Skocz do zawartości

Łożysko kompresora klimatyzacji


Oqrek

Rekomendowane odpowiedzi

Do wymiany mam podobno łożysko kompresora klimatyzacji. Nie mogę znaleźć nigdzie informacji jakie tam idzie łożysko, chodzi o wymiary lub symbol.

Czy jest jakaś szansa na takie info bez rozbierania? Czy może mi ktoś pomóc? Outback 2001 2,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

To ja mam też pytanie do Oqrek. Sam wymieniałeś łożysko? Jak tak ,to gładko poszło? 

Pytanie do ipsx82. Gdzie dostać takie same oringi do klimy,jak Subaru montuje (oczywiście są w ASO :) wiem...) ,ale... kupiłem zestaw oringów z odpowiedniego tworzywa pod r134a ,ale wg mnie są o włos inne ,niż oryginały (które były już "ściśnięte" dokręceniem śruby) . Wiesz... chciałem spokojnie sobie powymieniać wszystkie oringi,dla świętego spokoju na nowy sezon. Momenty dokręcenia śrub do osuszacza,skraplacza,kompresora mam,rozebrałem elegancko  ,ale coś przekonania do tych oringów kupionych nie mam (zestaw posiada różne rozmiary oringów i jest w czerwonej skrzynce) .Niby pasują ,naciągnąć też się dało (oczywiście poślizg dałem,żeby lepiej się nakładało). "Wjechały" na rurkę i swoje miejsce w osuszaczu,ale trochę lipa by była,że nowe oringi ,a za 3dni   r134a  fruwa po osiedlu... ;)  Jak dobierasz oringi? czy różnica w oringach o "grubość kartki papieru" stworzy nieszczelności?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy regulacji zaworów mechanik zasygnalizował, że przydało by się łożysko kompresora wymienić i że mam sam je kupić. Ponoć po zdjęciu paska były luzy i głośna praca. Łożysko wymieniał mechanik no i nowy pasek. Co do kosztów to dokładnie nie powiem, ponieważ były robione również inne rzeczy, ale wiem, że nie bolało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rusza się przód tył kółko/łożysko od pompy wspomagania i grzechocze, ktoś może z Szanownych Kolegów wie i podpowie jak zdjąć pasek klinowy, tzn. który element należy poluzować, aby zmniejszyć naciąg paska wielorowkowego - alternator poluzować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2019 o 02:22, Qubu666-Baja napisał:

To ja mam też pytanie do Oqrek. Sam wymieniałeś łożysko? Jak tak ,to gładko poszło? 

Pytanie do ipsx82. Gdzie dostać takie same oringi do klimy,jak Subaru montuje (oczywiście są w ASO :) wiem...) ,ale... kupiłem zestaw oringów z odpowiedniego tworzywa pod r134a ,ale wg mnie są o włos inne ,niż oryginały (które były już "ściśnięte" dokręceniem śruby) . Wiesz... chciałem spokojnie sobie powymieniać wszystkie oringi,dla świętego spokoju na nowy sezon. Momenty dokręcenia śrub do osuszacza,skraplacza,kompresora mam,rozebrałem elegancko  ,ale coś przekonania do tych oringów kupionych nie mam (zestaw posiada różne rozmiary oringów i jest w czerwonej skrzynce) .Niby pasują ,naciągnąć też się dało (oczywiście poślizg dałem,żeby lepiej się nakładało). "Wjechały" na rurkę i swoje miejsce w osuszaczu,ale trochę lipa by była,że nowe oringi ,a za 3dni   r134a  fruwa po osiedlu... ;)  Jak dobierasz oringi? czy różnica w oringach o "grubość kartki papieru" stworzy nieszczelności?

 

O-ringi dzielimy na NBR i HNBR  te pierwsze są koloru czarnego i mają słabsze właściwości jeśli chodzi o odporność na smary i temperaturę, te lepsze są kolorowe (najczęściej zielone ale mogą być też żółte, fioletowe czy brązowe). Z tego co pamiętam to te w czerwonym pudełku to raczej NBR , te lepsze są w bezbarwnych pudełkach. Średnica o-ringa ma bardzo duże znaczenie, pamiętaj że w układzie są różne ciśnienia i temperatury od 1 stopnia do nawet 75 stopni i od 1,7 bara do nawet 30 barów  (zawór bezpieczeństwa ustawiany na 33 bary).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2019 o 20:18, thorxahest napisał:

U mnie rusza się przód tył kółko/łożysko od pompy wspomagania i grzechocze, ktoś może z Szanownych Kolegów wie i podpowie jak zdjąć pasek klinowy, tzn. który element należy poluzować, aby zmniejszyć naciąg paska wielorowkowego - alternator poluzować?

 

Jeśli to H6, to tam masz napinacz paska wielorowkowego. Zakładasz na niego klucz, odginasz i zdejmujesz pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry panowie. Nie zwróciłem uwagi ,że chodzi o "ha szóstkę"...   (następnym razem muszę być czujny ,jak ważka ;) ).

Wracając do O-ringów... zmienię z tych czarnych ,na zielone i teraz pytanie. Czy jak kupię zestaw tych zielonych, to one pasują pod Subaru,? Używałeś/używasz ich w swojej bryczce? Układ jest idealnie szczelny ?

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info, tymczasowo zrezygnowałem z naprawy, bo doczytałem, że można jeździć z tym ruchomym łożyskiem, a po rozłożeniu może być ciężko pompę złożyć i odpowietrzyć, także na tą chwilę mam tylko efekt dźwiękowy w postaci grzechotu w niektórych ułożeniach, jak stanie się nad silnikiem i nasłuchuje :) pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...