Jump to content
kogutus

Tribeca - wysoka temp. UPG? A moze cos innego?

Recommended Posts

5 minut temu, Kamis napisał:

Gorzej jest w miastach w upalny dzień i do tego w korku. Czasami temperatura asfaltu przekracza grubo ponad 50 st. Czego dokładnie używasz do odczytów z OBD? 

 

nie miałem żadnych problemów stojąc w korkach w upały w Puli czy Rijece. Napisz czego dokładnie się doszukujesz?

Filmiki z odczytami OBD były nagrane apką Torque Pro + track recorder sparowane z ELM 327, po za tym używam kabla VAG albo tactrix z lapkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, lutek34 napisał:

Napisz czego dokładnie się doszukujesz?

Drążę temat tego gotowania wody w układzie chłodzenia. Co prawda po wymianie korka chłodnicy temat bulgotania i wywalenia płynu nigdy nie powrócił ale zastanawiam się jaka powinna byc normalna praca tego układu.

Za każdym razem silnik nagrzewa sie w mgnieniu oka, wentylatory pracują bardzo często na dworzu temperatura nie przekracza 20 st. I zastanawiam sie jak będzie zachowywał sie latem przy upałach. Wiem, ze mam zalany jakiś kiepski płyn typu market. Byc moze powinienem go wymienić?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprościej będzie podłączyć coś pod OBD i monitorować temperaturę, jeśli przy normalnej jeździe temperatura przekracza 100stopni a to by sugerowały włączające się wentylatory, to raczej coś jest nie tak. Ja muszę przejechać około 8-10km, żeby wskaźnik temperatury osiągnął te trzy małe kreseczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, lutek34 napisał:

przy normalnej jeździe temperatura przekracza 100stopni a to by sugerowały włączające się wentylatory

Nie sądzę żeby załączanie wentylatorów było ustawione na ponad 100 st. 

Zamówię ten skaner i zobaczymy co w trawie piszczy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 21.04.2019 o 23:34, Kamis napisał:

Zamówię ten skaner i zobaczymy co w trawie piszczy.

 

 

no i co w trawie piszczy?

U mnie dziś w dość ciepły dzień (28stopni) stojąc w korku maksymalnie temperatura płynu osiągnęła 99stopni i spadała do 96. Dość wysoka była temperatura powietrza na wlocie spod rozgrzanej maski.

61857898_1110500025817397_7722603149579517952_n.png

Edited by lutek34

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów. 

Zbliżają się upały a przede mną wyjazd (niedługi bo ok 500 km w jedną stronę) ale mam pytanie odnośnie korka chłodnicy. Czytam nieco Waszych wpisów, problemów i porad... Napiszcie proszę, czy mogę sobie wymienić korek, (który najbardziej polecacie, cena nie gra roli), mimo, że w moim aucie mam max 3 małe kreseczki od temp. silnika nawet w korku. Warto wymieniać przed czasem? 

W zeszłym roku po zakupie auta wymieniłem chłodnice bo kapało i od tamtej pory wszystko ok, płyn nie ubywa. 

Wymienić korek dmuchając na zimne??? 

Jeśli tak to proszę o link, nie jestem mechanizatorem jak kolega lutek34 :), więc muszę mieć czarno na białym który korek jeśli w ogóle wymieniać. 

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, ALVAR napisał:

Wymienić korek dmuchając na zimne??? 

 

nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Jak nic się nie dzieje, to go zostaw. Posprawdzaj wszystkie płyny i szerokiej drogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, lutek34 napisał:

 

nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Jak nic się nie dzieje, to go zostaw. Posprawdzaj wszystkie płyny i szerokiej drogi.

:)

Płyny wszystko gitara, zalany Pristone i trzyma poziom od roku... 

Oki. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów !

Trochę czasu tu nie zaglądałem... praca dom i takie tam.

 

Być może też dlatego, że moja Tribeca sprawuje się świetnie!

Przejechane kolejne mile na gazie jazda w upałach wszystko cyka jak należy.

 

A był bym zapomniał była mała ustereczka. Dioda- wskaźnik min od płynu lubryfikacji powodował zwarcie i rozłączyło komp. gazu. Tymczasowo odpięty na przeglądzie 15k mają to zrobić.

 

W dniu 3.06.2019 o 15:11, ALVAR napisał:

Wymienić korek dmuchając na zimne???

Co do tej kwestii popieram 

 

W dniu 3.06.2019 o 20:26, lutek34 napisał:

Jak nic się nie dzieje, to go zostaw

u mnie były objawy uszkodzonego korka więc go wymieniłem ale u ciebie jak się nie dzieje to nie warto wymieniać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Kamis napisał:

 

W dniu 3.06.2019 o 15:11, ALVAR napisał:

Wymienić korek dmuchając na zimne???

Co do tej kwestii popieram 

 

W dniu 3.06.2019 o 20:26, lutek34 napisał:

Jak nic się nie dzieje, to go zostaw

u mnie były objawy uszkodzonego korka więc go wymieniłem ale u ciebie jak się nie dzieje to nie warto wymieniać.

 

 

jesteś za a nawet przeciw ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ELM 327 już (dopiero) podpięty :) Aplikacja na Androidzie odpalona i błędy odczytane. Ogólnie jeśli chodzi o aplikację to Torque w wersji Lite jest słaba dlatego wskoczyła zaraz wersja Pro za 15 zł :P no i teraz dopiero można coś odczytać.

Jeśli chodzi o błędy to standardowo P0420 od katalizatora co mnie aż tak nie martwi jak odczytane inne błędy:

P0016

P0018

i dziennik usterek prawdopodobnych(chociaż nie rozumiem do końca co znaczy ewentualnych):

P0011

P0017

P0019

P0021

Trochę się tego nazbierało.

Ktoś coś podpowie jeśli chodzi o błędy związane z rozrządem? Od czego zacząć- wykluczam czujniki bo wątpię, żeby się uszkodziły. Łańcuch mógł się wyciągnąć? Ogólnie nie odpala "na dotyk" tylko trzeba trochę pokręcić.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.04.2019 o 22:24, lutek34 napisał:

sparowane z ELM 327,

Czy ELM 327 siedzi u Ciebie w gnieździe non-stop czy wpinasz jak używasz? Nie rozładuje aku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Kamis napisał:

Ogólnie nie odpala "na dotyk"

i jeszcze filmik jak pracuje silnik

Edited by Kamis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kamis napisał:

P0016

P0018

 

wygląda na to że będziesz musiał się przyjrzeć elektrozaworom zmiennych faz rozrządu.

Włącz podgląd wszystkich 4 elektrozaworów zmiennych faz rozrządu i w jakim zakresie pracują na wolnych obrotach i podczas jazdy w zależności od naciśnięcia pedału gazu.

 

Godzinę temu, Kamis napisał:

Czy ELM 327 siedzi u Ciebie w gnieździe non-stop czy wpinasz jak używasz?

 

wypinam

 

aha i chyba to nie jest powiązane z wysoką temperaturą, więc to powinien być osobny wątek

Edited by lutek34

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...