Piotr Wozniak Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Czesc, Outback diesel 2010 rok, 171kkm. Pojawil mi sie nowy, a na pewno glosniejszy halas silnika na biegu jalowym, wynikajacy moim zdaniem z drgan napinacza paska akcesoriow. Wzmaga sie przy zalaczaniu dodatkowego obciazenia. Slychac to tylko na biegu jalowym. Moje pytanie: czy hydrauliczny napinacz paska powinien tak drgac podczas pracy? Czy jest to objaw zuzycia hydrauliki napinacza czy moze jeszcze czegos innego? Z gory dzieki i pozdrowienia z zasniezonego 3miasta VID_20181220_190213517.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 od rolki alternatora trzeba zacząć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greebo77 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Też mam problem drgającego/trzęsącego się napinacza w moim Foresterze SH SBD (mimo wymiany napinacza, paska i rolki prowadzącej na nowe). Skoro może to być wina rolki alternatora to co się w tej rolce uszkadza ?? Jak potwierdzić że to na pewno problem z rolką a nie np z samym alternatorem ( jego ośką??, ułożyskowaniem ?? itp.) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Gdybam, może sprzęgło alternatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greebo77 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Rolka / sprzęgło alternatora wymienione i po kłopocie - napinacz już nie klekocze i nie trzęsie się. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Samodzielnie wymieniłeś czy w serwisie? Pytam w kontekście zakupu części, kosztów itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greebo77 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) Samodzielnie, aczkolwiek musiałem dokupić specjalny kluczyk (33 zęby na klucz 17). Niestety tak mocno dokręcona była rolka ( może przez to padnięte sprzęgło w rolce) że skończyło się na wyjęciu alternatora i odkręceniu kluczem udarowym. Generalnie sprawa spokojnie do ogarnięcia samemu Potrzebny jeszcze klucz imbusowy nr10 do zablokowania ośki alternatora. Wieloklin powyższego klucza wchodzi w rowki w sprzęgiełku. Edytowane 8 Stycznia 2019 przez greebo77 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Cudownie Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Wozniak Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 Czesc, U mnie tez wymiana rolki/sprzegielka alternatora rozwiazala problem halasliwego drgania napinacza - Sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA (dostawca oryginałów OEM) 120zl kupione w carspeed.pl - Wymiana w lokalnym warsztacie z wymiana paska wieloklinowego i rolki prowadzacej: 100zl W sumie: nowe sprzegielko + profilaktycznie pasek i rolka prowadzaca z wymiana kosztowalo mnie ok. 400zl Dzieki wszystkim za pomoc, szczegolnie niezawodnemu Panu Andrzejowi Koperowi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Mam nadzieję, że u mnie też problem będzie rozwiązany po tej wymianie. Części już zamówione. Dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 Witam Wymieniony pasek, wymienione łożyska w alternatorze, sprzęgiełko ok, alternator po przebiegu 270 tyś/km i elektryk mówił,że szczotki prawie jak nowe, więc nie wymieniał. Ładowanie w spoczynku i pod obciążeniem 14,46V. Jednak ćwierkanie dalej słyszalne, minimalnie na wolnych,a pod obciążeniem np włączona tylna szyba głośniej. Przy dosłownie minimalnym zluzowaniu, dotknięciu napinacza wszystko cichnie. Szukamy dalej. Więc albo to rolka prowadząca, albo rolka napinacza, nie wiem jak to zdiagnozować by nie robić kosztów. Rolka to ponad 100zł, a cały napinacz to koszt ok 400zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 kolego sprawdź na zgaszonym silniku naciąg paska, możesz kupić taki mały przyrząd do sprawdzania naciągu pasków rozrządu i wielorowkowych albo pożycz od kogoś, fajnie by było jakby ktoś miał identyczny silnik i miałbyś porównanie, wtedy będziesz miał odpowiedź czy napinacz jest ok czy za słaba już sprężyna w nim, ale skoro alternator ogarnąłeś to wina leży w napinaczu, samej rolki bym się nie czepiał, jeśli bez paska obraca się ładnie, nie hałasuje, nie ma luzów i oporów to obstawiam napinacz...;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 21 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2019 Kolego AlexClyde na 99% trafiłeś. Właśnie wróciłem z pracy i prosto do Subaru. Odpalilem, obsluchalem, i nie tylko zluzowanie napinacza daje ciszę,ale i także przytrzymanie go, bądź mocne dociśnięcie. Także obstawiam napinacz. Teraz kwestia używki z allegro, bądź nóweczki, jest dylemat. Dzięki za pomoc i sugestie. Dam znać co i jak, po rozwiązaniu problemu Witam Więc winowajcą ćwierkania okazuje się sam napinacz, a dokładniej amortyzator, po dociśnięciu samego napinacza, jak i przytrzymaniu amortyzatora świergot cichnie VID_20190522_090317(0).mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Majewski Opublikowano 17 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2019 Cześć, czy wymiana napinacza pomogła? Mam podobny problem ze świszczeniem rozrządu. Wymieniłem już rolki prowadzące, łożysko w kompresorze klimatyzacji ponieważ wstępnie podejrzewane były te elementy o powodowanie świerogtu. Niestety nic nie pomogło. Napinacz wydaje się być ok, dlatego nie był jeszcze rozważany jako element do wymiany. Czy może to być kwestia samego paska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jary Schwed Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 WITAM w moim dopiero zacznę diagnozować co jest przyczyną takiego zachowania ? jak w załączonym filmowym skrócie może ktoś miał taki sam problem VID_20230427_172425.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Tego nie wiadomo, jeśli samochód długo stał nie jeżdżony, to rolka w rowkach mogła zardzewieć punktowo i to będzie powodować skakanie paska. trzeba pasek zdjąć i przejrzeć każde kółko. łożysko mogło się wysypać np na rolce prowadzącej bądź na samym napinaczu, napinacz mógł stracić swoją siłę naciągu bądź wyrobić się na ośce. Koło pasowe na wale w subaru raczej nie sprawia problemów. na filmiku pasek górą traci naciąg wygląda na to że np mamy za duży opór na sprężarce od Klimy ale to są jedynie domysły. Zdejmij pasek i sprawdzaj po kolei elementy, naciągu napinacza raczej nie sprawdzisz organoleptycznie, (chyba że będziesz mieć 2 na sprawdzenie) ale luz na ramieniu i to czy ramie się nie skrzywiło sprawdzisz bezproblemowo. Wyżej na filmiku było pokazane że pisk cichł przy łapaniu ramienia napinacza. Również w takim przypadku może winny być napinacz utrata osiowości ramienia/rolki względem reszty osprzętu jak i zużyte łożysko na kółku napinacza. Po zdjęciu paska proponuje odpalić samochód przysłuchiwać się pracy silnika czy aby na pewno sam silnik pracuje prawidłowo-równo. Jeśli problem będzie dalej występować dezaktywuj AC i zobacz czy bez spiętej klimatyzacji będą dziać się takie rzeczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jary Schwed Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Problem rozwiązany wszystko wyglądało nawet zadawalająco po zdjęciu paska lecz przyczyną ćwierkania i skakania paska okazało się zacierające sprzęgło alternatora wymieniłem i wszystko wróciło do stabilizacji. Dziękuję za przydatną radę podejścia do w/w tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltic Garage Opublikowano 1 Lutego Udostępnij Opublikowano 1 Lutego Odgrzeję trochę temat Czy ktoś może wie, z jaką siłą w SBD należy dokręcać sprzęgło alternatora, napinacz, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą? pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltic Garage Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Odgrzeję trochę temat Czy ktoś może wie, z jaką siłą w SBD należy dokręcać sprzęgło alternatora, napinacz, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą? pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltic Garage Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Z informacji dostarczonych przez INA wynika, iż moment dokręcania sprzęgła jednokierunkowego alternatora wynosi 85Nm. Do pozostałych pozycji jeszcze nie dotarłem, ale jeżeli gniazdo jest ze stopu aluminium, to dokręcałbym wartością ok 40Nm. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego (edytowane) 19 minut temu, Baltic Garage napisał(a): Odgrzeję trochę temat Czy ktoś może wie, z jaką siłą w SBD należy dokręcać sprzęgło alternatora, napinacz, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą? pozdrowienia Dokręcasz z łapy i też będzie dobrze. Wystarczy odrobina wyczucia. Koło alternatora 80Nm Edytowane 4 Lutego przez ir3n3usz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltic Garage Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2 minuty temu, ir3n3usz napisał(a): Dokręcasz z łapy i też będzie dobrze. Wystarczy odrobina wyczucia. Szacunek, widziałem wiele Twoich postów i wszystkie są bardzo rzeczowe - PRO. Dzięki takim zaangażowanym osobom, THE FORUM jest prawdziwą skarbnicą wiedzy, a grupy na FB często sięgają dna. P.S. Co to za program, serwisówka? Na autodatę to nie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 17 godzin temu, Baltic Garage napisał(a): Szacunek, widziałem wiele Twoich postów i wszystkie są bardzo rzeczowe - PRO. Dzięki takim zaangażowanym osobom, THE FORUM jest prawdziwą skarbnicą wiedzy, a grupy na FB często sięgają dna. P.S. Co to za program, serwisówka? Na autodatę to nie wygląda. Oryginał z kraju kwitnącej wiśni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się