Jump to content

trzaski klapy bagażnika Outback 2010


Recommended Posts

Dzień dobry,

Czy ktoś z Was ma doświadczenie co i dlaczego stuka , trzeszczy z kierunku tylnej klapy bagażnika...?  Z całą pewnością nie są to plastiki .

Możliwe, że cała klapa bagażnika dostała "luzów" lub nie ma odpowiedniego docisku...?

Proszę o podpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Zamek klapy. Bynajmniej u mnie to było "to" jakiś miesiąc temu. Na początku słychać było pojedyncze stuki na dziurach a z czasem coraz częstsze. Dzwoniło też przy otwartych szybach.

Otwórz klapę i sprawdź czy zamek w niej rusza ci się. Jeżeli tak to musisz ściągnąć plastiki i go dokręcić.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

U mnie to był zamek. Wymieniłem odboje ale nie pomogło :)

Wystarczyło w sumie zdjąć plastikowa osłonę klapy (na youtubie guide) i dokręcić zamek klapy bo się poluzował. Do zrobienia w 10 minut.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Na 99% odkrecil sie zamek klapy bagaznika. Instrukcja zdjecia plastikow z YouTube, pod plastikiem zamek na 2 srubki, chyba torxy o ile pamietam (ale odpowiednim plaskim srubokretem dasz rade). Dokrec na maxa, bo ja po kilku mies. musialem poprawiac ;)

Link to post
Share on other sites

Jesli zamek sie nie rusza przy szarpaniu reka, to raczej nie to... U mnie byl zupelnie luzny jak stukalo.

Link do howto do rozbiorki tapicerki klapy (plastiki sa prawie identyczne jak w modelu ->2009)

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 21.12.2018 o 06:51, Szmiglo napisał:

Właśnie przeszukałem youtube. Niestety bez skutku. Jak można to poproszę link do tego demontażu. Przyszła odwilż można coś pokombinować.

Ja uzylem tego linku

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Jeśli zamek klapy jest dokręcony wystarczająco (tak bylo w moim przypadku - ani drgnął) to pomóc może upgrade odbojników (górne-na klapie i dolne-na karoserii). Obkleiłem je filcem grubości 2 mm, samoprzylepnym - jak do mebli. Cisza jak makiem zasiał, wcześniej denerwujące postukiwanie na wybojach i nierównościach. Filc czarny, docięty idelnie do powierzchni styków odbojników jest niewidoczny, a najważniejsze że działa.

 

Przy okazji wyciszyłem sobie klapę matami STP silver (na blachę) oraz pianką (pod platikową osłonę klapy od wewnątrz) - skoro już ją rozkręciłem w celu sprawdzenia dokręcenia zamka.

Link to post
Share on other sites

To, że zamek jest dokręcony nie znaczy, że wszystko jest ok, prawdopodobnie jest za duży luz na zamku. Najlepiej, to sprawdzić w ten sposób: zamykamy klapę i w miejscu mocowania zamka naciskamy ją, jeżeli "siedzi sztywno" tz. nie ma luzów, to jest ok, jeżeli nie, to demontujemy osłonę zamka popuszczamy dwie śruby mocujące i przesuwamy zamek do wewnątrz i mocno dokręcamy śruby. W zeszłym tygodniu pozbyłem się tych niepożądanych odgłosów wykonując trzy czynności:

1. ustawienie zamka - jak wyżej (zamek cofnąłem o 0,8 mm),

2. zdemontowałem odbojniki z klapy, odtłuściłem izopropanolem i wszystko spryskałem smarem silikonowym WURTH-a,

3. zdemontowałem odbojniki boczne i zrobiłem to samo, co z pkt. 2.

 

 

Edited by Giresse
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Giresse napisał:

To, że zamek jest dokręcony nie znaczy, że wszystko jest ok, prawdopodobnie jest za duży luz na zamku. Najlepiej, to sprawdzić w ten sposób: zamykamy klapę i w miejscu mocowania zamka naciskamy ją, jeżeli "siedzi sztywno" tz. nie ma luzów, to jest ok, jeżeli nie, to demontujemy osłonę zamka popuszczamy dwie śruby mocujące i przesuwamy zamek do wewnątrz i mocno dokręcamy śruby. W zeszłym tygodniu pozbyłem się tych niepożądanych odgłosów wykonując trzy czynności:

1. ustawienie zamka - jak wyżej (zamek cofnąłem o 0,8 mm)

 

Aż się przeszedłem do auta i zrobiłem sprawdzenie jw. - siedzi sztywno, luzów brak. P.S. Nie wiem jak jest w Forku, ale w Outbacku odbojniki mają nacięcia (krateczka), które służą stabilizacji klapy na nich i minimalizować mają potencjalne ruchy wzajemne (odbojnik dolny-górny). W moim przypadku wcześniejsze nasmarowanie ich silikonem spowodowało większy hałas z klapy - był lepszy poślizg na powierzchni styku odbojników. Po odtłuszczeniu było lepiej, po "obfilcowaniu" już całkiem OK. W każdym razie uwaga dot. konieczności zwrócenia uwagi na nie tylko dokręcenie zamka ale i jego spasowanie cenna i warta zapamiętania na przyszłość. 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Szmiglo napisał:

Filc to jest to. Ja kleje w sezonie zimowym raz na miesiac male okragle i jest ok. Na wiosne ogarne nowe odbojniki... 

Obstawiam, że nowe mogą pomóc, zasadniczo :) Jak patrzę na dolny odbojnik to pewnym problemem zdaje się być ta szczelina amortyzująca na przestrzał. Ona po pewnym czasie się zbija i odbojnik robi się niższy - potem wchodzi znany (i lubiany? ;) ) filc.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...