Jump to content

Legacy 2000r


Konrad Wojcik
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie. Stałem się dziś, a właściwie wczoraj, właścicielem Subaru legacy z 2000r. Motor 2,5 benzyna, 160km (przebieg 318 tyś). Mam kilka pytań:

 

*Czy sprzęgło powinno być takie twarde i czym może być spowodowany dziwny dźwięk przy wciskaniu go (jakby łożysko skrzypiało przy pedale).

 

*Czy opony wielo sezonowe do 3k będą spoko do niej?(przeważnie jazda po mieście [Wrocław]).

 

*Wiatrak od wentylatora po nagrzaniu silnika ciągle "chodzi" tak jakby klima była włączona.

 

Auto mam parę godzin, więc pewnie będą rodzić się nowe pytania i z czasem chciałbym dać jej drugie życie. Wesołych świąt! 

IMG_20181222_113259.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Konrad Wojcik napisał:

 

Auto mam parę godzin, więc pewnie będą rodzić się nowe pytania i z czasem chciałbym dać jej drugie życie.

A dlaczego nie zapytasz poprzedniego wlasciciela?

Objawy jakie opisujesz nie sa czyms co pojawia sie po paru godzinach, a poprzedni wlasciciel, nawet jezeli byl handlarzem, musial cos o tym wiedziec. No chyba, ze poinformowal Cie o wszystkich mankamentach i sam nie wiedzial skad to sie bierze, a do tego cena byla adekwatnie nizsza to ok.

Co do opon to powiem Ci tyle: jak caly rok chodzisz w jednych butach, to z opon wielo sezonowych tez bedziesz zadowolony ;)

A tak na powaznie to do 3k kupisz komplet zimowek i letnich, ktore beda lepsze niz calosezonowe.

Jak dobrze pokombinujesz to moze jeszcze ustrzelisz w tym budżecie jakies uzywane felgi OEM i bedziesz mogl cale kola przerzucac.

Ja wprawdzie w Foresterze mam opony calo sezonowe (Yokohama Geolander A/T M+S), ale traktuje je jako letnie i w delikatny teren, bo na zime to nawet stara zimowka spisuje sie lepiej.

 

Edited by pajac_am
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

*Czy sprzęgło powinno być takie twarde i czym może być spowodowany dziwny dźwięk przy wciskaniu go (jakby łożysko skrzypiało przy pedale).

 

 

Gratuluję zakupu.

 

Sprzęgło w subaru jest twarde i trzeba się przyzwyczaić do tego. U mnie po wywaleniu dwumasy w legasiu sprzęgło chodzi troszkę lżej. A skrzypić skrzypi pedał sprzęgła. Da się to przesmarować Ale i tak wróci efekt.

6 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

 

*Czy opony wielo sezonowe do 3k będą spoko do niej?(przeważnie jazda po mieście [Wrocław]).

 

 

 W tym budżecie kupisz letnie i zimowe opony z półki średniej + felgi  lub opony Premium Ale bez felg czyli co sezon wizyta u gumiarza.

6 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

*Wiatrak od wentylatora po nagrzaniu silnika ciągle "chodzi" tak jakby klima była włączona. 

Climatronic masz ?

Jeśli tak to zobacz czy nie masz włączonego A/C na panelu.

Sprawdź jeszcze poziom płynu w chłodnicy i w przelewowym.

6 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

Auto mam parę godzin, więc pewnie będą rodzić się nowe pytania i z czasem chciałbym dać jej drugie życie.

Pisz śmiało. Legasie to bardzo wdzięczne auta.

 

Link to comment
Share on other sites

Właściciel mówił, że sprzęgło tak chodziło zawsze, co do opon to mam bon na jeden komplet opon do 3k, dlatego myślę o tych wielo sezonowych (chodzę w jednych butach cały rok :P).

Klima analogowa i wylaczona. Popatrzę dziś dokładniej na zbiorniczek wyrównawczy (coś w środku było, ale cholera wie czy to płyn, czy woda).

 

Otworzyłem oko i przypomniało mi się kolejne pytanko :). 

Mianowicie, przy odpuszczaniu gazu auto tak jakby 2x szarpie(?). Nigdy nie jeździłem AWD i wydaje mi się, że zwalnia mnie napęd. Te szarpnięcia są delikatne ale odczuwalne, jak zwykle hamowanie silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

Czy sprzęgło powinno być takie twarde i czym może być spowodowany dziwny dźwięk przy wciskaniu go (jakby łysko skrzypiało przy pedale).

Nie wiem czy chodzi o to samo ale u mnie skrzypiało przy wciskaniu sprzęgła ale na zewnątrz auta. Skrzypiał hydrauliczny wysprzęglik o łapę. Pomogło na długo nałożenie smaru miedziowego (tak gęsty że wbity nóż zostaje).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, cyckocholik napisał:

Nie wiem czy chodzi o to samo ale u mnie skrzypiało przy wciskaniu sprzęgła ale na zewnątrz auta. Skrzypiał hydrauliczny wysprzęglik o łapę. Pomogło na długo nałożenie smaru miedziowego (tak gęsty że wbity nóż zostaje).

O! Po świętach to sprawdzę, to może być właśnie to. Wielkie dzięki i wszystkiego smacznego :).

Link to comment
Share on other sites

Co do

5 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Sprzęgło w subaru jest twarde i trzeba się przyzwyczaić do tego. U mnie po wywaleniu dwumasy w legasiu sprzęgło chodzi troszkę lżej.

Mialem okazje przejechac sie wieloma Subarakami z tej epoki i nie zgodze sie z tym, ze twarda praca pedalu sprzegla to norma. W obu moiich autach pedal sprzegla chodzi troche inaczej.

W Impreze pracuje tak lekko, ze da sie wcisnac sprzeglo koncowkami palcow (az za lekko), ale klei dobrze, wiec na razie sie nie przejmuje. Przy czym w Imprezie jest sprzeglo na linke. We Forku zas pedal sprzegla pracuje "normalnie" w porownaniu do aut innych marek. Na pewno nie ciezko, bo mialem porownanie i jechalem Subarakiem w ktorym pedal chodzil tak ciezko, ze az noga bolala. Dlatego nie uznalbym tego za norme.

5 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

Otworzyłem oko i przypomniało mi się kolejne pytanko :). 

Mianowicie, przy odpuszczaniu gazu auto tak jakby 2x szarpie(?). Nigdy nie jeździłem AWD i wydaje mi się, że zwalnia mnie napęd. Te szarpnięcia są delikatne ale odczuwalne, jak zwykle hamowanie silnikiem.

Moze to wynikac z luzow na napedzie. Masz jednak 2x wiecej elementow niz w aucie z napedem na jedna os.

Mysle, ze to kwestia przyzwyczajenia, bo ja u siebie nic takiego nie czuje, a jak dalem sie przejechac moim autem znajomemu, to po pierwszym odpuszczeniu gazu zapytal mnie: "Co tak szarpie?" ;)

5 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

co do opon to mam bon na jeden komplet opon do 3k

Ja bym ten bon wystawil na sprzedaz za np. 2700 - 2800zl (mysle, ze ktos chetny by sie znalazl) i za gotowke kupil 2 komplety, ktore beda lepsze niz jeden zestaw calo sezonowych, chcby kosztowaly one i 5k.

5 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

(chodzę w jednych butach cały rok :P).

Dawno nie widzialem nikogo w glanach :D

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, niebieskiultras napisał:

Sprzęgło w subaru jest twarde i trzeba się przyzwyczaić do tego.

 



Nie zgadzam sie. Zazwyczaj kwestia uszkodzenia, zużycia lub jakości sprzęgła (ewentualnie tuningowatości, chyba sportowe mają mocniejszy docisk). U mnie w imprezie jest Exedy (oem replacement, nie Stage I) i jest aż za miekkie jak pisze Pajac

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Matiz napisał:



Nie zgadzam sie. Zazwyczaj kwestia uszkodzenia, zużycia lub jakości sprzęgła (ewentualnie tuningowatości, chyba sportowe mają mocniejszy docisk). U mnie w imprezie jest Exedy (oem replacement, nie Stage I) i jest aż za miekkie jak pisze Pajac

Jeździłem kilkoma subarakami z mocami od 115km do 350km i w każdym sprzęgło chodzi ciężej niż w innych markach. Nie mam na myśli tego że muszę się zapierać o fotel by wcisnąć pedał Ale trzeba użyć więcej siły niż w innym aucie. Najbardziej czuć to gdy przesiadam się z Subaru do np Ceeda czy do Clio. Wsiadam wciskam sprzęgło tak jak w subaru i mam wrażenie jakby pedał miał wpaść w podłogę.

 

W legasiu miałem dwumase i oem sprzęgło i chodziło ciężej niż teraz po zmianie na nowe Exedy ze sztywnym kołem zamachowym.

 

27 minut temu, pajac_am napisał:

Mialem okazje przejechac sie wieloma Subarakami z tej epoki i nie zgodze sie z tym, ze twarda praca pedalu sprzegla to norma. W obu moiich autach pedal sprzegla chodzi troche inaczej.

W Impreze pracuje tak lekko, ze da sie wcisnac sprzeglo koncowkami palcow (az za lekko), ale klei dobrze, wiec na razie sie nie przejmuje. Przy czym w Imprezie jest sprzeglo na linke. We Forku zas pedal sprzegla pracuje "normalnie" w porownaniu do aut innych marek. Na pewno nie ciezko, bo mialem porownanie i jechalem Subarakiem w ktorym pedal chodzil tak ciezko, ze az noga bolala. Dlatego nie uznalbym tego za norme. 

Kwestia definicji słów ciężko chodzi sprzeglo. Ja miałem  na myśli to że trzeba użyć troszkę więcej siły niż w innych wozach. W Hyundaiu miałem tak miękkie sprzęgło że wciskać dało się je wcisnąć palcem. W subaru takiej opcji nie ma.

 

 

 

5 godzin temu, Konrad Wojcik napisał:

Mianowicie, przy odpuszczaniu gazu auto tak jakby 2x szarpie(?). Nigdy nie jeździłem AWD i wydaje mi się, że zwalnia mnie napęd. Te szarpnięcia są delikatne ale odczuwalne, jak zwykle hamowanie silnikiem.

Sprawdź poduszki silnika i skrzyni.

Edited by niebieskiultras
Link to comment
Share on other sites

Sprzęgło w miarę zużywania się zawsze chodzi ciężej. Wymieniałem sprzęgło w kilku samochodach i zawsze po zamontowaniu nowego, pedał chodził lżej. Moim zdaniem nie masz się czym przejmować dopóki sprzęgło działa prawidłowo.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Konrad Wojcik odnosnie ciezkiej pracy sprzegla to jeszcze jedno przyszlo mi na mysl.

U Ciebie sam docisk prawdopodobnie poruszany jest za pomoca hydraulicznego wysprzeglika, ale w Subaru (a przynajmniej w moim Forku) pomiedzy wysprzeglikiem, a pedalem sprzegla zastosowana jest linka ( np. w Hondzie mialem hydraulike od pedalu do samego wysprzeglika) i jezeli masz tam faktycznie linke to moze ona ma w pancerzu jakies opory i np. dlatego pedal ciezko chodzi. Jak znajdziesz linke, to sproboj ja odpiac od wysprzeglika, lub od pedala i poruszaj ja, zeby sprawdzic czy "chodzi" lekko.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.12.2018 o 01:03, Konrad Wojcik napisał:

Witam serdecznie. Stałem się dziś, a właściwie wczoraj, właścicielem Subaru legacy z 2000r. Motor 2,5 benzyna, 160km

Może to duperela, ale to nie jest Subaru Legacy 3rd gen tylko Subaru Legacy Outback 2nd gen. :P Tak dla formalności. Technicznie  to to samo nadwozie BH co w "zwykłym" Legacy, ale pewne drobiazgi będą inne.

 

A jak wentylator po złapaniu temp. cały czas kręci to może termowłącznik dziabnięty.

 

A temacie opon - pamiętaj, że komplet całorocznych zużyje się teoretycznie 2x szybciej niż zestaw lato+zima. ;) Pominę już polemikę nt. technicznej przewagi opon lato/zima nad całorocznymi. :rolleyes:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, DETT napisał:

 

A temacie opon - pamiętaj, że komplet całorocznych zużyje się teoretycznie 2x szybciej niż zestaw lato+zima. ;) Pominę już polemikę nt. technicznej przewagi opon lato/zima nad całorocznymi. :rolleyes:

Opony jednak mogę z tego bonu wziąć tylko zimowe. Jak ktoś chce jakieś duze, drogie, zimowe opony kupić troszkę taniej to dajcie znać, ale tylko do jutra :P w przeciwnym razie wezmę jakieś kozaki dla siebie. Może ktoś poleci jakąś dobrą zimówkę? 16'

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.12.2018 o 09:35, Konrad Wojcik napisał:

Może ktoś poleci jakąś dobrą zimów?

Nokian WR D4. :)

 

U mnie wentylator chodził dość długo do momentu zmiany płynu chłodniczego na nowy. Może to zbieg okoliczności ale działa jak ta lala. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2018 o 20:58, thomson0073 napisał:

Nokian WR D4. :)

 

U mnie wentylator chodził dość długo do momentu zmiany płynu chłodniczego na nowy. Może to zbieg okoliczności ale działa jak ta lala.

Właśnie te nokiany zamawiam ^^.

Jak wyłączam nawiew, wentylator przestaje chodzić ^^ :D

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.12.2018 o 09:26, thomson0073 napisał:

Naciśnij przycisk AC - prawdopodobnie masz klimę włączoną. :)

Nie, nie :P.

W dniu 29.12.2018 o 23:57, niebieskiultras napisał:

Możesz wstawić fotkę panelu klimy ?

Trochę późno odpowiadam ale... Nowy rok, stare obowiązki.

IMG_20190103_173302.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.12.2018 o 01:03, Konrad Wojcik napisał:

Czy sprzęgło powinno być takie twarde i czym może być spowodowany dziwny dźwięk przy wciskaniu go (jakby łożysko skrzypiało przy pedale)

 

Sprzęgło po pewnym czasie sprawia wrażenie twardego na skutek zużycia smaru na wałku. Niestety konieczne jest zdjęcie skrzyni i uzupełnienie smaru.  U siebie jeździłem z twardym sprzęgłem i skończyło się na połamaniu łapy, pedale w podłodze i jeszcze paru kłopotach, które z tego wyszły ... Sprzęgło wymieniliśmy przy okazji, by później już nie bawić się w ponowny demontaż skrzyni.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...