Jump to content
bigwaldi

klekotanie na zimnym

Recommended Posts

Witam,

Pierwszy wątek na forum więc przepraszam jeśli zbłądziłem.
Co to może być za klekot? Występuje tylko na zimnym silniku, objawy ujawniły się teraz przy mrozach, wcześniej tego nie zaobserwowałem. Klekot pojawia się na początku, kiedy silnik nie jest odciążony i wolno sobie pracuje. Dosłownie kilka może kilkanaście minut i znika. Dochodzi mam wrażenie z lewej strony silnika. Na filmiku słychać też cykanie ale to są wtryskiwacze lpg. Później jak silnik już się rozgrzewa stukanie znika i już się nie pojawia. występuje tylko jak silnik jest mocno zimny np. z rana.

 

Czy mam już płakać czy jeszcze nie ?

 

 

Edited by bigwaldi

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulacja zaworów się kłania. Jeśli masz LPG to nastaw się na regulacje co 50.000 km.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, klev napisał:

regulacja zaworów się kłania. Jeśli masz LPG to nastaw się na regulacje co 50.000 km.


Dzięki za informację :) Jeszcze takie naiwne głupie pytanie, czy to jest coś co muszę wykonać już. Czy mogę chwilę z tym żyć ?

Edited by bigwaldi

Share this post


Link to post
Share on other sites

w troszeczkę gorszym wypadku może się tak objawiać PistonSlap - ten typ tak ma ponad 200.000 przebiegu. ludzie z tym jeżdżą i następne 100.000 i tyle. Zacznij się martwić jak ci zacznie silnik palić ponad 500ml/1000km oleju. Wtedy planuj remoncik :)

6 minut temu, bigwaldi napisał:


Dzięki za informację :) Jeszcze takie naiwne głupie pytanie, czy to jest coś co muszę wykonać już. Czy mogę chwilę z tym żyć ?

 

Trochę możesz.... to tak jak byś chodził w za małych butach - pochodzisz ale dla stóp to niezbyt wygodne i zdrowe..... regulacja w 2.0 NA t koszt kolo 200-300zł

Edited by klev

Share this post


Link to post
Share on other sites

200-300 zł ? Hmm... rozumiem że to koszt regulacji w przypadku nie opuszczania silnika? Forester 2005 2.0 X nr VIN JF1SG5LE56G076084 u mnie chyba trzeba opuszczać ? :( Słyszałem o wysokich kosztach dlatego pytam czy można zaczekać,

bo okres świąteczny jest słaby na wydatki hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

łoj - myślałem ze to SF..... mój błąd - w takim wypadku koszty ok. 1000zł

ja w swoim SF s-turbo (też płytki) jeździłem pół roku z klekotem zaworów (też na zimnym) i nic się nie stało. Ale wiadomo - czym szybciej się zrobi tym lepiej.

ps. uzupełnij w swoim profilu jakie masz auto, skąd jesteś itp - to będzie ludziom łatwiej podpowiadać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzupełnione, dzięki za info.  na razie będę obserwować, będzie miło jak wytrzyma do wiosny heheh :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

obserwuj:

 

- czy nie zaczyna ci MOCNO klekotać (tez na rozgrzanym silniku)

- czy nie zaczyna ci palić dużych ilości oleju

- czy nie zaczyna mieć problemu z odpalaniem rano

 

jak nic z tych rzeczy się nie będzie działa to na razie możesz śmigać :)

Edited by klev
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, klev napisał:

obserwuj:

 

- czy nie zaczyna ci MOCNO klekotać (tez na rozgrzanym silniku)

- czy nie zaczyna ci palić dużych ilości oleju

- czy nie zaczyna mieć problemu z odpalaniem rano

 

jak nic z tych rzeczy się nie będzie działa to na razie możesz śmigać :)


Dzięki z tego wynika, że to dopiero początek, bo nie mam tych objawów, o których napisałeś. Dzięki za pomoc teraz będę wiedział na co zwracać uwagę no i czas zakupić skarbonkę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to nie jest  zwykły piston? Do tego mocno słychać wtryskiwacze gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, miki_mi2 napisał:

A czy to nie jest  zwykły piston? Do tego mocno słychać wtryskiwacze gazu.


Te wysokie tony wtryskiwaczy musiał jakoś telefon wychwycić normalnie ich nie słychać tak głośno, stąd po nagraniu sam się zdziwiłem, że są takie głośne :) Z rana słychać głównie diesla :)

Edited by bigwaldi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak piston nie daje ww objawów tylko go słychać to prędzej ruda zje subaru niż przez to padnie silnik.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by to byl piston mysle ze uslyszal by go wczesniej... nawet w lato. Ja stawiam ze to jednak zawory. One tak czesto sie pojawiaja z zima (tak jak u mnie) A regulacja przy xt z gazem na pewno nie zaszkodzi. Jak po regulacji dalej bedzie tak stukal na zimnym to wtedy piston na bank, ale tak jak bylo pisane - predzej go rdza zezre niz silnik od pistona padnie. I nie ma sie czym przejmowac.

Edited by klev
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączę się tutaj, bo temat jakby podobny: FXT MY2018.

 

Jak był grzany do 40 stopni przed jazdą - do spadku obrotów na bieg jałowy, to klekotania nie było.

 

W zimniejsze dni po minucie ruszamy, obroty automatycznie spadają z jakiś 1500-1700 i zaczyna się dyskretny, jakby stłumiony klekot.

 

Oleju nie bierze, 37500 km. TTTM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...