Skocz do zawartości

Buduję kolektor Turbo


Maciej Pawlaczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Buduje sobie kolektor wydechowy po godzinach :)

 

postępy z prac na fotkach poniżej

sugestie mile widziane bo to mój pierwszy :)

przeznaczenie to gc8 2.5Ldoł + głowice v5 i td06 20G

 

generalnie kolektor gotowy do przymiarki i budowy UP'a

potem spawanie

 

jeżeli ktoś mi podpowie czy 50mm średnicy wewnętrznej na up będzie ok  będę zobowiązany

buduje z czarnej rury bo jak poleci w złom to nie będę płakał ...  a co się nauczę to moje....

 

pozdro!

2.jpg

3n.jpg

4.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Edytowane przez Maciej Pawlaczyk
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz z doświadczenia czy urban legend?

 

dopuszczam taką ewentualność ale jeżeli kolektor średnice kształt itd będzie robił robotę to zrobię jeszcze raz z 304 albo lepiej

i płaczu nie będzie ...

4 m rury i butle gazu jakoś przełknę jak w złom poleci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W hameryce w tv i wolnossakach ;) ogólnie w silniku przeciwsobnym jak subaru kolektory i uppipe lubią wypalić się bądź pekac na sprawach zwłaszcza jeśli dojdzie launch Control czy jeszcze lepiej als. Piszę z doświadczenia. Materiał na najlepszy do tego celu nie wygląda. Ogólnie ładnie, precyzyjnie pomierzone i dociete. Napracujesz się ale sens (może być) znikomy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Poprzedni post był dość na wyrost z tym ze większość już jest.... Okazało sie że kolektor opiera sie o filtr .... Bez kanału/ podnośnika zajeło mi ok tygodnia doprowadzenie tego do końca.

Ale ostatecznie od 2 dni na aucie.

Efekt .... Osiągi jeszcze nie badane... 

Dzwiek ... Bardziej honda....

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

ktoś to liczy ?

jedynie myślałem o liczeniu średnicy rur...

po czym zrobiłem średnicę jak wyloty z głowic i wejście do turbo

długości rur ... są dosyć mocno narzucone miejscem...

może następny jeżeli jest warto...

 

obecnie mam gdzieś przedmuch na uszczelce albo gdzieś nie pospawałem :)... ciężko zlokalizować 

i tak muszę go zdjąć pomalować i ubrać wiec przy okazji zbadam czy gdzieś nie puścił

 

 

btw tak to wygladalo przed ostatnimi spawami i zapakowaniem na auto

 

1n.jpg

n2.jpg

Edytowane przez Maciej Pawlaczyk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś to liczy ?
jedynie myślałem o liczeniu średnicy rur...
po czym zrobiłem średnicę jak wyloty z głowic i wejście do turbo
długości rur ... są dosyć mocno narzucone miejscem...
może następny jeżeli jest warto...
 
obecnie mam gdzieś przedmuch na uszczelce albo gdzieś nie pospawałem ... ciężko zlokalizować 
i tak muszę go zdjąć pomalować i ubrać wiec przy okazji zbadam czy gdzieś nie puścił
 
 
btw tak to wygladalo przed ostatnimi spawami i zapakowaniem na auto
 
1n.thumb.jpg.00ceb0d1a3151462c275b8d79da190b7.jpg
n2.thumb.jpg.2f2d90b2d3aa2891cdfdb24f87d59b02.jpg
Polecam wodę z mydłem/płynem do naczyń i spryskać na zimno kolektor. Potem odpalić i obserwować gdzie bąble lecą.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
5 godzin temu, Tokio34 napisał:

Gdzie dorwałeś flansze? czy może sam robiłeś ?

Wejdź na stronę grabCAD masz zaprojektowane flansze, wystarczy ściągnąć i wrzucić na CNC. Są też policzone ze dwa kolektory 4-2-1 i 4-1 ale tylko do wersji 2,5 N/A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...