Syn Adama Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 W moim Outback'u z 2000 roku od czasu zakupu rok temu, przy przebiegu 181k km (raczej rzeczywisty przebieg, z CH) silnik był od dołu w oleju. Długi czas tak przejeździłem, myśląc że takie sączenie oleju to w miarę normalne, aż pojechałem założyć LPG w pewnym warsztacie zajmującym się tylko Subaru, i powiedziano mi że UPG są do wymiany. Mając na portfelu koszt instalacji LPG, zdecydowałem się zostawić temat na później. Dużo później, mianowicie teraz, po przejechaniu od zakupu już prawie 20k km, zaczynam się zastanawiać czy po tak długim czasie w ogóle warto się za to zabierać. Mechanik powiedział, że koszt wymiany UPG zależy od stanu bloku, bo jeżeli UPG ciekną tzn. że lekko chodzą, tzn. poruszają się, co może doprowadzić do tarcia między głowica i blokiem i potrzeby szlifu bloku, a tak przynajmniej zrozumiałem. Nie wiem ile przejechało auto w tym stanie przed moim zakupem, ale jakoś nie widzę żeby sytuacja się pogarszała, a silnik nadal chodzi jak zegarek (opinia speca od Subaru) pali "na dotyk" nawet w mrozy, itd. Więc takie jedno główne pytanie... Do czego może doprowadzić dalsza jazda bez wymiany UPG? Czy ktoś z was doznał jakichś gorszych objawów? Zastanawiam się czy nie bardziej opłacalne będzie po prostu jeździć dalej i jak już dojdzie do większej awarii, wymienić silnik. Dzięki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Guz Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Sprawdź najpierw czy to aby na pewno upg, a nie jakieś inne uszczelki - np. dekli zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syn Adama Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 Chyba wszystkie inne uszczelki, łącznie z tymi pod dekle od zaworów, wymienione przy instalacji LPG w tym samym warsztacie gdzie spec od Subaru powiedział, że na pewno UPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 A znaczy już teren? Czy tylko jest to mocno zapocone?Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 I że niby olej cieknie z UPG bez innych objawów? Coś mi tu nie pasuje. I czy na pewno uszczelki pod deklami zostały wymienione? To najczęstsza przyczyna wycieków. UPG jak się kończą to raczej w pierwszej kolejności idą spaliny do układu chłodzenia. Jeżeli tak się nie dzieje i olej tylko się powoli przesącza, a nie kapie, dałbym sobie spokój z UPG albo zdiagnozował to jeszcze u kogoś innego. UPG może kosztować 3 tys, a jeżeli blok jest trafiony, to może i 15 razem ze wszystkim. A jak zdejmą głowice, to trzeba dobrze przejrzeć blok, gładzie, tłoki chociaż od góry, może i wał-panewki i mogą wyjść cuda. Drogie cuda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syn Adama Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 (edited) 35 minutes ago, rydzada said: I że niby olej cieknie z UPG bez innych objawów? Coś mi tu nie pasuje. I czy na pewno uszczelki pod deklami zostały wymienione? To najczęstsza przyczyna wycieków. UPG jak się kończą to raczej w pierwszej kolejności idą spaliny do układu chłodzenia. Jeżeli tak się nie dzieje i olej tylko się powoli przesącza, a nie kapie, dałbym sobie spokój z UPG albo zdiagnozował to jeszcze u kogoś inniego. No i pytanie co nazwać wyciekiem a co sączeniem... Silnik od dołu jest pokryty olejem. Na pewno w miejscu gdzie stawiam regularnie auto są widoczne małe plamki oleju i widać też czasami kropelki na osłonie silnika. Z tego co zrozumiałem od mechanika, uszczelka pada różnie w różnych wersjach EJ25. W tych z turbo, puszcza tak że spaliny idą do układu chłodzenia, a w tym co ja mam, puszcza tak, że olej wydostanie się na zewnątrz. To wszystko od warsztatu, który zajmuje się tylko Subaru i ma chyba ogólnie dobrą opinię, więc nie kwestionuję. 56 minutes ago, ewemarkam said: A znaczy już teren? Czy tylko jest to mocno zapocone? Tak, małe plamki w miejscu gdzie regularnie parkuję. Edited January 3, 2019 by Syn Adama Link to comment Share on other sites More sharing options...
BiP Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Pierwsze subaru kupiłem z przebiegiem 37tkm i powiązanie ciągłych delikatnych ubytków chłodziwa z upg zajęło mi 160tkm i 7 lat. Nigdy nie dał ciśnienia na chłodnicę, na koniec przebił tylko olej do płynu, na warsztat pojechał na własnych kołach. Odkręć osłonę dolną, dokładnie umyj silnik, najlepiej wiosną, żeby go przez kilka dni pogodnych poobserwować.Zlokalizujesz przeciek. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 5 godzin temu, rydzada napisał: I że niby olej cieknie z UPG bez innych objawów? A dlaczego nie? Typowa przypadłość tego silnika, znany problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EDDIE Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Również typowe jest to, że z lekko padniętą uszczelką można zrobić delikatnie jeżdżąc 50 000km, a może i więcej. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now