Jump to content
Szmiglo

CVT - awarie

Recommended Posts

5 minut temu, TOMA52 napisał:

Ale producent w manualu serwisowym raczej opisuje procedurę wymiany "statycznej"?

juz nie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, carfit napisał:

juz nie 

Jestem na jakieś 2kkm przed wymianą i teraz zonk jak wymieniać w takim razie - statycznie czy dynamicznie. Do tej pory co 60kkm statycznie ale w krk w EF ostatnio jest możliwość wymiany dynamicznej. Co robić?....

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.05.2019 o 18:58, Marcin Jakubowski napisał:

Objawy pojawiły się po dynamicznej wymianie oleju przy 120k

 

12 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

Mam zaufanie do serwisu (Dawoj). Niestety, ale w dwóch Legacy skrzynie "planetarne" padły mi po wymianie oleju.

 

Wymiana w tym samym ASO?

 

3 godziny temu, carfit napisał:

Nie wszystkie niestety automaty do wymiany oleju dynamicznej , mają opcję wymiany do skrzyń CVT . 

 

OK.... a jakie stosuje się w ASO pod patronatem SIP?

 

Może inaczej, kto miał dynamiczną  wymianę w ASO (którym?) i wszystko jest OK?

Może jakaś mała lista zadowolonych - tak dla poprawy morale :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z czystej ciekawości czym się różni wymiana dynamiczna od statycznej. Tą pierwszą robi się szybko np. podczas jazdy :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem dynamiczną, serwis Adamski, na razie 12tys i ok.

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, rutek111 napisał:

Tak z czystej ciekawości czym się różni wymiana dynamiczna od statycznej. Tą pierwszą robi się szybko np. podczas jazdy :biglol:

 

Już sam sprawdziłem :) 

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Dynamiczna_wymiana_oleju

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, carfit napisał:
11 godzin temu, TOMA52 napisał:

Ale producent w manualu serwisowym raczej opisuje procedurę wymiany "statycznej"?

juz nie 

 

To powinna być chyba opisana procedura wymiany i dopuszczalne typy urządzeń. 

 

@Marcin Jakubowski - daj znać jak się sprawa potoczy. Kto jest odpowiedzialny finansowo za naprawę w Twoim przypadku: czy ASO w związku z tym,  że zaprowadziłeś auto ze sprawna skrzynią, a odebrałeś z uszkodzoną?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, TOMA52 napisał:

 

To powinna być chyba opisana procedura wymiany i dopuszczalne typy urządzeń. 

 

@Marcin Jakubowski - daj znać jak się sprawa potoczy. Kto jest odpowiedzialny finansowo za naprawę w Twoim przypadku: czy ASO w związku z tym,  że zaprowadziłeś auto ze sprawna skrzynią, a odebrałeś z uszkodzoną?

No tak nie do końca odebrałem z uszkodzoną... po wymianie działało ok. Tak ok 1000km po serwisie zaczęły się problemy. No zobaczymy co wyniknie z testu. Ja Dawoja nie winię. Jedni z leszych i bardziej doświadczonych mechaników Subaru. Może zbieg okoliczności. W każdym razie moje objawy są książkowe wg biuletynu z USA. Tam podlegała wymianie cała skrzynia. Podam Wam błędy jak tylko wrócę do serwisu. Poza tym da tym rade jeździć :) tylko na światłach, na postoju wygląda to to tak jakby dostawał Outback ataku epilepsji... takie drgawki po czy przestaje. No i ewidentnie nie trzyma momentu bo zwykle w okolicach 2100 jakby ślizgało sie/odbijało sprzegło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ostatnie zdanie to wyrok dla tej skrzyni. Wymiana lub remont. Niestety. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, Szmiglo said:

to ostatnie zdanie to wyrok dla tej skrzyni. Wymiana lub remont. Niestety. 

USA - wymiana, Polska - remont :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, VitoZ napisał:

USA - wymiana, Polska - remont :)

a niby dlaczego? Kupujesz na portalu sprawna używkę z rozbitka z USA czy GB i przeszczepiasz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Karas napisał:

a niby dlaczego? Kupujesz na portalu sprawna używkę z rozbitka z USA czy GB i przeszczepiasz. 

 

chyba raczej chodzilo o to, ze:

 

 

https://www.ncconsumer.org/news-articles/subaru-issues-extended-transmission-warranty-program-for-certain-vehicles.html

 

 

 

W dniu 19.05.2019 o 22:57, carfit napisał:

juz nie 

 

czyli teraz producent juz zaleca wymiane dynamiczna?

 

w XT powoli zblizamy sie do 60k km, wiec pora szykowac sie do wymiany oleju w CVT?

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich

Zbliżam się do przebiegu 60 000 w OBK  i być może wymiany oleju w skrzyni. W związku z tym mam pytanie czy któryś z kolegów wymieniał olej dynamicznie w MM CARS w Katowicach, ewentualnie czy może ktoś polecić jakieś ASO do takiej  wymiany. ?

 

W dniu 20.05.2019 o 00:11, Cezary napisał:

Miałem dynamiczną, serwis Adamski, na razie 12tys i ok.

Jaki koszt wymiany ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem wymianę dynamiczna przy 110 tys w ASO Emil Frey Rzgów. Koszt około 2000 zł łącznie z wymiana olejów w obu dyfrach. Póki co przejechane 2tys kilometrów i skrzynia śmiga bez zarzutów. Wymianę zrobiłem wcześniej bo nie wiem czy poprzedni właściciel zrobił przy 60 tys. Ale olej nie byl bardzo spracowany.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wymiana oleju z płukanką, filtr kabinowy, jakieś inne pierdoły ok 1400 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W MM CARS sama wymiana oleju w skrzyni 2 300 zł :hmm:

W Mikołowie nie mają maszyny więc trzeba jechać w Polskę .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm to jak to w końcu jest z tą wymiana oleju w kontekście awarii skrzyni ? Zalecana jest dynamiczna co 60.000? Pytam ponieważ sam robiłem statyczną, ponieważ moje ASO nie ma sprzętu do dynamicznej i nie wiem czy warto przed 120.000 zrobic dla pewności dynamiczną. Z drugiej strony jak zalecana jest dynamiczna to czy mogą nie mieć takiego sprzętu ?:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wild_pig napisał:

moje ASO nie ma sprzętu do dynamicznej

 

Które ASO? Zróbmy może takie małe zestawienie. 

 

2 godziny temu, wild_pig napisał:

jak zalecana jest dynamiczna to czy mogą nie mieć takiego sprzętu ?

 

Chyba czas by wypowiedziała się Dyrekcja/Dział Techniczny

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, wild_pig napisał:

 Z drugiej strony jak zalecana jest dynamiczna to czy mogą nie mieć takiego sprzętu ?:-)

 

Bo jeszcze niedawno oficjalne stanowisko było takie, że olej ma status dożywotni, więc i sprzętu nie było. Jak jest teraz - nie wiem.

 

W moim ASO sprzętu nie mieli. Pojechałem więc 250 km do innego ASO na wymianę dynamiczną. Niestety skończyło się na wycieczce krajoznawczej, bo zamówiono niewłaściwy olej.

Potem sprzedałem OBK i moje zmartwienia o olej w CVT się skończyły.

 

A swoją drogą, to ciekawe, że w USA zrobili taką akcję z gwarancją. Czyżby praktyka pokazała, że skrzynia jest bardziej awaryjna niż sądzono i znając przywileje tamtejszego konsumenta producent dmucha na zimne?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, spawalniczy napisał:

A swoją drogą, to ciekawe, że w USA zrobili taką akcję z gwarancją. Czyżby praktyka pokazała, że skrzynia jest bardziej awaryjna niż sądzono i znając przywileje tamtejszego konsumenta producent dmucha na zimne?

Tak.

 

Ze skrzynia CVT mojej przygody ciag dalszy... znowu cieknie - tym razem na koncu gdzie wal korbowy wychodzi ze skrzyni - takze chyba jakis blad przy wkladaniu skrzyni na miejsce, bo wczesniej tam bylo sucho - wizyta umowiona na sobote - zobaczymy co powiedza i jak szybko naprawia...

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

jeżeli chodzi o moją historię to niestety skrzynia, która miała być włożona po rozłożeniu okazała się "słaba". Niestety poszukiwania będą trwały nadal. Coraz bardziej skłaniam się do podjecia decyzji o oddania auta do kolegów Ukraińców z maktrans w warszawie na ursynowie. Co z tego, że na używanych/chińskich częściach. Ten rok gwarancji kusi.... 

 

edit: Jak by kogoś to interesowała to kompleksowa naprawa skrzyni wraz z olejem, filtrem i uszczelkami 9 000 netto. Czas realizacji - 7 dni. 1 rok gwarancji. Nie ma znaczenia czy skrzynia jest zamontowana czy zdemontowana. 

Edited by Szmiglo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj (Sroda) odebralem samochod - na razie w porzadku nic nie kapie nic nie smierdzi ale jechalem ktorko i w deszczu... Jestem pewien ze uszkodzenie uszczelki przy wale korbowym bylo spowodowane bledem przy wkladaniu skrzyni CVT na miejsce - poprzednio wyciek byl jedynie z przedniej czesci skrzyni (uszczelka pompy CVT).  Wszystkie naprawy zostaly zrobione w ramach gwarancji.  Licze na to ze wszystko bedzie dzialalo jak nalezy ale wiadomo - pewnosci nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla tych co się wahają, czy i kiedy zmieniać olej w CVT - wczoraj byłem na wymianie, forek 2.0i, przebieg 84 tyś, auto jeżdzone głównie na krótkich dystansach - olej w skrzyni czarny, mocno spracowany. Po wymianie skrzynia chodzi zauważalnie lepiej, bardziej gładko, widać, że zmiana była jej baaardzo potrzebna..:)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dynamicznie, MTS Ddz, 1950 PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...