Jump to content
AdaSch

Filtr paliwa do Diesla - OEM czy Zamiennik?

Recommended Posts

Hej,

 

Czy są jakieś forumowe rekomendacje dotyczące wymiany filtra paliwa w SBD?

OEM to koszt sporo ponad 300 pln, zamiennik  knecht około 70

czy są jakieś przeciwwskazania dla używania zamiennika ?

co ile taki filtr powinien być wymieniany?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem w SBD po 30 k km bo koszt nie był wielki a dla mnie każdy element eksploatacji SBD wymagał podzielić zalecenia producenta przez 2 lub czasami przez 3 :)

Używałem tego z ASO bo auto było na gwarancji ale jakbym miał auto po gwarancji używałbym dobrej jakości zamienników.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąpy dwa razy traci. Jak ma szczęście, bo może stracić znacznie więcej. Przekonałem się o tym na własnej skórze, kupując cewkę zapłonową. "Zaoszczędziłem" 200zł, straciłem tysiaka, nie licząc nerwów i straconego czasu.  Zamiennik tylko i wyłącznie jak nie można zdobyć oryginału. Zastanawiałeś się dlaczego zamienniki są takie tanie? Mój ojciec mawiał, że tanie mięso, to psy jedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, AdaSch napisał:

OEM to koszt sporo ponad 300 pln

 

oem 42072ag060 za 250zlotych netto

ja wymienilem po 45tys przebiegu i to byl ostatni dzwonek

nawet sie nie zastanawiaj nad wymiana

 

2 minuty temu, Bio napisał:

Zamiennik tylko i wyłącznie jak nie można zdobyć oryginału

 

bez przesady, knecht to porzadna firma, moze przy elektronice bym sie wahal

niestety (lub stety) w szale przegladowym zlecilem wszystkie operacje

zreszta i tak nie woze sie z wlasnymi olejami czy filtrami ;)

 

tapatalked

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na przeglądach wymieniają? Jesli tak to po jakich przebiegach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w Dieslu (nie Subaru) zmieniam co 15000 km (co przegląd). Zalecenia mam chyba co 60000 km (3 przeglądy). Rozciąłem kiedyś wymieniony filtr i ... upewniłem się, że robię dobrze. Lepiej wymieniać filtr, niż regenerować lub wymieniać wtryskiwacze. 

Znajomy ( @Shiba ) już prawie 300 tyś km najechał w SBD na zamiennikach Knechta (zarówno oleju jak i paliwa, no i powietrza).

 

Edited by TOMA52

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie  znajduje się ten filterek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Bio napisał:

 Zamiennik tylko i wyłącznie jak nie można zdobyć oryginału. Zastanawiałeś się dlaczego zamienniki są takie tanie? Mój ojciec mawiał, że tanie mięso, to psy jedzą.

 

OE dla Subaru w zdecydowanej większości to DENSO. W sklepach/hurtowniach czy na internecie znajdziesz takie filtry bez loga Subaru. Jak myślisz, różnią się technologią wykonania, jakością materiału filtrującego czy czymkolwiek innym prócz ceny od tych z logiem? nie. A jednak DENSO bez loga Subaru będzie już zamiennikiem a nie OE. 

Edited by Grzecho
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Grzecho napisał:

Jak myślisz, różnią się technologią wykonania, jakością materiału filtrującego czy czymkolwiek innym prócz ceny od tych z logiem?

nie byłbym tego taki pewien najlepszy przykład  klocki hamulcowe. Oem Subaru to jurid FF. Juridy do Subaru można bez problemu dostac jako zamiennik - ale nie z oznaczenim FF , oznaczenie ff jest tylko dla oem . Oem nie piszczy i mało brudzi felge. Zamiennik jurida piszczy i brudzi przypadek??

Nie twierdze że są to złe klocki bo nie są ale 1000% to nie jest to samo co oem.

Dobrej jakości zamiennik da rade ale nie bedzie to to samo co OEM

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odp

Podziękowania dla @Grzecho Następny kupię denso

3 godziny temu, TOMA52 napisał:

Ja w Dieslu (nie Subaru) zmieniam co 15000 km (co przegląd)

Ja we fiacie też, i zalecają zawsze przed zimą i tak robię dlatego dziwiło mnie to, że w subaru jest inaczej

 

4 godziny temu, OBK CVT napisał:

oem 42072ag060 za 250zlotych netto

Podziękowania

 

4 godziny temu, Bio napisał:

Skąpy dwa razy traci. Jak ma szczęście, bo może stracić znacznie więcej.

Racja, ale nie uważam że ten subaru za 250 netto jest jakoś kosmicznie lepszy niż uznany na rynku knecht. Oczywiście w silniku tylko subaru by roki

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Karas napisał:

nie byłbym tego taki pewien najlepszy przykład  klocki hamulcowe. Oem Subaru to jurid FF. Juridy do Subaru można bez problemu dostac jako zamiennik - ale nie z oznaczenim FF , oznaczenie ff jest tylko dla oem . Oem nie piszczy i mało brudzi felge. Zamiennik jurida piszczy i brudzi przypadek??

Nie twierdze że są to złe klocki bo nie są ale 1000% to nie jest to samo co oem.

Dobrej jakości zamiennik da rade ale nie bedzie to to samo co OEM

 

 

zgoda ale tu masz jasno opisane że FF jest pierwszomontażowy a D czy tam J idzie na aftermarket więc mieszanka klocka musi być inna co za tym idzie inaczej się zachowywać. Przy filtrach nigdy nie spotkałem się by były oznaczane jakością OEm a AM. Jurid sam podaje że jest to klocek gorszej jakości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Grzecho napisał:

zgoda ale tu masz jasno opisane że FF jest pierwszomontażowy a D czy tam J idzie na aftermarket więc mieszanka klocka musi być inna co za tym idzie inaczej się zachowywać. Przy filtrach nigdy nie spotkałem się by były oznaczane jakością OEm a AM. Jurid sam podaje że jest to klocek gorszej jakości.

 mieszanka ff idzie jako OEM - bez problemu dostepny w ASO jak Ci się klocek skończy a J,D idzie na AM. To jak producent określa swoje wyroby zależy tylko od niego. Przykład oem filtr powietrza DENSO . Jak wyciągniesz go z szarego Oem pudełka ma na sobie wybite nazwę denso i numer. Czy ten numer jest taki sam jak w przypadku zamiennika tej samej firmy? nie sadze bo z tego co pamiętam jak miałem go w ręku to jest to numer oem częsci Subaru więc już na wstępie sama ramka oem filtra jest inna niż zamiennika.

Nie twierdze ze zamienniki są złe bo nie są i czasami też z nich korzystam ale na 100% nie jest to to samo co wyrób idący jako OEM.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pełna zgoda, natomiast tak jest ze wszystkim, myślę że problemem jest świadomość że ta sama firma może i robi coś w kilku jakościach. Gdzie nie spojrzysz, Valeo robi sprzęgła czy cewki w zielonych pudełkach w jakości OEm i szarych nazwijmy to w wersji budżet, Vernet z termostatami podobnie, itd. Jeszcze trudniej jest coś wybrać jak firmy podkupują coś od innych. Dziś sprowadzałem klientowi sprzęgło do Hondy Legendy, pudełko Luk a w środku? Exedy. Nie dawno też znalazłem do Opla Insigni w LUKu cały kpl Sachs. Dobrze ze chociaż producenci sami podają w jakiej jakości jest coś wykonane. 

Edited by Grzecho
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Grzecho napisał:

myślę że problemem jest świadomość że ta sama firma może i robi coś w kilku jakościach.

dokładnie tak.

Inny przykład tarcza sprzęgła exedy do Subaru. OEM Exedy ma podwójne sprężynki, Exedy na after market pojedyńcze. I tak jest ze wszystkim tzn OEM vs AM. Pisze to dlatego że wielu mędrców twierdzi że OEM to to samo co AM tylko w innym pudełku i droższe a tak NIE JEST. ( A później  zadowoleni i dumni ze swojej przedsiębiorczości twierdzą że kupili to samo co oem tylko taniej ;) )

Jest tak jak piszesz tzn producenci produkują jeden wyrób w kilku jakościach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko trzeba dobierać z głową. Bo tak jak nie widzę sensu zakładania np. klocków OEm, czy wyczynowych Ferodo/EBC to cywilnego wolnossaka który nie ogląda toru użytkowanego w mieście mając możliwość założenia dobrej - podkreślam dobrej - jakości zamienników tak nie odwazylbym się ich założyć do np STI upalanego na torze czy robiący trasy po autostradach. To samo tyczy się filtrów, po co wysilać się na filtry OEm skoro zalejemy drugorzędnym olejem szukając pozornej oszczędności. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jak używane jest auto i pod tym kątem dobierać sobie części. Daleki też jestem od twierdzenia że tylko OEm są porządnymi częściami bo na aftermarkecie przyzwoite rzeczy też sie trafiają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem. To zamiennik wymieniamy co przegląd, filtr OEM natomiast co drugi przegląd tj co 30tyś km

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze weźcie pod uwagę jakość tankowanej ropy. Ona ma największy wpływ na częstość wymiany filtra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...