Jump to content
Michu91

Legacy IV 2.0R zbyt miękkie zawieszenie

Recommended Posts

Cześć.

 

Zastanawiam się nad wymianą sprężyn na jakieś twardsze. Z tego co zauważyłem podczas jazdy to fakt, że seryjne (może już zmęczone) zawieszenie jest przesadnie miękkie i koło bardzo mocno potrafi się wbić w nadkole na jakiś uskokach na drodze. Drugim faktem jest to, że posiadając kompletnie źle dobrane felgi (wystające, et35 szerokość bodaj 8 cali ) opony z tyłu mi poprzecinało do tego stopnia, że po przejażdżce miałem pełno gumowych wąsów na bocznej ścianie opony ale to i z twardszymi sprężynami by mnie czekało.

 

Szukam, patrzę za jakimś sensownym rozwiązaniem jeżeli chodzi o sprężyny, które będą twardsze. Faktem jest też to, że te źle dobrane felgi lada dzień będą zastąpione innymi o dobrze dobranych parametrach, aczkolwiek wolałbym nie mieć takiego tapczanu jeżeli chodzi o zawieszenie, przywykłem do sportowych zawieszeń w autach i legacy dla mnie jest zbyt mięciutkie. Amortyzatory co prawda też nie są pierwszej świeżości, ale tutaj i tak mam w planie wymianę kompletu na kyb excel-g w niedalekiej przyszłości.

 

Konkrety... jedyne co znalazłem ze sprężyn to komplet h&r, który pewnie przewinął się nie raz tu na forum, aczkolwiek tematy, które przeglądałem mają po 3 lata i więcej, pro-kit nie znalazłem. Może ktoś w końcu sam doszedł do tego co powinno siedzieć w zawieszeniu żeby jeździło się nieco twardziej?

Edited by Michu91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukajka nie gryzie- nie dalej jak 2 tyg temu była kolejna o tym dyskusja. Lesjefors!

melduje ze nic nie musze

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tym razem mnie pogryzła, musiało mi to umknąć. To szukam info o tych sprężynach.

 

Edit:

Lesjefors jest totalnie nie do kupienia ;) Przynajmniej wybierając ej204 i nadwozie sedan. Chyba, że pasują od czego innego, ale tutaj to nie jestem w temacie.

 

Po przeszpiegach i numerach OEM wychodzi tak 4588310 i 4588311 powinno być do 2.0R 165 i sedan i tego w magazynach brak, dostępne są 4588312 i 4588313 (przód i tył) i wg hurtowni to totalnie nie pasuje.

Edited by Michu91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak zmieniałem, to szukałam w Niemczech, bo też były niedostępne u nas. Kosztowały trochę drożej, ale z tego co pamiętam, to niewiele więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tapa talku nie widziałem że sedan :) 2 lata temu ic miał do kombi na stanie. Sedan to nie wiem ale pytaj googla po pn- nie powinno być większego niż tydzień problemu.

melduje ze nic nie musze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do kombi są dostępne od ręki, do sedana są same kyb, które raczej nie będą spełniać moich założeń ;) W takim razie po świętach popytam w hurtowniach a jak to nie da efektu to biorę h&r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężyny w/g potrzeb, lesjofors mogą być, obniżane HR też mogą być.

Do tego (ważne!), KYB Excel-G na przód i Bilstein B6 na tył.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skasowałem. Nie zauważyłem, że już niedostęone.

Edited by kuzon

Share this post


Link to post
Share on other sites

@house_1 Dzięki za cenną wskazówkę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, house_1 napisał:

Do tego (ważne!), KYB Excel-G na przód i Bilstein B6 na tył.

Możesz rozwinąć dlaczego akurat takie połączenie a nie przód i tył na Bilsteinie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo przedni Bilstein ma wyżej dolny talerz sprężyny o ok.1,5mm i podniesie auto z przodu o tę wartość (Spec B ma większe koła to i talerz wyżej).

Bilstein jest idealny do obniżania przodu w OBK-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, house_1 napisał:

Bo przedni Bilstein ma wyżej dolny talerz sprężyny o ok.1,5mm i podniesie auto z przodu o tę wartość (Spec B ma większe koła to i talerz wyżej).

Bilstein jest idealny do obniżania przodu w OBK-u.

Dzieki za info. Orientujesz się może czy bilsteiny z JDM-owego Speca też są wyższe? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.12.2018 o 18:14, Michu91 napisał:

Zastanawiam się nad wymianą sprężyn na jakieś twardsze. Z tego co zauważyłem podczas jazdy to fakt, że seryjne (może już zmęczone) zawieszenie jest przesadnie miękkie i koło bardzo mocno potrafi się wbić w nadkole na jakiś uskokach na drodze.

jak nadkole wbija się w nadkole to można podnieść go na podkładkach poliuretanowych

mi akurat zależało na prześwicie i podnosiłem 3cm. przód i 4cm tył. (obciążony 4 osobami zahaczałem o studzienkę przed podjazdem)

podkładki chyba są nawet 0,5cm. , legacy niestety są dość niskie i długie

więc wedle uznania i potrzeb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkiem możliwe, że będę polował na spec b jeżeli chodzi o zawieszenie. Chwilę na zastanowienie sobie muszę dać i pojeździć na felgach z dobrze dobranym et, bo możliwe że te dźwięki powodował rant błotnika który wycinał oponę a nie ocieranie o nadkole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.12.2018 o 01:47, Michu91 napisał:

Całkiem możliwe, że będę polował na spec b jeżeli chodzi o zawieszenie. Chwilę na zastanowienie sobie muszę dać i pojeździć na felgach z dobrze dobranym et, bo możliwe że te dźwięki powodował rant błotnika który wycinał oponę a nie ocieranie o nadkole.

Skłaniałbym się ku temu, bo sam mam u siebie seryjny zawias i nawet jak przydzwoniłem ostatnio ostro w próg frezowanego asfaltu (czego nie polecam robić) to żadnego nadkola koło nie dotknęło. Dodam, że jeżdżę na seryjnych felgach. 
Natomiast, jeśli szukasz twardości, bo za miękko. A wyżej coś wspominałeś o sportowych zawieszeniach. To może po prostu wymień tuleje gumowe na poliuretan? Usztywni na pewno, a koszta i robota zgoła mniejsze (chyba). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Użytkuje H&R podwyższajace. Mają TUV (mieszkam na granicy) i ogólnie:

1. Podnoszą auto, co jest fajne, gdy trzeba przejechać np. moje ostatnie 30m do domu.

2. Nie nadają się do stałej jazdy w terenie.

3. Nie ping-pongują na nierównościach, ale nie są to springi do jazdy po wertepach.

4. Doskonale się auto prowadzi po asfalcie i w zakrętach. Siedzi sztywno, zachowuje się poprawnie.

5. Przy nagłym wymijaniu nic nie buja, nue majta.

6. Subiektywnie - auto lepiej wygląda  ;)

7. Podniesiony (wersja 2.0 138kucy) stracił trochę z v-max na A4 ;) ale to może i dobrze, bo żona i tak łeb suszy,  że z tyłu jadą dzieci :biglol:

 

Czy polecam? Przy Twoich oczekiwaniach mogą Ci się spodobać. Mnie się podobają. Żona woli Outbackowe zawieszenie w jej aucie, ,,a nie tego hebla". Na dziurawym bruku ja też. Ale na płaskim... B)

Edited by Broda

Share this post


Link to post
Share on other sites

W swoim Legacy 2007 mialem Tein Htech sprezyny, staby whiteline i laczniki kartboy, do tego amortyzatory KYB Excel-g, kola mialem fabryczne z oponami 225/45/17, i bylem bardzo zadowlony... Prowadzenie bylo minimalnie gorsze od mojego lanosa... Ale o niebo lepsze niz fabrycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykłe Bilstein B4 do legaca IV były odczuwalnie twardsze niż OE. Ciekawe o tyle, że wg zapewnień producenta nie powinny...

 

Co do sprężyn HR to mam obniżające w XV. Wrażenia bardzo pozytywne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.02.2019 o 14:51, Knurek1111 napisał:

 

Co do sprężyn HR to mam obniżające w XV. Wrażenia bardzo pozytywne :)

Ten świat taki piękny... ja podnoszę gacka, ktoś obniża XV, a ktoś na nas obu zarabia:dance:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...