Skocz do zawartości

Check engine + trakcja + cruise


artu-44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - jak w temacie, drugi raz w odstępie jakiegoś miesiąca wyskoczył taki błąd więc postanowiłem napisać. Samochód wchodził w tryb awaryjny ale po ponownym uruchomieniu wracał do normy, no oprucz palących się kontrolek. Żadnych niepokojących odgłosów nie ma, wszystko pracuje jak należy. Ja myślę, że komputer traci łączność ze sterownikiem skrzyni biegów stąd ten tryb awaryjny. Gdzieś gubi sygnał na stykach. Może coś podpowiecie, a może macie inny pomysł co w trawie piszczy. W załączniku zdjęcie z  diagnozy.

20181228_151525.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, artu-44 napisał:

Witam - jak w temacie, drugi raz w odstępie jakiegoś miesiąca wyskoczył taki błąd więc postanowiłem napisać. Samochód wchodził w tryb awaryjny ale po ponownym uruchomieniu wracał do normy, no oprucz palących się kontrolek. Żadnych niepokojących odgłosów nie ma, wszystko pracuje jak należy. Ja myślę, że komputer traci łączność ze sterownikiem skrzyni biegów stąd ten tryb awaryjny. Gdzieś gubi sygnał na stykach. Może coś podpowiecie, a może macie inny pomysł co w trawie piszczy. W załączniku zdjęcie z  diagnozy.imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6

20181228_151525.jpg

 

Gazoline masz czy benzin? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

Możesz podać oznaczenie błędu a nie interpretacje skanera?

 

a jakie to ma znaczenie w przypadku błędu skrzyni?

Nie doczytałem uważnie, faktycznie kolega pisze o błędu skrzyni... powodzenia 

Edytowane przez ALVAR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, lutek34 napisał:

Możesz podać oznaczenie błędu a nie interpretacje skanera?

 

a jakie to ma znaczenie w przypadku błędu skrzyni?

Chętnie podam tylko nie wiem jak to się robi, pierwszy raz mam z tym do czyszczenia. Nie mam żadnych urządzeń do tego. Wiem że można odczytać z auta ale jak to niestety nie wiem. Lutek wiem że ty spec jesteś, podpowiedz jak to ja odczytam ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, artu-44 napisał:

Nie mam żadnych urządzeń do tego.

 

W tym programie z którego wkleiłeś screeny nie było podanego kodu błędu? Podejrzewam że to jakiś błąd Uxxxx i coś zakłóca komunikację pomiędzy modułami. Dla zobrazowania schemat jak ze sobą są połączone wszystkie moduły dwoma przewodami komunikacyjnymi, wystarczy że jeden przewód będzie przetarty, lub moduł będzie tracił zasilanie lub masę i będą zakłócenia w wymianie danych.

 

image.thumb.png.7eed3113a12ce71698d71ba5199caf0e.png

 

Tak na teraz możesz spróbować tej metody na wyświetlenie błędów, jak nic nie pokaże to będziesz musiał podjechać na skaner.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lutek - zawsze jesteś pomocny - obecnie to mój mechanik skasował ten błąd i nie wiem czy można go jeszcze odczytać. Więc jeżeli nie to będę czekał aż się znów pokaże. Ja też tak myślę, że gdzieś gubi się sygnał, tylko gdzie ? Myślę tak dlatego, że po błędzie samochód wchodzi w tryb awaryjny ponieważ błąd jest związany ze skrzynią i nie można szybciej jechać jak tylko parę km na godzinę, jednak jak komunikacja między komputerem a skrzynią wróci to można jechać normalnie. Skrzynia pracuje tak jak zawsze nic tam się nie dzieje. Lutek może podpowiesz gdzie są główne złącza takie które są najbardziej narażone na czynniki zewnętrzne. Może od oczyszczenia styków trzeba zacząć. Pierwszym razem pojawił się ten błąd jak padał deszcz i była chlapa i za drugim razem, dwa dni temu też taka sama pogoda. Wniosek prosty, że wilgoć, ale nie koniecznie tak musi być !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lutek34 napisał:

dywanik pasażera nie jest czasem mokry? Tam znajduje się ECU a TCM i BCM znajduje się przy kolumnie kierowniczej. Posprawdzaj te miejsca i w jakim stanie są wtyczki, czy czasem tam wilgoć się nie dostaje.

 

image.thumb.png.5d9c389efc329f15d8e6b47dce2960b0.png

 

image.thumb.png.abb2ebc0ecd57fe44b24471c47a75d6c.png

Dziękuję Lutek - zawsze można na Ciebie liczyć - sprawdzę te łącza po nowym roku i spryskam to preparatem do złączy elektrycznych. Miałem podobny problem ze sprężarką od klimy, też przyczyną było złącze pod przekaźnikiem. Choć było czyste to coś tam jednak nie łączyło. Mam nadzieję, że i w tym przypadku na tym się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, błąd ponownie się pojawił ale co bardzo ciekawe też sam zniknął !! Chciałem go zdiagnozować żeby odczytać kod , pojechałem na porządny skaner a tu nic, zero, czysto ani w skrzyni ani w silniku - czy to jest w ogóle możliwe, żeby sam się skasował???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim aucie  pojawia się czasami ta sama kombinacja  i znika sama bez śladu, zauważyłem że pojawia się to najczęściej po tankowaniu paliwa , co wskazywało by na rozszczelnienie układu paliwowego( chodzi o opary benzyny ), lub błąd katalizatora ( opinie nie moje ) błąd chwilowy i nie istotny nie trwały i po 10 uruchomieniach kasuje się samoczynnie , na początku się stresowałem po 5 latach przywykłem,  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W końcu udało mi się wyłapać kod błędu przy pomocy ELM327. Okazało się jednak, że chodzi o przepustnicę - kod P1160. Przepustnica była mocno zanieczyszczona nagarem, dlatego po jej wyczyszczeniu trzeba było zrobić adaptację przepustnicy. Skorzystałem z filmiku poglądowego, który wrzucił Lutek w innym poście (link do posta na dole), co prawda w innym subaru niż Tribeca, ale zadziałał i jest narazie OK (auto nawet lepiej odpala). Mam nadzieję, że będzie dobrze - pojeżdżę i zobaczę.

https://l.messenger.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fforum.subaru.pl%2Ftopic%2F98667-czy-jest-potrzebna-adaptacja-przepustnicy%2F%3Ftab%3Dcomments%23comment-2669001&h=AT3S0eT4AsUx_SCFaeNwI_DH-2T0x23KnnXITNxPJIuQ7vl2kaSZSrcvPIwDmOdb6Nb-6aMXjdj_Kvu9ThMGQ_kRjBWpbKadihp8wjPFcvW8s2V1HhwqLCrMrdxTAyoOnA-_

Screenshot_20190301-170753_Torque.jpg

Screenshot_20190301-170810_Torque.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, lutek34 napisał:

Dobrze że samo czyszczenie przepustnicy wystarczyło.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

No narazie jest OK - myślę, że tak już zostanie bo była naprawdę zawalona tak mocno, że trzeba było ją namoczyć na noc w preparacie do czyszczenia zaworów EGR, więc to był główny powód usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, artu-44 napisał:

W końcu udało mi się wyłapać kod błędu przy pomocy ELM327

Czy warto w takie coś się zaopatrzyć? Czy wystarczy do tego interfejsu zwykły smartfon czy potrzeba coś więcej? 

Kiedyś lutek34 opisał procedurę odczytów błędów wciskając odpowiednią kombinację przycisku ODO i świateł ale chyba warto mieć coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kamis napisał:

Czy warto w takie coś się zaopatrzyć? Czy wystarczy do tego interfejsu zwykły smartfon czy potrzeba coś więcej? 

Kiedyś lutek34 opisał procedurę odczytów błędów wciskając odpowiednią kombinację przycisku ODO i świateł ale chyba warto mieć coś takiego.

No jak widzisz mi pomogło, wyłapałem kod błędu bo miałem go pod ręką. Mój mechanik wydał 20 tyś na program i nie mógł mi pomóc a ja wydałem 40zł i doszedłem sam co w trawie piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, artu-44 napisał:

Mój mechanik wydał 20 tyś na program i nie mógł mi pomóc a ja wydałem 40zł i doszedłem sam co w trawie piszczy.

tester diagnostyczny za 20k zł nie tylko odczytuje błędy, ale może komunikować się z wszystkimi modułami jakie są zamontowane w samochodzie oraz wykonywać testy poprawności działania niektórych podzespołów. To że mechanik nie mógł Ci pomóc, może świadczyć jedynie o jego niekompetencji.

ELM może jedynie odczytać błędy zapisane w ECU i odczyt na żywo podstawowych danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś szczególnie polecane do naszej fury? Jak wpisałem elm327 to wyskoczyło mi parę stron roznych marek.

Moj mechanior tez twierdzi, że trzeba wydać na kompa co najmniej kilka tysi. W sumie nie chodzi, o to by zastępować serwis i ich umiejętności ale po prostu odczytać co jest grane ewentualnie skasować i szukać pomocy zanim się pojawi w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

tester diagnostyczny za 20k zł nie tylko odczytuje błędy, ale może komunikować się z wszystkimi modułami jakie są zamontowane w samochodzie oraz wykonywać testy poprawności działania niektórych podzespołów. To że mechanik nie mógł Ci pomóc, może świadczyć jedynie o jego niekompetencji.

ELM może jedynie odczytać błędy zapisane w ECU i odczyt na żywo podstawowych danych.

Masz rację Lutek, ale fakt jest taki że jego skaner mi nie pomógł. Kodu błędu nie odczytał a to podstawa. Może kosztować i 50k jak obsługuje tylko grupę VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam - problem powrócił z tym, że teraz kod błędu jest P1160 i nie można go wykasować ponieważ auto po uruchomieniu wchodzi na 3 tyś obrotów albo faluje z 2.5 na 3 tyś. Trochę poczytałem to wszystko wskazuje na przepustnicę, wygląda na to że uległa awarii. Chyba że macie inne wskazania. Jakiś tydzień temu pojawił się też błąd P0174 ale nic się nie działo to go skasowałem.

Czy w razie czego, jeżeli to będzie przepustnica to czy regeneracja wystarczy czy wymienić na nową (koszt pewnie spory?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, artu-44 napisał:

Jakiś tydzień temu pojawił się też błąd P0174 ale nic się nie działo to go skasowałem.

wszystkie podciśnienia są założone? Nigdzie nie ciągnie lewego powietrza? Kasowanie błędu nie jest usunięciem awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, lutek34 napisał:

wszystkie podciśnienia są założone? Nigdzie nie ciągnie lewego powietrza? Kasowanie błędu nie jest usunięciem awarii.

Wiem lutek, że kasowanie błędów nie usuwa usterek. Patrzyłem tam ale nic nie zauważyłem. Do przepustnicy idą dwie rurki jedna na górze (jest założona) a druga jest na dole ale nie wyczułem czy jest włożona poprawnie. Czy tylko chodzi o te przewody czy sprawdzić trzeba też inne?? A czy jest możliwość, że przepustnica sama się rosprogramuje z jakiegoś powodu ? I ponowna adaptacja coś zmieni. Jutro mechanik ją wykręci i zajży do niej to może będzie wiadomo coś więcej - dobrze by było żeby to był tylko jakiś przewód podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, artu-44 napisał:

Czy tylko chodzi o te przewody czy sprawdzić trzeba też inne??

te dwa węże gumowe, które dochodzą do przepustnicy, to są przewody wodne, połączone z chłodzeniem silnika.

sprawdź wszystkie podciśnienia jakie dochodzą do dolotu, jak masz lubrę od LPG to sprawdź czy jest podłączona, podciśnienia od reduktora LPG a przede wszystkim czy wąż podciśnienia jest podłączony do tej puszki

image.png.723c17fd3f55f3e96bccea0422220d63.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...