Jump to content

Legacy IV 2.0R zbyt miękkie zawieszenie


Michu91
 Share

Recommended Posts

Cześć.

 

Zastanawiam się nad wymianą sprężyn na jakieś twardsze. Z tego co zauważyłem podczas jazdy to fakt, że seryjne (może już zmęczone) zawieszenie jest przesadnie miękkie i koło bardzo mocno potrafi się wbić w nadkole na jakiś uskokach na drodze. Drugim faktem jest to, że posiadając kompletnie źle dobrane felgi (wystające, et35 szerokość bodaj 8 cali ) opony z tyłu mi poprzecinało do tego stopnia, że po przejażdżce miałem pełno gumowych wąsów na bocznej ścianie opony ale to i z twardszymi sprężynami by mnie czekało.

 

Szukam, patrzę za jakimś sensownym rozwiązaniem jeżeli chodzi o sprężyny, które będą twardsze. Faktem jest też to, że te źle dobrane felgi lada dzień będą zastąpione innymi o dobrze dobranych parametrach, aczkolwiek wolałbym nie mieć takiego tapczanu jeżeli chodzi o zawieszenie, przywykłem do sportowych zawieszeń w autach i legacy dla mnie jest zbyt mięciutkie. Amortyzatory co prawda też nie są pierwszej świeżości, ale tutaj i tak mam w planie wymianę kompletu na kyb excel-g w niedalekiej przyszłości.

 

Konkrety... jedyne co znalazłem ze sprężyn to komplet h&r, który pewnie przewinął się nie raz tu na forum, aczkolwiek tematy, które przeglądałem mają po 3 lata i więcej, pro-kit nie znalazłem. Może ktoś w końcu sam doszedł do tego co powinno siedzieć w zawieszeniu żeby jeździło się nieco twardziej?

Edited by Michu91
Link to comment
Share on other sites

Tym razem mnie pogryzła, musiało mi to umknąć. To szukam info o tych sprężynach.

 

Edit:

Lesjefors jest totalnie nie do kupienia ;) Przynajmniej wybierając ej204 i nadwozie sedan. Chyba, że pasują od czego innego, ale tutaj to nie jestem w temacie.

 

Po przeszpiegach i numerach OEM wychodzi tak 4588310 i 4588311 powinno być do 2.0R 165 i sedan i tego w magazynach brak, dostępne są 4588312 i 4588313 (przód i tył) i wg hurtowni to totalnie nie pasuje.

Edited by Michu91
Link to comment
Share on other sites

Na tapa talku nie widziałem że sedan :) 2 lata temu ic miał do kombi na stanie. Sedan to nie wiem ale pytaj googla po pn- nie powinno być większego niż tydzień problemu.

melduje ze nic nie musze

Link to comment
Share on other sites

Bo przedni Bilstein ma wyżej dolny talerz sprężyny o ok.1,5mm i podniesie auto z przodu o tę wartość (Spec B ma większe koła to i talerz wyżej).

Bilstein jest idealny do obniżania przodu w OBK-u.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, house_1 napisał:

Bo przedni Bilstein ma wyżej dolny talerz sprężyny o ok.1,5mm i podniesie auto z przodu o tę wartość (Spec B ma większe koła to i talerz wyżej).

Bilstein jest idealny do obniżania przodu w OBK-u.

Dzieki za info. Orientujesz się może czy bilsteiny z JDM-owego Speca też są wyższe? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.12.2018 o 18:14, Michu91 napisał:

Zastanawiam się nad wymianą sprężyn na jakieś twardsze. Z tego co zauważyłem podczas jazdy to fakt, że seryjne (może już zmęczone) zawieszenie jest przesadnie miękkie i koło bardzo mocno potrafi się wbić w nadkole na jakiś uskokach na drodze.

jak nadkole wbija się w nadkole to można podnieść go na podkładkach poliuretanowych

mi akurat zależało na prześwicie i podnosiłem 3cm. przód i 4cm tył. (obciążony 4 osobami zahaczałem o studzienkę przed podjazdem)

podkładki chyba są nawet 0,5cm. , legacy niestety są dość niskie i długie

więc wedle uznania i potrzeb

Link to comment
Share on other sites

Całkiem możliwe, że będę polował na spec b jeżeli chodzi o zawieszenie. Chwilę na zastanowienie sobie muszę dać i pojeździć na felgach z dobrze dobranym et, bo możliwe że te dźwięki powodował rant błotnika który wycinał oponę a nie ocieranie o nadkole.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.12.2018 o 01:47, Michu91 napisał:

Całkiem możliwe, że będę polował na spec b jeżeli chodzi o zawieszenie. Chwilę na zastanowienie sobie muszę dać i pojeździć na felgach z dobrze dobranym et, bo możliwe że te dźwięki powodował rant błotnika który wycinał oponę a nie ocieranie o nadkole.

Skłaniałbym się ku temu, bo sam mam u siebie seryjny zawias i nawet jak przydzwoniłem ostatnio ostro w próg frezowanego asfaltu (czego nie polecam robić) to żadnego nadkola koło nie dotknęło. Dodam, że jeżdżę na seryjnych felgach. 
Natomiast, jeśli szukasz twardości, bo za miękko. A wyżej coś wspominałeś o sportowych zawieszeniach. To może po prostu wymień tuleje gumowe na poliuretan? Usztywni na pewno, a koszta i robota zgoła mniejsze (chyba). 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Użytkuje H&R podwyższajace. Mają TUV (mieszkam na granicy) i ogólnie:

1. Podnoszą auto, co jest fajne, gdy trzeba przejechać np. moje ostatnie 30m do domu.

2. Nie nadają się do stałej jazdy w terenie.

3. Nie ping-pongują na nierównościach, ale nie są to springi do jazdy po wertepach.

4. Doskonale się auto prowadzi po asfalcie i w zakrętach. Siedzi sztywno, zachowuje się poprawnie.

5. Przy nagłym wymijaniu nic nie buja, nue majta.

6. Subiektywnie - auto lepiej wygląda  ;)

7. Podniesiony (wersja 2.0 138kucy) stracił trochę z v-max na A4 ;) ale to może i dobrze, bo żona i tak łeb suszy,  że z tyłu jadą dzieci :biglol:

 

Czy polecam? Przy Twoich oczekiwaniach mogą Ci się spodobać. Mnie się podobają. Żona woli Outbackowe zawieszenie w jej aucie, ,,a nie tego hebla". Na dziurawym bruku ja też. Ale na płaskim... B)

Edited by Broda
Link to comment
Share on other sites

W swoim Legacy 2007 mialem Tein Htech sprezyny, staby whiteline i laczniki kartboy, do tego amortyzatory KYB Excel-g, kola mialem fabryczne z oponami 225/45/17, i bylem bardzo zadowlony... Prowadzenie bylo minimalnie gorsze od mojego lanosa... Ale o niebo lepsze niz fabrycznie.

Link to comment
Share on other sites

Zwykłe Bilstein B4 do legaca IV były odczuwalnie twardsze niż OE. Ciekawe o tyle, że wg zapewnień producenta nie powinny...

 

Co do sprężyn HR to mam obniżające w XV. Wrażenia bardzo pozytywne :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 2.02.2019 o 14:51, Knurek1111 napisał:

 

Co do sprężyn HR to mam obniżające w XV. Wrażenia bardzo pozytywne :)

Ten świat taki piękny... ja podnoszę gacka, ktoś obniża XV, a ktoś na nas obu zarabia:dance:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...