ceze_torun Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Cześć. Jaka może być najbardziej prawdopodobna przyczyna ujemnych korekt na wolnych obrotach? Mam 2.5 XT SG i korekty na wolnych obrotach wylatują mi w granicach - 14. W aucie sprawdzana była kompresja w warunkach "domowych". Odczyty wyszły 8.2 - 8.9 na zimnym silniku, ale pomiar był robiony w sposób mający dać wynik "orientacyjny". Przepływomierz wskazuje wartości lekko powyżej 4g/sek na jałowym. Sonda zamyka pętle, reaguje na buta. Zawory sprawdzane 25000 temu. Auto jeździ tylko na PB. Obroty trzyma jak powinno. Ostatnio na zimnym lekko poszarpywać zaczęło, ale tylko do rozgrzania. Przyspiesza płynnie. Z uruchamianiem zero kłopotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Umyj przepływkę, tylko delikatnie. Od tego najłatwiej zacząć, bo to 10 min roboty. Potem pożycz od kogoś inną na podmianę. Może też jeden wtrysk popuszcza za dużo Pb i koryguje w dół. Sonda może też przekłamywać. Pytanie, czy na ciepłym się poprawia czy pogarsza? Sprawdzałeś czy wyskakują jakieś błędy z kompa auta, np. misfire czy tylko korekty są niskie? Przepływka zdaje się pokazywać dobrze, okolice 4,0 na jałowym są OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulus Posted December 13, 2018 Share Posted December 13, 2018 Jaki jest przebieg samochodu, silnika i jego osprzętu? Przy przebiegach powyżej 170 tyś zaczyna się pojawiać problem z pierwszą sondą. Stąd może być powiększona korekta na "-". Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceze_torun Posted December 13, 2018 Author Share Posted December 13, 2018 Czesc. Zdaje sie ze rozmawialismy dwa dni temu telefonicznie. Przebieg auta to 220k. Po sondzie widac jakos ze jest walnieta? Teoretycznie wskazania wydaja sie prawdopodobne... nie stoi. Da sie to jakos sprawdzic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Prawidłowe wskazanie na rozgrzanym silniku 2,5T wynosi na wolnych obrotach ok. 3,20 g/sek +/- 0,2. Moim zdaniem 4g/sek to za dużo i stąd ujemne korekty. Przyczyną może być np. jakaś nieszczelność pomiędzy turbo a przepustnicą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulus Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 W dniu 13.12.2018 o 20:11, ceze_torun napisał: Czesc. Zdaje sie ze rozmawialismy dwa dni temu telefonicznie. Przebieg auta to 220k. Po sondzie widac jakos ze jest walnieta? Teoretycznie wskazania wydaja sie prawdopodobne... nie stoi. Da sie to jakos sprawdzic? Tu pojawia się problem, ponieważ masz sondę szerokopasmową. Niestety nie jest to prosty czujnik do sprawdzenia, najlepiej zweryfikować jego działanie poprzez zewnętrzny AFR. Warunek jednak jest taki, że układ wydechowy jest absolutnie szczelny. 2 godziny temu, house_1 napisał: Prawidłowe wskazanie na rozgrzanym silniku 2,5T wynosi na wolnych obrotach ok. 3,20 g/sek +/- 0,2. Moim zdaniem 4g/sek to za dużo i stąd ujemne korekty. Przyczyną może być np. jakaś nieszczelność pomiędzy turbo a przepustnicą. 4g/s to górna wartość wskazania więc nie ma tak źle, ale trzeba brać pod uwagę, że jest podany zakres wskazania przepływu (jak dobrze pamiętam 3 - 4 g/s). W tym przypadku ten wynik może być powodem ujemnej korekty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceze_torun Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 Obecnie auto stoi u pana Piotra w Bytowie. Ma zdjety kolektor do nawiercenia. Sparcialy byl dolot do turbiny. Ale nie wiem czy na tyle zeby ciagnal ppwietrze lewe. We wtorek bedzie czesc. Na co tam jeszcze ewentualnie zwrocic uwage? Jesli chodzi o AFR to z tlumika pokaze 'cos' czy faktycznie wskazania beda miarodajne? Narazie wychodzi faktycznie ze cos niezbyt z ta przeplywka. Ale niestety nie mam znajomych subarpwcow w okolicach bytowa zeby to sprawdzic na 100proc podmieniajac z inneo auta. Dzieki panowie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 (edited) Ja mam potencjalnie sprawną przepływkę w szufladzie, a mieszkam ....w Przywidzu Edit: sorry, teraz widzę, że Toruń, a nie Gdańsk Edited December 15, 2018 by rydzada Link to comment Share on other sites More sharing options...
ada///m Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Mam tak samo - 14 LTFT na jałowym Po wymianie przepływki bez zmian. W czasie jazdy korekty długoterminowe są w okolicach - 6,5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceze_torun Posted December 20, 2018 Author Share Posted December 20, 2018 Adam, a robisz coś z tym dalej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 W dniu 15.12.2018 o 19:27, ada///m napisał: Mam tak samo - 14 LTFT na jałowym Po wymianie przepływki bez zmian. W czasie jazdy korekty długoterminowe są w okolicach - 6,5. (+) 14 czy (-) 14 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ada///m Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 4 godziny temu, rydzada napisał: (+) 14 czy (-) 14 ? 14 na minusie 5 godzin temu, ceze_torun napisał: Adam, a robisz coś z tym dalej? Co mogłem to sprawdziłem i wszystko wygląda ok. Zostało mi sprawdzić wtryski czy któryś nie podlewa , ale z tego co słyszałem to wtryskiwacze w subaru raczej nie szwankują . Także narazie dałem sobie spokój. Zresztą sytuacja ujemnych korekt u mnie pojawia się tylko jak samochód pracuje na wolnych obrotach i jest na P. Po wrzuceniu D trzymając nogę na hamulcu korekty się normują . Czyli pod obciążeniem jest ok. Auto ma zmienioną mapę, może tutaj jest jakiś zonk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted December 20, 2018 Share Posted December 20, 2018 Recepta na te skoki korekt: odpiąć, wywalić elma i przestać się przejmować póki auto pracuje stabilnie i nie wykazuje innych niepokojących objawów Link to comment Share on other sites More sharing options...
ada///m Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 21 godzin temu, rydzada napisał: Recepta na te skoki korekt: odpiąć, wywalić elma i przestać się przejmować póki auto pracuje stabilnie i nie wykazuje innych niepokojących objawów Święta racja Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceze_torun Posted February 25, 2019 Author Share Posted February 25, 2019 Wracając do tematu... Czy może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego po odpięciu puszki filtra powietrza korekty o których pisałem wyżej wskakują mi na fabrykę tj. -1/-2. Filtra powietrza mam włożony nowy. Jednak patrząc w tym samym czasie na odczyty przepływki to widać że nie są stałe. Odczyty wahają się do 0.7 g/s tak jakby w dolocie tworzyły się jakieś zawirowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceze_torun Posted March 5, 2019 Author Share Posted March 5, 2019 nikt nic w temacie? czy piszę jakieś total głupoty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rydzada Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Głupoty nie, ale nie przejmuj się takimi niuansami. Ciesz się, że jest dobrze, wskazania prawidłowe i silnik pracuje równo, nie kopci i takie tam. Co do przepływki, to u mnie też odczyt zawsze wahał się od ... do tak w granicach ok.0,5 różnicy, a korekty o nawet 5 w górę i w dół, o ile dobrze pamiętam. To chyba normalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewy87r Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 W dniu 5.03.2019 o 10:11, ceze_torun napisał: nikt nic w temacie? czy piszę jakieś total głupoty? Odświeże temat, coś się rozwinęło w tmeacie? Zdiagnozowałeś problem? Bo u mnie podobne rzeczy, tylko na postoju, w trakcie jazdy jest spoczko. Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 U mnie to była przepływka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lewy87r Posted December 17, 2020 Share Posted December 17, 2020 A przypadkiem zaslepiony system powietrza wtornego nie będzie zwiekszal MAF (4.2) mi wskazuje i rozwalal korekt? Choc MAF przy max bucie jest ponizej 200. A z tego co pamietam chyba powinien byc powyzej. Z drugiej strony czekam na termin UPG to tez może być przyczyną, jak i zawory które sa w niewiadomym stanie a auto na lpg to sie turla a nie jedzie. I pewnie dlugo tak jezdzil. :-) tyle niewiadomych.... toz to sie robi wrozenie niz diagnostyka. Rozbiora silnik to bedzie mniej niewiadomych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted December 18, 2020 Share Posted December 18, 2020 Ja miałem -15 na jałowym i +15 na WOT, po podmienieniu przepływki prawie się wyzerowało, kupiłem więc używkę za parędziesiąt zł i teraz korekty mieszczą się w przedziale +/- 5%. To chyba normalne że po odpięciu puszki z filtrem będą mniejsze korekty - filtr nie stawia oporu, silnik ssie więcej powietrza to i ujmuje mniej paliwa. Jak ze wszystkim przyczyn może być wiele ale zaczyna się od najprostszych i najtańszych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now