Jump to content

2.0 XT 217 KM - co to za wersja??


PitMat
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim . Kupiłem kolejnego Forestera i mam zagwozdkę. Auto pochodzi od kobity która 14 lat jeździła wokół pensjonatu. Wcześniej 2 lata auto było własnością serwisu Subaru. W papierach mam 177 KM ale jedzie jak szalone grubo ok. 6,5s do 100km/h. Czytałem że wychodziły w 2003 roku wersje 160kW. Czy ktoś mnie oświeci??  Ogólnie wszystko super bo frajda z jazdy jest jak w Imprezie GT ale obawiam się zamawiania jakichkolwiek części. Za wszelkie wsparcie merytoryczne z góry dziękuję. NR VIN JF1SG5LD33G018723. Może ktoś potrafi sprawdzić po VIN-ie.

Link to comment
Share on other sites

Forestery SG na rynek europejski wychodziły tylko 2.0 177km, może masz po prostu podniesioną moc, wersje 160kW o których wyczytałeś to 2.5 xt 211km które wychodziły od 2004r.

 

Link to comment
Share on other sites

Opcje sa dwie. Masz wystrojone auto (mozna samym programem dobic nawet do 200 koni, a jesli to bylo auto salonu moze ktorys mechanik np. zmienil turbine na troszke wieksza albo troche uwolnil wydech.... kto wie... wtedy moze byc ponad 200km) albo masz 2.0xt a masz wstawiony silnik 2.5xt ;) (w 2.0 xt czesto padaly panewki i czasami remont bywa za drogi/nie oplacalny i ludzie wymieniaja silniki. Moze salon wstawil 2.5... teraz silnik jest traktowany jak czesc zamienna/eksploatacyjna i nawet nie pisze sie w dokumentach numerow silnika)

Tak czy siak ladnie idzie. 

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedzi. Dla znawców kod silnika z tabliczki. EJ205NWUKB. Podjade do serwisu i niech "fachowcy"  powiedzą co to jedt. Jeszcze raz dziekuję i życzę najlepszego na nowy rok.

Link to comment
Share on other sites

Według tabliczki masz 2.0 177km, na bloku za alternatorem masz wytłoczone EJ20 albo EJ25 i dowiesz się na 100% jaki masz silnik, ale raczej nikt nie zmienił silnika na 2.5 bo to trochę bezsensu. Podjedz na hamownie i dowiesz się ile faktycznie ma mocy.

Link to comment
Share on other sites

Dla porownania moim ej205 177km z przelotowym wydechem od turbo do konca 2,5" i po strojeniu na ~200km, raczej kolegi nie dogonie.... tym bardziej seryjny 2.0 177km tak nie jezdzi..... 

Jesli u autora tematu siedzi seryjne turbo i nic nie bylo mieszane w wydechu (z filmiku nie slychac zeby to byl jakis przelot) to sam program tez da kopa ale nie az takiego....

Az mnie ciekawi co tam wyjda za kwiatki :)

(osobiscie obstawiam wieksze turbo + strojenie)

 

Sprawdz czy masz:

- ori turbo czy jakies wieksze

- ori mape czy ktos stroil

- ori wydech czy uwolniony

- no i ewentualnie czy to moze jednak jest 2.5.... 

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Mój Forek S-Turbo 177KM. Po wymianie wydechu i strojeniu pokazał na hamowni 238 KM. Bez wymiany turbiny ale po podniesienia doładowania do max 0,9 bara

Link to comment
Share on other sites

Ooooo ja tez mam pelen przelot i doladowanie 0.85.... na hamowni nie bylem tylko tak na oko mu dalem kolo 200. Ale moj nie przyspiesza jak ten z filmiku.....

Link to comment
Share on other sites

:blink::krecka_dostal: Obiecuje opowiedzieć historię do końca ( jak już poznam szczegóły)  . Umówiłem się na hamowni i w serwisie w KTW. Na hamowni wyjdzie czym jest to co  kupiłem a w serwisie obiecali odczytać wersję mapy. ETA(nswer) 3th week of January. 

 

Dołączam w celach anegdotycznych fotki z wymiany rozrządu który wcześniej montował "Niemiec który płakał jak wymieniał" - fotki EJ201 125KM ( w tym przypadku, po tym zakupie byłem załamany złym stanem silnika :yahoo:) Teraz 11,4s do 100km/h :wacko:

WhatsApp Image 2018-12-20 at 20.19.57.jpeg

WhatsApp Image 2018-12-20 at 20.19.58 (1).jpeg

WhatsApp Image 2018-12-20 at 20.19.58.jpeg

2 godziny temu, klev napisał:

Dla porownania moim ej205 177km z przelotowym wydechem od turbo do konca 2,5" i po strojeniu na ~200km, raczej kolegi nie dogonie.... tym bardziej seryjny 2.0 177km tak nie jezdzi..... 

Jesli u autora tematu siedzi seryjne turbo i nic nie bylo mieszane w wydechu (z filmiku nie slychac zeby to byl jakis przelot) to sam program tez da kopa ale nie az takiego....

Az mnie ciekawi co tam wyjda za kwiatki :)

(osobiscie obstawiam wieksze turbo + strojenie)

 

Sprawdz czy masz:

- ori turbo czy jakies wieksze

- ori mape czy ktos stroil

- ori wydech czy uwolniony

- no i ewentualnie czy to moze jednak jest 2.5.... 

-Turbo już się ślini więc jest stare , ale  nie wiem jakie - będę wyciągał do regeneracji to wrzucę fotki

- Dowiem się w serwisie

- Absolutny oryginał ( nówka )

- Jeszcze nie zajrzałem co odlane na bloku.

CDN..... sam jestem ciekaw tej hybrydy

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczął od sprawdzenia restryktora i  identyfikacji co za motor,turbo i sterownik. (Nie da się od poprzednika coś dowiedzieć?)

Z hamownią sie nie spiesz i z butowaniem też. Żebyś nie wjechał na hamownię z tymi parametrami , a wyjechał z żadnymi:)

Link to comment
Share on other sites

Wróciłem do domu rodzinnego gdzie auto porzuciłem. Zapłaciłem akcyzę w międzyczasie.... Urząd nie był zainteresowany moją umową Kupna-Sprzedaży i ustalił wartość auta na 18900,-. AVE Goverment!! ALe do rzeczy.  Zajrzałem za alternator. W komorze siedzi EJ205. Zapiąłem interfejs i zabrałem dane z kolektora dolotowego. Ciśnienie doładowania szczytowe 170 kPa. ciśnienie widziane dość często 120kPa. Myślę że jednak ktoś dołożył powietrza i paliwa. Kiedyś zrobiłem sobie Civica TURBO i na oryginalnej mapie jeździł bez zająknięć do 0,4 Bar. Później za każde 0,5bar chciał nowe dawkowanie paliwa. 170 kPa to 1,7 bar więc trochę dużo wg mnie. Tyle na gorąco.Mile widziane wszelkie komentarze. ( bardzo miło mi czytać co panowie tutaj piszecie ;-) )

 

respect - o co chodzi z tą hamownia??Z hamownią się nie spiesz i z butowaniem też. Żebyś nie wjechał na hamownię z tymi parametrami , a wyjechał z żadnymi?? - poproszę o boże słowo do tego zapisu.

 

Jutro wyciągam turbinę a co za tym idzie obiecuję podzielić się info na temat oględzin. 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, PitMat napisał:

respect - o co chodzi z tą hamownia??Z hamownią się nie spiesz i z butowaniem też. Żebyś nie wjechał na hamownię z tymi parametrami , a wyjechał z żadnymi?? - poproszę o boże słowo do tego zapisu.

O to chodzi abyś ma spokojnie poznał co tam masz, zrobił przegląd itp a potem hamownia i deptanie. Bo jak coś jest nie teges to hamowanie może dość spektakularnie się zakończyć - tzn. kaboom :)

Link to comment
Share on other sites

seryjne doładowanie forka to 0,58bara (1 to ciśnienie ziemskie, czyli ty masz 0,63 max) i tak mi nie pasuje coś.... ja mam doładowanie 0,85bara (czyli 1,85 na tel) a mój tak nie idzie..... w pip dziwna sprawa.... do tego masz nawet wydech serie.....

 

-- edyta --

 

aaa normalnym operowaniu gazem - to znaczy nie docisnełeś pedału do podłogi ?? - jak nie to docisnij i wtedy sie zobaczy MAX doładowanie.....  nie trzeb auta piłować do 6tysi obrotów - wystarczy żeby się turbina rozbujała na maxa i tak przytrzymać na chwilkę. Wtedy powinno Ci pokazać maxymalne doładowanie.

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, PitMat napisał:

Ciśnienie doładowania szczytowe 170 kPa

 

W dniu 31.12.2018 o 14:55, respect napisał:

sprawdzenia restryktora i  identyfikacji co za motor,turbo i sterownik.

a to sprawdziłeś?  nadciśnienie masz ok 0.7  bara ale nie wiadomo,jak to robiłeś. - trzeba przytrymać gaz dno na 4 biegu i  wtedy czytać, ale najpierw sprawdź co masz bo to bezpieczne nie jest.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.01.2019 o 09:59, klev napisał:

seryjne doładowanie forka to 0,58bara (1 to ciśnienie ziemskie, czyli ty masz 0,63 max) i tak mi nie pasuje coś.... ja mam doładowanie 0,85bara (czyli 1,85 na tel) a mój tak nie idzie..... w pip dziwna sprawa.... do tego masz nawet wydech serie.....

 

-- edyta --

 

aaa normalnym operowaniu gazem - to znaczy nie docisnełeś pedału do podłogi ?? - jak nie to docisnij i wtedy sie zobaczy MAX doładowanie.....  nie trzeb auta piłować do 6tysi obrotów - wystarczy żeby się turbina rozbujała na maxa i tak przytrzymać na chwilkę. Wtedy powinno Ci pokazać maksymalne doładowanie.

Jak jeździłem z dociskaniem do podłogi to ciśnienie w kolektorze wynosiło od 171-172 kPa czyli ciśnieniem doładowania było 0,71-0,72 bar.

Nasuwają mi się jednak pytania dotyczące operowania liczbami a konkretnie ciśnieniem doładowania.

1. Czy wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym to ciśnienie doładowania czy ciśnienie kolektora?

2. Jeśli mowa o ciśnieniu ziemskim 1 bar to czy oznacza, że ciśnienie w kolektorze ssącym 1 bar oznacza że nie mamy doładowania, a moc auta nie wzrosła??

3. Jeśli ciśnienie kolektora wyniesie 1bar (gdyż trubosprężarka jest tak wysterowana i tłoczy pewną ilość powietrza  cząsteczek tlenu podwyższając ich wartość z 0,6ltr do 1 ltr) czyt. -0,6 bar do 1 bar( ciśnienie ziemskie) to dalej należy uznać iż doładowanie silnika wynosi 0 "zero" . 

Napisałem to gdyż confusion w mej głowie zagościło.

Pytanie ostatnie to : czy manometr powie to czujnik w kolektorze minus 1 bar?? 

 

Najlepszego wszystkim.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Żeby dużo nie mieszać, można po prostu odczytywać z OBD parametr "boost", który mówi o tym, jakie jest nadciśnienie, czyli ...ile dmucha turbina. Nie wiem ile powinno być w 2,0, ale jak pokazuje Ci 171 kPa to jak piszesz, boost masz 0,71 bar. Silnik 2,5T ma około 0,8 bar.

Link to comment
Share on other sites

Póki zachwyt niespodziewaną kondycją nie minął, wysłałem maila do pierwszego właściciela mego auta. Zbyt wiele nie mogłem oczekiwać lecz ku memu zaskoczeniu przyszła odpowiedź. Ta niczego nie wnosi ale zachowali się przyzwoicie. Poniżej wiadomosc:

Sehr geehrter Herr Piotrek,

 

vielen Dank für Ihre E-Mail Anfrage, die uns von der SUBARU Allrad-Auto GmbH weiter geleitet worden ist.

 

Wir freuen uns sehr, dass Sie ein ehemaliges Fahrzeug der SUBARU Deutschland GmbH nutzen.

Uns sind keine Änderungen an der Motorsteuerung an Ihrem SUBARU Forester mit der Fahrgestellnummer JF1SG5LD33G018723 bekannt.

Wir gehen davon aus, das dieser SUBARU Forester richtig und ordentlich eingefahren worden ist.

Gerade des einfahren eines neuen Fahrzeuges ist Ausschlag gebend für die Haltbarkeit, den Verbrauch und das Anzugsverhalten.

 

Herr Piotrek, es freut uns sehr, dass Sie mit diesem SUBARU Forester zufrieden sind. Wir wünschen Ihnen und Ihrer Familie

für 2019 Glück und Zufriedenheit, aber vor allem Gesundheit und allzeit gute und sichere Fahrt.

 

Mit freundlichen Grüßen

 

i. A. Michael Cada-Vasquez
Technische Kundenbetreuung

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Musiałem zrobić małą konserwację łączeń wydechu więc usunąłem część spoza katalizatora. Postanowiłem się przejechać bez tłumika i efekt jest zauważalny :-). 

Zrobiłem parę tankowań i wychodzi że dolna granica spalania kształtuje się na poziomie 11,5 ltr/100km. Po 200 km jazdy dynamicznej lecz nie jakoś przesadnej spalanie auta to 16ltr/100km. Moc się bierze z paliwa po części więc nie sądzę aby to było spalanie z seryjnej mapy EJ205 177 KM. Poniżej krótki filmik. Aha założyłem nowe opony 215/65/16.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...