pawlaswrc Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Ktoś może porównać dwa silniki 2.5 SOHC i DOHC w wersji wolnossącej? Chodzi o te, które występowały europejskich i amerykańskich Legacy i Outbackach od 1997 do 2002 i w amerykańskich Imprezach RS. Ogólnie, który lepszy? Interesuje mnie kwestia eksploatacji, serwisów, kosztów. Który lepszy do LPG? W danych technicznych raczej się orientuję. Chyba, ze gdzieś jest temat, to podeślijcie linka. Edytowane 27 Grudnia 2018 przez pawlaswrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Do LPG lepszy SOHC. Regulacja luzu jest na tzw śrubki. W DOHC masz płytki albo szklanki. Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 W DOHC są płytki, jest nieco droższy zestaw rozrządu, silnik żyje bardziej w górnym zakresem obrotów i to w sumie tyle różnic jeżeli chodzi o stronę użytkową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoQ Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 (edytowane) Kiedyś interesowałem się tymi silnikami w kontekście swapa do Imprezy GC. W skrócie: - moce podobne, ale SOHC trochę lepiej ciągnie na dole - SOHC mniej awaryjne: DOHC z tamtych lat lubi wydmuchać UPG nawet z automatyczną skrzynią - jak rozkminiasz LPG patrz post kolegi @ewemarkam Edytowane 28 Grudnia 2018 przez HoQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Fajnie, to już jakiś konkret Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 SOHC na jednowarstwowych UPG też potrafi je wypluć, co akurat można poprawić innym modelem uszczelki. DOHC produkowali dość krótko, trochę ponad 2 lata i w przypadku grubszej awarii dostępność tego truchła na rynku wtórnym jest mocno ograniczona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 A ej251 miało jakieś wady które występowały częściej niż np w ej253? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się