Radosław De Opublikowano 15 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2018 Dzisiaj na odcinku 50 km po a1 przy -2°c temperatura oleju miała 60st w porywach 65 jak się chowałem za ciężarówkę a jak zjechałem do miasta to już było ponad 80 więc moje pytanie czy mogę przysłonić wlot na masce, ktoś stosował takie patenty w zimę? Oczywiście jechałem delikatnie do 3tys obrotów bo olej nie osiągnął temperatury roboczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 A czujnik gdzie masz zamontowany? Może powietrze chłodzi czujnik bo w 2,5 turbo niedogrzanie jest niespotykane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Może masz zamontowaną jakąś olbrzymią chłodnice oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław De Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 Chłodnica nieseryjna setrab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 13 godzin temu, Radosław De napisał: Dzisiaj na odcinku 50 km po a1 przy -2°c temperatura oleju miała 60st w porywach 65 jak się chowałem za ciężarówkę a jak zjechałem do miasta to już było ponad 80 więc moje pytanie czy mogę przysłonić wlot na masce, ktoś stosował takie patenty w zimę? Oczywiście jechałem delikatnie do 3tys obrotów bo olej nie osiągnął temperatury roboczej termostat olejowy masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław De Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 4 godziny temu, niebieskiultras napisał: termostat olejowy masz? Raczej nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 2 minuty temu, Radosław De napisał: Raczej nie No to masz przyczynę. Obieg duży cały czas i przez to olej zimny jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2018 W dniu 16.12.2018 o 17:18, niebieskiultras napisał: No to masz przyczynę. Obieg duży cały czas i przez to olej zimny jest. A niedogrzanie silnika na dłuższy okres to też nie za dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptasi0r Opublikowano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2018 Raczej nie No to montuj i problem z glowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2018 zależy jaki masz olej, natomiast przy 60C powinien już spełniać swoją rolę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław De Opublikowano 17 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2018 (edytowane) Olej to valvoline vr1 5w50 wymieniony 2 tyg temu tamtej zimy tego nie zauważyłem bo praktycznie przez miasto jeździłem więc zastanowię się nad tym termostatem olejowym Lepszy jest montotany na podstawie filtra czy na wężach olejowych? Na razie znalazłem firmy "mocal", jakieś inne opcje ktoś zna? Edytowane 17 Grudnia 2018 przez Radosław De Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2018 Samochód służy do upalania na torze ? Latasz regularnie z dużymi prędkościami autostradą ? Jeżeli nie to zamiast kombinowania z termostatem ja bym wywalił chłodnicę oleju. Przy okazji zmniejszysz ryzyko wycieku oleju i pożaru pod maską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław De Opublikowano 19 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 Po autostradzie może raz albo dwa razy do roku jeżdżę więc chyba nie ma sensu kombinować bo po mieście jest ok dzisiaj było -7 i miałem olej 85°c, zresztą ten silnik nie jest stworzony do cisnięcia do deski po autostradzie po za tym mam 5mt i wydech 3" ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 A czujnik temp. oleju masz w bloku czy w misce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radosław De Opublikowano 19 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 W bloku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Co robi taki termostat? Puszcza po prostu "duży obieg" oleju, analogicznie, jak płynu chłodniczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 4 godziny temu, rydzada napisał: Co robi taki termostat? Puszcza po prostu "duży obieg" oleju, analogicznie, jak płynu chłodniczego? tak. Jak olej jest zimny to nie puszcza go przez chłodnice oleju, jak sie na grzeje to sie otwiera i olej krąży przez chłodnicę. W praktyce nie jest to tak On/Off tylko jak jest zimno to i tak jest lekko otwarty i powoli wraz ze wzrostem temperatury zaczyna się otwierać bardziej aż do pełnego otwarcia (to już zależnie od termostatu) w okolicach 80-90stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 6 godzin temu, rydzada napisał: Co robi taki termostat? Puszcza po prostu "duży obieg" oleju, analogicznie, jak płynu chłodniczego Tak, a przy okazji to moja astra GSI ma taki już w (serii fabrycznie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się