Jump to content

CVT - awarie


Szmiglo

Recommended Posts

21 godzin temu, ipsx82 napisał:

Pytańko mam do tych co mieli awarie tych CVT czy jedynymi objawami padania jest piszczenie skrzyni przy odpowiedniej prędkości czy jeszcze w jakiś inny sposób można zdiagnozować rychłą śmierć skrzyni? Pytam bo w niedziele planuje zakup legacy z tą skrzynią z przebiegiem  około 231000  a ponoć olej był wymieniany w skrzyni przy przebiegu 226000 i wdzięczny będę za poradę jak prawidłowo przetestować CVT czy nie jest padnięte po złej wymianie oleju (dynamicznej?).

Sprawdzić ciężko. Ja miałem objawy popiskiwania ale tylko w określonych sytuacjach:

Zima, prędkość ok 100km/h, najwyższy bieg i lekkie dodanie gazu, albo jak najwyższy bieg/jak najniższe obroty obciążone auto i lekkie dodanie gazu. Nie oznacza to, że skrzynia jest kaput. U mnie, zareagowałem szybko wymianą oleju, statyczną + czyszczenie miski. Efekt był taki, że po wymianie piszczenie całkowicie zniknęło w trybie auto. Na początku dało się je wymusić na manualu ale po jakichś 500km i to zniknęło. Piszczenie zauważyłem przy 165tkm i wymieniłem olej. Do 220tkm zero problemów. Przy 220tkm była wymiana dynamiczna. Auto miałem do 250tkm i do tego czasu nie było najmniejszych problemów ze skrzynią.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Takie pytania - częściowo związane z wątkiem.
Zostawiłem Levorga na przegląd (4ty) z wymianą oleju w CVT (nie mam jeszcze przejechane 50 tyś i niczego nie ciągnąłem na haku) - poinformowano mnie, że wymieniają dynamicznie i koszt przeglądu z wymianą oleju wyniesie ok 3900 Pln.
Trochę drogawo mi się wydaje, tym bardziej, że w tym cenniku https://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe.pdf powinno to się zamknąć w 2500 Pln.
Wiem, że inflacja, COVID i wymiana dynamiczna, ale to jest prawie o 50% więcej niż w cenniku i 300% więcej niż płaciłem rok temu.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie sama wymiana w ASO w oleju dynamicznie w skrzyni to będzie ok 2 tysięcy, a trzeba dodać do tego jeszcze resztę przeglądu.

Edited by Kukson
Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, aflinta napisał:

Wymiana oleju nie jest ujęta przecież w cenie cytowanych przeglądów.


Tam jest napisane, że to nie dotyczy BRZ:
"W przypadku Subaru BRZ z autoamtyczną skrzynią biegów po 60 miesiącach eksploatacji samochodu lub po przejechaniu 90tys km (w zależności co nastąpi pierwsze) należy do ceny przeglądu doliczyć koszt związny z wymianą oleju w automatycznej skrzyni biegów."

Wydawało mi się, że kiedyś widziałem tę broszurę dla Levorga bardziej szczegółowo i dla serwisu po 60 tyś było właśnie ujęte wymiana oleju w skrzyni. 
Zresztą, przegląd 4-ty to koszt ~2500 a koszt kolejnego to 1600, co sugeruje mniejszy zakres prac.
 

Uprzedzając pytanie, dlaczego robię w ASO - mam przedłużoną gwarancję i robiąc poza ASO, mógłbym ją "stracić".
 

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, xemir napisał:

Wydawało mi się, że kiedyś widziałem tę broszurę dla Levorga bardziej szczegółowo i dla serwisu po 60 tyś było właśnie ujęte wymiana oleju w skrzyni. 
Zresztą, przegląd 4-ty to koszt ~2500 a koszt kolejnego to 1600, co sugeruje mniejszy zakres prac.

Wyższy koszt parzystego przeglądu to wymiana płynu hamulcowego i być może coś jeszcze (nie pamiętam). BRZ ma wymianę oleju W skrzyni bo to klasyczny automat. Subaru chyba dalej nie wymaga wymiany oleju w CVT a jedynie zaleca - dlatego brak takiej pozycji na przeglądzie obowiązkowym.

Link to comment
Share on other sites

Wyższy koszt parzystego przeglądu to wymiana płynu hamulcowego i być może coś jeszcze (nie pamiętam). BRZ ma wymianę oleju W skrzyni bo to klasyczny automat. Subaru chyba dalej nie wymaga wymiany oleju w CVT a jedynie zaleca - dlatego brak takiej pozycji na przeglądzie obowiązkowym.
Ok, to by wiele tłumaczyło.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

To teraz powiedzcie czym się różni skrzynia w BRZ od tej w Legacy ? W BRZ jest 6 biegowa 

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

To teraz powiedzcie czym się różni skrzynia CVT w BRZ od tej w Legacy ?
Raptem dwa posty wyżej jest napisane, że BRZ ma klasyczny automat a nie CVT

Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo mam koncepcję gdzie, więc spróbuję tutaj. Stałem się świeżym posiadaczem FXT SJ z CVT i kilka rzeczy mnie zastanawia w pracy skrzyni.

1) na zimnym silniku lubi sobie delikatnie poszarpywać (tryb I i okolice 60 km/h). Po przejechaniu kilku km tematu nie ma. W trybie S jest jakby mniej odczuwalne. Wrażenie, jakby komputer nie wiedział czy zmienić bieg, czy nie.

2) na jeszcze zimnym silniku na postoju (wrzucone D) czuję lekkie wibracje. Po kilku km znikają (po wrzuceniu na P znikają). Bardzo lekkie i delikatne, ale w starszym OBK i Forku tego nie ma.

3) pojawiło się 60 kkm na liczniku, a co za tym idzie wymiana oleum w skrzyni. Przebrnąłem cały ten wątek i sam nie wiem, ASO i dynamiczna, ASO i statyczna, czy u swojego (po gwarancji) mechanika statyczna?

4)i na koniec... był taki wątek chyba w XV odnośnie pracy CVT w mieście, powiem szczerze, że w trybie I jest jakby dość narowisty i przy niskich prędkościach jakoś to szału nie robi. Różnica pomiędzy trybami jest stosunkowo niewielka. Nie wiem, może TTTM, ale kurczę w OBK z klasycznym automatem jest dużo większa różnica w trybach pracy skrzyni i silnika. Tam I, rzeczywiście jest gumowe, miękkie i łagodne, ale S sharp to ogień. W Forku jakoś wszystkie te tryby dość podobne się wydają.

Dzięki za ew. sugestie i rady

 

Link to comment
Share on other sites

Wszystko powyższe to jakby norma i u nas, czyli TTTM. My planujemy dynamiczną przy 60 kkm, a też już niedaleko.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Guliwer napisał:

Wszystko powyższe to jakby norma i u nas, czyli TTTM. My planujemy dynamiczną przy 60 kkm, a też już niedaleko.

Dzięki, lekko się niepokoiłem, ale pomału się oswajam z tematem i samochodem.

Link to comment
Share on other sites

Hej hej, i ja mam problem z CVT, pacjent to OBK 2010. Skrzynia ostatnio dosyć często się odzywa (gumowy pisk) przy jeździe ze stałą prędkością - nagle rosną obroty o ok. 500, po czym szybko spadają, wtedy właśnie czasami słychać delikatne piśnięcie. Mniej więcej w zakresie prędkości 80-100 km/h. Na Outbackowym forum poradzono mi wymianę paska wielorowkowego + rolka, zgłosił się ktoś z identycznym problemem i podobno pomogło. Czy może coś jeszcze warto sprawdzić?

Dodatkowo przymierzam się do dynamicznej zmiany oleju, bo poprzedni właściciel robił to całkiem niedawno (jakieś 20/30k km temu), ale niestety nie wiadomo jaki olej został wlany. Co najlepiej lać? Czy niezależne warsztaty wleją mi też olej OEM czy raczej każdy ma swoje preferencje? Dzwoniłem do jednego warsztatu i do CVT leją Motul Multi CVTF - będzie ok?

Link to comment
Share on other sites



Co najlepiej lać? Czy niezależne warsztaty wleją mi też olej OEM czy raczej każdy ma swoje preferencje? Dzwoniłem do jednego warsztatu i do CVT leją Motul Multi CVTF - będzie ok?


Ja po wymianie łożyska nam zalany ten olej. Minął rok czasu, skrzynia przejechała 40.000km i zero problemów. Zresztą wiem, że warsztat który robił mi skrzynie tylko ten olej leje na wymiany dynamiczne i jeszcze nie miał przez to jakikolwiek reklamacji.

Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, kvgth napisał:

Czy niezależne warsztaty wleją mi też olej OEM czy raczej każdy ma swoje preferencje?

Jak dostarczysz 20 litrów OEM Subaru to pewnie że wleją ( bańki są po 20 litrów-ok 1500-1800 pln,a na dynamiczną wymianę pójdzie 12-14 litrów),a litrowe opakowania są nieekonomicze cenowo.

Pozostaje kwestia co zrobić z resztą oleju.

Jak zdecydujesz się na polecany przez nich olej to też będzie ok i taniej.Porządne, szanujące się serwisy sk.automatycznych nie wleją niczego niezgodnego ze specyfikacją producenta skrzyni/samochodu.

Wybór należy do Ciebie.

Edited by olo11
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Koledzy, mam taki dziwny "problem" z CVT. Czasami, podczas jazdy rozpinania się lock-up.

Z tego co zauważyłem, nie ma znaczenia czy przejadę 10km czy 200km czyli temperatura oleju/skrzyni raczej odpada. Pokazują się błędy P0700 oraz P2762. Po rozpięciu, już więcej się nie zapnie, po przełączeniu na łopatki nie wyświetlają się "biegi" i nie można ich zmieniać. Po zgaszeniu silnika i ruszeniu lock-up znowu działa przez bliżej nieokreślony czas. 

Znalazłem na YT w miarę świeży film z wymiany kasety sterującej właśnie w TR580 z powodu lock-up'a i tak gość mierzy opornościi na kablach i opisuje gdzie co jest ale u mnie są one prawidłowe.

 

Drugie pytanie gdyby nikt nie pomógł albo nie spotkał się z tym problemem - na chińskim alledrogo można niedrogo kupić niby nowy solenoid. Myślicie, że jest to coś warte? Bo za 15kkm szykuje się wymiana oleju w CVT to może znowu chłopaki wydrą skrzynię i wymienią też elektrozawór...

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Damiano87, przyczyny mogą być dwie. Elektrozawór w kasecie (sprawdza się impedancję przed wymianą) lub uszczelniacz w konwerterze lub ogólnie konwerter. Miałem to samo. Uszczelniacz i nowe okładziny pomogły. Konwerter jak będzie regenerował to koniecznie tam gdzie wyważają... inaczej w połowie obrotów max momentu obrotowego będziesz miał wibracje odczuwalne na pedałach.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.04.2021 o 06:06, Damiano87 napisał:


 

 


Ja po wymianie łożyska nam zalany ten olej. Minął rok czasu, skrzynia przejechała 40.000km i zero problemów. Zresztą wiem, że warsztat który robił mi skrzynie tylko ten olej leje na wymiany dynamiczne i jeszcze nie miał przez to jakikolwiek reklamacji.

Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka
 

 

Ogólnie dynamiczna wymiana w tej skrzyni to ruletka... nie polecam (zdanie Samco i Maktrans). Lepiej kilka spuszczeń ATF co kilka tys. jeżeli w skrzyni nie był wymieniany ATF co 50 tys. km. Jest kilka warsztatów co zainwestowało w dynamiczną i pewnie się odezwie że jako to... etc.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.04.2021 o 22:58, kvgth napisał:

Hej hej, i ja mam problem z CVT, pacjent to OBK 2010. Skrzynia ostatnio dosyć często się odzywa (gumowy pisk) przy jeździe ze stałą prędkością - nagle rosną obroty o ok. 500, po czym szybko spadają, wtedy właśnie czasami słychać delikatne piśnięcie. Mniej więcej w zakresie prędkości 80-100 km/h. Na Outbackowym forum poradzono mi wymianę paska wielorowkowego + rolka, zgłosił się ktoś z identycznym problemem i podobno pomogło. Czy może coś jeszcze warto sprawdzić?

Dodatkowo przymierzam się do dynamicznej zmiany oleju, bo poprzedni właściciel robił to całkiem niedawno (jakieś 20/30k km temu), ale niestety nie wiadomo jaki olej został wlany. Co najlepiej lać? Czy niezależne warsztaty wleją mi też olej OEM czy raczej każdy ma swoje preferencje? Dzwoniłem do jednego warsztatu i do CVT leją Motul Multi CVTF - będzie ok?

Wymiana ATF jest rekomendowana co 50k km. jaki jest przebieg? Najlepiej zlać/wlać OEM i zrobić normalizację skrzynki w ASO. Jeżeli problem nie ustąpi to masz rzeczywiście problem z łańcuchem/bieżniami. Mam do oddania skrzynie po 50k ale high torque TR690 do 3.6R/2.0D bez konwrtera.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.03.2021 o 13:24, Kukson napisał:

Pewnie sama wymiana w ASO w oleju dynamicznie w skrzyni to będzie ok 2 tysięcy, a trzeba dodać do tego jeszcze resztę przeglądu.

Dynamiczna wymiana w CVT nie jest procedurą fabryczną! Może ASO na własną rękę ma podpisaną umowę z firmą trzecią z hameryki...

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.03.2021 o 12:43, xemir napisał:

Takie pytania - częściowo związane z wątkiem.
Zostawiłem Levorga na przegląd (4ty) z wymianą oleju w CVT (nie mam jeszcze przejechane 50 tyś i niczego nie ciągnąłem na haku) - poinformowano mnie, że wymieniają dynamicznie i koszt przeglądu z wymianą oleju wyniesie ok 3900 Pln.
Trochę drogawo mi się wydaje, tym bardziej, że w tym cenniku https://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe.pdf powinno to się zamknąć w 2500 Pln.
Wiem, że inflacja, COVID i wymiana dynamiczna, ale to jest prawie o 50% więcej niż w cenniku i 300% więcej niż płaciłem rok temu.

Dynamiczna wymiana to nie jest procedura ASO. Mi tak zniszczyli skrzynię... trudno udowodnić! Dynamiczna może uszkodzić filtr wewnętrzny ponadto świeży ATF wypłukuje opiłki zewsząd i agonia trwa 3 tys. km i szykuj kilkanaście tys. na remont!!

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Marcin Jakubowski napisał:

Dynamiczna wymiana to nie jest procedura ASO. Mi tak zniszczyli skrzynię... trudno udowodnić! Dynamiczna może uszkodzić filtr wewnętrzny ponadto świeży ATF wypłukuje opiłki zewsząd i agonia trwa 3 tys. km i szykuj kilkanaście tys. na remont!!

Chyba, że jako dynamiczną rozumieją otwarcie systemu (korek wlewu i spustowy) i tak długo leją świeży ATF aż będzie widać zlatujący taki sam kolor jak wlatujący. Wszystko grawitacyjnie, bez ciśnienia!

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Marcin Jakubowski napisał:

Dynamiczna wymiana w CVT nie jest procedurą fabryczną! Może ASO na własną rękę ma podpisaną umowę z firmą trzecią z hameryki...

Procedura fabryczna to taka że nie trzeba wymieniać oleju jak nie ciąga się przyczepy, a później niespodzianka bo skrzynia padła.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

Dynamiczna wymiana to nie jest procedura ASO. Mi tak zniszczyli skrzynię... trudno udowodnić! Dynamiczna może uszkodzić filtr wewnętrzny ponadto świeży ATF wypłukuje opiłki zewsząd i agonia trwa 3 tys. km i szykuj kilkanaście tys. na remont!!

 

jak się @Marcin Jakubowskizakończyła twoja walka z CVT? w maktrans robili do skutku? czy inny zakład przejął temat?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...