Jump to content

Łożysko kompresora klimatyzacji


Oqrek
 Share

Recommended Posts

Do wymiany mam podobno łożysko kompresora klimatyzacji. Nie mogę znaleźć nigdzie informacji jakie tam idzie łożysko, chodzi o wymiary lub symbol.

Czy jest jakaś szansa na takie info bez rozbierania? Czy może mi ktoś pomóc? Outback 2001 2,5l.

Link to comment
Share on other sites

 

Próbowałem odczytać nalepkę na sprężarce, ale tłoczone cyferki są w zasadzie nieczytelne, załączam zdjęcie.

ZEXEL typ: DKV-14G - prawdopodobnie.

 

Sprężarka Sub. Outb_edytowany-1.jpg

Edited by Oqrek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Wstawione NSK 35x55x20

 

A jakie miałeś objawy??

mam identyczny kompresor i nagle przestał działać coś może ci dźwięczało wcześniej??

a jaki był koszt naprawy z demontażem i ponownym uzupełnieniem czynnika??

Link to comment
Share on other sites

To ja mam też pytanie do Oqrek. Sam wymieniałeś łożysko? Jak tak ,to gładko poszło? 

Pytanie do ipsx82. Gdzie dostać takie same oringi do klimy,jak Subaru montuje (oczywiście są w ASO :) wiem...) ,ale... kupiłem zestaw oringów z odpowiedniego tworzywa pod r134a ,ale wg mnie są o włos inne ,niż oryginały (które były już "ściśnięte" dokręceniem śruby) . Wiesz... chciałem spokojnie sobie powymieniać wszystkie oringi,dla świętego spokoju na nowy sezon. Momenty dokręcenia śrub do osuszacza,skraplacza,kompresora mam,rozebrałem elegancko  ,ale coś przekonania do tych oringów kupionych nie mam (zestaw posiada różne rozmiary oringów i jest w czerwonej skrzynce) .Niby pasują ,naciągnąć też się dało (oczywiście poślizg dałem,żeby lepiej się nakładało). "Wjechały" na rurkę i swoje miejsce w osuszaczu,ale trochę lipa by była,że nowe oringi ,a za 3dni   r134a  fruwa po osiedlu... ;)  Jak dobierasz oringi? czy różnica w oringach o "grubość kartki papieru" stworzy nieszczelności?

 

Link to comment
Share on other sites

Przy regulacji zaworów mechanik zasygnalizował, że przydało by się łożysko kompresora wymienić i że mam sam je kupić. Ponoć po zdjęciu paska były luzy i głośna praca. Łożysko wymieniał mechanik no i nowy pasek. Co do kosztów to dokładnie nie powiem, ponieważ były robione również inne rzeczy, ale wiem, że nie bolało.

Link to comment
Share on other sites

U mnie rusza się przód tył kółko/łożysko od pompy wspomagania i grzechocze, ktoś może z Szanownych Kolegów wie i podpowie jak zdjąć pasek klinowy, tzn. który element należy poluzować, aby zmniejszyć naciąg paska wielorowkowego - alternator poluzować?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.05.2019 o 02:22, Qubu666-Baja napisał:

To ja mam też pytanie do Oqrek. Sam wymieniałeś łożysko? Jak tak ,to gładko poszło? 

Pytanie do ipsx82. Gdzie dostać takie same oringi do klimy,jak Subaru montuje (oczywiście są w ASO :) wiem...) ,ale... kupiłem zestaw oringów z odpowiedniego tworzywa pod r134a ,ale wg mnie są o włos inne ,niż oryginały (które były już "ściśnięte" dokręceniem śruby) . Wiesz... chciałem spokojnie sobie powymieniać wszystkie oringi,dla świętego spokoju na nowy sezon. Momenty dokręcenia śrub do osuszacza,skraplacza,kompresora mam,rozebrałem elegancko  ,ale coś przekonania do tych oringów kupionych nie mam (zestaw posiada różne rozmiary oringów i jest w czerwonej skrzynce) .Niby pasują ,naciągnąć też się dało (oczywiście poślizg dałem,żeby lepiej się nakładało). "Wjechały" na rurkę i swoje miejsce w osuszaczu,ale trochę lipa by była,że nowe oringi ,a za 3dni   r134a  fruwa po osiedlu... ;)  Jak dobierasz oringi? czy różnica w oringach o "grubość kartki papieru" stworzy nieszczelności?

 

O-ringi dzielimy na NBR i HNBR  te pierwsze są koloru czarnego i mają słabsze właściwości jeśli chodzi o odporność na smary i temperaturę, te lepsze są kolorowe (najczęściej zielone ale mogą być też żółte, fioletowe czy brązowe). Z tego co pamiętam to te w czerwonym pudełku to raczej NBR , te lepsze są w bezbarwnych pudełkach. Średnica o-ringa ma bardzo duże znaczenie, pamiętaj że w układzie są różne ciśnienia i temperatury od 1 stopnia do nawet 75 stopni i od 1,7 bara do nawet 30 barów  (zawór bezpieczeństwa ustawiany na 33 bary).

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2019 o 20:18, thorxahest napisał:

U mnie rusza się przód tył kółko/łożysko od pompy wspomagania i grzechocze, ktoś może z Szanownych Kolegów wie i podpowie jak zdjąć pasek klinowy, tzn. który element należy poluzować, aby zmniejszyć naciąg paska wielorowkowego - alternator poluzować?

 

Jeśli to H6, to tam masz napinacz paska wielorowkowego. Zakładasz na niego klucz, odginasz i zdejmujesz pasek.

Link to comment
Share on other sites

Sorry panowie. Nie zwróciłem uwagi ,że chodzi o "ha szóstkę"...   (następnym razem muszę być czujny ,jak ważka ;) ).

Wracając do O-ringów... zmienię z tych czarnych ,na zielone i teraz pytanie. Czy jak kupię zestaw tych zielonych, to one pasują pod Subaru,? Używałeś/używasz ich w swojej bryczce? Układ jest idealnie szczelny ?

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

Ja mam komplet zielonych. Założyłem je przy okazji wymiany przewodu klimy w poprzedniej Imprezie i teraz tak samo w Outbacku H6. Działają, tzn. uszczelniają. :)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za info, tymczasowo zrezygnowałem z naprawy, bo doczytałem, że można jeździć z tym ruchomym łożyskiem, a po rozłożeniu może być ciężko pompę złożyć i odpowietrzyć, także na tą chwilę mam tylko efekt dźwiękowy w postaci grzechotu w niektórych ułożeniach, jak stanie się nad silnikiem i nasłuchuje :) pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...