Jump to content

CVT - awarie


Szmiglo

Recommended Posts

18 minut temu, buc niskopienny napisał:

Ciekawe, czy @Dyrekcja zgadza się z powyższym.

Oby subaru CVT nie podzieliło losu boxer diesel w kategorii niezawodności przy takim podejściu.

 

W wolnej chwili przeczytaj cały wątek. Temat przewijał się nie raz i nie dwa :) Lineartronic to dobra skrzynia. Trzeba o nią dbać i tyle. Nauczylismy się z czasem i wydanymi na naprawy pieniędzmi. Na błędach własnych i ASO.

 

Przecież wiadomo, że każda usterka to TTTM :wub:

Edited by Szmiglo
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Szmiglo napisał:

W wolnej chwili przeczytaj cały wątek. Temat przewijał się nie raz i nie dwa :) Lineartronic to dobra skrzynia. Trzeba o nią dbać i tyle. Nauczylismy się z czasem i wydanymi na naprawy pieniędzmi. Na błędach własnych i ASO :wub:

Czytałem cały:) Dbać bez regularnej i niestety dość częstej wymiany CAŁEGO zużytego oleju? Nic nie rozumiem. Dbamy, dbamy i statyczna często po ponad 100k przebiegu.

Przeczytaj proszę w wolnej chwili na jakie konkretnie posty odpowiadam. Trąci mi to serwisem longlife a wszyscy wiemy jakie są tego długofalowe skutki.

Ja wiem, że Lineartronic to fantastyczna skrzynia, mam MT i czasem mogę pojeździć takim samym modelem jak mój z CVT i osobiście wolę CVT. Przy dobrym serwisowaniu pewnie nie różniłaby się trwałością od MT. Ale olej trzeba w niej wymieniać cały i co najmniej tak często jak w MT przy normalnym użytkowniu. To rodzi pewne koszty ale za wygodę trzeba płacić.

Edited by buc niskopienny
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, buc niskopienny napisał:

Czytałem cały:) Dbać bez regularnej i niestety dość częstej wymiany CAŁEGO zużytego oleju? Nic nie rozumiem. Dbamy, dbamy i statyczna często po ponad 100k przebiegu.

Przeczytaj proszę w wolnej chwili na jakie konkretnie posty odpowiadam. Trąci mi to serwisem longlife a wszyscy wiemy jakie są tego długofalowe skutki.

 

Rozumiem. Zdaje sobię sprawę także z tego, że lineartronic to nie jedyna skrzynia, w której teoretycznie płynu się nie zmienia, a wszyscy zmieniają żeby o nią zadbać. Subaru nauczyło się na błędach swoich. W USA poniesli dość spore konsekwencje bo przedłużyli gwarancję na samą skrzynię (wiek/przebieg chyba do ponad 200k mil). W Polsce także zaoferowano mi pomoc w naprawie w pzypadku decyzji o robieniu tego w ASO. 

 

Nie widzę tu złej woli lub koncepji serwisu longlife. Wyszło jak wyszło. Jak to w życiu. Nie czarne i nie białe tylko szare.

 

Teraz już wiemy, że albo trzeba robić statyczną (na dwa razy, ze zdjęciem miski może na raz bo więcej schodzi jak się pokombinuje) lub dynamicznie. 

 

Wiemy, że jak olej już jest zurzyty to lepiej nie robić dynamicznej bo można sobie zrobić krzywdę. 

 

Wiemy też, że SIP nie zalecał, a obecnie zaleca. W tym celu w większości ASO pojawiły się maszyny do wymiany dynamicznej. 

 

Dla świętego spokoju przy normalnym użytkowaniu co 40k olej do zmiany i tyle. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

@buc niskopienny to gwoli wyjaśnienia, co miałem na myśli:

1. czy wymiana oleju jest wskazana, wręcz konieczna i zapobiega grubszym awariom? tak

2. czy wymiana całości oleju jest lepsza od wymiany połowy oleju? - tak

3. czy każda wymiana dynamiczna jest bezpieczna? - na podstawie tego wątku- nie

4. czy każda wymiana statyczna jest bezpieczna - na podstawie tego wątku - tak

5. czy wymiana statyczna jest lepsza niż brak wymiany? tak

 

Co do maszyny i procedur. Zwróciłem uwagę jedynie, że nie ma maszyny i procedury wymiany dynamicznej autoryzowanej przez firmę Subaru (piszę na podstawie podręcznika serwisowego z roku 2014, być może coś się zmieniło). Być może (nie jestem tu od rozpatrywania biznesowych zależności) jest procedura autoryzowana przez SIP na maszynach firmy BG - i jeśli robią to z głową i dają gwarancję - chwała im za to. Znam też kilka innych firm niezależnych, gdzie ze spokojną głową oddałbym auto na wymianę dynamiczną. 

Natomiast przypadkowy warsztat X dysponujący jakimś tam urządzeniem Y i wiedzą Z (nie, że od razu zero) nie zagwarantuje mi - jak pokazał ten wątek -  poprawy pracy skrzyni po wymianie, a może przysporzyć sporych kłopotów. 

 

Edited by TOMA52
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, TOMA52 napisał:

@buc niskopienny to gwoli wyjaśnienia, co miałem na myśli:

1. czy wymiana oleju jest wskazana, wręcz konieczna i zapobiega grubszym awariom? tak

2. czy wymiana całości oleju jest lepsza od wymiany połowy oleju? - tak

3. czy każda wymiana dynamiczna jest bezpieczna? - na podstawie tego wątku- nie

4. czy każda wymiana statyczna jest bezpieczna - na podstawie tego wątku - tak

5. czy wymiana statyczna jest lepsza niż brak wymiany? tak

 

Co do maszyny i procedur. Zwróciłem uwagę jedynie, że nie ma maszyny i procedury wymiany dynamicznej autoryzowanej przez firmę Subaru (piszę na podstawie podręcznika serwisowego z roku 2014, być może coś się zmieniło). Być może (nie jestem tu od rozpatrywania biznesowych zależności) jest procedura autoryzowana przez SIP na maszynach firmy BG - i jeśli robią to z głową i dają gwarancję - chwała im za to. Znam też kilka innych firm niezależnych, gdzie ze spokojną głową oddałbym auto na wymianę dynamiczną. 

Natomiast przypadkowy warsztat X dysponujący jakimś tam urządzeniem Y i wiedzą Z (nie, że od razu zero) nie zagwarantuje mi - jak pokazał ten wątek poprawy pracy skrzyni po wymianie, a może przysporzyć sporych kłopotów. 

 

Dzięki za doprecyzowanie. Ale trzeba jasno powiedzieć, potrzebna jest więcej niż jedna standardowa  statyczna bo wymieniasz zaledwie połowę oleju. Co dla żywotności skrzyni nie jest dobre.

Edited by buc niskopienny
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, buc niskopienny napisał:

Ale trzeba jasno powiedzieć, potrzebna jest więcej niż jedna statyczna bo wymieniasz zaledwie połowę oleju. Co dla żywotności skrzyni nie jest dobre.

Lub wymiany statyczne odpowiednio często, wtedy jeździsz cały czas na oleju nie w 100% nowym, ale też nie przesadnie zużytym.

2 wymiany po połowie, to też (matematyka) daje "tylko" 75% nowego oleju. 

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, TOMA52 napisał:

Lub wymiany statyczne odpowiednio często, wtedy jeździsz cały czas na oleju nie w 100% nowym, ale też nie przesadnie zużytym.

2 wymiany po połowie, to też (matematyka) daje "tylko" 75% nowego oleju. 

Dokładnie o to mi chodzi. Dodatkowo nie należy demonizować wymiany dynamicznej (najtańszej biorąc pod uwagę efektywność - ponad 95% oleju jest wymienione). To powinno być przyklejone. 

Edited by buc niskopienny
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, buc niskopienny napisał:

Dokładnie o to mi chodzi. Dodatkowo nie należy demonizować wymiany dynamicznej (najtańszej biorąc pod uwagę efektywność - ponad 95% oleju jest wymienione). To powinno być przyklejone.

Sam mam zrobioną dynamiczną - ale przez dobrą firmę zewnętrzną.., i sobie chwalę..:)

Nie jestem jeszcze tylko  pewien czy koszt wymiany statycznej (takiej ze zdjęciem całej miski i gdzie wymieniane jest ponad 10 L oleju - a to już jest prawie jak w dynamicznej..) nie będzie jednak niższy niż dynamicznej..

Aga miała coś na ten temat podać..;) Ale póki co milczy..:foch:;)

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Dzik44 napisał:

Ale póki co milczy..:foch:

Pamiętam, ale zapominam :lol:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, buc niskopienny napisał:

Oby subaru CVT nie podzieliło losu boxer diesel w kategorii niezawodności przy takim podejściu

raczej nie możliwe. W USA praktycznie każde Subaru ma cvt. Gdyby cvt okazało się awaryjnym bublem FHI by się nie wypłaciło i zniknęłoby z rynku motoryzacyjnego na zawsze.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Karas napisał:

raczej nie możliwe. W USA praktycznie każde Subaru ma cvt. Gdyby cvt okazało się awaryjnym bublem FHI by się nie wypłaciło i zniknęłoby z rynku motoryzacyjnego na zawsze.

Trwałość i niezawodność mechanizmów idzie w parze z jakością serwisu. Przykładowo crosstrek z mojego rocznika ma zalecaną wymianę oleju silnikowego między 6 a 7,5k mil. A u nas? Inny przykład , czy gwarancja na cvt w USA jest taka sama jak u nas? :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zakup outbacka (2009r) 2.5 cvt z przebiegiem 280 tys km to będzie dobry pomysł ? Właściciel mówi że sprowadził go przy przebiegu ok 230 tys km i wymienił olej w skrzyni. W Niemczech podobno wymieniali konwerter.

Edited by Mdisaster
Link to comment
Share on other sites

jak auto jest zadbane ,jest historia wymiany oleju, skrzynia nie daje oznak zużycia to można brać. Dla pewności możesz zlać olej, otworzyć miskę i sprawdzić czy opiłki nie latają. Skrzynie do co zasady przebiegi robią spore (jak się o nie dba). To moja obserwacja z forum amerykańskiego. 

Link to comment
Share on other sites

Sprzedający zapewnia że starał się dbać o auto, serwisował w znanym warsztacie w WAWA, gaz by Jako. Skrzynia podobno w porządku. Trochę sie obawiam cvt, a benzyny z manualem to białe kruki.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Mdisaster napisał:

Trochę sie obawiam cvt, a benzyny z manualem to białe kruki.

Też tak kiedyś myślałem.., 30 lat jeździłem tylko manualami i jak słyszałem "automat" to się krzywiłem..

Od 3 lat mam CVT i służbowe DSG (jeden i drugi z łopatkami..) i manuala już nie chcę nawet oglądać..:D

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Dzik44 napisał:

manuala już nie chcę nawet oglądać..:D

Szkoda, bo teraz nie masz kontroli nad samochodem :biglol:

 

 

automat.jpeg

Edited by ewemarkam
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, ewemarkam napisał:

Szkoda, bo teraz nie masz kontroli nad samochodem :biglol:

 

 

automat.jpeg

Pomimo przywiązania do skrzyni ręcznej w moich samochodach opadła mi szczęka gdy po raz pierwszy włączałem się do ruchu z przyporządkowanej z cvt z przyzwyczajenia z gazem w podłodze:) Masz obie ręce na kierownicy:). Dla niewprawnego kierowcy takiego jak ja to duża zaleta. Zwykle odczuwałem potrzebę wbijania dwójki przed wyprostowaniem kół a w automacie po prostu depczesz do oporu i kręcisz kierownicą. Pomimo wyższych kosztów fajne. Oczywiście uważam naukę operowania skrzynią ręczną opcjonalnie z międzygazem za obowiązek ale automat to jest bajka.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, buc niskopienny napisał:

Pomimo przywiązania do skrzyni ręcznej w moich samochodach opadła mi szczęka gdy po raz pierwszy włączałem się do ruchu z przyporządkowanej z cvt z przyzwyczajenia z gazem w podłodze:) Masz obie ręce na kierownicy:). Dla niewprawnego kierowcy takiego jak ja to duża zaleta. Zwykle odczuwałem potrzebę wbijania dwójki przed wyprostowaniem kół a w automacie po prostu depczesz do oporu i kręcisz kierownicą. Pomimo wyższych kosztów fajne. Oczywiście uważam naukę operowania skrzynią ręczną opcjonalnie z międzygazem za obowiązek ale automat to jest bajka.

Generalnie uważam że żyjemy już w tak rozwiniętym świece motoryzacyjnym że dlaczego ja mam jeszcze samemu biegi zmieniać. Skoro mamy już tyle "asystentów" w samochodach to skrzynia automatyczna powinna być w standardzie a nie za dopłatą.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, ewemarkam napisał:

Szkoda, bo teraz nie masz kontroli nad samochodem :biglol:

Taką jaką mam jest wystarczająca.., a z wiekiem komfort jest ważniejszy niż wrażenia sportowe..

Ja już się "naścigałem" w życiu..;)

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie chce teraz nikogo urazić, być złośliwym itd. chodziło mi o to że poczciwy Janusz nosacz jeżdżący pastuchem B5 albo B6, nie chce automatu i woli ręczna skrzynię aby mieć kontrolę nad samochodem....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.01.2021 o 22:31, ewemarkam napisał:

Generalnie uważam że żyjemy już w tak rozwiniętym świece motoryzacyjnym że dlaczego ja mam jeszcze samemu biegi zmieniać. Skoro mamy już tyle "asystentów" w samochodach to skrzynia automatyczna powinna być w standardzie a nie za dopłatą.


W USA doszli do tego wniosku przynajmniej od lat '60. Tylko, że nie wynika to z rozwinięcia świata motoryzacyjnego tylko lenistwa i wygody ludzi. Automaty nie pojawiły się teraz, historia przekładni automatycznej opartej na przekładni planetarnej zaczęła się 100 lat temu. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pytanie w tygodniu wymieniam olej dynamicznie - na co zwrócić uwagę w warsztacie serwisie - filtry też powinni w tym samym czasie wymienić? 

Link to comment
Share on other sites

@Nargond - jeśli Ty się pytasz na forum na co zwrócić uwagę podczas wymiany i czy powinni wymieniać filtry, to ja bym odpuścił wymianę w takim serwisie. Albo się znają, albo nie. Ja bym tylko zwrócił uwagę, żeby dali pisemną gwarancję, że gdyby się coś stało po wymianie to naprawę biorą na siebie. Jazda próbna przed wymianą, protokół, gdzie podpiszą, że skrzynia chodzi dobrze, odczytanie błędów w komputerze itp. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@TOMA52 Wiem, pytam właśnie jaki zakres prac muszą wykonać - ja im nie powiem co mają zrobić tylko chcę wiedzieć czy zrobili wszystko zgodnie ze sztukę właśnie w razie późniejszej awarii przez niedopatrzenie...

Dobra sugestia o tym nie pomyślałem by sprawdzili błędy skrzyni przed wymianą oleju i potwierdzili jej stan ! W ramach późniejszych roszczeń reklamacyjnych...

Dzięki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...