Jump to content
Piotr Wozniak

Klekocze napinacz paska klinowego?

Recommended Posts

Czesc,

Outback diesel 2010 rok, 171kkm.

Pojawil mi sie nowy, a na pewno glosniejszy halas silnika na biegu jalowym, wynikajacy moim zdaniem  z drgan napinacza paska akcesoriow. Wzmaga sie przy zalaczaniu dodatkowego obciazenia. Slychac to tylko na biegu jalowym.

Moje pytanie: czy hydrauliczny napinacz paska powinien tak drgac podczas pracy?

Czy jest to objaw zuzycia hydrauliki napinacza czy moze jeszcze czegos innego?

 

Z gory dzieki i pozdrowienia z zasniezonego 3miasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Też mam problem drgającego/trzęsącego się napinacza w moim Foresterze SH SBD (mimo wymiany napinacza, paska i rolki prowadzącej na nowe).

Skoro może to być wina rolki alternatora to co się w tej rolce uszkadza ??  Jak potwierdzić że to na pewno problem z rolką a nie np z samym alternatorem ( jego ośką??, ułożyskowaniem ?? itp.) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybam, może sprzęgło alternatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolka / sprzęgło alternatora wymienione i po kłopocie - napinacz już nie klekocze i nie trzęsie się.

Dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samodzielnie wymieniłeś czy w serwisie? Pytam w kontekście zakupu części, kosztów itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samodzielnie, aczkolwiek musiałem dokupić specjalny kluczyk (33 zęby na klucz 17).

Niestety tak mocno dokręcona była rolka ( może przez to padnięte sprzęgło w rolce) że skończyło się na wyjęciu alternatora i odkręceniu kluczem udarowym.

Generalnie sprawa spokojnie do ogarnięcia samemu :)

klucz alternatora.jpeg

Potrzebny jeszcze klucz imbusowy nr10 do zablokowania ośki alternatora. Wieloklin powyższego klucza wchodzi w rowki w sprzęgiełku.

Edited by greebo77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czesc,

U mnie tez wymiana rolki/sprzegielka alternatora rozwiazala problem halasliwego drgania napinacza :)

- Sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA (dostawca oryginałów OEM) 120zl kupione w carspeed.pl

- Wymiana w lokalnym warsztacie z wymiana paska wieloklinowego i rolki prowadzacej: 100zl

 

W sumie: nowe sprzegielko + profilaktycznie pasek i rolka prowadzaca z wymiana kosztowalo mnie ok. 400zl

 

Dzieki wszystkim za pomoc, szczegolnie niezawodnemu Panu Andrzejowi Koperowi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że u mnie też problem będzie rozwiązany po tej wymianie. Części już zamówione. Dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wymieniony pasek, wymienione łożyska w alternatorze, sprzęgiełko ok, alternator po przebiegu 270 tyś/km i elektryk mówił,że szczotki prawie jak nowe, więc nie wymieniał. Ładowanie w spoczynku i pod obciążeniem 14,46V. Jednak ćwierkanie dalej słyszalne, minimalnie na wolnych,a pod obciążeniem np włączona tylna szyba głośniej. Przy dosłownie minimalnym zluzowaniu, dotknięciu napinacza wszystko cichnie. Szukamy dalej. Więc albo to rolka prowadząca, albo rolka napinacza, nie wiem jak to zdiagnozować by nie robić kosztów. Rolka to ponad 100zł, a cały napinacz to koszt ok 400zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego sprawdź na zgaszonym silniku naciąg paska, możesz kupić taki mały przyrząd do sprawdzania naciągu pasków rozrządu i wielorowkowych albo pożycz od kogoś, fajnie by było jakby ktoś miał identyczny silnik i miałbyś porównanie, wtedy będziesz miał odpowiedź czy napinacz jest ok czy za słaba już sprężyna w nim, ale skoro alternator ogarnąłeś to wina leży w napinaczu, samej rolki bym się nie czepiał, jeśli bez paska obraca się ładnie, nie hałasuje, nie ma luzów i oporów to obstawiam napinacz...;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego AlexClyde na 99% trafiłeś. Właśnie wróciłem z pracy i prosto do Subaru. Odpalilem, obsluchalem, i nie tylko zluzowanie napinacza daje ciszę,ale i także przytrzymanie go, bądź mocne dociśnięcie. Także obstawiam napinacz. Teraz kwestia używki z allegro, bądź nóweczki, jest dylemat.

Dzięki za pomoc i sugestie. Dam znać co i jak, po rozwiązaniu problemu

Witam

Więc winowajcą ćwierkania okazuje się sam napinacz, a dokładniej amortyzator, po dociśnięciu samego napinacza, jak i przytrzymaniu amortyzatora świergot cichnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, 
czy wymiana napinacza pomogła? 

Mam podobny problem ze świszczeniem rozrządu. Wymieniłem już rolki prowadzące, łożysko w kompresorze klimatyzacji ponieważ wstępnie podejrzewane były te elementy o powodowanie świerogtu.

Niestety nic nie pomogło. Napinacz wydaje się być ok, dlatego nie był jeszcze rozważany jako element do wymiany.

Czy może to być kwestia samego paska?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...