ironmzes Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 Mam mały problem w forku 2,5 AT N/A my04 Mianowicie automat zachowuje się tak jak by miał zepsutą wiskozę, chociaż w automacie siedzi sprzęgło wielopłytkowe. Czy ktoś się spotkał z takim tematem , aby w automacie spięło napęd? Może znacie koszty naprawy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted November 29, 2018 Author Share Posted November 29, 2018 Dzięki za podpowiedź. Na jednym z filmików na YT była mowa o zaworze selonoid. Podobno to on może powodować jakie zjawisko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 Problemem jest to że w US jak się zawór zablokuje to w pozycji zamkniętej, tzn daje ciśnienie na sprzegło wielopłytkowe "MPT clutch". Natomiast w wersji EU jak się zawór zatnie to w pozycji otwartej wtedy nie daje on żadnego ciśnienia na to sprzęgło. Jeździ się tak jakby tylko z przednim napędem. Tak jest w skrzyni Phase 1, gdzie zawór znajduje się w dupce skrzyni. Na drugim forum, jak szukałem zaworu do swojej skrzyni pomagał mi użytkownik ATA. Dobrał mi odpowiedni zawór. Kosztował w ASO ok 400 pln. Wymieniłem i znów działa wszystko. Do swojej skrzyni potrzebowałem 31942AA090 A z tego co wiem były 3 rodzaje zaworów. 3 różne kody. Zawsze możesz uderzyć do ASO może akurat znajdą cześć po VIN. W zasadzie Ty masz nawet ten zawór w inny miejscu niż u mnie. Masz na pewno skrzynię Phase 2, zawór znajduje się zaraz obok pozostałych, widoczne są zaraz po odkręceniu miski skrzyni. Jeśli masz wersje EU to zawór bez problemów dostaniesz w ASO, tylko trzeba czekać ok 3 tygodni. Wepnij bezpiecznik FWD i sprawdź czy Ci rozepnie napęd. Ale i tak najpierw bym wszystko sprawdził od strony elektrycznej. Bo u mnie np FWD nie działał, coś się stało i brakowało masy. Na YT jest pełno filmów opisujących ten problem, zazwyczaj to po prostu uszkodzony zawór. W serwisie skrzyń automatycznych straszyli mnie cenami z kosmosu. A jak zapytałem o cene zaworu to doliczył VAT Cło marże jakąś i wyszło ponad 1000. Gdzieś nawet trafiłem na informację że ten zawór od sprzęgła transferu to w zasadzie jedyna usterka tych skrzyń automatycznych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted November 29, 2018 Author Share Posted November 29, 2018 właśnie wertuję katalogi i wychodzi mi, że poszukiwany zawór to : 31942AA103 Jeszcze sprawdzę jak sprawa będzie wyglądać z bezpiecznikiem od FWD. Tylko skoro zawór jest zablokowany to wsadzenie bezpiecznika nic nie pomoże - napęd powinien być dalej spięty. teoretycznie to będzie to: http://opposedforces.com/parts/forester/us_s11/type_2/automatic_transmission/at_transfer_and_extension/illustration_2/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
VVolny Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 U mnie w forku mam przeciwnie, słabo spina tył a czasami wcale, to też będzie ten zawór? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted November 29, 2018 Author Share Posted November 29, 2018 Jeszcze słyszałem, że mogą to być wyrobione płytki w sprzęgle. Pewnie jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz. Ile masz nakręcone km tym forkiem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VVolny Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 180tys. Chyba kto to wie, z Niemiec to nie wiadomo, ale na pewno nie jest zjedzony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironmzes Posted January 6, 2019 Author Share Posted January 6, 2019 Forek coraz gorzej jeździ na skreconych kołach. Dzisiaj wpiąłem bezpiecznik FWD, aby zobaczyć czy rozepnie napęd. Okazało się, że napęd został rozpięty bez problemu i teraz tylko przód ciągnie. Czy w związku z tym iż napęd został odłączony szukanie problemu w kierunku zaworu jest właściwe?Rozumiem , że zawór zadziałał i odłączył napęd. Drugie pytanie to czy można jeździć bez konsekwencji na FWD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted January 7, 2019 Share Posted January 7, 2019 Napęd został zaprojektowany tak aby ciągły 4 koła. Ja kupiłem Forka z uszkodzonym zaworem transferu. Nic złego się nie stalo, skrzynia jest sprawna itd. Zawór w ASO to koszt ok 400 pln. Jeśli Ci raz spina napęd a raz nie to winny będzie zawór. Ale zauważysz to przy ruszaniu. Nawet na suchym gdy napęd będzie rozpięty ( wpięty bezp. FWD) to przód zamieli nawet na suchym. Jeśli napęd jest sprawany to nie będzie mielił tylko wyrwie do przodu. Na necie znajdziesz poradnik jak zrobić aby tył transfer był wpięty zawsze, wystarczy z niego zdjać napiecie. Ale trzeba podać jakieś sztuczne obciążenie (rezystor) co by sterownik widział "zawór". Jak co to piszą PW, trochę już tą skrzynie rozgryzlem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.