Oqrek Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 Do wymiany mam podobno łożysko kompresora klimatyzacji. Nie mogę znaleźć nigdzie informacji jakie tam idzie łożysko, chodzi o wymiary lub symbol. Czy jest jakaś szansa na takie info bez rozbierania? Czy może mi ktoś pomóc? Outback 2001 2,5l. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 a kojarzysz jaką masz sprężarkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oqrek Posted December 1, 2018 Author Share Posted December 1, 2018 Próbowałem odczytać nalepkę na sprężarce, ale tłoczone cyferki są w zasadzie nieczytelne, załączam zdjęcie. ZEXEL typ: DKV-14G - prawdopodobnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 W DKV14G montowane takie same jak w Sandemach 35x55x20 Pozdrawiam Expert A/C Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oqrek Posted December 1, 2018 Author Share Posted December 1, 2018 Dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oqrek Posted December 20, 2018 Author Share Posted December 20, 2018 Wstawione NSK 35x55x20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PILOTZOLSZTYNA Posted May 12, 2019 Share Posted May 12, 2019 Wstawione NSK 35x55x20 A jakie miałeś objawy?? mam identyczny kompresor i nagle przestał działać coś może ci dźwięczało wcześniej?? a jaki był koszt naprawy z demontażem i ponownym uzupełnieniem czynnika?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 To ja mam też pytanie do Oqrek. Sam wymieniałeś łożysko? Jak tak ,to gładko poszło? Pytanie do ipsx82. Gdzie dostać takie same oringi do klimy,jak Subaru montuje (oczywiście są w ASO wiem...) ,ale... kupiłem zestaw oringów z odpowiedniego tworzywa pod r134a ,ale wg mnie są o włos inne ,niż oryginały (które były już "ściśnięte" dokręceniem śruby) . Wiesz... chciałem spokojnie sobie powymieniać wszystkie oringi,dla świętego spokoju na nowy sezon. Momenty dokręcenia śrub do osuszacza,skraplacza,kompresora mam,rozebrałem elegancko ,ale coś przekonania do tych oringów kupionych nie mam (zestaw posiada różne rozmiary oringów i jest w czerwonej skrzynce) .Niby pasują ,naciągnąć też się dało (oczywiście poślizg dałem,żeby lepiej się nakładało). "Wjechały" na rurkę i swoje miejsce w osuszaczu,ale trochę lipa by była,że nowe oringi ,a za 3dni r134a fruwa po osiedlu... Jak dobierasz oringi? czy różnica w oringach o "grubość kartki papieru" stworzy nieszczelności? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oqrek Posted May 22, 2019 Author Share Posted May 22, 2019 Przy regulacji zaworów mechanik zasygnalizował, że przydało by się łożysko kompresora wymienić i że mam sam je kupić. Ponoć po zdjęciu paska były luzy i głośna praca. Łożysko wymieniał mechanik no i nowy pasek. Co do kosztów to dokładnie nie powiem, ponieważ były robione również inne rzeczy, ale wiem, że nie bolało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorxahest Posted May 27, 2019 Share Posted May 27, 2019 U mnie rusza się przód tył kółko/łożysko od pompy wspomagania i grzechocze, ktoś może z Szanownych Kolegów wie i podpowie jak zdjąć pasek klinowy, tzn. który element należy poluzować, aby zmniejszyć naciąg paska wielorowkowego - alternator poluzować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted May 27, 2019 Share Posted May 27, 2019 Ja luzowałem alternator. robótka na luzie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorxahest Posted May 29, 2019 Share Posted May 29, 2019 O, dziękuję, ja mam nieco inaczej to rozwiązane, ale podobnie - pewnie alternatorem popuści się pasek. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henryk82 Posted May 29, 2019 Share Posted May 29, 2019 W dniu 20.05.2019 o 02:22, Qubu666-Baja napisał: To ja mam też pytanie do Oqrek. Sam wymieniałeś łożysko? Jak tak ,to gładko poszło? Pytanie do ipsx82. Gdzie dostać takie same oringi do klimy,jak Subaru montuje (oczywiście są w ASO wiem...) ,ale... kupiłem zestaw oringów z odpowiedniego tworzywa pod r134a ,ale wg mnie są o włos inne ,niż oryginały (które były już "ściśnięte" dokręceniem śruby) . Wiesz... chciałem spokojnie sobie powymieniać wszystkie oringi,dla świętego spokoju na nowy sezon. Momenty dokręcenia śrub do osuszacza,skraplacza,kompresora mam,rozebrałem elegancko ,ale coś przekonania do tych oringów kupionych nie mam (zestaw posiada różne rozmiary oringów i jest w czerwonej skrzynce) .Niby pasują ,naciągnąć też się dało (oczywiście poślizg dałem,żeby lepiej się nakładało). "Wjechały" na rurkę i swoje miejsce w osuszaczu,ale trochę lipa by była,że nowe oringi ,a za 3dni r134a fruwa po osiedlu... Jak dobierasz oringi? czy różnica w oringach o "grubość kartki papieru" stworzy nieszczelności? O-ringi dzielimy na NBR i HNBR te pierwsze są koloru czarnego i mają słabsze właściwości jeśli chodzi o odporność na smary i temperaturę, te lepsze są kolorowe (najczęściej zielone ale mogą być też żółte, fioletowe czy brązowe). Z tego co pamiętam to te w czerwonym pudełku to raczej NBR , te lepsze są w bezbarwnych pudełkach. Średnica o-ringa ma bardzo duże znaczenie, pamiętaj że w układzie są różne ciśnienia i temperatury od 1 stopnia do nawet 75 stopni i od 1,7 bara do nawet 30 barów (zawór bezpieczeństwa ustawiany na 33 bary). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted May 30, 2019 Share Posted May 30, 2019 W dniu 27.05.2019 o 20:18, thorxahest napisał: U mnie rusza się przód tył kółko/łożysko od pompy wspomagania i grzechocze, ktoś może z Szanownych Kolegów wie i podpowie jak zdjąć pasek klinowy, tzn. który element należy poluzować, aby zmniejszyć naciąg paska wielorowkowego - alternator poluzować? Jeśli to H6, to tam masz napinacz paska wielorowkowego. Zakładasz na niego klucz, odginasz i zdejmujesz pasek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted May 30, 2019 Share Posted May 30, 2019 Sorry panowie. Nie zwróciłem uwagi ,że chodzi o "ha szóstkę"... (następnym razem muszę być czujny ,jak ważka ). Wracając do O-ringów... zmienię z tych czarnych ,na zielone i teraz pytanie. Czy jak kupię zestaw tych zielonych, to one pasują pod Subaru,? Używałeś/używasz ich w swojej bryczce? Układ jest idealnie szczelny ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted May 30, 2019 Share Posted May 30, 2019 Ja mam komplet zielonych. Założyłem je przy okazji wymiany przewodu klimy w poprzedniej Imprezie i teraz tak samo w Outbacku H6. Działają, tzn. uszczelniają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorxahest Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Dziękuję za info, tymczasowo zrezygnowałem z naprawy, bo doczytałem, że można jeździć z tym ruchomym łożyskiem, a po rozłożeniu może być ciężko pompę złożyć i odpowietrzyć, także na tą chwilę mam tylko efekt dźwiękowy w postaci grzechotu w niektórych ułożeniach, jak stanie się nad silnikiem i nasłuchuje pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.