Jump to content
Oqrek

Łożysko kompresora klimatyzacji

Recommended Posts

Do wymiany mam podobno łożysko kompresora klimatyzacji. Nie mogę znaleźć nigdzie informacji jakie tam idzie łożysko, chodzi o wymiary lub symbol.

Czy jest jakaś szansa na takie info bez rozbierania? Czy może mi ktoś pomóc? Outback 2001 2,5l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kojarzysz jaką masz sprężarkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Próbowałem odczytać nalepkę na sprężarce, ale tłoczone cyferki są w zasadzie nieczytelne, załączam zdjęcie.

ZEXEL typ: DKV-14G - prawdopodobnie.

 

Sprężarka Sub. Outb_edytowany-1.jpg

Edited by Oqrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

W DKV14G montowane takie same jak w Sandemach  35x55x20

Pozdrawiam

Expert A/C

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstawione NSK 35x55x20

 

A jakie miałeś objawy??

mam identyczny kompresor i nagle przestał działać coś może ci dźwięczało wcześniej??

a jaki był koszt naprawy z demontażem i ponownym uzupełnieniem czynnika??

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam też pytanie do Oqrek. Sam wymieniałeś łożysko? Jak tak ,to gładko poszło? 

Pytanie do ipsx82. Gdzie dostać takie same oringi do klimy,jak Subaru montuje (oczywiście są w ASO :) wiem...) ,ale... kupiłem zestaw oringów z odpowiedniego tworzywa pod r134a ,ale wg mnie są o włos inne ,niż oryginały (które były już "ściśnięte" dokręceniem śruby) . Wiesz... chciałem spokojnie sobie powymieniać wszystkie oringi,dla świętego spokoju na nowy sezon. Momenty dokręcenia śrub do osuszacza,skraplacza,kompresora mam,rozebrałem elegancko  ,ale coś przekonania do tych oringów kupionych nie mam (zestaw posiada różne rozmiary oringów i jest w czerwonej skrzynce) .Niby pasują ,naciągnąć też się dało (oczywiście poślizg dałem,żeby lepiej się nakładało). "Wjechały" na rurkę i swoje miejsce w osuszaczu,ale trochę lipa by była,że nowe oringi ,a za 3dni   r134a  fruwa po osiedlu... ;)  Jak dobierasz oringi? czy różnica w oringach o "grubość kartki papieru" stworzy nieszczelności?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy regulacji zaworów mechanik zasygnalizował, że przydało by się łożysko kompresora wymienić i że mam sam je kupić. Ponoć po zdjęciu paska były luzy i głośna praca. Łożysko wymieniał mechanik no i nowy pasek. Co do kosztów to dokładnie nie powiem, ponieważ były robione również inne rzeczy, ale wiem, że nie bolało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie rusza się przód tył kółko/łożysko od pompy wspomagania i grzechocze, ktoś może z Szanownych Kolegów wie i podpowie jak zdjąć pasek klinowy, tzn. który element należy poluzować, aby zmniejszyć naciąg paska wielorowkowego - alternator poluzować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja luzowałem alternator. robótka na luzie...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, dziękuję, ja mam nieco inaczej to rozwiązane, ale podobnie -  pewnie alternatorem popuści się pasek.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.05.2019 o 02:22, Qubu666-Baja napisał:

To ja mam też pytanie do Oqrek. Sam wymieniałeś łożysko? Jak tak ,to gładko poszło? 

Pytanie do ipsx82. Gdzie dostać takie same oringi do klimy,jak Subaru montuje (oczywiście są w ASO :) wiem...) ,ale... kupiłem zestaw oringów z odpowiedniego tworzywa pod r134a ,ale wg mnie są o włos inne ,niż oryginały (które były już "ściśnięte" dokręceniem śruby) . Wiesz... chciałem spokojnie sobie powymieniać wszystkie oringi,dla świętego spokoju na nowy sezon. Momenty dokręcenia śrub do osuszacza,skraplacza,kompresora mam,rozebrałem elegancko  ,ale coś przekonania do tych oringów kupionych nie mam (zestaw posiada różne rozmiary oringów i jest w czerwonej skrzynce) .Niby pasują ,naciągnąć też się dało (oczywiście poślizg dałem,żeby lepiej się nakładało). "Wjechały" na rurkę i swoje miejsce w osuszaczu,ale trochę lipa by była,że nowe oringi ,a za 3dni   r134a  fruwa po osiedlu... ;)  Jak dobierasz oringi? czy różnica w oringach o "grubość kartki papieru" stworzy nieszczelności?

 

O-ringi dzielimy na NBR i HNBR  te pierwsze są koloru czarnego i mają słabsze właściwości jeśli chodzi o odporność na smary i temperaturę, te lepsze są kolorowe (najczęściej zielone ale mogą być też żółte, fioletowe czy brązowe). Z tego co pamiętam to te w czerwonym pudełku to raczej NBR , te lepsze są w bezbarwnych pudełkach. Średnica o-ringa ma bardzo duże znaczenie, pamiętaj że w układzie są różne ciśnienia i temperatury od 1 stopnia do nawet 75 stopni i od 1,7 bara do nawet 30 barów  (zawór bezpieczeństwa ustawiany na 33 bary).

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.05.2019 o 20:18, thorxahest napisał:

U mnie rusza się przód tył kółko/łożysko od pompy wspomagania i grzechocze, ktoś może z Szanownych Kolegów wie i podpowie jak zdjąć pasek klinowy, tzn. który element należy poluzować, aby zmniejszyć naciąg paska wielorowkowego - alternator poluzować?

 

Jeśli to H6, to tam masz napinacz paska wielorowkowego. Zakładasz na niego klucz, odginasz i zdejmujesz pasek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sorry panowie. Nie zwróciłem uwagi ,że chodzi o "ha szóstkę"...   (następnym razem muszę być czujny ,jak ważka ;) ).

Wracając do O-ringów... zmienię z tych czarnych ,na zielone i teraz pytanie. Czy jak kupię zestaw tych zielonych, to one pasują pod Subaru,? Używałeś/używasz ich w swojej bryczce? Układ jest idealnie szczelny ?

Edited by Qubu666-Baja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam komplet zielonych. Założyłem je przy okazji wymiany przewodu klimy w poprzedniej Imprezie i teraz tak samo w Outbacku H6. Działają, tzn. uszczelniają. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za info, tymczasowo zrezygnowałem z naprawy, bo doczytałem, że można jeździć z tym ruchomym łożyskiem, a po rozłożeniu może być ciężko pompę złożyć i odpowietrzyć, także na tą chwilę mam tylko efekt dźwiękowy w postaci grzechotu w niektórych ułożeniach, jak stanie się nad silnikiem i nasłuchuje :) pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...