Radosław De Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Dzisiaj na odcinku 50 km po a1 przy -2°c temperatura oleju miała 60st w porywach 65 jak się chowałem za ciężarówkę a jak zjechałem do miasta to już było ponad 80 więc moje pytanie czy mogę przysłonić wlot na masce, ktoś stosował takie patenty w zimę? Oczywiście jechałem delikatnie do 3tys obrotów bo olej nie osiągnął temperatury roboczej Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 A czujnik gdzie masz zamontowany? Może powietrze chłodzi czujnik bo w 2,5 turbo niedogrzanie jest niespotykane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmer Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 Może masz zamontowaną jakąś olbrzymią chłodnice oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radosław De Posted December 16, 2018 Author Share Posted December 16, 2018 Chłodnica nieseryjna setrab Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 13 godzin temu, Radosław De napisał: Dzisiaj na odcinku 50 km po a1 przy -2°c temperatura oleju miała 60st w porywach 65 jak się chowałem za ciężarówkę a jak zjechałem do miasta to już było ponad 80 więc moje pytanie czy mogę przysłonić wlot na masce, ktoś stosował takie patenty w zimę? Oczywiście jechałem delikatnie do 3tys obrotów bo olej nie osiągnął temperatury roboczej termostat olejowy masz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radosław De Posted December 16, 2018 Author Share Posted December 16, 2018 4 godziny temu, niebieskiultras napisał: termostat olejowy masz? Raczej nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 2 minuty temu, Radosław De napisał: Raczej nie No to masz przyczynę. Obieg duży cały czas i przez to olej zimny jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
abecer Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 W dniu 16.12.2018 o 17:18, niebieskiultras napisał: No to masz przyczynę. Obieg duży cały czas i przez to olej zimny jest. A niedogrzanie silnika na dłuższy okres to też nie za dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ptasi0r Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 Raczej nie No to montuj i problem z glowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
tamer9 Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 zależy jaki masz olej, natomiast przy 60C powinien już spełniać swoją rolę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radosław De Posted December 17, 2018 Author Share Posted December 17, 2018 (edited) Olej to valvoline vr1 5w50 wymieniony 2 tyg temu tamtej zimy tego nie zauważyłem bo praktycznie przez miasto jeździłem więc zastanowię się nad tym termostatem olejowym Lepszy jest montotany na podstawie filtra czy na wężach olejowych? Na razie znalazłem firmy "mocal", jakieś inne opcje ktoś zna? Edited December 17, 2018 by Radosław De Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 Samochód służy do upalania na torze ? Latasz regularnie z dużymi prędkościami autostradą ? Jeżeli nie to zamiast kombinowania z termostatem ja bym wywalił chłodnicę oleju. Przy okazji zmniejszysz ryzyko wycieku oleju i pożaru pod maską. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radosław De Posted December 19, 2018 Author Share Posted December 19, 2018 Po autostradzie może raz albo dwa razy do roku jeżdżę więc chyba nie ma sensu kombinować bo po mieście jest ok dzisiaj było -7 i miałem olej 85°c, zresztą ten silnik nie jest stworzony do cisnięcia do deski po autostradzie po za tym mam 5mt i wydech 3" ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 A czujnik temp. oleju masz w bloku czy w misce ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radosław De Posted December 19, 2018 Author Share Posted December 19, 2018 W bloku Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Co robi taki termostat? Puszcza po prostu "duży obieg" oleju, analogicznie, jak płynu chłodniczego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 4 godziny temu, rydzada napisał: Co robi taki termostat? Puszcza po prostu "duży obieg" oleju, analogicznie, jak płynu chłodniczego? tak. Jak olej jest zimny to nie puszcza go przez chłodnice oleju, jak sie na grzeje to sie otwiera i olej krąży przez chłodnicę. W praktyce nie jest to tak On/Off tylko jak jest zimno to i tak jest lekko otwarty i powoli wraz ze wzrostem temperatury zaczyna się otwierać bardziej aż do pełnego otwarcia (to już zależnie od termostatu) w okolicach 80-90stopni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 6 godzin temu, rydzada napisał: Co robi taki termostat? Puszcza po prostu "duży obieg" oleju, analogicznie, jak płynu chłodniczego Tak, a przy okazji to moja astra GSI ma taki już w (serii fabrycznie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now