Skocz do zawartości

Klekocze napinacz paska klinowego?


Piotr Wozniak

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Outback diesel 2010 rok, 171kkm.

Pojawil mi sie nowy, a na pewno glosniejszy halas silnika na biegu jalowym, wynikajacy moim zdaniem  z drgan napinacza paska akcesoriow. Wzmaga sie przy zalaczaniu dodatkowego obciazenia. Slychac to tylko na biegu jalowym.

Moje pytanie: czy hydrauliczny napinacz paska powinien tak drgac podczas pracy?

Czy jest to objaw zuzycia hydrauliki napinacza czy moze jeszcze czegos innego?

 

Z gory dzieki i pozdrowienia z zasniezonego 3miasta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Też mam problem drgającego/trzęsącego się napinacza w moim Foresterze SH SBD (mimo wymiany napinacza, paska i rolki prowadzącej na nowe).

Skoro może to być wina rolki alternatora to co się w tej rolce uszkadza ??  Jak potwierdzić że to na pewno problem z rolką a nie np z samym alternatorem ( jego ośką??, ułożyskowaniem ?? itp.) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Samodzielnie, aczkolwiek musiałem dokupić specjalny kluczyk (33 zęby na klucz 17).

Niestety tak mocno dokręcona była rolka ( może przez to padnięte sprzęgło w rolce) że skończyło się na wyjęciu alternatora i odkręceniu kluczem udarowym.

Generalnie sprawa spokojnie do ogarnięcia samemu :)

klucz alternatora.jpeg

Potrzebny jeszcze klucz imbusowy nr10 do zablokowania ośki alternatora. Wieloklin powyższego klucza wchodzi w rowki w sprzęgiełku.

Edytowane przez greebo77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

U mnie tez wymiana rolki/sprzegielka alternatora rozwiazala problem halasliwego drgania napinacza :)

- Sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA (dostawca oryginałów OEM) 120zl kupione w carspeed.pl

- Wymiana w lokalnym warsztacie z wymiana paska wieloklinowego i rolki prowadzacej: 100zl

 

W sumie: nowe sprzegielko + profilaktycznie pasek i rolka prowadzaca z wymiana kosztowalo mnie ok. 400zl

 

Dzieki wszystkim za pomoc, szczegolnie niezawodnemu Panu Andrzejowi Koperowi! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Wymieniony pasek, wymienione łożyska w alternatorze, sprzęgiełko ok, alternator po przebiegu 270 tyś/km i elektryk mówił,że szczotki prawie jak nowe, więc nie wymieniał. Ładowanie w spoczynku i pod obciążeniem 14,46V. Jednak ćwierkanie dalej słyszalne, minimalnie na wolnych,a pod obciążeniem np włączona tylna szyba głośniej. Przy dosłownie minimalnym zluzowaniu, dotknięciu napinacza wszystko cichnie. Szukamy dalej. Więc albo to rolka prowadząca, albo rolka napinacza, nie wiem jak to zdiagnozować by nie robić kosztów. Rolka to ponad 100zł, a cały napinacz to koszt ok 400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdź na zgaszonym silniku naciąg paska, możesz kupić taki mały przyrząd do sprawdzania naciągu pasków rozrządu i wielorowkowych albo pożycz od kogoś, fajnie by było jakby ktoś miał identyczny silnik i miałbyś porównanie, wtedy będziesz miał odpowiedź czy napinacz jest ok czy za słaba już sprężyna w nim, ale skoro alternator ogarnąłeś to wina leży w napinaczu, samej rolki bym się nie czepiał, jeśli bez paska obraca się ładnie, nie hałasuje, nie ma luzów i oporów to obstawiam napinacz...;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego AlexClyde na 99% trafiłeś. Właśnie wróciłem z pracy i prosto do Subaru. Odpalilem, obsluchalem, i nie tylko zluzowanie napinacza daje ciszę,ale i także przytrzymanie go, bądź mocne dociśnięcie. Także obstawiam napinacz. Teraz kwestia używki z allegro, bądź nóweczki, jest dylemat.

Dzięki za pomoc i sugestie. Dam znać co i jak, po rozwiązaniu problemu

Witam

Więc winowajcą ćwierkania okazuje się sam napinacz, a dokładniej amortyzator, po dociśnięciu samego napinacza, jak i przytrzymaniu amortyzatora świergot cichnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć, 
czy wymiana napinacza pomogła? 

Mam podobny problem ze świszczeniem rozrządu. Wymieniłem już rolki prowadzące, łożysko w kompresorze klimatyzacji ponieważ wstępnie podejrzewane były te elementy o powodowanie świerogtu.

Niestety nic nie pomogło. Napinacz wydaje się być ok, dlatego nie był jeszcze rozważany jako element do wymiany.

Czy może to być kwestia samego paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Tego nie wiadomo,

jeśli samochód długo stał nie jeżdżony, to rolka w rowkach mogła zardzewieć punktowo i to będzie powodować skakanie paska.

trzeba pasek zdjąć i przejrzeć każde kółko. łożysko mogło się wysypać np na rolce prowadzącej bądź na samym napinaczu, napinacz mógł stracić swoją siłę naciągu bądź wyrobić się na ośce.

Koło pasowe na wale w subaru raczej nie sprawia problemów.

 

na filmiku pasek górą traci naciąg wygląda na to że np mamy za duży opór na sprężarce od Klimy ale to są jedynie domysły.

 

Zdejmij pasek i sprawdzaj po kolei elementy, naciągu napinacza raczej nie sprawdzisz organoleptycznie, (chyba że będziesz mieć 2 na sprawdzenie) ale luz na ramieniu i to czy ramie się nie skrzywiło sprawdzisz bezproblemowo. Wyżej na filmiku było pokazane że pisk cichł przy łapaniu ramienia napinacza. Również w takim przypadku może winny być napinacz  utrata osiowości ramienia/rolki względem reszty osprzętu jak i zużyte łożysko na kółku napinacza.

 

Po zdjęciu paska proponuje odpalić samochód przysłuchiwać się pracy silnika czy aby na pewno  sam silnik pracuje prawidłowo-równo.

 

Jeśli problem będzie dalej występować dezaktywuj AC i zobacz czy bez spiętej klimatyzacji będą dziać się takie rzeczy

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odgrzeję trochę temat ;)

Czy ktoś może wie, z jaką siłą w SBD należy dokręcać sprzęgło alternatora, napinacz, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą?

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę temat ;)

Czy ktoś może wie, z jaką siłą w SBD należy dokręcać sprzęgło alternatora, napinacz, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą?

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji dostarczonych przez INA wynika, iż moment dokręcania sprzęgła jednokierunkowego alternatora wynosi 85Nm.

Do pozostałych pozycji jeszcze nie dotarłem, ale jeżeli gniazdo jest ze stopu aluminium, to dokręcałbym wartością ok 40Nm.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Baltic Garage napisał(a):

Odgrzeję trochę temat ;)

Czy ktoś może wie, z jaką siłą w SBD należy dokręcać sprzęgło alternatora, napinacz, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą?

pozdrowienia


Dokręcasz z łapy i też będzie dobrze. Wystarczy odrobina wyczucia.
Koło alternatora 80Nm
image.png.ec05ea417526848c651327517466c066.png

Edytowane przez ir3n3usz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ir3n3usz napisał(a):


Dokręcasz z łapy i też będzie dobrze. Wystarczy odrobina wyczucia.
image.png.ec05ea417526848c651327517466c066.png

Szacunek, widziałem wiele Twoich postów i wszystkie są bardzo rzeczowe - PRO.

Dzięki takim zaangażowanym osobom, THE FORUM jest prawdziwą skarbnicą wiedzy, a grupy na FB często sięgają dna.

P.S. Co to za program, serwisówka? Na autodatę to nie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Baltic Garage napisał(a):

Szacunek, widziałem wiele Twoich postów i wszystkie są bardzo rzeczowe - PRO.

Dzięki takim zaangażowanym osobom, THE FORUM jest prawdziwą skarbnicą wiedzy, a grupy na FB często sięgają dna.

P.S. Co to za program, serwisówka? Na autodatę to nie wygląda.

 

Oryginał z kraju kwitnącej wiśni. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...