Jump to content
Maciej Pawlaczyk

Buduję kolektor Turbo

Recommended Posts

Witam

Buduje sobie kolektor wydechowy po godzinach :)

 

postępy z prac na fotkach poniżej

sugestie mile widziane bo to mój pierwszy :)

przeznaczenie to gc8 2.5Ldoł + głowice v5 i td06 20G

 

generalnie kolektor gotowy do przymiarki i budowy UP'a

potem spawanie

 

jeżeli ktoś mi podpowie czy 50mm średnicy wewnętrznej na up będzie ok  będę zobowiązany

buduje z czarnej rury bo jak poleci w złom to nie będę płakał ...  a co się nauczę to moje....

 

pozdro!

2.jpg

3n.jpg

4.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Edited by Maciej Pawlaczyk
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie że Ci sie chce.

W budowie kolektora cały myk polega na tym, aby było jak najmniej spawów.

Ten długo nie pożyje.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

piszesz z doświadczenia czy urban legend?

 

dopuszczam taką ewentualność ale jeżeli kolektor średnice kształt itd będzie robił robotę to zrobię jeszcze raz z 304 albo lepiej

i płaczu nie będzie ...

4 m rury i butle gazu jakoś przełknę jak w złom poleci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z doświadczenia wiem że spaliny lubią szybki wylot a zapewnia im to gładka rura bez ostrych załamań, spawów czy kątów.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny pomysł na model kolektora. Dlaczego nie używasz kolanek? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostępność średnic i grubości ścianek to raz. Cięcie rury na pile tasmowej jest sporo łatwiejsze niz kolan (nie posiadam taśmówki pionowej) szlifierką...

Wbrew pozorom technika pie cut jest dosyc popularna

Share this post


Link to post
Share on other sites

W hameryce w tv i wolnossakach ;) ogólnie w silniku przeciwsobnym jak subaru kolektory i uppipe lubią wypalić się bądź pekac na sprawach zwłaszcza jeśli dojdzie launch Control czy jeszcze lepiej als. Piszę z doświadczenia. Materiał na najlepszy do tego celu nie wygląda. Ogólnie ładnie, precyzyjnie pomierzone i dociete. Napracujesz się ale sens (może być) znikomy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzedni post był dość na wyrost z tym ze większość już jest.... Okazało sie że kolektor opiera sie o filtr .... Bez kanału/ podnośnika zajeło mi ok tygodnia doprowadzenie tego do końca.

Ale ostatecznie od 2 dni na aucie.

Efekt .... Osiągi jeszcze nie badane... 

Dzwiek ... Bardziej honda....

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ktoś to liczy ?

jedynie myślałem o liczeniu średnicy rur...

po czym zrobiłem średnicę jak wyloty z głowic i wejście do turbo

długości rur ... są dosyć mocno narzucone miejscem...

może następny jeżeli jest warto...

 

obecnie mam gdzieś przedmuch na uszczelce albo gdzieś nie pospawałem :)... ciężko zlokalizować 

i tak muszę go zdjąć pomalować i ubrać wiec przy okazji zbadam czy gdzieś nie puścił

 

 

btw tak to wygladalo przed ostatnimi spawami i zapakowaniem na auto

 

1n.jpg

n2.jpg

Edited by Maciej Pawlaczyk
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ktoś to liczy ?
jedynie myślałem o liczeniu średnicy rur...
po czym zrobiłem średnicę jak wyloty z głowic i wejście do turbo
długości rur ... są dosyć mocno narzucone miejscem...
może następny jeżeli jest warto...
 
obecnie mam gdzieś przedmuch na uszczelce albo gdzieś nie pospawałem ... ciężko zlokalizować 
i tak muszę go zdjąć pomalować i ubrać wiec przy okazji zbadam czy gdzieś nie puścił
 
 
btw tak to wygladalo przed ostatnimi spawami i zapakowaniem na auto
 
1n.thumb.jpg.00ceb0d1a3151462c275b8d79da190b7.jpg
n2.thumb.jpg.2f2d90b2d3aa2891cdfdb24f87d59b02.jpg
Polecam wodę z mydłem/płynem do naczyń i spryskać na zimno kolektor. Potem odpalić i obserwować gdzie bąble lecą.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

problemem jest brak kanału :/

 

spoko myślę ze jak go zdejmę to zaślepię i napompuję i sprawdzę płynem ... aczkolwiek obstawiam łączenia....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby do miejsca turbo się liczy, od turbo do końca to już samowolka. Daj znać jak ci to chodzi. Jaka średnica i grubość rur ci wyszła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie dorwałeś flansze? czy może sam robiłeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Tokio34 napisał:

Gdzie dorwałeś flansze? czy może sam robiłeś ?

Wejdź na stronę grabCAD masz zaprojektowane flansze, wystarczy ściągnąć i wrzucić na CNC. Są też policzone ze dwa kolektory 4-2-1 i 4-1 ale tylko do wersji 2,5 N/A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rysowalem sam na podstawie tych z grab cad i uszczelek

Rury 42/38 i na up toczyłem rure grubościenna tak ze wyszła w srodku 50

 

Jak to chodzi: ciszej, jak honda,  nie stroiłem i cyferek nie podam ale jestem optymistycznie nastawiony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...