Jump to content

Spięty napęd forester AT my04


ironmzes

Recommended Posts

Mam mały problem w forku 2,5 AT N/A my04

Mianowicie automat zachowuje się tak jak by miał zepsutą wiskozę, chociaż w automacie siedzi

sprzęgło wielopłytkowe.

Czy ktoś się spotkał z takim tematem , aby w automacie spięło napęd?

Może znacie koszty naprawy ?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Problemem jest to że w US jak się zawór zablokuje to w pozycji zamkniętej, tzn daje ciśnienie na sprzegło wielopłytkowe "MPT clutch". Natomiast w wersji EU jak się zawór zatnie to w pozycji otwartej wtedy nie daje on żadnego ciśnienia na to sprzęgło. Jeździ się tak jakby tylko z przednim napędem. Tak jest w skrzyni Phase 1, gdzie zawór znajduje się w dupce skrzyni. Na drugim forum, jak szukałem zaworu do swojej skrzyni pomagał mi użytkownik ATA. Dobrał mi odpowiedni zawór. Kosztował w ASO ok 400 pln. Wymieniłem i znów działa wszystko. Do swojej skrzyni potrzebowałem 31942AA090

A z tego co wiem były 3 rodzaje zaworów. 3 różne kody. Zawsze możesz uderzyć do ASO może akurat znajdą cześć po VIN.

 

W zasadzie Ty masz nawet ten zawór w inny miejscu niż u mnie. Masz na pewno skrzynię Phase 2, zawór znajduje się zaraz obok pozostałych, widoczne są zaraz po odkręceniu miski skrzyni. Jeśli masz wersje EU to zawór bez problemów dostaniesz w ASO, tylko trzeba czekać ok 3 tygodni. Wepnij bezpiecznik FWD i sprawdź czy Ci rozepnie napęd. Ale i tak najpierw bym wszystko sprawdził od strony elektrycznej. Bo u mnie np FWD nie działał, coś się stało i brakowało masy. 

Na YT jest pełno filmów opisujących ten problem, zazwyczaj to po prostu uszkodzony zawór. W serwisie skrzyń automatycznych straszyli mnie cenami z kosmosu. A jak zapytałem o cene zaworu to doliczył VAT Cło marże jakąś i wyszło ponad 1000.

Gdzieś nawet trafiłem na informację że ten zawór od sprzęgła transferu to w zasadzie jedyna usterka tych skrzyń automatycznych. 

Link to comment
Share on other sites

właśnie wertuję katalogi i wychodzi mi, że poszukiwany zawór to :

 

31942AA103

Jeszcze sprawdzę jak sprawa będzie wyglądać z bezpiecznikiem od FWD.

Tylko skoro zawór jest zablokowany to wsadzenie bezpiecznika nic nie pomoże - napęd powinien być dalej spięty.

 

teoretycznie to będzie to:

http://opposedforces.com/parts/forester/us_s11/type_2/automatic_transmission/at_transfer_and_extension/illustration_2/

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Forek coraz gorzej jeździ na skreconych kołach. Dzisiaj wpiąłem bezpiecznik FWD, aby zobaczyć czy rozepnie napęd. Okazało się, że napęd został rozpięty bez problemu i teraz tylko przód ciągnie. 

Czy w związku z tym iż napęd został odłączony szukanie problemu w kierunku zaworu jest właściwe?Rozumiem , że zawór zadziałał i odłączył napęd. 

 

Drugie pytanie to czy można jeździć bez konsekwencji na FWD? 

 

Link to comment
Share on other sites

Napęd został zaprojektowany tak aby ciągły 4 koła. Ja kupiłem Forka z uszkodzonym zaworem transferu. Nic złego się nie stalo, skrzynia jest sprawna itd. Zawór w ASO to koszt ok 400 pln. Jeśli Ci raz spina napęd a raz nie to winny będzie zawór. Ale zauważysz to przy ruszaniu. Nawet na suchym gdy napęd będzie rozpięty ( wpięty bezp. FWD) to przód zamieli nawet na suchym. Jeśli napęd jest sprawany to nie będzie mielił tylko wyrwie do przodu. Na necie znajdziesz poradnik jak zrobić aby tył transfer był wpięty zawsze, wystarczy z niego zdjać napiecie. Ale trzeba podać jakieś sztuczne obciążenie (rezystor) co by sterownik widział "zawór". Jak co to piszą PW, trochę już tą skrzynie rozgryzlem.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...