Jump to content

SG 2.5 XT - ujemne korekty


ceze_torun
 Share

Recommended Posts

Cześć. 

Jaka może być najbardziej prawdopodobna przyczyna ujemnych korekt na wolnych obrotach?

Mam 2.5 XT SG i korekty na wolnych obrotach wylatują mi w granicach - 14. 

W aucie sprawdzana była kompresja w warunkach "domowych". Odczyty wyszły 8.2 - 8.9 na zimnym silniku, ale pomiar był robiony w sposób mający dać wynik "orientacyjny".

Przepływomierz wskazuje wartości lekko powyżej 4g/sek na jałowym. Sonda zamyka pętle, reaguje na buta. 

Zawory sprawdzane 25000 temu. Auto jeździ tylko na PB. Obroty trzyma jak powinno.

Ostatnio na zimnym lekko poszarpywać zaczęło, ale tylko do rozgrzania. Przyspiesza płynnie. 

Z uruchamianiem zero kłopotów. 

Link to comment
Share on other sites

Umyj przepływkę, tylko delikatnie. Od tego najłatwiej zacząć, bo to 10 min roboty. Potem pożycz od kogoś inną na podmianę. Może też jeden wtrysk popuszcza za dużo Pb i koryguje w dół. Sonda może też przekłamywać. Pytanie, czy na ciepłym się poprawia czy pogarsza? Sprawdzałeś czy wyskakują jakieś błędy z kompa auta, np. misfire czy tylko korekty są niskie? Przepływka zdaje się pokazywać dobrze, okolice 4,0 na jałowym są OK. 

Link to comment
Share on other sites

Jaki jest przebieg samochodu, silnika i jego osprzętu? Przy przebiegach powyżej 170 tyś zaczyna się pojawiać problem z pierwszą sondą. Stąd może być powiększona korekta na "-".

Link to comment
Share on other sites

Prawidłowe wskazanie na rozgrzanym silniku 2,5T wynosi na wolnych obrotach ok. 3,20 g/sek +/- 0,2.

Moim zdaniem 4g/sek to za dużo i stąd ujemne korekty.

Przyczyną może być np. jakaś nieszczelność pomiędzy turbo a przepustnicą.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.12.2018 o 20:11, ceze_torun napisał:

Czesc. Zdaje sie ze rozmawialismy dwa dni temu telefonicznie. Przebieg auta to 220k. Po sondzie widac jakos ze jest walnieta? Teoretycznie wskazania wydaja sie prawdopodobne... nie stoi. Da sie to jakos sprawdzic?

 

 

Tu pojawia się problem, ponieważ masz sondę szerokopasmową. Niestety nie jest to prosty czujnik do sprawdzenia, najlepiej zweryfikować jego działanie poprzez zewnętrzny AFR. Warunek jednak jest taki, że układ wydechowy jest absolutnie szczelny.

2 godziny temu, house_1 napisał:

Prawidłowe wskazanie na rozgrzanym silniku 2,5T wynosi na wolnych obrotach ok. 3,20 g/sek +/- 0,2.

Moim zdaniem 4g/sek to za dużo i stąd ujemne korekty.

Przyczyną może być np. jakaś nieszczelność pomiędzy turbo a przepustnicą.

 4g/s to górna wartość wskazania więc nie ma tak źle, ale trzeba brać pod uwagę, że jest podany zakres wskazania przepływu (jak dobrze pamiętam  3 - 4 g/s). W tym przypadku ten wynik może być powodem ujemnej korekty.

Link to comment
Share on other sites

Obecnie auto stoi u pana Piotra w Bytowie. Ma zdjety kolektor do nawiercenia. Sparcialy byl dolot do turbiny. Ale nie wiem czy na tyle zeby ciagnal ppwietrze lewe. We wtorek bedzie czesc. Na co tam jeszcze ewentualnie zwrocic uwage?


Jesli chodzi o AFR to z tlumika pokaze 'cos' czy faktycznie wskazania beda miarodajne? Narazie wychodzi faktycznie ze cos niezbyt z ta przeplywka. Ale niestety nie mam znajomych subarpwcow w okolicach bytowa zeby to sprawdzic na 100proc podmieniajac z inneo auta.

Dzieki panowie.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja mam potencjalnie sprawną przepływkę w szufladzie, a mieszkam ....w Przywidzu ;)

Edit: sorry, teraz widzę, że Toruń, a nie Gdańsk 

Edited by rydzada
Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.12.2018 o 19:27, ada///m napisał:

Mam tak samo - 14 LTFT na jałowym

Po wymianie przepływki bez zmian.

W czasie jazdy korekty długoterminowe są w okolicach - 6,5. 

 

 

(+) 14 czy (-) 14 ?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, rydzada napisał:

(+) 14 czy (-) 14 ?

14 na minusie

5 godzin temu, ceze_torun napisał:

Adam, a robisz coś z tym dalej?

Co mogłem to sprawdziłem i wszystko wygląda ok.

Zostało mi sprawdzić wtryski czy któryś nie podlewa , ale z tego co słyszałem to wtryskiwacze w subaru raczej nie szwankują . Także narazie dałem sobie spokój. 

Zresztą sytuacja ujemnych korekt u mnie pojawia się tylko jak samochód pracuje na wolnych obrotach i jest na P.

Po wrzuceniu D trzymając nogę na hamulcu korekty się normują .

Czyli pod obciążeniem jest ok.

Auto ma zmienioną mapę, może tutaj jest jakiś zonk.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Recepta na te skoki korekt: odpiąć, wywalić elma i przestać się przejmować ;) póki auto pracuje stabilnie i nie wykazuje innych niepokojących objawów

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Wracając do tematu...

Czy może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego po odpięciu puszki filtra powietrza korekty o których pisałem wyżej wskakują mi na fabrykę tj. -1/-2. Filtra powietrza mam włożony nowy.

Jednak patrząc w tym samym czasie na odczyty przepływki to widać że nie są stałe. Odczyty wahają się do 0.7 g/s tak jakby w dolocie tworzyły się jakieś zawirowania.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Głupoty nie, ale nie przejmuj się takimi niuansami. Ciesz się, że jest dobrze, wskazania prawidłowe i silnik pracuje równo, nie kopci i takie tam. Co do przepływki, to u mnie też odczyt zawsze wahał się od ... do tak w granicach ok.0,5 różnicy, a korekty o nawet 5 w górę i w dół, o ile dobrze pamiętam. To chyba normalne. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 5.03.2019 o 10:11, ceze_torun napisał:

nikt nic w temacie? czy piszę jakieś total głupoty?

Odświeże temat, coś się rozwinęło w tmeacie? Zdiagnozowałeś problem?
Bo u mnie podobne rzeczy, tylko na postoju, w trakcie jazdy jest spoczko.


Pozdr

Link to comment
Share on other sites

A przypadkiem zaslepiony system powietrza wtornego nie będzie zwiekszal MAF (4.2) mi wskazuje i rozwalal korekt? Choc MAF przy max bucie jest ponizej 200. A z tego co pamietam chyba powinien byc powyzej. 

Z drugiej strony czekam na termin UPG to tez może być przyczyną, jak i zawory które sa w niewiadomym stanie a auto na lpg to sie turla a nie jedzie. I pewnie dlugo tak jezdzil. :-) tyle niewiadomych.... toz to sie robi wrozenie niz diagnostyka.

 

Rozbiora silnik to bedzie mniej niewiadomych.

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem -15 na jałowym i +15 na WOT, po podmienieniu przepływki prawie się wyzerowało, kupiłem więc używkę za parędziesiąt zł i teraz korekty mieszczą się w przedziale +/- 5%.

 

To chyba normalne że po odpięciu puszki z filtrem będą mniejsze korekty - filtr nie stawia oporu, silnik ssie więcej powietrza to i ujmuje mniej paliwa.

 

Jak ze wszystkim przyczyn może być wiele ale zaczyna się od najprostszych i najtańszych.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...