kvgth Opublikowano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2018 Cześć, Po dłuuugim czasie poszukiwań najpierw Forka SG 2.5xt, a potem OBK III w tej samej wersji silnikowej, trafiłem na Forka SG 2.0 158 KM. Jest nam z żoną już na tyle ciężko mieścić się z małym dzieckiem do 3d hatchbacka, że dalsze szukanie perełki przestaje wchodzić w grę. Auto jest z 2006 roku, ma przejechane ok. 150 tys. km (raczej realne, w dużej części potwierdzone książką serwisową, potem cepik), ale ma kilka wad: wgniotka na przednim zderzaku pęknięta tylna lampa rdza na nadkolu/błotniku hamulce na wykończeniu cieknąca pompa wspomagania zardzewiałe alufelgi To wersja bez skórzanej tapicerki, ale z podgrzewanymi przednimi fotelami i automatyczną klimą. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania: 1. LPG – jakie są interwały regulacji zaworów przy jeździe na benzynie i LPG i ile to realnie kosztuje? Widziałem tu już tyle opinii na ten temat i nadal słabo wiem jak to wygląda w praktyce. Auto ma ok. 150 tys. km, czy to jest już moment na regulację? 2. Rdza na nadkolu/błotniku – czy reperaturki można gdzieś relatywnie łatwo dostać? 3. Pompa wspomagania – poci się. Sama wymiana uszczelki powinna wystarczyć czy raczej szukać nowej? 4. Radio – chciałbym wymienić na takie, które ma bluetooth i połączy się z iOS/Androidem w zakresie Spotify, Yanosik (komunikaty), zestaw głośnomówiący. Najlepiej, żeby został cupholder 5. Amortyzatory – czy one w tej wersji silnikowej są samopoziomujące? 6. Jaka jest uczciwa cena za takiego Forka? W poniedziałek mam jechać z autem do Kornecki Auto Sport na przegląd przedzakupowy, ale będę bardzo wdzięczny gdyby do tego czasu udało mi się wyjaśnić kluczowe kwestie (przede wszystkim z LPG). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Sprawdź na tabliczce , która jest na kielichu amortyzatora jaki masz konkretnie silnik . Opcje są dwie EJ204 lub EJ20F. Ten drugi lepiej znosi LPG ,tzn dłuższe interwały regulacji zaworów. Koszt regulacji w dobrym warsztacie to około 1500pln. Amortyzatory seryjnie były SLS ,można łatwo sprawdzić czy nadal są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Interwały regulacji wydłuży dobra instalacja gazowa. Z dotryskiem, chyba każda nowa, ewentualnie z lubryfikacją ale elektroniczną. Zmierzyć wypada co 30 tyś. Nie lepiej kupić forka z 2.0 125km? Tam masz śrubki i tym samym wielokrotnie tańsza regulację. Jak zakładasz że zamontujesz LPG to zastanów się najpierw nad silnikiem a później nad samochodem.Wysłane z mojego HTC Desire 310 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Sprawdz czy rdza nie zatakowala tylnych kielichow, bo rdza jest tutaj kluczowa. Stan progow pod plastikowymi osłonami, bo moze ich juz tam nie byc.Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zandeo Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 można obejrzeć przez ewentualnym zakupem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Poszukaj zdrowego bez rdzy, to jest główna sprawa moim zdaniem. Ja w swojego SF po zakupie wpakowałem ok 4000 pln ze wszystkim, ale kupiłem zdrowy egzemplarz to był priorytet i Tobie tak samo radze. Musi być zdrowy, bo jeśli rdza się gdzieś pojawia to jest jej na pewno więcej. Silnik tutaj jest drugorzędną sprawą. W każdym SG są SLS chyba że już ktoś wymienił. Reperaturki błotników są dostępne ale gorzej z fachowcem który to zrobi dobrze. Żeby ruda nie wyszła po najbliższej zimie. Jeśli pompa wspomagania cieknie to pewnie tylko ziemmering na wałku, chyba że już jest wałek wytarty wtedy to już pompę trzeba wymienić. Zobaczysz po rozebraniu. O LPG już wspomniałem. Komplet dobrych hamulców to też parę stówek. Forestera ciężko wycenić, ten sam rocznik może kosztować 14 tys jak i 20 tys. Zwłaszcza że nie widzimy. Czasem warto poszukać samochodu z forum, może jest jakieś w okolicy Twojej. Ewentualnie warto pojechać nawet więcej niż 200 km ale za pewnym samochodem. Często forumowicze mają własne tematy o samochodach razem z historią napraw, modyfikacji itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się