Jump to content

Silniki N/A 2.5 SOHC i 2.5 DOHC


Recommended Posts

Ktoś może porównać dwa silniki 2.5 SOHC i DOHC w wersji wolnossącej? Chodzi o te, które występowały europejskich i amerykańskich Legacy i Outbackach od 1997 do 2002 i w amerykańskich Imprezach RS. Ogólnie, który lepszy? Interesuje mnie kwestia eksploatacji, serwisów, kosztów. Który lepszy do LPG? W danych technicznych raczej się orientuję.

Chyba, ze gdzieś jest temat, to podeślijcie linka.

 

Edited by pawlaswrc
Link to post
Share on other sites

W DOHC są płytki, jest nieco droższy zestaw rozrządu, silnik żyje bardziej w górnym zakresem obrotów i to w sumie tyle różnic jeżeli chodzi o stronę użytkową.

Link to post
Share on other sites

Kiedyś interesowałem się tymi silnikami w kontekście swapa do Imprezy GC. W skrócie:

 

- moce podobne, ale SOHC trochę lepiej ciągnie na dole

- SOHC mniej awaryjne: DOHC z tamtych lat lubi wydmuchać UPG nawet z automatyczną skrzynią

- jak rozkminiasz LPG patrz post kolegi @ewemarkam

 

 

Edited by HoQ
Link to post
Share on other sites

SOHC na jednowarstwowych UPG też potrafi je wypluć, co akurat można poprawić innym modelem uszczelki.

DOHC produkowali dość krótko, trochę ponad 2 lata i w przypadku grubszej awarii dostępność tego truchła na rynku wtórnym jest mocno ograniczona.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...