Jump to content

Czas na zmiane - Outback III


Recommended Posts

Cześć,

Po 10 latach posiadania obecnego furgonu rozpocząłem przymiarki do zmiany. Znajomi z racji posiadania Subaru Imprezy zarazili mnie nieco smakiem na Subaru.

 

To czego potrzebuje od nowego wozu to : duże kombi (rodzinne auto), napęd na 4 i najchętniej ok 200 KM.

I tak skłaniam się w kierunku Outbacka III :) Budżet ok 25 000 pln

 

I tu pojawia się zestaw pytań do ludzi obeznanych z tematem. Nieco poczytałem, pooglądałem ale wciąż mam wątpliwości/pytania:

 

1. Który silnik ?  Chciałbym wolnossącą maszynę i dlatego myślałem pierwotnie nad 3.0 ale 2.5 wydaje mi się że też będzie ok. 
Ważną informacją jest to że z racji dużych przebiegów i codziennej eksploatacji myślę nad zagazowaniem (ponoć w 3.0 nie bardzo lubi gaz) - dużo jazdy po mieście.

Ile wogóle w praktyce takie 3.0 średnio pali ? Z tego co widzę na motostat to ok 14L benzyny 

 

2. Czy skrzyń automatycznych powinnem się obawiać ? (z tego co czytałem to 3.0 ma tylko automat) Co ile km powinien być robiony jakiś gruby serwis tych skrzyń ? na co zwracać uwagę ? Jakieś konkretne wersje skrzyni ? Jak testować ?

 

3. Czy powinnem obawiać się wersji USA ? technicznie/wyposażeniowo (słyszałem że automaty USA nie mają dodatkowych trybów jak te w EU)

 

4. Na co zwracać uwagę przy zakupie ? poza klasyką (książka, przetarcia elementów, spasowanie elementów itp)
Słyszałem np. że pasuje przejechać się drogą szybkiego ruchu aby sprawdzić czy szyby / uszczelki są szczelne

 

5. Jak koszty serwisowania ? Interesują mnie jakie grubsze operacje serwisowe należy wykonywać i na nich nie oszczędzać ? słyszałem np. że pilnować trzeba likwidacji luzów zaworowych chyba co 50tkm. Pilnować wymiany 
Mam passeratti więc na codzień mam wielowahacze, turbiny itp usterki. Z grubszych operacji rozrząd.

 

6. Z czego w wyposażeniu swoich aut jesteście najbardziej zadowoleni ?

Jak już coś wybiorę to planuje podjechać do serwisu Subaru na diagnoze ale pasuje znać podstawowe triki aby odfiltrować parchy ;)

 

PS: Co sądzicie np. o czymś takim 
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-outback-mega-full-panorama-skora-navi-automat-ID6Br96Q.html#d7fa43f291

Link to post
Share on other sites

Za dużo pytań w jednym poście.

Kombiak 3,0 ma manualna skrzynię. Outback faktycznie tylko automat.

Ja mam Outbacka III  wolnossaka. Ma tylko 165km, ale dla mnie wystarczy. Na trasie pali 8-8,4, w mieście w granicach 11.

Gazu nie mam i nie mam zamiaru mieć. Mam firmę gazowniczą za płotem. Z tego co widzę i słyszę, to gaz jest niby tani, ale te przeglądy, usterki, regulacje,.... Nie warta skórka........

  • Downvote 2
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Varcan napisał:

Czy skrzyń automatycznych powinnem się obawiać ? (z tego co czytałem to 3.0 ma tylko automat) Co ile km powinien być robiony jakiś gruby serwis tych skrzyń ? na co zwracać uwagę ? Jakieś konkretne wersje skrzyni ?

W Legacy IV 3.0 Spec B była wersja z manualną skrzynią, ale ciężko kupić zadbany egzemplarz w kwocie 25k zł ;)

W Outbacku III tylko automat. Skrzynie raczej pancerne, ważne żeby wymieniać olej z filtrem co 60kkm. 

5 godzin temu, Varcan napisał:

Czy powinnem obawiać się wersji USA ? technicznie/wyposażeniowo (słyszałem że automaty USA nie mają dodatkowych trybów jak te w EU)

Jeśli nie jest po grubym dzwonie to nie ma się czego obawiać, skrzynie są te same ;)

 

5 godzin temu, Varcan napisał:

Na co zwracać uwagę przy zakupie ?

Już było wiele razy wałkowane na forum, wystarczy poszukać :huh:

Najbardziej zwróć uwagę na UPG - w H6 to koszt minimum 6k zł 

5 godzin temu, Varcan napisał:

pilnować trzeba likwidacji luzów zaworowych chyba co 50tkm.

Jeśli nie ma LPG to spokojnie 200 tys km bez regulacji zaworów. Z dobrze wyregulowaną instalacją LPG 70-100k km ;)  (3.0)

 

5 godzin temu, Varcan napisał:

Ile wogóle w praktyce takie 3.0 średnio pali ?

12 - 13.5 l/100km mi wychodzi średnio.

Na trasie od 8 przy bardzooo spokojnej jeździe. Przy dynamicznej ok.11, na autostradzie przy 200km/h ok 13.5l   (3.0)

Link to post
Share on other sites

Mam 2.5 n/a spalanie jak na zdjęciu. Widzę, że z każdym stopniem na termometrze w dół rośnie :p

 

W 2.5 upg trzeba sprawdzić, czy jest przed, czy po.

Amortyzatory sls z tyłu, bo to też dość droga naprawa. 

Czy nie ma rudej pod klapką wlewu paliwa. 

Stan uszczelek drzwi. 

 

 

Poza tym to poprawne auto z neutralnym prowadzeniem i o niezłym wyglądzie. 

Zapewne rozczarujesz się bagażnikiem (mały jak na swoją klasę), audio i betonowym tunelem środkowym. 

Osiągi jak na 173 kunie też nie powalają, szczególnie z czterobiegowym automatem z lat 80tych (ale za to pancerny). 

 

Jednak auto odwdzięcza się prowadzeniem i możliwościami zjazdu z asfaltu. Do tego poczucie bezpieczeństwa sprawia, że jeździsz zrelaksowany, bez względu na warunki atmosferyczne. 

Niby nic szczególnego w nim nie ma, ale jednak coś do niego ciągnie i głowa się za nim obraca gdy stoi na parkingu. 

 

Po tych 7 miesiącach stwierdzam, że następnym razem brałbym chyba H6. 

 

Najbardziej brakuje mi w nim, przyzwoitego audio, albo chociaż możliwości jego wymiany (jak w forku czy imprezie) bez rzeźby i worka $$. 

 

Najbardziej zadowolony jestem z widoczności i napędu awd. 

 

 

 

 

Screenshot_20181214-120250.png

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Panowie i Panie, odświeżam temat ponieważ zacząłem oglądać Outbacki na żywo ;)

 

Dzisiaj oglądałem Outbacka 2.5 z 2008 r ale niestety strasznie zniszczony w środku - mechanicznie nawet ok.

 

Po jeździe próbnej zaczynam się zastanawiać czy te 165KM zaraz nie będzie mało. Wracam więc do tematu 3.0 i gazu (wiem wiem że gaz to tylko w kuchenkach ale 3500 PLN rocznie piechotą nie chodzi). Ma ktoś na forum takie 3.0 z gazem ? Słyszałem że gazu ten silnik nie lubi i lepiej unikać ale nie wiem czy to mity czy poprostu wymaga częstszego serwisowania ? Może jakieś konkretne instalacje muszą być ? Jeżeli ktoś ma to jaki koszt montażu instalacji (orientacyjnie) ?

Link to post
Share on other sites

W 3.0 bardziej chodzi o regulacje zaworów, bo nie są jak w 2.5 na śrubki i to niestety kosztuje i często wymaga wyjęcia silnika aby to dobrze zrobić, a jeżdżąc na gazie czesciej zachodzi taka potrzeba.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu ‎12‎.‎12‎.‎2018 o 16:46, Oczkoo15 napisał:

skrzynie są te same

Jeśli będziesz oglądał wersje US - nie wszystkie mają standardowo chłodnicę oleju skrzyni biegów - zależy od 'trim' (wersja wyposażenia) i stanu, w którym sprzedawano.

Z kolei jeśli samochód fabrycznie byl wyposażony w hak holowniczy - w zestawie fabrycznym byl hak&chłodnica do dołożenia :)

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Mam Outbacka z LPG ciekły wtrysk. Autko jest z 2006 a na butli data produkcji 2008 wiec przypuszczam ze ponad 10 lat już na tym lpg jeździ. Bardziej chodzi o to ze regulacja zaworów jest w tym wypadku droga bo podobno ok2500-3000 pln co 70-100tys przebiegu. Z mojej dotychczasowej eksploatacji wynika ze oszczędza się ponad 2000 pln na 10000km wiec i tak się opłaca.

Link to post
Share on other sites

maciuo - masz ten silnik H6 i jeszcze nie robiłeś regulacji zaworów ? 

 

Orientuje się jakie są praktycznie koszty regulacji luzów w H6 ? ponoć cena zaczyna się od 2 000 a może skończyć na ok 6 000 (dopiero po wyciągnięciu silnika widać co jeszcze trzeba robić ). Jest jakiś objaw który wskazuje na to że luzy trzeba już robić ? 

Link to post
Share on other sites

6 K to chyba ASO lub w niezależnym warsztacie jak przy okazji głowice do regeneracji lub rozrzad do wymiany wyjdzie. Co do objawów to wydaje mi się ze nierówna praca, falowanie obrotów, błędy wypadania zaplonu. Wiadomo ze za nim będzie ten etap to trzeba kontrolowac luzy- ja mam swoje autko stosunkowo nie długo i się przymierzam żeby sprawdzic jakoś na wiosne

Link to post
Share on other sites
Cytat
W dniu ‎2018‎-‎12‎-‎12 o 11:20, Varcan napisał:

I tak skłaniam się w kierunku Outbacka III

To dobry wybór, ale jak zawsze ryzyko zakupu leży po Twojej stronie

 

Z regulacją luzu zaworowego w przypadku H6 jest temat, że trzeba wyjąć silnik i wydłubać rozrząd itp. dużo roboty, natomiast do ogarnięcia.

Jakby nie liczyć przy poprawnie działającej instalacji LPG oraz dobrze ustawionym luzie zaworowym LPG się opłaci, w moim przypadku spalanie LPG to ~14,5 oraz na każde 100km dochodzi lekko ponad litr Pb

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Piotróś Malczewski napisał:

Ja mam pytanie auto od początku bez gazu H6 2006czy luzy trzeba regulować co jakiś tam przebieg co jakiś czas regularnie

Jeśli nie jest zagazowany to regulację zaworów robi się bardzo rzadko, spokojnie do 200kkm dojedziesz bez regulacji ;)

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Jeśli nie jest zagazowany to regulację zaworów robi się bardzo rzadko, spokojnie do 200kkm dojedziesz bez regulacji ;)

Zaiste, ja zawory robilem raz (260kkm/80lpg), a silnik mnie o tym poinformował niechęcią do odpalania i gubieniem zapłonów na zimno pewnej jesieni. A na koszt wpływa choćby ilość szklanek, które trzeba wymienić, ale jak już silnik jest na zewnątrz to zawsze coś dojdzie, uszczelniacze pokryw, może świec, może simering na wale...

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Basmanek napisał:

niechęcią do odpalania i gubieniem zapłonów na zimno

jak to się objawiało? czy pracujący silnik też pokazywał problem? jakieś dźwięki, stukanie?  

Link to post
Share on other sites

im zimniej tym mniej chętnie zapalał bo bardziej się podpierały zawory - tracił kompresję. A jak zaskoczył to na początku nim telepało bo nie wszystkie cylindry od razu pracowaly. Po nagrzaniu sytuacja się normalizowała. Dźwięki temu nie towarzyszą. W tych silnikach wraz z przebiegiem luzy się zmniejszają.

Link to post
Share on other sites

W ostatnich latach oglądałem mnóstwo samochodów dla siebie jak i dla znajomych, najwięcej w 2017 i 2018r i sytuacja wygląda z grubsza tak

 

Outback III polift 2.5 szykuj 30-35k jest chcesz mieć auto zadbane zdrowe i bez większych przygód

przedlift to mniej więcej 24-28k, są i dużo tańsze oferty jednak z mojego doświadczenia nie warte zainteresowania

 

Outback III polift 3.0 odpowiednio więcej minimum 35 do nawet 43-45k za zadbane auto z pewną historią 

 

PS nie zawsze tak jest że cena =stan bo i takie dwa przypadki pamiętam z oględzin aut 2018r gdzie jedno auto za 35 bite zdrowo w przód drugie za 38, dodatkowo ten za 38 bity z każdej strony łącznie z dachem, były to kompletne ruiny wymagające gigantycznych nakładów czasu i pracy na usunięcie masy usterek przy minimalnych przebiegach rzędu 90-140tys km dokładnych nie pamiętam

 

- drobne przygody blacharsko lakiernicze nie powinny wykluczać samochodu , jeden dwa trzy elementy uderzone /naprawiane /malowane to nie tragedia jeśli auto nie nosi oznak składania z duch , dziwnych zabiegów na słupkach podwoziu itp 

 

Obecnie jeżdżę już drugim outbackiem III , zrobiłem takim samochodem jakieś 150-180tys km pomagałem kilku znajomym i ich znajomych w znalezieniu Outbacków III i legacy IV i nie ma co nawet podchodzić do komisów i tanich aut poniżej 30tys-absolutne minimum na zadbany egzemplarz  (mowa o poliftach), a najgorsze co może być to tz prywatny handlarz. Niby nie handluje a na podwórku kilka aut pół roku lub rok pojeździ palcem nie kiwnie i goni dalej.

Z prywatnymi osobami też trzeba uważać bo ludzie często nie dbają o te samochody no bo jak to w internetach piszą że subaru bezawaryjne się nie psuje.

 

Z wad na które trzeba zwracać uwagę przed zakupem tak na szybko:

-praca silnika, czy nic nie puka stuka, zwłaszcza na zimnym, (stukanie tłoków) puk puk panewka i te sprawy, czy nie faluje dławi się , również podczas przyśpieszania czy nie ma momentu zawieszenia braku mocy itp

-praca sprzęgła, piski szarpania z dwumasy

-praca napędu na skręconych kołach czy wisko nie blokuje 

-korozja podłogi auta oraz progów

-korozja drzwi, nadkoli i okolicy wlewu paliwa, zgrzewów pod maską itd -Rudego nie wygonisz

-przekładnia kierownicza stuki, jeszcze nie ma tragedii,  wycieki już gorzej

-wycieki z silnika i skrzyni begów, dyfra

-hałasy pompy wspomagania, problemy z ładowaniem alternatory mitsubishi to nie jest mocny punkt subaru

-wibracje podczas jazdy z wału/podory

-łożyska piast ( tylne są całe z piastą 300-500zł , przednich nigdy nie robiłem więc pewnie są trwalsze ,a już widziałem w jednym egzemplarzu luz na tylnym łożysku około 0,5-1cm )

-wibracje podczas hamowania 

-wycieki z amortyzatorów 

-jeśli auto ma lpg to jaka instalacja i jak pracuje wtryski mają pracować jednakowo cykając jeśli któryś "wali" (głośno pracuje inaczej niż pozostałe znaczy się jego koniec może być bliski warto sprawdzić poprawność działania instalacji po zakupie auta, to akurat są tanie usterki, warto też sprawdzić  po zakupie czy się gdzieś gaz nie ulatnia na połączeniach , samemu pianą do LPG lub czujnikiem gazu lub u gazowników na przeglądzie 

-luzy w zawieszeniu zwłaszcza przednim, tuleje, sworznie, gumy stabilizatorów, łączniki stabilizatora , końcówki drążków -pierdoły i drobnostki 

- zamek tylnej klapy, silnik tylnej wycieraczki, poziomowanie ksenonów, spryskiwacze ksenonów, wyświetlacz komputera pokładowego, świst powietrza między uszczelkami drzwi

 

 

 

To chyba z grubsza tyle, zdecydowana większość aut ma kilka problemów z listy, lepiej żeby miało ich jak najmniej albo były to problemy z dolnej części listy

 

W automacie nie ma kilku wyżej wymienionych problemów ale ta skrzynia 4AT taka se niby dobra pancerna ale muł 

 

W 3.0 H6 skrzynia jest fajniejsza ale z tego co sąsiad przerabiał temat regulacji zaworów i to z tego co podpatrzyłem jakie to generuje koszty i problemy to ja nie polecam. 

Sam chce kupić w najbliższej przyszłości  H6 legacy ale bez LPG 

 

Po zakupie obowiązkowy przegląd auta jeśli nie stwierdzono większych problemów (odchamienie auta)

-olej silnika

-olej skrzynia + most

-świece ewentualnie kable zależy w jakim stanie często fabrycznie mogą mieć przebicia spękania

-sprawdzić i ustawić zawory

-przegląd hamulców sprawdzić stan tarcz klocków prowadniczki tłoczki czy chodzą dobrze zwłaszcza tylne , sprawdzić płyn jeśli konieczna wymiana wymienić

-płyn chłodniczy sprawdzić  lub najlepiej wymienić (głupota ludzka w tym zakresie przechodzi wszelkie wyobrażenia , o stosowaniu super płynów uszczelniających i zastępowaniu brakującego płynu woda włącznie, np płyn chłodniczy w formie kiślu-powaga)

Jeśli auto ma gaz dodatkowo serwis LPG wymiana filtrów sprawdzenie dawek 

 

Co ja widziałem z tymi autami to głowa mała...

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 27.02.2019 o 13:46, Łowca napisał:

przedlift to mniej więcej 24-28k, są i dużo tańsze oferty jednak z mojego doświadczenia nie warte zainteresowania

:)

Edited by 555marcin
Link to post
Share on other sites

Łowca, właśnie mnie uświadomiłeś o wartości mojego auta :) Wielkie dzięki!

 

Prawdę mówiąc specjalistą nie jestem, obejrzałem kilka wymarzonych Outbacków w obrębie 200 km, porównałem, jednak nic nie było odpowiedniego cenowo-jakościowo, poczekałem i jeździłem poprzednim autem, wskoczył ten na aukcję, obejrzałem mając już rozeznanie i zdecydowałem się, bo był najładniejszy, mechanicznie też nic negatywnego nie zaobserwowałem -  po roku mogę stwierdzić, że na minę na szczęście nie trafiłem.

 

 

Edited by thorxahest
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Ja ci się trafiło to tylko się cieszyć. 

A co do cen ja autami nie handluje , zawyżają je osoby które nie wiedzą co mają często myślą że cudo a tu jednak kilogramy szpachli i inne kwiatki, jak np auto które oglądałem z kolegą na początkiem 2018 pod Lublinem 38k a taki trup że szkoda gadać , drugiego równie wielkiego trupa widziałem w Krakowie też okolice 35-38k

 

A co do faktur znam ciekawą historię od  osoby która kupiła auto z "fakturami z aso"  180tys km (nie było to subaru) szybko się okazało ze  fałszywe faktury przebieg prawie 4x większy

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...