Jump to content
Kamil Sawa

Twardniejące wspomaganie

Recommended Posts

Witam wszystkich jestem nowy na forum. Ostatnio nabyłem drogą kupna Legacy 04 2.0 137 km w automacie. Mam kilka pytań odnośnie używania. Jest to mój pierwszy automat ale trzecie Subaru. Otóż do sedna.

 

Pierwsza sprawa to twardniejąca kierownica podczas skręcania co chwilę robi się bardzo twardo opornie i zauważyłem że w zbiorniku płynu od wspomagania podczas kręcenia kierownicą pojawiają się bąbelki. Co to może być ? 

Druga sprawa to nie działający zamek centralnego zamka drzwi kierowcy z pilota wszystko się zamyka poza drzwiami kierowcy ale po dłuższym postoju zauważyłem że przycisk od zamykania czasami drgnie ale tylko drgnie. Jak to naprawić ? 

Kolejna sprawa to szyba pasażera się nie otwiera nie ma reakcji ani z guzików od strony kierowcy ani od pasażera. 

No i po czwarte jest to mój pierwszy automat (4 biegowy z trybem ręcznym) pytanie takie czy biegi czuć podczas zmiany czy nie ? W sensie takim czy te zmiany są aksamitne czy jest trochę szarpania ? 

Pozdrawiam wszystkich. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Jaki jest poziom płynu wspomagania? Ja też miałem małe bąbelki ale dolałem płynu i już było dobrze.

2. Możliwe że silniczek dokonał swojego żywota. Miałem tak w tylnych lewych drzwiach. Kupiłem silniczek u Chińczyków i po lekkiej jego modyfikacji (przyszedł z okrągłą ośką a oryginalny jest z jednej strony płaski) wymieniłem i problem wyeliminowany.

3. Zacznij od zdjęcia boczku i sprawdzenia czy prąd dochodzi do kostki przy silniku.

4. Jak olej w skrzyni jest jeszcze zimny może być wyczuwalna zmiana biegów, po nagrzaniu powinno zmieniać bez szarpania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad.1 zapowietrza się. Musisz znaleźć którędy. Możliwe że slawetny oring. Poszukaj na forum.
Ad.2 i 3 sprawdź wiązka drzwi / nadwozie w gumowej przelotce.
Ad.4 powinieneś porównać z podobnym autem, może być wina oleju.

melduje ze nic nie musze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziom oleju od wspomagania jest na odpowiednim poziomie na max jak nagrzany. 

Olej w skrzyni był nie dawno wymieniany przed zakupem jeszcze. Zauważyłem że jest go nawet za dużo. Zmiana biegów jest odczuwalna na plecach. Ale brak zgrzytów czy innych dziwnych historii tylko prostu odczuwalna zmiana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak sprawdzałeś poziom? Nie wiem jak u ciebie ale u mnie to ze starości zbiorniczek już przestał być przejrzysty i musiałem zrobić prowizoryczny bagnet żeby sprawdzać stan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim, tak jak napisane wyżej, na zimnej skrzyni zmiany czuć bardziej, na ostrym mrozie szczególnie. Jak jest już ciepła to zmiany biegów widać głównie na obrotomierzu. Wymiana oleju sprawiła, że zmiany stały się jeszcze mniej wyczuwalne. Ogólnie najeży pamiętać, że automat, tak jak silnik musi osiągnąć swoją temperaturę pracy, więc nie szalej na zimno. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wszystkie odpowiedzi a czy miałby ktoś zdjęcia tego silniczka zamka centralnego ? Bo chce kupić a sprzedawca nie wie co wyalac. 

Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym można sprawdzić wzrokowo bo zbiorniczek jest czysty. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Kamil Sawa napisał:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi a czy miałby ktoś zdjęcia tego silniczka zamka centralnego ? Bo chce kupić a sprzedawca nie wie co wyalac. 

Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym można sprawdzić wzrokowo bo zbiorniczek jest czysty. 

Zobacz, czy nie znajdziesz numeru tutaj. Za numerem na pewno będą zdjęcia na google. ;)

http://opposedforces.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Kamil Sawa napisał:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi a czy miałby ktoś zdjęcia tego silniczka zamka centralnego ?

 

Cały temat jponiżej est bogaty w zdjęcia i informacje na temat wymiany, a mój ostatni post tamże ma link do sprawdzonego silniczka na allegro, przed chwilą zamówiłem 3 kolejne :)

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...