AdaSch Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Hej, Czy są jakieś forumowe rekomendacje dotyczące wymiany filtra paliwa w SBD? OEM to koszt sporo ponad 300 pln, zamiennik knecht około 70 czy są jakieś przeciwwskazania dla używania zamiennika ? co ile taki filtr powinien być wymieniany? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Ja wymieniałem w SBD po 30 k km bo koszt nie był wielki a dla mnie każdy element eksploatacji SBD wymagał podzielić zalecenia producenta przez 2 lub czasami przez 3 :) Używałem tego z ASO bo auto było na gwarancji ale jakbym miał auto po gwarancji używałbym dobrej jakości zamienników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bio Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Skąpy dwa razy traci. Jak ma szczęście, bo może stracić znacznie więcej. Przekonałem się o tym na własnej skórze, kupując cewkę zapłonową. "Zaoszczędziłem" 200zł, straciłem tysiaka, nie licząc nerwów i straconego czasu. Zamiennik tylko i wyłącznie jak nie można zdobyć oryginału. Zastanawiałeś się dlaczego zamienniki są takie tanie? Mój ojciec mawiał, że tanie mięso, to psy jedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 50 minut temu, AdaSch napisał: OEM to koszt sporo ponad 300 pln oem 42072ag060 za 250zlotych netto ja wymienilem po 45tys przebiegu i to byl ostatni dzwonek nawet sie nie zastanawiaj nad wymiana 2 minuty temu, Bio napisał: Zamiennik tylko i wyłącznie jak nie można zdobyć oryginału bez przesady, knecht to porzadna firma, moze przy elektronice bym sie wahal niestety (lub stety) w szale przegladowym zlecilem wszystkie operacje zreszta i tak nie woze sie z wlasnymi olejami czy filtrami tapatalked 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 A na przeglądach wymieniają? Jesli tak to po jakich przebiegach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) Ja w Dieslu (nie Subaru) zmieniam co 15000 km (co przegląd). Zalecenia mam chyba co 60000 km (3 przeglądy). Rozciąłem kiedyś wymieniony filtr i ... upewniłem się, że robię dobrze. Lepiej wymieniać filtr, niż regenerować lub wymieniać wtryskiwacze. Znajomy ( @Shiba ) już prawie 300 tyś km najechał w SBD na zamiennikach Knechta (zarówno oleju jak i paliwa, no i powietrza). Edytowane 13 Grudnia 2018 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 A gdzie znajduje się ten filterek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Bio napisał: Zamiennik tylko i wyłącznie jak nie można zdobyć oryginału. Zastanawiałeś się dlaczego zamienniki są takie tanie? Mój ojciec mawiał, że tanie mięso, to psy jedzą. OE dla Subaru w zdecydowanej większości to DENSO. W sklepach/hurtowniach czy na internecie znajdziesz takie filtry bez loga Subaru. Jak myślisz, różnią się technologią wykonania, jakością materiału filtrującego czy czymkolwiek innym prócz ceny od tych z logiem? nie. A jednak DENSO bez loga Subaru będzie już zamiennikiem a nie OE. Edytowane 13 Grudnia 2018 przez Grzecho 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 2 godziny temu, Grzecho napisał: Jak myślisz, różnią się technologią wykonania, jakością materiału filtrującego czy czymkolwiek innym prócz ceny od tych z logiem? nie byłbym tego taki pewien najlepszy przykład klocki hamulcowe. Oem Subaru to jurid FF. Juridy do Subaru można bez problemu dostac jako zamiennik - ale nie z oznaczenim FF , oznaczenie ff jest tylko dla oem . Oem nie piszczy i mało brudzi felge. Zamiennik jurida piszczy i brudzi przypadek?? Nie twierdze że są to złe klocki bo nie są ale 1000% to nie jest to samo co oem. Dobrej jakości zamiennik da rade ale nie bedzie to to samo co OEM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Dzięki za odp Podziękowania dla @Grzecho Następny kupię denso 3 godziny temu, TOMA52 napisał: Ja w Dieslu (nie Subaru) zmieniam co 15000 km (co przegląd) Ja we fiacie też, i zalecają zawsze przed zimą i tak robię dlatego dziwiło mnie to, że w subaru jest inaczej 4 godziny temu, OBK CVT napisał: oem 42072ag060 za 250zlotych netto Podziękowania 4 godziny temu, Bio napisał: Skąpy dwa razy traci. Jak ma szczęście, bo może stracić znacznie więcej. Racja, ale nie uważam że ten subaru za 250 netto jest jakoś kosmicznie lepszy niż uznany na rynku knecht. Oczywiście w silniku tylko subaru by roki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 7 minut temu, Karas napisał: nie byłbym tego taki pewien najlepszy przykład klocki hamulcowe. Oem Subaru to jurid FF. Juridy do Subaru można bez problemu dostac jako zamiennik - ale nie z oznaczenim FF , oznaczenie ff jest tylko dla oem . Oem nie piszczy i mało brudzi felge. Zamiennik jurida piszczy i brudzi przypadek?? Nie twierdze że są to złe klocki bo nie są ale 1000% to nie jest to samo co oem. Dobrej jakości zamiennik da rade ale nie bedzie to to samo co OEM zgoda ale tu masz jasno opisane że FF jest pierwszomontażowy a D czy tam J idzie na aftermarket więc mieszanka klocka musi być inna co za tym idzie inaczej się zachowywać. Przy filtrach nigdy nie spotkałem się by były oznaczane jakością OEm a AM. Jurid sam podaje że jest to klocek gorszej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Grzecho napisał: zgoda ale tu masz jasno opisane że FF jest pierwszomontażowy a D czy tam J idzie na aftermarket więc mieszanka klocka musi być inna co za tym idzie inaczej się zachowywać. Przy filtrach nigdy nie spotkałem się by były oznaczane jakością OEm a AM. Jurid sam podaje że jest to klocek gorszej jakości. mieszanka ff idzie jako OEM - bez problemu dostepny w ASO jak Ci się klocek skończy a J,D idzie na AM. To jak producent określa swoje wyroby zależy tylko od niego. Przykład oem filtr powietrza DENSO . Jak wyciągniesz go z szarego Oem pudełka ma na sobie wybite nazwę denso i numer. Czy ten numer jest taki sam jak w przypadku zamiennika tej samej firmy? nie sadze bo z tego co pamiętam jak miałem go w ręku to jest to numer oem częsci Subaru więc już na wstępie sama ramka oem filtra jest inna niż zamiennika. Nie twierdze ze zamienniki są złe bo nie są i czasami też z nich korzystam ale na 100% nie jest to to samo co wyrób idący jako OEM. Edytowane 13 Grudnia 2018 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) Pełna zgoda, natomiast tak jest ze wszystkim, myślę że problemem jest świadomość że ta sama firma może i robi coś w kilku jakościach. Gdzie nie spojrzysz, Valeo robi sprzęgła czy cewki w zielonych pudełkach w jakości OEm i szarych nazwijmy to w wersji budżet, Vernet z termostatami podobnie, itd. Jeszcze trudniej jest coś wybrać jak firmy podkupują coś od innych. Dziś sprowadzałem klientowi sprzęgło do Hondy Legendy, pudełko Luk a w środku? Exedy. Nie dawno też znalazłem do Opla Insigni w LUKu cały kpl Sachs. Dobrze ze chociaż producenci sami podają w jakiej jakości jest coś wykonane. Edytowane 13 Grudnia 2018 przez Grzecho 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 6 minut temu, Grzecho napisał: myślę że problemem jest świadomość że ta sama firma może i robi coś w kilku jakościach. dokładnie tak. Inny przykład tarcza sprzęgła exedy do Subaru. OEM Exedy ma podwójne sprężynki, Exedy na after market pojedyńcze. I tak jest ze wszystkim tzn OEM vs AM. Pisze to dlatego że wielu mędrców twierdzi że OEM to to samo co AM tylko w innym pudełku i droższe a tak NIE JEST. ( A później zadowoleni i dumni ze swojej przedsiębiorczości twierdzą że kupili to samo co oem tylko taniej ) Jest tak jak piszesz tzn producenci produkują jeden wyrób w kilku jakościach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Wszystko trzeba dobierać z głową. Bo tak jak nie widzę sensu zakładania np. klocków OEm, czy wyczynowych Ferodo/EBC to cywilnego wolnossaka który nie ogląda toru użytkowanego w mieście mając możliwość założenia dobrej - podkreślam dobrej - jakości zamienników tak nie odwazylbym się ich założyć do np STI upalanego na torze czy robiący trasy po autostradach. To samo tyczy się filtrów, po co wysilać się na filtry OEm skoro zalejemy drugorzędnym olejem szukając pozornej oszczędności. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jak używane jest auto i pod tym kątem dobierać sobie części. Daleki też jestem od twierdzenia że tylko OEm są porządnymi częściami bo na aftermarkecie przyzwoite rzeczy też sie trafiają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 Z tego co wiem. To zamiennik wymieniamy co przegląd, filtr OEM natomiast co drugi przegląd tj co 30tyś km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 To jeszcze weźcie pod uwagę jakość tankowanej ropy. Ona ma największy wpływ na częstość wymiany filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się