areksail Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Dzień dobry, Czy ktoś z Was ma doświadczenie co i dlaczego stuka , trzeszczy z kierunku tylnej klapy bagażnika...? Z całą pewnością nie są to plastiki . Możliwe, że cała klapa bagażnika dostała "luzów" lub nie ma odpowiedniego docisku...? Proszę o podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztarno Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Zamek klapy. Bynajmniej u mnie to było "to" jakiś miesiąc temu. Na początku słychać było pojedyncze stuki na dziurach a z czasem coraz częstsze. Dzwoniło też przy otwartych szybach. Otwórz klapę i sprawdź czy zamek w niej rusza ci się. Jeżeli tak to musisz ściągnąć plastiki i go dokręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 mój 2010 ma to samo, dobrze, że się ociepliło bo już szału dostawałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 zapewne macie ten sam problem co w Tribeca, wymiana bocznych odbojów pomaga ale w duże mrozy klapa lubi się odezwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areksail Opublikowano 9 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 dziekuje za podpowiedzi. Jutro wszystko posprawdzam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zis Opublikowano 16 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 U mnie to był zamek. Wymieniłem odboje ale nie pomogło Wystarczyło w sumie zdjąć plastikowa osłonę klapy (na youtubie guide) i dokręcić zamek klapy bo się poluzował. Do zrobienia w 10 minut. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Wozniak Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Na 99% odkrecil sie zamek klapy bagaznika. Instrukcja zdjecia plastikow z YouTube, pod plastikiem zamek na 2 srubki, chyba torxy o ile pamietam (ale odpowiednim plaskim srubokretem dasz rade). Dokrec na maxa, bo ja po kilku mies. musialem poprawiac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 A czy można sprawdzić czy zamek jest odpowiednio dokręcony chwytając po prostu za jego wystającą cześć z klapy ? U mnie pod ręką ani drgnie, stuki są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 Właśnie przeszukałem youtube. Niestety bez skutku. Jak można to poproszę link do tego demontażu. Przyszła odwilż można coś pokombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Wozniak Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 Jesli zamek sie nie rusza przy szarpaniu reka, to raczej nie to... U mnie byl zupelnie luzny jak stukalo. Link do howto do rozbiorki tapicerki klapy (plastiki sa prawie identyczne jak w modelu ->2009) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zis Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 W dniu 21.12.2018 o 06:51, Szmiglo napisał: Właśnie przeszukałem youtube. Niestety bez skutku. Jak można to poproszę link do tego demontażu. Przyszła odwilż można coś pokombinować. Ja uzylem tego linku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackphoenix1212 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2019 Jeśli zamek klapy jest dokręcony wystarczająco (tak bylo w moim przypadku - ani drgnął) to pomóc może upgrade odbojników (górne-na klapie i dolne-na karoserii). Obkleiłem je filcem grubości 2 mm, samoprzylepnym - jak do mebli. Cisza jak makiem zasiał, wcześniej denerwujące postukiwanie na wybojach i nierównościach. Filc czarny, docięty idelnie do powierzchni styków odbojników jest niewidoczny, a najważniejsze że działa. Przy okazji wyciszyłem sobie klapę matami STP silver (na blachę) oraz pianką (pod platikową osłonę klapy od wewnątrz) - skoro już ją rozkręciłem w celu sprawdzenia dokręcenia zamka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 15 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2019 (edytowane) To, że zamek jest dokręcony nie znaczy, że wszystko jest ok, prawdopodobnie jest za duży luz na zamku. Najlepiej, to sprawdzić w ten sposób: zamykamy klapę i w miejscu mocowania zamka naciskamy ją, jeżeli "siedzi sztywno" tz. nie ma luzów, to jest ok, jeżeli nie, to demontujemy osłonę zamka popuszczamy dwie śruby mocujące i przesuwamy zamek do wewnątrz i mocno dokręcamy śruby. W zeszłym tygodniu pozbyłem się tych niepożądanych odgłosów wykonując trzy czynności: 1. ustawienie zamka - jak wyżej (zamek cofnąłem o 0,8 mm), 2. zdemontowałem odbojniki z klapy, odtłuściłem izopropanolem i wszystko spryskałem smarem silikonowym WURTH-a, 3. zdemontowałem odbojniki boczne i zrobiłem to samo, co z pkt. 2. Edytowane 15 Grudnia 2019 przez Giresse Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackphoenix1212 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2019 5 godzin temu, Giresse napisał: To, że zamek jest dokręcony nie znaczy, że wszystko jest ok, prawdopodobnie jest za duży luz na zamku. Najlepiej, to sprawdzić w ten sposób: zamykamy klapę i w miejscu mocowania zamka naciskamy ją, jeżeli "siedzi sztywno" tz. nie ma luzów, to jest ok, jeżeli nie, to demontujemy osłonę zamka popuszczamy dwie śruby mocujące i przesuwamy zamek do wewnątrz i mocno dokręcamy śruby. W zeszłym tygodniu pozbyłem się tych niepożądanych odgłosów wykonując trzy czynności: 1. ustawienie zamka - jak wyżej (zamek cofnąłem o 0,8 mm) Aż się przeszedłem do auta i zrobiłem sprawdzenie jw. - siedzi sztywno, luzów brak. P.S. Nie wiem jak jest w Forku, ale w Outbacku odbojniki mają nacięcia (krateczka), które służą stabilizacji klapy na nich i minimalizować mają potencjalne ruchy wzajemne (odbojnik dolny-górny). W moim przypadku wcześniejsze nasmarowanie ich silikonem spowodowało większy hałas z klapy - był lepszy poślizg na powierzchni styku odbojników. Po odtłuszczeniu było lepiej, po "obfilcowaniu" już całkiem OK. W każdym razie uwaga dot. konieczności zwrócenia uwagi na nie tylko dokręcenie zamka ale i jego spasowanie cenna i warta zapamiętania na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 16 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2019 Filc to jest to. Ja kleje w sezonie zimowym raz na miesiac male okragle i jest ok. Na wiosne ogarne nowe odbojniki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackphoenix1212 Opublikowano 16 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2019 7 godzin temu, Szmiglo napisał: Filc to jest to. Ja kleje w sezonie zimowym raz na miesiac male okragle i jest ok. Na wiosne ogarne nowe odbojniki... Obstawiam, że nowe mogą pomóc, zasadniczo Jak patrzę na dolny odbojnik to pewnym problemem zdaje się być ta szczelina amortyzująca na przestrzał. Ona po pewnym czasie się zbija i odbojnik robi się niższy - potem wchodzi znany (i lubiany? ) filc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się