Skocz do zawartości

Legacy IV 2.0R zbyt miękkie zawieszenie


Michu91

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Zastanawiam się nad wymianą sprężyn na jakieś twardsze. Z tego co zauważyłem podczas jazdy to fakt, że seryjne (może już zmęczone) zawieszenie jest przesadnie miękkie i koło bardzo mocno potrafi się wbić w nadkole na jakiś uskokach na drodze. Drugim faktem jest to, że posiadając kompletnie źle dobrane felgi (wystające, et35 szerokość bodaj 8 cali ) opony z tyłu mi poprzecinało do tego stopnia, że po przejażdżce miałem pełno gumowych wąsów na bocznej ścianie opony ale to i z twardszymi sprężynami by mnie czekało.

 

Szukam, patrzę za jakimś sensownym rozwiązaniem jeżeli chodzi o sprężyny, które będą twardsze. Faktem jest też to, że te źle dobrane felgi lada dzień będą zastąpione innymi o dobrze dobranych parametrach, aczkolwiek wolałbym nie mieć takiego tapczanu jeżeli chodzi o zawieszenie, przywykłem do sportowych zawieszeń w autach i legacy dla mnie jest zbyt mięciutkie. Amortyzatory co prawda też nie są pierwszej świeżości, ale tutaj i tak mam w planie wymianę kompletu na kyb excel-g w niedalekiej przyszłości.

 

Konkrety... jedyne co znalazłem ze sprężyn to komplet h&r, który pewnie przewinął się nie raz tu na forum, aczkolwiek tematy, które przeglądałem mają po 3 lata i więcej, pro-kit nie znalazłem. Może ktoś w końcu sam doszedł do tego co powinno siedzieć w zawieszeniu żeby jeździło się nieco twardziej?

Edytowane przez Michu91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem mnie pogryzła, musiało mi to umknąć. To szukam info o tych sprężynach.

 

Edit:

Lesjefors jest totalnie nie do kupienia ;) Przynajmniej wybierając ej204 i nadwozie sedan. Chyba, że pasują od czego innego, ale tutaj to nie jestem w temacie.

 

Po przeszpiegach i numerach OEM wychodzi tak 4588310 i 4588311 powinno być do 2.0R 165 i sedan i tego w magazynach brak, dostępne są 4588312 i 4588313 (przód i tył) i wg hurtowni to totalnie nie pasuje.

Edytowane przez Michu91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tapa talku nie widziałem że sedan :) 2 lata temu ic miał do kombi na stanie. Sedan to nie wiem ale pytaj googla po pn- nie powinno być większego niż tydzień problemu.

melduje ze nic nie musze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, house_1 napisał:

Bo przedni Bilstein ma wyżej dolny talerz sprężyny o ok.1,5mm i podniesie auto z przodu o tę wartość (Spec B ma większe koła to i talerz wyżej).

Bilstein jest idealny do obniżania przodu w OBK-u.

Dzieki za info. Orientujesz się może czy bilsteiny z JDM-owego Speca też są wyższe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2018 o 18:14, Michu91 napisał:

Zastanawiam się nad wymianą sprężyn na jakieś twardsze. Z tego co zauważyłem podczas jazdy to fakt, że seryjne (może już zmęczone) zawieszenie jest przesadnie miękkie i koło bardzo mocno potrafi się wbić w nadkole na jakiś uskokach na drodze.

jak nadkole wbija się w nadkole to można podnieść go na podkładkach poliuretanowych

mi akurat zależało na prześwicie i podnosiłem 3cm. przód i 4cm tył. (obciążony 4 osobami zahaczałem o studzienkę przed podjazdem)

podkładki chyba są nawet 0,5cm. , legacy niestety są dość niskie i długie

więc wedle uznania i potrzeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, że będę polował na spec b jeżeli chodzi o zawieszenie. Chwilę na zastanowienie sobie muszę dać i pojeździć na felgach z dobrze dobranym et, bo możliwe że te dźwięki powodował rant błotnika który wycinał oponę a nie ocieranie o nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2018 o 01:47, Michu91 napisał:

Całkiem możliwe, że będę polował na spec b jeżeli chodzi o zawieszenie. Chwilę na zastanowienie sobie muszę dać i pojeździć na felgach z dobrze dobranym et, bo możliwe że te dźwięki powodował rant błotnika który wycinał oponę a nie ocieranie o nadkole.

Skłaniałbym się ku temu, bo sam mam u siebie seryjny zawias i nawet jak przydzwoniłem ostatnio ostro w próg frezowanego asfaltu (czego nie polecam robić) to żadnego nadkola koło nie dotknęło. Dodam, że jeżdżę na seryjnych felgach. 
Natomiast, jeśli szukasz twardości, bo za miękko. A wyżej coś wspominałeś o sportowych zawieszeniach. To może po prostu wymień tuleje gumowe na poliuretan? Usztywni na pewno, a koszta i robota zgoła mniejsze (chyba). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Użytkuje H&R podwyższajace. Mają TUV (mieszkam na granicy) i ogólnie:

1. Podnoszą auto, co jest fajne, gdy trzeba przejechać np. moje ostatnie 30m do domu.

2. Nie nadają się do stałej jazdy w terenie.

3. Nie ping-pongują na nierównościach, ale nie są to springi do jazdy po wertepach.

4. Doskonale się auto prowadzi po asfalcie i w zakrętach. Siedzi sztywno, zachowuje się poprawnie.

5. Przy nagłym wymijaniu nic nie buja, nue majta.

6. Subiektywnie - auto lepiej wygląda  ;)

7. Podniesiony (wersja 2.0 138kucy) stracił trochę z v-max na A4 ;) ale to może i dobrze, bo żona i tak łeb suszy,  że z tyłu jadą dzieci :biglol:

 

Czy polecam? Przy Twoich oczekiwaniach mogą Ci się spodobać. Mnie się podobają. Żona woli Outbackowe zawieszenie w jej aucie, ,,a nie tego hebla". Na dziurawym bruku ja też. Ale na płaskim... B)

Edytowane przez Broda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim Legacy 2007 mialem Tein Htech sprezyny, staby whiteline i laczniki kartboy, do tego amortyzatory KYB Excel-g, kola mialem fabryczne z oponami 225/45/17, i bylem bardzo zadowlony... Prowadzenie bylo minimalnie gorsze od mojego lanosa... Ale o niebo lepsze niz fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.02.2019 o 14:51, Knurek1111 napisał:

 

Co do sprężyn HR to mam obniżające w XV. Wrażenia bardzo pozytywne :)

Ten świat taki piękny... ja podnoszę gacka, ktoś obniża XV, a ktoś na nas obu zarabia:dance:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...