Jump to content
Szmiglo

CVT - awarie

Recommended Posts

Jakie koszty?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Naprawa na częściach nowych - ponad 20 kafli. Decyzja jest taka, że sprzęgło będzie moje regenerowane, i znaleziona jest skrzynia używana za 5,5 tysiąca. Jest bez sterownika, więc wjedzie mój. 

 

To raczej czesta praktyka bo takie rozwiązanie proponowano mi takze w radomskim aso. 

Edited by Szmiglo

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym tygodniu zawiozlem swojego MY2015 Outback 3.6 do dilera Subaru w celu zdiagnozowania i naprawy wycieku ze skrzyni CVT.  Otrzymalem wiadomosc ze przecieka pompa CVT, czesci zostaly zamowione, samochod ma byc zrobiony w poniedzialek (dzisiaj sobota), naprawa jest w ramach gwaracji. Sprawdzilem w internecie, i wyglada na to ze podobnie jak w WRX, moj Obk ma high torque CVT, w ktorym pompa jest wewnatrz skrzyni, i u niektorych przy takiej naprawie wymieniali cala skrzynie na gwarancji... Ciekaw jestem jak to u mnie zrobia.  Dodam ze to model USDM, diler tez w US, oraz ze na modele USDM gwarancja na CVT zostala wydluzona do 10 lat, i 100,000 mil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Eryk napisał:

gwarancja na CVT zostala wydluzona do 10 lat, i 100,000 mil.

 

Super gwarancja na CVT, a jak jest z resztą gwarancji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nam w kraju pozostaje się modlić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 11.05.2019 o 08:18, Michał W. napisał:

 

Super gwarancja na CVT, a jak jest z resztą gwarancji?

Na wszystko, stanardowo jest 3 lata/36,000 mil, na naped 5/60,000.... Na certyfikowane uzywane SOA daje 7/100,000, z tym ze czesto jest to wliczone w cene auta.  US rzadzi sie innymi prawami, konsumenci maja tutaj chyba wiecej praw niz w EU. Gwarancja jest taka sama nie zaleznie od tego w jakim zakladzie auto jest serwisowane.

Edited by Eryk
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa CVT zostala zrobiona - samochod odebralem wczoraj (wtorek), mial byc gotowy w poniedzialek, ale podobno robote musial wykonac bardziej doswiadczony mechanik - musieli wyjac skrzynie i wymienili pompe. Naprawa gwarancyjna - na rachunku widniala kwota $600.00... Szczerze mowiac myslalem ze bedzie wiecej, ale oczywiscie ciesze sie ze te $600 zostalo w kieszeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awaria CVT :). 2015 Outback Diesel, 126k. Mam go od nowości. Serwisowany regularnie. Objawy pojawiły się po dynamicznej wymianie oleju przy 120k (tak z 1000 km po). Po trasie 700km, następnego dnia zaświeciły się wszystkie kontrolki przy próbie wyjechania z garażu. Objawy to szarpanie na D i na postoju, szarpanie przy ruszaniu, falowanie obrotów lub brutalne szarpnięcia przy dynamicznym przyspieszaniu. Szarpanie przy wolnym poruszaniu się bez gazu. Wymieniony powtórnie drugi raz olej (na moją prośbę - czasem wg różnych forów to pomagało) oraz czujnik ciśnienia. Nic to nie dało. Zastanawiam się czy ktoś miał podobne objawy i na wymianie czego się skończyło - konwerter, kaseta, czy może rozciągnięty łańcuch. Czy polecacie jakiś serwis od automatów w Warszawie i okolicach? Serwis SUB wg testów wskazuje na wymianę skrzyni. Zatem szukam alternatywy.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki olej został wlany do skrzyni przy wymianie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

Olej Subaru w serwisie Subaru.

To była pierwsze wymiana po 120kkm czy robiłeś też przy 60kkm?

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, aflinta napisał:

To była pierwsze wymiana po 120kkm czy robiłeś też przy 60kkm?

Pierwsza wymiana. Żyłem w przekonaniu utwierdzany przez serwis że zmiana przy 150k km. Zrobiłem wcześniej i klops id razu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Marcin Jakubowski napisał:

Pierwsza wymiana. Żyłem w przekonaniu utwierdzany przez serwis że zmiana przy 150k km. Zrobiłem wcześniej i klops id razu...

Obecnie sugeruje się wymianę oleju po 60kkm lub nawet 45kkm...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, aflinta napisał:

Obecnie sugeruje się wymianę oleju po 60kkm lub nawet 45kkm...

No ale co to zmienia? Awaria nastąpiła, zadałem konkretne pytania... zmieniłem olej wtedy kiedy serwis ASO poinformował mnie o zmianie z 150k km na 60k km. W momencie zakupu było wskazanie na 150k km. Awaria nastapiła po zmianie oleju. Czy mam czuć się winny? :) Nie rozumiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.05.2019 o 21:29, Marcin Jakubowski napisał:

Olej Subaru w serwisie Subaru.

 

Pytanie, czy nie pomylono rodzaju oleju i czy ewentualnie taka pomyłka mogła skutkować awarią?

Są dwa rodzaje fabrycznego oleju. Jeden do skrzyń z silnikami wolnossącymi a inny do tych z turbo czyli do skrzyń przystosowanych do przenoszenia dużego momentu obrotowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

No ale co to zmienia? Awaria nastąpiła, zadałem konkretne pytania... zmieniłem olej wtedy kiedy serwis ASO poinformował mnie o zmianie z 150k km na 60k km. W momencie zakupu było wskazanie na 150k km. Awaria nastapiła po zmianie oleju. Czy mam czuć się winny? :) Nie rozumiem.

Nic nie zmienia i winy Twojej też w tym nie ma. Po prostu zmieniła się polityka koncernu w zakresie częstotliwości zmiany oleju w skrzyniach CVT, więcej można znaleźć na amerykańskich forach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.05.2019 o 18:58, Marcin Jakubowski napisał:

Awaria CVT :). 2015 Outback Diesel, 126k. Mam go od nowości. Serwisowany regularnie. Objawy pojawiły się po dynamicznej wymianie oleju przy 120k (tak z 1000 km po). Po trasie 700km, następnego dnia zaświeciły się wszystkie kontrolki przy próbie wyjechania z garażu. Objawy to szarpanie na D i na postoju, szarpanie przy ruszaniu, falowanie obrotów lub brutalne szarpnięcia przy dynamicznym przyspieszaniu. Szarpanie przy wolnym poruszaniu się bez gazu. Wymieniony powtórnie drugi raz olej (na moją prośbę - czasem wg różnych forów to pomagało) oraz czujnik ciśnienia. Nic to nie dało. Zastanawiam się czy ktoś miał podobne objawy i na wymianie czego się skończyło - konwerter, kaseta, czy może rozciągnięty łańcuch. Czy polecacie jakiś serwis od automatów w Warszawie i okolicach? Serwis SUB wg testów wskazuje na wymianę skrzyni. Zatem szukam alternatywy.

Wymiana zepsuła Ci i auto ( nie wnikam co by było przyczyna awarii albo zle wykonana usługa albo olej)  - bo raczej to nie  przypadek że po wymianie nawalilo - i co tak Cie  z tym zostawili bez próby naprawy czy jakiejkolwiek diagnozy??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 godzin temu, spawalniczy napisał:

 

Pytanie, czy nie pomylono rodzaju oleju i czy ewentualnie taka pomyłka mogła skutkować awarią?

Są dwa rodzaje fabrycznego oleju. Jeden do skrzyń z silnikami wolnossącymi a inny do tych z turbo czyli do skrzyń przystosowanych do przenoszenia dużego momentu obrotowego.

Sprawdziłem i jest CVT Turbo przy pierwszej wymianie i drugiej. Ponadto preparaty wzmacniające i czyszczące CVT. Mam zaufanie do serwisu (Dawoj). Niestety, ale w dwóch Legacy skrzynie "planetarne" padły mi po wymianie oleju. Podobna tak jest bardzo często wg jednego mechanika-praktyka.

Godzinę temu, Karas napisał:

Wymiana zepsuła Ci i auto ( nie wnikam co by było przyczyna awarii albo zle wykonana usługa albo olej)  - bo raczej to nie  przypadek że po wymianie nawalilo - i co tak Cie  z tym zostawili bez próby naprawy czy jakiejkolwiek diagnozy??

Wykonano ponowne testy. Wynikało z nich, że czujnik do wymiany. Wymieniłem czujnik ~800pln, ale to nic nie zmieniło. Muszę jeszcze podjechać raz na pełny test drogowy. Objawy wg innych forów wskazują na elektrozawór - błędy Lock-on czy jakoś tak (do wymiany kaseta), konwerter (czasami dziwnie się zachowuje przy gwałtownym hamowaniu) lub te nietrzymanie obrotów i szarpanie przy obciążeniu - łańcuch. Czujnik podaje o jakieś 50% większe ciśnie niż powinno być... Wg statystyk niestety Outback BR mojego rocznika ma największą awaryjność na rynku amerykańskim. No ale nie mają tam SBD więc dotyczy to pewnie trochę innych obciążeń i skrzyń. Przed wymianą oleju chodził tak pocisk - bez absolutnie żadnych nawet drobnych szarpnięć.

Edited by Marcin Jakubowski

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

zmieniłem olej wtedy kiedy serwis ASO poinformował mnie o zmianie z 150k km na 60k km. W momencie zakupu było wskazanie na 150k km. 

 

Może jest szansa na jakiś „gest serwisowy”.  Kontaktowałeś się z SIP? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objawy takie, jakby podczas (lub po) wymiany w jakimś newralgicznym punkcie zabrakło oleju. Przecież sama zmiana płynu z lekko zużytego na nowy nie spowodowałaby raczej uszkodzeń tylu podzespołów. 

Pytanie, czy ASO uznaje fakt, że przed wymianą skrzynia działała. Jeśli tak, powinni naprawić na swój koszt w ramach gwarancji na usługę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

Sprawdziłem i jest CVT Turbo przy pierwszej wymianie i drugiej. Ponadto preparaty wzmacniające i czyszczące CVT. Mam zaufanie do serwisu (Dawoj). Niestety, ale w dwóch Legacy skrzynie "planetarne" padły mi po wymianie oleju. Podobna tak jest bardzo często wg jednego mechanika-praktyka.

Wykonano ponowne testy. Wynikało z nich, że czujnik do wymiany. Wymieniłem czujnik ~800pln, ale to nic nie zmieniło. Muszę jeszcze podjechać raz na pełny test drogowy. Objawy wg innych forów wskazują na elektrozawór - błędy Lock-on czy jakoś tak (do wymiany kaseta), konwerter (czasami dziwnie się zachowuje przy gwałtownym hamowaniu) lub te nietrzymanie obrotów i szarpanie przy obciążeniu - łańcuch. Czujnik podaje o jakieś 50% większe ciśnie niż powinno być... Wg statystyk niestety Outback BR mojego rocznika ma największą awaryjność na rynku amerykańskim. No ale nie mają tam SBD więc dotyczy to pewnie trochę innych obciążeń i skrzyń. Przed wymianą oleju chodził tak pocisk - bez absolutnie żadnych nawet drobnych szarpnięć.

lepiej podaj kod błędu , będzie prościej :) . Sterowniki skrzyń są naprawialne ;) 

Nie wszystkie niestety automaty do wymiany oleju dynamicznej , mają opcję wymiany do skrzyń CVT . 

Edited by carfit

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, carfit napisał:

lepiej podaj kod błędu , będzie prościej :) . Sterowniki skrzyń są naprawialne ;) 

Nie wszystkie niestety automaty do wymiany oleju dynamicznej , mają opcję wymiany do skrzyń CVT . 

Czy tzn, że jakiś warsztat/serwis używa narzędzi/urządzeń do cvt pomimo, że dokonują one wymiany niezgodnie z procedurą wskazaną przez producenta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, MKK napisał:

procedurą wskazaną przez producenta? 

producent FHI , jak i większość innych producentów skrzyń , typu ZF , najpierw podawali że wymiana oleju nie jest potrzebna , potem okazało się że jednak trzeba :) w subaru co 45 tys. , w europejskich markach co 60 tys. , tak to mniej wiecej wyglada . 

Pisałem o tym kilka lat temu ....... że wymiana oleju w CVT jest konieczna , podobnie jak w innych skrzyniach ZF , ale widocznie  jestem bardziej papieski jak sam papież ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale producent w manualu serwisowym raczej opisuje procedurę wymiany "statycznej"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...