Kamil_r Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Niestety przytrafiła mi się awaria silnika w Subaru Outback z 2008 roku 2:0 diesel boxer. Wiem, że awaria silnika w tym aucie jest częsta ia naprawa bardzo kosztowna. Właściwie straciłem nadzieję, bo nowy silnik z powodu ceny nie wchodzi w grę, naprawa jest niewiele tańsza a używane silniki z ogłoszeń w internecie prawdopodobnie w podobnym stanie do mojego... To moje pierwsze subaru. Przejechałem nim ponad 100 tyś km i jestem zadowolony. Tym autem jeździ się po prostu dobrze i przyjemnie. Nie mam pomysłu na wskrzeszenie mojego auta. Proszę dobrych ludzi z wiedzą w temacie o merytoryczne wsparcie. Może ktoś ma pomysł, doświadczenie w temacie, kontakt. Z góry dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 chyba @Harvester coś zreanimował, zapytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Niewielki niestety masz wybór: sprzedać auto za parę tys zł, może za 10 i nie masz nic poza tymi paroma groszami na kupno innego auta, zrobić remont na nowym bloku za razem 20 i jeździsz kolejne x lat w zasadzie bezstresowo lub zlecić kłopotliwy swap na benzynę za ok. 10. Wada ostatniego: dalej masz używany silnik, choć mega bezpieczniejszy pod kątem awarii, ale za to sporo większe zużycie paliwa. Alternatywnie - zagazować takiego swapa. Nie ma niestety idealnych rozwiązań. Wielu to przerabiało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Godzinę temu, rydzada napisał: ... zrobić remont na nowym bloku za razem 20 i jeździsz kolejne x lat w zasadzie bezstresowo .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Sprzedać co zostało i kupić Fabię diesel: https://www.otomoto.pl/osobowe/skoda/fabia/?search[filter_float_price%3Ato]=10000&search[filter_enum_fuel_type]=diesel&search[new_used]=on Skoda lepsza niż Subaru. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 30 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2018 Jeżeli wszystkie przeglądy okresowe były w ASO to można liczyć na gest handlowy SIP. Na marginesie, jaki przebieg ma aktualnie auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 (edytowane) zezłomowac , zapic i zapomniec a na powaznie bez worka pieniędzy nic nie zrobisz . Jak dobrze Ci się tym śmigało kup kolejnego sbd - ze względu na to co Cie spotkało za bardzo nikt tych aut kupować nie chce i mają całkiem atrakcyjne ceny Edytowane 1 Grudnia 2018 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 37 minut temu, Karas napisał: kup kolejnego sbd - ze względu na to co Cie spotkało za bardzo nikt tych aut kupować nie chce To już by była perwersja . A tak na poważnie to każda opcja jest mało przyjemna i zależna od kasy jaką masz (na ewentualny zakup innego auta lub remontu) i ewentualnego ryzyka jakie jesteś w stanie zaakceptować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Jeżeli nie znasz się na mechanice, najlepiej będzie sprzedać auto. Jego realna wartość z uszkodzonym silnikiem oscyluje w granicach 5.000 zl. Jeżeli masz pojęcie o mechanice, masz duży garaż z dobrym oświetleniem i dobry zestaw narzedzi, możesz kupic anglika w wersji benzynowej z nieduzym przebiegiem i zrobic swapa albo przekladke, uzywajac części z twojego diesla. Niestety proces ten ( czy to swap czy też przekladka ) jest bardzo pracochłonny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 22 godziny temu, Jacky X napisał: Dobrzy ludzie, tylko śmiać się umieją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 1 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2018 Dopiero teraz zauważyłem, że masz Outbacka a nie Legacy, więc jego wartość na pewno będzie większa niż 5.000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 wyrokujecie a nie wiadomo jaka ta awaria jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 45 minut temu, Karenz napisał: wyrokujecie a nie wiadomo jaka ta awaria jest a czytałeś pierwszy post ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 czytałem i nic z tego nie wynika no chyba że zaraz wjedzie reklama jakiegoś super serwisu który za darmo to naprawił bo gość ma 1 post i do tego wygląda jak pisany na kolanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noth69 Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Ciekawe, że post Kolegi nie zaczyna się od wielkiej litery i nie zawiera ani jednego przecinka w zdaniu -- zgaduję, że pisany na łokciu -- bo przecież (uchowaj Boże) nie na kolanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Podłączę się do tematu, bo zastanawiam się nad zakupem OBK IV z dieslem z 2009. Kilka tys. km. temu do auta wjechał nowy shortblock (robione w ASO), regeneracja turbo itd. Czy takim autem mogę bezstresowo jeździć przez kilka lat? Czytałem tutaj chyba o kilku rocznikach, w których wady tego silnika zostały naprawione, ale nie widziałem żadnej oficjalnej wzmianki. Jaki jest realny bezpieczny przebieg dla tego silnika po wymianie w ostatnim czasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Trudne pytanie. Możliwe, że silnik przejedzie 200.000km, może więcej, jeśli inżynierowie z Subaru poradzili sobie z problemem, ale może też paść o wiele wcześniej jeśli fabryka nie poradziła sobie z wadą konstrukcyjna. Ten silnik był pierwszym na świecie dieslem w układzie boxer i ciężko stwierdzić czy ma on rację bytu. Po gwarancji Subaru wymieniało bloki na nowe na zasadzie tzw. gestu handlowego, czyli dobrej woli. W takim przypadku nowy blok silnika nie podlega gwarancji. Jeśli już chcesz kupić diesla to zakup egzemplarza z nowym shortblokiem będzie najlepszą opcją, ale nie masz gwarancjia i nigdy nie ma 100% pewności, że nowy blok bedzie wolny od wad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Pindara Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 W dniu 9.12.2018 o 10:44, kvgth napisał: Podłączę się do tematu, bo zastanawiam się nad zakupem OBK IV z dieslem z 2009. Kilka tys. km. temu do auta wjechał nowy shortblock (robione w ASO), regeneracja turbo itd. Czy takim autem mogę bezstresowo jeździć przez kilka lat? Czytałem tutaj chyba o kilku rocznikach, w których wady tego silnika zostały naprawione, ale nie widziałem żadnej oficjalnej wzmianki. Jaki jest realny bezpieczny przebieg dla tego silnika po wymianie w ostatnim czasie? To się nawet nie zastanawiaj i kup benzynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 przypadkiem znalezione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 W dniu 22.12.2018 o 22:47, lutek34 napisał: przypadkiem znalezione Ktoś z forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womat Opublikowano 19 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2021 Mój Forester diesel właśnie padł. 2008 rok, 200 tys. przebiegu. W trasie strzelił silnik, słychać bardzo głośne metaliczne łomotanie, silnik prasuje, stracił moc, ale doczołgał się do MOP'u. Oitem laweta i teraz stoi i czeka na jakieś sensowne rozwiązanie. Chciałbym go postawić na nogi i używać jako pojazd taki trochę dostawczy na odcinkach 10-15 km. Nowy shortblock ze względu na cenę nie wchodzi w rachubę. Swap na benzynę? Musze doczytać , bo nigdy nie słyszałem o takim rozwiązaniu. Co polecacie? Jest szansa na rezurekcję za 10-15 tysiaków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_mi2 Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 10 godzin temu, womat napisał: Mój Forester diesel właśnie padł. 2008 rok, 200 tys. przebiegu. W trasie strzelił silnik, słychać bardzo głośne metaliczne łomotanie, silnik prasuje, stracił moc, ale doczołgał się do MOP'u. Oitem laweta i teraz stoi i czeka na jakieś sensowne rozwiązanie. Chciałbym go postawić na nogi i używać jako pojazd taki trochę dostawczy na odcinkach 10-15 km. Nowy shortblock ze względu na cenę nie wchodzi w rachubę. Swap na benzynę? Musze doczytać , bo nigdy nie słyszałem o takim rozwiązaniu. Co polecacie? Jest szansa na rezurekcję za 10-15 tysiaków? Jest gościu w pl co wkłada 1.9 tdi do dizelków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 20 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2021 Na podkarpaciu jest serwis który robi swapy. Popatrzcie na ceny 2.0 turbo i 2.5, doliczcie akcesoria (wiązki, ECU) i robociznę (wg mnie nie są drodzy) i można się zastanawiać jeśli lubiało się auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek22 Opublikowano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2022 W dniu 20.05.2021 o 08:32, miki_mi2 napisał: Jest gościu w pl co wkłada 1.9 tdi do dizelków @miki_mi2Jak znaleźć takiego gościa? Masz może kontakt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2022 (edytowane) Zanim podejmiecie pochopne decyzje, pomyślcie ekonomicznie i logicznie. Pozwólcie, że podpowiem co nieco: 1. Subaru Diesel Boxer to jeden z fajniejszych silników, a samochody z nim to jedne z fajniejszych samochodów. Wiem, co piszę, bo jeździłem takimi przez 10 lat. Od autostrad po błotnisto-kamieniste drogi górskie, często drogi tylko z nazwy. Ciągnąłem przyczepy towarowe, a także wyciągałem z błotnistej ziemi zakopane po ośki samochody osobowe. Nigdy mnie nie zawiodły - w odróżnieniu od benzyny XT - nawet przy mrozie -15 stopni. 2. Miałem dwa takie diesle, pierwszego dałem w prezencie Córce, drugiego musiałem sprzedać z przyczyn pozamotoryzacyjnych (tu bez bardzo dużego żalu, bo IV generacja to już nie było To, Co w Subaru Najważniejsze). Jako że mieliśmy zdolność leasingową, wzięliśmy XT z powodu antydieslowej histerii. Dziś trochę żałujemy. 3. Zanim zezłomujecie, policzcie sobie: co dostaniecie w zamian? Nowego elektryka? - Za 3-4 lata zostaniecie z problemem baterii. Używanego elektryka/hybrydę? - Na jak długo wystarczy bateria? Poniemieckiego złoma? - Życzę zdrowia. Niestety, aktualna unijna rzeczywistość to brak nowych normalnych samochodów i silników. Za 5 lat każdy samochód z normalnym silnikiem będzie hołubiony jak amerykańskie limuzyny z lat 50 i 60 XX wieku na Kubie. Oczywiście, paliwo ropopochodne będzie bardzo drogie, ale prąd też, a może jeszcze bardziej. A ropę/benzynę kupi się w szarej strefie, zaś prądu - nie. Podsumowując: uważam, że lepiej naprawić/wyremontować/wymienić silnik, zamiast oddać fajne autko za bezcen. Edytowane 11 Stycznia 2022 przez subarutux Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się