skoro tutaj dotarłem to wymieniłem rozrząd na nowy. Złożyłem i.... hurrraaaaaa...ała. 

Szarpało jeszcze bardziej ;-)

Musiałem pojechać do Wrocławia więc pojechałem. TAM powoli bo ruch był duży. Powrót już na maksa. 80 minut od bramek do bramek. Na Sośnicy przestało szarpać ale chodziły już tylko 3 cylindry. Nr 4 odpadł. Rano kupiłem nowa cewkę firmy MM i hura? Auto chodzi jak zegarek żadnych szarpnięć żadnych klekotów po prostu prima. 

Krótka przejażdżka i uśmiech na twarzy. Kolejnego poranka wyjazd w miasto i oj oj oj . A co to się dzieje?? A jak to ? A po co?? A dlaczego?? hmmm tego nie wiem ale tak właśnie przyszły objawy które to tytus111 opisał. Na razie mam to gdzieś bo szykuje XT do jazdy ale czegoś "autku lub silniku" jest za dużo - albo powietrza albo paliwa. Valve clearance git, świece nowe, cewka nowa , jedynie przewody stare ale ich bym nie winił. Mam LPG z którego nie korzystam i możliwe jest że gdzieś pomiędzy filtrem fazy lotnej a wtryskiwaczami LPG coś się wkrada. Opcja kolejna to filtr powietrza którego nie oglądałem od zakupu auta ( kwiecień 2018) i filtr paliwa który nie wiadomo ile już przefiltrował. Tym samym wiele opcji ale nie aż zbyt aby nie dojść jednego popołudnia w garażu. Życzę powodzenia i jak naprawisz to wpisz coś. Ja pewnie będę przy tym grzebał gdzieś końcem kwietnia wiec mam nadzieję pracować na przykładzie kolegi.

Kilka fotek rozrządu z niemieckiego warsztatu można zobaczyć tutaj 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Panowie za zainteresowanie...

Odnośnie tych dziwnych obrotów to występują na benzynie i na gazie. Dokładnie tak samo się to odbywa...

 

Kolego PitMat...

Cytat

Ja miałem szarpanie w trakcie ruszania tak do ok 2000 obr. Rozpocząłem lekturę i .... Czujnik spalania stukowego. Nie kupiłem tej opowieści

ja również przerabiałem podobny objaw zaraz po zakupie. Oczywiście na początku wymieniłem wszystko co powinno się wymienić: rozrząd, kable, świece, regulacja zaworów, filtry, oleje... I zawsze kiedy chciałem mocniej przyspieszyć to do ok 3000 obr tak szarpało, że  chciało mi łeb urwać... Do tego auto było słabe... Naczytałem się różnych opinii na forum i zacząłem majstrować z tym knock sensorem. Na początek przeniosłem go z bloku silnika troszkę wyżej, nie pamiętam już dokładnie gdzie, ale znalazłem miejsce do przykręcenia. Była poprawa, niewielka ale była. Później kombinowałem z jakimiś używanymi "stukowcami", ale efekt był taki sam jak na moim czujniku. W końcu dorobiłem przewód 20 cm, zalutowałem na nim dwie końcówki typu "oczko fi 8mm", jeden koniec przykręciłem tak gdzie był przykręcony czujnik (do bloku) a drugi koniec skręciłem śrubką z czujnikiem stukowym i przytwierdziłem trytytką do egra żeby się nie majdał... (czujnik ma "masę" - nie wywala żadnych błędów). Od tamtej pory jest spokój z szarpaniem. Przejechałem nim tak 100 000 km. Na razie wszystko wygląda w porządku.

 

Co do tych dziwnych obrotów to ciągnie mnie jednak w stronę tej przepustnicy... Kupiłem już kompletną przepustnicę, nie mam tylko czasu żeby to przełożyć i spróbować pojeździć...

 

Link to comment
Share on other sites

Witam. Usterkę chyba rozwiązałem... Idąc za podpowiedzią kolegi Yoosyn: "Na benzynie i gazie? Przyczyną może być mała precyzja instalacji gazowej przy krótkich czasach wtrysków. Szczególnie w zimie, gdy wtryski lpg lubią się kleić zanim się dobrze nie rozgrzeją" - postanowiłem przełączyć na benzynę i dodatkowo zakręcić butlę LPG. Zrobiłem już ponad 300 km i problem z obrotami zniknął. przy zatrzymywaniu się i wciśnięciu sprzęgła w końcowej fazie hamowania przed zatrzymaniem obroty spadają poniżej 1000 i tak zostają... Dodatkowo zniknął mi jeszcze jeden problem - odpalania samochodu po długim postoju. Szczególnie w okresie zimowym. Dotychczas musiałem kręcić rozrusznikiem bardzo długo. Czasem nawet do 10 sekund!! Lepiej odpalał jak poruszałem pedałem gazu. Stąd moja diagnoza: prawdopodobnie wtryskiwacze gazowe mi "leją"- po wyłączeniu silnika gaz jeszcze leci i zostaje w kolektorze. Później podczas odpalania silnik jest zalewany bo zapala na LPG i benzynie...

Dziękuję i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Sorki za odgrzanie kotleta ;)

mam podobny problem z Forkiem SF5 STI. Auto na zimnym chodzi idealnie, ale jak tylko temp się podnosi to obroty zaczynaja falować, a jak auto się nagrzeje i wentylator zacznie działać to obroty praktycznie spadają do zera i auto gaśnie:/ Wyczyściłem przepustnice, krokowca,przeplywke. Jak podepnę jakiś krociec podciśnienie to auto ma idealne obroty i wszystko wraca do normy:/ macie jakieś pomysły???

Link to comment
Share on other sites

On 1/11/2019 at 4:18 PM, tytus111 said:

Dodatkowo zniknął mi jeszcze jeden problem - odpalania samochodu po długim postoju. Szczególnie w okresie zimowym. Dotychczas musiałem kręcić rozrusznikiem bardzo długo. Czasem nawet do 10 sekund!! Lepiej odpalał jak poruszałem pedałem gazu. Stąd moja diagnoza: prawdopodobnie wtryskiwacze gazowe mi "leją"- po wyłączeniu silnika gaz jeszcze leci i zostaje w kolektorze. Później podczas odpalania silnik jest zalewany bo zapala na LPG i benzynie...

Dziękuję i pozdrawiam

 

Przyczyną takiego zachowania jest nieszczelna membrana w reduktorze gazu. Jak zgasisz auto to cały gaz zgromadzony w reduktorze przeleje się wężykiem podciśnieniowym do kolektora ssącego. Później jak odpalasz to wtryski Pb podają benznynę, ale zamiast powietrza w kolektorze jest LPG więc się silnik zalewa. Dodatkowo, jak membrana już nie pracuje prawidłowo, to na wolnych obrotach nie zmniejsza ciśnienia na listwie LPG, co powoduje rozjechanie czasów wtrysku w autoadaptacji sterownika benzyny.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

W moim Forku SG 125km dzieje się tak, nie zawsze, że jak schodzi z obrotów to potrafi zejść za nisko tzn. na około 400obr. potem odbija i wyrównuje.  

Na załączonym nagraniu dodaję gazu i jest prawie regułą, że wkręcając na obroty powyżej 1500 zjawisko nie występuje.

Niepokojący spadek obrotów (bliżej drugiej kreski) widoczny jest przy dodaniu gazu do około 1500obr.

 

Miał ktoś takie problemy? Z czego to może wynikać?

 

 

 

 

Silnik rozgrzany, auto ma zrobione na lpg 15tys., przed założeniem gazu problem też występował. 

 

Edited by harnasi
Link to comment
Share on other sites

Przy dojazdach do skrzyżowania falowanie nie występuje. Jest tylko jednorazowy spadek obr. potem szybkie podbicie i wyrównanie do około 650obr. Jednak w trakcie jazdy to częściej jest inna sytuacja tzn. po wciśnięciu sprzęgła obroty wiszą na 1500 do momentu zatrzymania lub wyluzowania. Potem ładnie opadają. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Silniczek krokowy podmieniałem, bez rezultatu. 

 

1) Przepustnica - biorę pod uwagę luzy. Była też kiedyś czyszczona, może niewystarczająco.

2) Np. zawory, jednak objawy byłyby regularne. Ale nie jestem fachowcem. 

3) Sondy lub katalizator - chociaż auto jeździ i spala w normie. Sonda może mieć na to wpływ?

4) Podciśnienie - tylko nie wiem ile ich i gdzie są podłączone. Które przewody podciśnienia ewentualnie sprawdzić? 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.02.2021 o 02:25, harnasi napisał:

W moim Forku SG 125km dzieje się tak, nie zawsze, że jak schodzi z obrotów to potrafi zejść za nisko tzn. na około 400obr. potem odbija i wyrównuje.  

Na załączonym nagraniu dodaję gazu i jest prawie regułą, że wkręcając na obroty powyżej 1500 zjawisko nie występuje.

Niepokojący spadek obrotów (bliżej drugiej kreski) widoczny jest przy dodaniu gazu do około 1500obr.

 

Miał ktoś takie problemy? Z czego to może wynikać?

 

 

 

 

Silnik rozgrzany, auto ma zrobione na lpg 15tys., przed założeniem gazu problem też występował. 

 

Wracając do mojego problemu, założyłem drugą przepustnicę oczywiście wyczyszczoną. Ze starej przepustnicy przełożyłem krokowy i mapsensor. 

Uszczelka poszła nowa. Poprawa jest odczuwalna tzn. wolne obroty trzyma ciut wyżej a po odpuszczeniu gazu nie spadają tak nisko jak wcześniej. 

Zrobiłem około 200 km i mam nadzieję, że tak zostanie na dłużej.

Dzięki za pomoc i sugestie. 

 

 

załączam nagranie:

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...