Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2019


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, przemekka napisał:

Jestem laikiem, nie siedzę w rajdach, mało wiem ... więc się wypowiem. :D

 

Dwie rzeczy mnie zastanawiają. 

Jaka musi być radość z wygranej, gdy jedziesz jako jedyny w swojej klasie. Wiadomo, że talent i umiejętności Kajto ma niewątpliwie, ale jadąc tym autem raczej ustawił wynik. Co do beczki, to kolejny niesmak, no ale tytułu szkoda,  rozumiem. ;)

Co do vice mistrza WRC2. Wielki sukces, bez dwóch zdań. Znam jednak gościa, który mając jedynie kilka lokalnych rajdów na koncie zdobył mistrza w debiutanckim sezonie ... jedną ręką. Ale tak jak mówiłem,  ja laik jestem. :ph34r:


Proponuję wszystkim, którzy uważają, że Kajto wygrał dzięki samochodowi, prześledzić wyniki ze wszystkich OSów typu "Micky Mouse" w Mistrzostaw Świata. WURC jest szerszy i przy małych prędkościach nie korzysta z aero. Wcale nie jest dużo lepszym wozem od R5 na tego typu próbach. Druga sprawa, że na tym rajdzie nie ma wymagań co do zwężek. Oznacza to mniej więcej tyle, że mocy masz tyle jak wielkie turbo włożysz, więc nikt tam R5 tak naprawdę nie jedzie. Na placach jednej ręki można policzyć samochody z pierwszej 20stki, które w 100% są przygotowane tak jak do reszty sezonu np. RSMP.

Dla niedowiarków przedstawiam wyniki z zeszłorocznego Rajdu Niemiec. Odcinek 1 - St. Wendel. Gwarantuje, że ten OS nie wiele różnił się od tych barbórkowych. Wiem co mówię, ponieważ go jechałem ;) 

11.png

  • Super! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A auto Kajto było wzięte z garażu i tak jak stało pod kocem ruszył na Barbórkę. No błagam Cię. W WRCu jest taka masa możliwości konfiguracji ze przygotowanie go pod taką imprezę to nie jest problem, szczególnie ze to nie pierwszy raz nim jadą a OSy ciagle te same. 

 

Niestety nie oglądałem porównania ale podobno było na koniec relacji pokazane gdzie jak jechali i jak na odejściu Kajto zyskiwał/zyskał. By się ktoś musiał wypowiedzieć kto widział to porównanie. 

 

Na 2km kreciolka gdzie zyskać można nic a stracić na kolejnych, długich odcinkach przez niekorzystne nastawy dla krótkiego pierwszego bardzo wiele, nikt w WRC nie będzie się łasił. To się nazwywa strategia czego Ci chyba tłumaczyć nie trzeba. Tak samo jak sprawy katowania opon dla ułamków sekund, kiedy guma jest potrzebna na długie OSy gdzie można wiele zyskać.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj i powiedz mi czy ktoś oszczędzał opony albo jechał taktycznie wolniej ;) Po tym OS był serwis więc nie sądzę, żeby opony lub nastawy były problemem. Druga sprawa wydaje mi się, że czołówka nie odpuszcza niczego na początku rajdu, jeśli o końcowym wyniku może zdecydować sekunda. Odpuszczają jak zostały dwa odcinki i mają minutę przewagi, ale raczej nie na początku rajdu. Idąc Twoim tropem rozumowania, stawka WRC2 też powinna jechać OS 1 zachowawczo zamiast atakować od pierwszych metrów, więc pytam skąd takie czasy u nich ? ;)

Jestem w stanie znaleźć więcej przykładów, z innych SSS gdzie R5 robiły takie same czasy jak czołówka. 

Edytowane przez Harvester
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste, wiedzą ze OS jest im sprzyjający, mogą się pokazać i zawalczyć z mocniejszymi autami. 

 

Naprawde myślisz ze Kajto nie miał przygotowanego odpowiednio samochodu? Po coś iść się tak krył z autem, oponami jak tu już ktoś napisał. Było ciśnienie i to ogromne. Barborka to naprawdę dziwna impreza, mi się bardzo nie podobało. 

 

Skoro to takie oczywiste to dlaczego tak się jarają, ze autem R5 udało się objechać WRCe? 

 

 

I tegoroczne zestawienie czasów z odcinka, o ktorym piszesz. Wystarczyło pokręcić śrubkami czy cud jakiś?  

 

 

 

 

E7BB09B9-5251-428D-9C6C-B961851BDA04.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę ze to nie był taki sam OS, w 2018 miał 2 km a w 2019 5 km jednak czasy przejazdów są niemal identyczne z tych dwóch lat ? Na moja logikę świadczy to o tym z OS był dużo szybszy czyli taki na którym WRC może wykorzystać swój potencjał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Harvester napisał:

Zwróć uwagę ze to nie był taki sam OS, w 2018 miał 2 km a w 2019 5 km jednak czasy przejazdów są niemal identyczne z tych dwóch lat ? Na moja logikę świadczy to o tym z OS był dużo szybszy czyli taki na którym WRC może wykorzystać swój potencjał 

 

...i przewagę technologiczna nad R5tkami. Logiczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chojny, oczywiście że tak. Jednak dalej będę obstawiał przy swoim, że na ciasnych próbach przewaga WRC nie jest aż tak duża, jak na prawdziwych OSach, gdzie rozwija się prędkość i działa Aaro. Szerokość WRC nie ułatwia manewrowania na Micky Mousach. Generalnie zmierzam do tego, że Kajto wygrał nie dlatego, że miał najlepszy wóz, ale dlatego, że po prostu jechał szybko. Na Karowej tej różnicy w czasie też nie było jakoś szczególnie widać. Nawet z tymi błędami na normalnym odcinku odjechałby chłopakom dużo bardziej. Jeśli ustawisz tylko ciasny slalom, to wrc nie będzie drastrycznie szybsze od R5. Jeśli ustawisz szeroki slalom to już pewnie tak.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chojny, aż z ciekawości sobie polukałem na wyniki z różnych rajdów. Rzeczywiście, rzadko się zdarza, żeby R5 było szybsze od WRC nawet na miejskich próbach. Jednak strata R5 do WRC na takich próbach mieści się w przedziale 1-2 sekundy na kilometrze. Na prawdziwych OS przewaga WRC zaczyna się zazwyczaj od 3 sekund na kilometr, więc generalnie przyznaję Ci rację, jednocześnie uważając, że też ją trochę miałem :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus cały czas zapominamy o tym ze R5 na Barbórkę ma dużo więcej mocy niż R5 z MŚ których przykłady tu padły 

 

Argument ze najlepsi z najlepszych w WRC odpuszczają miejski oes, a druga liga kierowców w R5 idzie wszystko bo może wygra z wurcami jest tak dzieciny i naiwny ze szok. Chojny Ty chyba z Ryśkiem Plucha strategie oesowe trenowałeś;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm , to ja Was chyba wszystkich pogodzę ;) 

Wiadomo że R5 jest wolniejsze od WRC , ale są takie odcinki miejskie jak np. Salou w Kataloni ,  gdzie możesz z WRC2 sie wbić w WRC do czołówki . Tylko co z tego , jak Ci z WRC o tym doskonale wiedzą ( pakiet aero za szeroki ) i mają te odcinki głęboko w D. Są tak szykany , ronda , ustawione że WRC nie ma przewagi zbytniej nad WRC2 i od cała filozofia :) 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marek napisał:

plus cały czas zapominamy o tym ze R5 na Barbórkę ma dużo więcej mocy niż R5 z MŚ których przykłady tu padły 

 

Argument ze najlepsi z najlepszych w WRC odpuszczają miejski oes, a druga liga kierowców w R5 idzie wszystko bo może wygra z wurcami jest tak dzieciny i naiwny ze szok. Chojny Ty chyba z Ryśkiem Plucha strategie oesowe trenowałeś;)

To jest jasne , że jest R5+ , lub nawet 6+ , ale znam Kajta, znam mocno osobiście i wiem , że to jest strateg . czy sie to komus podoba czy nie . Co oczywiście nie jestem pewien czy powinien wygrać karową . moim zdaniem  nie . 

Edytowane przez carfit
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, carfit napisał:

Hmm , to ja Was chyba wszystkich pogodzę ;) 

Wiadomo że R5 jest wolniejsze od WRC , ale są takie odcinki miejskie jak np. Salou w Kataloni ,  gdzie możesz z WRC2 sie wbić w WRC do czołówki . Tylko co z tego , jak Ci z WRC o tym doskonale wiedzą ( pakiet aero za szeroki ) i mają te odcinki głęboko w D. Są tak szykany , ronda , ustawione że WRC nie ma przewagi zbytniej nad WRC2 i od cała filozofia :) 


No to przecież cały czas o tym piszę....... :P 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak każdy wie ze Marczyk na rbr przejechał Karowa z 300 razy. Miał wyliczone około 20 miejsc gdzie dokładnie autem(kołem) miał być żeby tor jazdy itd był wręcz komputerowo idealny. I tyle, żadne rajdowanie.

 

Carfit, nie ma czegoś takiego jak ze WRC ma dany oes w dupie. Chłopski idą wszystko, to jest sport Wyczynowy i nie ma odpuszczania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marek napisał:

Tak jak każdy wie ze Marczyk na rbr przejechał Karowa z 300 razy. Miał wyliczone około 20 miejsc gdzie dokładnie autem(kołem) miał być żeby tor jazdy itd był wręcz komputerowo idealny. I tyle, żadne rajdowanie.


Gadasz głupoty. Spróbuj na Karowej przyciąć po krawężniku tak jak w RBR. Poza tym trasa nie jest odwzorowana 1:1. Wynik to wynik, nie ważne jak, ważny jest efekt końcowy.

 

11 minut temu, Marek napisał:

Carfit, nie ma czegoś takiego jak ze WRC ma dany oes w dupie

Ja to zrozumiałem w ten sposób, że kierowcy WRC mają w dupie stratę pół sekundy na OSie do kogoś kto ostatecznie na koniec rajdu i tak będzie 7 minut z tyłu. Raczej o to chodziło Carfitowi.

Edytowane przez Harvester
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Marek napisał:

Tak jak każdy wie ze Marczyk na rbr przejechał Karowa z 300 razy. Miał wyliczone około 20 miejsc gdzie dokładnie autem(kołem) miał być żeby tor jazdy itd był wręcz komputerowo idealny. I tyle, żadne rajdowanie.

 

niestety , nawet jak tak zrobił , a pewnie tak , to ja to uważam właśnie za część analizy , i część profi rajdowania , i nic w tym złego . A wręcz popieram , bo akurat mam wiedzę, jak to się odbywa w WRC. Każdy odcinek przed rajdem wrc jest analizowany , nie myląc upalany , więc wyniki ,mnie naprawdę nie dziwią 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze w WRC jest analizowany jazdy oes. Ja tylko odnoszę się do argumentów ze Kajto był pospinany....

moze i był ale Marczyk to ma spięcie na Karową już 2 miesiące przed. Wiec dajcie spokój łysemu.

 

Nie Harvester to nie głupoty i nie pisze ze miał ciąć po krawężnikach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Marek napisał:

 

Nie Harvester to nie głupoty i nie pisze ze miał ciąć po krawężnikach. 

Odebrałem Twoją wypowiedź jakbyś miał negatywny stosunek do tego, że przejechał tę trasę w RBR 300 razy. Każdy ma taką możliwość i każdy powinien skorzystać jeśli ma mu pomóc osiągnąć lepszy wynik. Nie widzę w tym nic złego. Nie jebnął przecież nielegala....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wywołałem dyskusję. :D

 

Napisałem o moich odczuciach. Oczywiście można się z nimi nie zgadzać. 

Wiem jaki klimat ma ten rajd, jakimi rządzi się prawami i super, że mogliśmy zobaczyć prawdziwego wurca (choć ja tylko w tv i tylko Karową).

Jednak jeśli to święto to mogli kręcić po pięć beczek dla kibiców,  a nie ciąć się na sekundy,  a jeśli już to robią,  to sędziowie mogli się lepiej postarać. ;) I trudno nie przyznać tu racji @chojny-emu.

 

Bo to trochę tak jakby w meczu naszej reprezentacji przeciwnik strzelił nam gola na spalonym i byśmy przez tego gola przegrali mecz. 

 

Dla mnie to rybka kto był który,  bo skupiłem się na podziwianiu przejazdów. I chodzi o czołówkę najbardziej podobał mi się przejazd Wojtka Chuchały. No i oczywiście trzech Imprez. :ok:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać Panowie (Kajto&Miko) się szanują, szanujmy się więc i my.

Po co te osobiste wycieczki + udowadnianie ze Kajto zły, a Miko gorszy czy na odwrót.

Obaj to wspaniali zawodnicy i jeśli wkładają dużo wysiłku i zaangażowania w przygotowania, to chyba dobrze, a nie źle.

 

Ciężko się nie zgodzić z Chojnym, że jeśli Kajto beczkę przesunął, to powinien dostać 5s.

 

Ale ciężko się też nie zgodzić, że na próbach typu "beczki i szykany" przewaga WRC nad R5 (R5+ tym bardziej) jest znacznie mniejsza (o ile jakakolwiek) niż na normalnych OSach, szczególnie jeśli siedzi się w takim WRC raz w roku.

Ale skoro tak, to co takiego wykonał Kajto na Modlinie, że odjechał reszcie na 36 SEKUND???

To jakiś totalny kosmos....

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2019 o 17:59, Marek napisał:

Wole to niż opłaceni pseudo kibice Skody udający tłum fanów

O! Widzę, że jesteś w temacie. Ile płacą? Rozumiem, że masz dojścia i załatwisz taką fuchę w przyszłym roku... W tym musiałem wybulić stówkę na bilety, a niewiele widziałem przeciskając głowę między innymi głowami i pokracznie wisząc na barierkach, także jestem zainteresowany!

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...