Jump to content
Szmiglo

CVT - awarie

Recommended Posts

TOMA52 a orientujesz się może czy ten olej  LiquiMoly Top Tec 1400 spełnia warunki dla tego rodzaju płynu "high torque"..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie orientuję sie.

Motul CVTF ma w charakterystyce, że zastępuje oba płyny, ale znajomy warsztat bazując na doświadczeniu stosuje go tylko do TR580. Do high torque leją tylko oem.

Edited by TOMA52

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.11.2019 o 18:54, Dzik44 napisał:

U mnie w FXT  kolor spuszczonego oleju z CVT  (Olej był fabrycznie zalany) był różowiutki, na pewno nie zielony..

Ja dziś wymieniłem w Gdańsku na Śnieżnej, szybko sprawnie (2 godziny) dynamicznie.

Pokazali mi próbkę spuszczonego, różowy to on nie był, ale czarny czy też zielony też nie. Auto 5 lat, 80 tys przebiegu.

Z tego co wiem to leją LiquiMoly ale nie dopytywałem się szczegółów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Jaca68 napisał:

Ja dziś wymieniłem w Gdańsku na Śnieżnej, szybko sprawnie (2 godziny) dynamicznie.

Pokazali mi próbkę spuszczonego, różowy to on nie był, ale czarny czy też zielony też nie. Auto 5 lat, 80 tys przebiegu.

Z tego co wiem to leją LiquiMoly ale nie dopytywałem

Ile ta przyjemnosc kosztuje poza aso? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.11.2019 o 21:17, Dzik44 napisał:

TOMA52 a orientujesz się może czy ten olej  LiquiMoly Top Tec 1400 spełnia warunki dla tego rodzaju płynu "high torque"..?

https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-ATF-1400-/246

 

Teraz wystarczy tylko ustalić specyfikację oleju dla XT.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest sens dynamicznie wymieniać olej w skrzyni biegów?

Zanim odpowiemy na to pytanie kilka słów o nas.

BG Poland jest autoryzowanym dostawcą Subaru Import Polska. Dostarczamy do sieci serwisowych najwyższej jakości urządzenia, oleje i preparaty. Na rynku amerykańskim pracujemy z 53% Autoryzowanych Stacji Obsługi co potwierdza, że dysponujemy bardzo zaawansowaną technologią.

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyniach biegów to zagadnienie, które pojawia się już od wielu lat. Podczas statycznej wymiany oleju można wymienić jedynie część oleju (średnio ok. 30-50%).

Olej w skrzyni biegów ulega procesowi starzenia i ma wpływ na jej bezawaryjną pracę. Kluczowy wpływ na żywotność oleju w skrzyni ma eksploatacja pojazdu. Częsta jazda w korkach, poruszanie się z wysokimi prędkościami na autostradzie, jazda w skrajnie niskich i wysokich temperaturach zewnętrznych prowadzi do przyspieszonego procesu utleniania oleju, a co za tym idzie jego zużycia. Większość kosztownych awarii skrzyń biegów zaczyna się od przepracowanego oleju.

Biorąc pod uwagę powyższe na pytanie o zasadność dynamicznej wymiany oleju zawsze odpowiemy TAK.

Dzięki unikalnej technologii dynamicznej wymiany oleju BG przeszkoleni przez nas mechanicy w poszczególnych ASO Subaru mogą wymienić 95% do 98% oleju w automatycznej skrzyni biegów (zarówno AT jak i CVT).

Co jaki przebieg zalecamy wymianę oleju w skrzyniach CVT?

Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Dlaczego?

Wiele zależy właśnie od warunków eksploatacji pojazdu. Z naszych wieloletnich doświadczeń z rynku amerykańskiego wymiana oleju w skrzyniach CVT co 45000-60000km eksploatacji pojazdu powoduje maksymalne wydłużenie jej żywotności, a skrzynia CVT staje się praktycznie bezawaryjna.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

Teraz wystarczy tylko ustalić specyfikację oleju dla XT.

proszę: https://parts.subaru.com/p/Subaru_2017_Forester/CVT-ATF-High-Torque/49506108/SOA748V0200.html

Zwykły to: K0425Y0711

 

Motul w swoich dokumentach pisze tak:

image.png.ae3a1175cd3ba7766946f43c2a1be611.png

Edited by TOMA52

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, BG Poland napisał:

Biorąc pod uwagę powyższe na pytanie o zasadność dynamicznej wymiany oleju zawsze odpowiemy TAK.

 

 

 

Dzięki unikalnej technologii dynamicznej wymiany oleju BG przeszkoleni przez nas mechanicy w poszczególnych ASO Subaru mogą wymienić 95% do 98% oleju

 

Jakoś dział techniczny nie chce odpowiedzieć na pytanie statyczna czy dynamiczna wymiana:

Poproszę o listę ASO Subaru przeszkolonych i wyposażonych w odpowiedni sprzęt. 

Edited by Urbi

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, BG Poland napisał:

Czy jest sens dynamicznie wymieniać olej w skrzyni biegów?

 

 

Km

Zanim odpowiemy na to pytanie kilka słów o nas.

 

 

 

BG Poland jest autoryzowanym dostawcą Subaru Import Polska. Dostarczamy do sieci serwisowych najwyższej jakości urządzenia, oleje i preparaty. Na rynku amerykańskim pracujemy z 53% Autoryzowanych Stacji Obsługi co potwierdza, że dysponujemy bardzo zaawansowaną technologią.

 

 

 

 

Dynamiczna wymiana oleju w skrzyniach biegów to zagadnienie, które pojawia się już od wielu lat. Podczas statycznej wymiany oleju można wymienić jedynie część oleju (średnio ok. 30-50%).

 

Olej w skrzyni biegów ulega procesowi starzenia i ma wpływ na jej bezawaryjną pracę. Kluczowy wpływ na żywotność oleju w skrzyni ma eksploatacja pojazdu. Częsta jazda w korkach, poruszanie się z wysokimi prędkościami na autostradzie, jazda w skrajnie niskich i wysokich temperaturach zewnętrznych prowadzi do przyspieszonego procesu utleniania oleju, a co za tym idzie jego zużycia. Większość kosztownych awarii skrzyń biegów zaczyna się od przepracowanego oleju.

 

Biorąc pod uwagę powyższe na pytanie o zasadność dynamicznej wymiany oleju zawsze odpowiemy TAK.

 

 

 

Dzięki unikalnej technologii dynamicznej wymiany oleju BG przeszkoleni przez nas mechanicy w poszczególnych ASO Subaru mogą wymienić 95% do 98% oleju w automatycznej skrzyni biegów (zarówno AT jak i CVT).

 

 

 

Co jaki przebieg zalecamy wymianę oleju w skrzyniach CVT?

 

Nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi. Dlaczego?

 

Wiele zależy właśnie od warunków eksploatacji pojazdu. Z naszych wieloletnich doświadczeń z rynku amerykańskiego wymiana oleju w skrzyniach CVT co 45000-60000km eksploatacji pojazdu powoduje maksymalne wydłużenie jej żywotności, a skrzynia CVT staje się praktycznie bezawaryjna.

 

 

 

Co do doświadczeń z rynku amerykańskiego to radze poczytac anerykanskie fora i problemy wlascicieli subaru z cvt. Ten sam problem co u nas z brakiem zalecen tylko dystrybutor (bo to chyba nie importer skoro robia u siebie)  zachował sie inaczej (wydłużony okres ochrony gwarancyjnej na skrzynie). Troszke sie to wiec nie spina. Napisze tylko jedno. Piszecie państwo, ze dzięki wymianie dynamicznej cvt jest bezawaryjne. Ok. Pierwsze outbacki z lineartroniciem sa z 2010. Do emil frey Rzgów maszyna dotarla w 2018 roku. Post brzmi jak reklama wystawiona tutaj przez zautomatyzowanego bota. 

Edited by Szmiglo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ten Liquid Molly spełnia dwie Subarowe specyfikacje:

  • Subaru Lineartronic CVTF
  • Subaru NS-2

A ten Subaru high torque z linku to jakiś świety grall, pasuje do wszystkich modeli:

Subaru Baja 2002, 2003, 2004, 2005, 2006
Subaru BRZ 2013, 2014, 2015, 2016, 2017
Subaru DL/GL/GL10/RS/RX 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990
Subaru Forester 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Subaru Impreza 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2017, 2018
Subaru Justy 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994
Subaru Legacy 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Subaru Loyale 1990, 1991, 1992, 1993
Subaru Outback 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Subaru STI 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Subaru SVX 1994, 1995, 1996, 1997
Subaru Tribeca 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014
Subaru WRX 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018
Subaru XT

1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991

 

To jakieś żarty są. Taki on high torque. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dramat. Brak jednego stanowiska bądź rekomendacji @Dyrekcja

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Jaca68 napisał:

No to ten Liquid Molly spełnia dwie Subarowe specyfikacje:

  • Subaru Lineartronic CVTF
  • Subaru NS-2

Zgadza się..., pytanie tylko czy spełnia wszystkie parametry oleju dla skrzyń "mocniejszych" skrzyń CVT ?

Tych które są (były) montowane np. w FXT.

Bo to już nie jest takie oczywiste jak w przypadku dedykowanego Subaru "high torque" który jako dedykowany (i pewnie ich produkt premium..)

siłą rzeczy jeśli jest dobry skrzyń z większymi obciążeniami to pewnie też ochroni doskonale pozostałe, mniej obciążane..

Ale ten  Liquid Molly ATF 1400  może niekoniecznie ochroni właściwie  "mocniejsze  CVT...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Dzik44 napisał:

siłą rzeczy jeśli jest dobry skrzyń z większymi obciążeniami to pewnie też ochroni doskonale pozostałe, mniej obciążane..


Niekoniecznie. Fabryczny olej do skrzyń CVT hight torque nie nadaje się do tych montowanych w słabszych wersjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego nie wiedziałem.., dzięki, ale czy wobec tego ten Liquid Molly ATF 1400 - nadaje się do FXT..?

Edited by Dzik44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na rynku polskim jako importer BG Poland jesteśmy od 2009r. Wdrażanie naszej technologii do Dealerów to proces długofalowy, na który składa się wiele etapów. Technologia rozwija się w bardzo szybkim tempie i dlatego nie wszystkie procedury można wdrożyć od razu.

Niemniej jednak klient powinien mieć możliwość skorzystania z danej technologii czy usługi, tym bardziej jeśli dana procedura jest rekomendowana przez importerów. Wybór należy do każdego z Państwa.

 

Zgodzimy się z wieloma wypowiedziami na forum, że przy dynamicznej wymianie oleju kluczowe są dwie rzeczy:

1. Jakość oleju

2. Jakość i skuteczność usługi (wiąże się to przede wszystkim z zastosowanym przez dany serwis urządzeniem)

 

Co więc wyróżnia urządzenia BG?

Po pierwsze pełna kontrola nad ilością wymienianego oleju. Olej podczas procedury jest ważony i na podstawie wagi odsysanego oleju wtłaczany jest jednocześnie nowy olej.

Po drugie sprawność urządzenia - ilość wymienianego oleju. Dzięki urządzeniom BG możemy wymienić 95% do 98% oleju. Wiele urządzeń na rynku może wymienić maksymalnie 85% oleju.

Po trzecie bardzo istotnym jest płynne i automatyczne dobieranie ciśnienia podczas wymiany, które jest kluczowe aby nie uszkodzić skrzyni biegów. Możliwe jest to dzięki systemowi dwóch niezależnych pomp.

Ponadto podczas serwisu oczyszczamy wszystkie elementy skrzynie biegów.

 

Urządzenia BG są w tej chwili w następujących Serwisach Subaru:

1. Emil Frey Kraków

2. Emil Frey Rzgów

3. MTS Marek Kluszczyński Nowizna

4. Kocar Kociałkowscy Poznań

5. Technotop Konopnica

6. Auto Adamski Łomianki

7. MM Cars Katowice

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tendencja wyciszania się skrzyni ze spadkiem temperatury zewnętrznej ciągle postępuje.

 

W środę zmieniam olej metodą... dynamiczną! Dam znać czy po zmianie cisza będzie stała:)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po dynamicznej zmianie oleju na Motul CVTF.

Skłamał bym, jeżeli bym powiedział, że wycie ustąpiło :( jest zauważalnie cichsze ale jest to to samo wycie tylko zapewne wyciszane przez świeży olej. Powód wycia dalej siedzi w skrzyni... Natomiast mechanik zauważył, że skrzynia niespotykanie długo się płukała przed wymianą. 

 

Ale są też pozytywy - skrzynia pracuje jakby delikatniej, gładko... no nie wiem... przyjemniej po prostu! I druga chyba ważniejsza zmiana, podjazd do garażu mam pod minimalne wzniesienie. Zawsze wjeżdżamy tyłem ale żeby ruszyć do tyłu trzeba dodać gazu bo inaczej auto stoi w miejscu. Teraz wystarczy puścić hamulec i auto zaczyna powoli jechać. Zapewne na styku łańcuch-bieżnia poprawiło (zmniejszyło) się tarcie na nowym oleju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze, szkoda każdego tysiaka włożonego w to CVT. Ciągnij go do gdańska lub do warszawy i załatw temat raz a dobrze. Taka wymiana to 1/4 ewentualnie 1/5 ceny naprawy skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zapłaciłeś za naprawę 4-5k czy prawie 9k? 

Do Warszawy dzwoniłem już kiedyś - nieważne co jest powodem, może to być małe łożysko ale oni wymieniają wszystko i płacisz jak za generalny. Nie neguje tego a wręcz rozumiem. Dają gwarancję więc chcą mieć pewność wszystkich bebechów w środku. 

 

Olej wymieniony - niech jeździ aż padnie :biglol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapłaciłem 8,9. Nie wiem gdzie dzwoniłeś, wiec trudno mi się wypowiedzieć ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Szmiglo napisał:

zapłaciłem 8,9. Nie wiem gdzie dzwoniłeś, wiec trudno mi się wypowiedzieć ;) 

To było pytanie retoryczne - wiem ile zapłaciłeś, wiem gdzie robiłeś i dokładnie tam zadzwoniłem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Damiano87 napisał:

To było pytanie retoryczne - wiem ile zapłaciłeś, wiem gdzie robiłeś i dokładnie tam zadzwoniłem. 

 

mam takie spostrzeżenie po przejrzeniu ich sklepu, że dlatego chcą robić tylko całkowity bo oni po prostu te skrzynie podmieniają. Mają jako pozycję w sklepie zregenerowany lineartronic dokładnie w zbliżonej cenie, którą biorą za remont całości. Szkoda, że nie sprawdziłem numerów swojej przed oddaniem. Powodzenia w tej nierównej walce 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
mam takie spostrzeżenie po przejrzeniu ich sklepu, że dlatego chcą robić tylko całkowity bo oni po prostu te skrzynie podmieniają. Mają jako pozycję w sklepie zregenerowany lineartronic dokładnie w zbliżonej cenie, którą biorą za remont całości. Szkoda, że nie sprawdziłem numerów swojej przed oddaniem. Powodzenia w tej nierównej walce 
No właśnie nie... Te na stronie to są na Ukrainie i nie bardzo byli chętni na to abym kupił tą skrzynię zwłaszcza że mają o identycznych numerach co moja...

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.09.2019 o 22:32, BartekN napisał:

Witam 

Chciałbym zasięgnąć opinii lepiej poinformowanych w temacie skrzyń CVT 

ouyback 2015r 2.5 benzyna (bez turbo) wymiana dynamiczna oleju skrzyni. Po przejechaniu około 1000 km od wymiany po odpaleniu (po 3 godzinnym postoju)  wrzuceniu na R  i lekkim dodaniu gazu (tak jak to się wypełza z pomiędzy samochodów na parkingu) obroty silnika wzrosły do 4-5 tysięcy po czym coś zdrowo pier...ło i samochód ruszył jak bym mu strzelił ze sprzęgła. zaraz po tym zapaliły się kontrolki temperatury oleju skrzyni biegów, check engin, jakaś lampka jak by od hamulca ale pomarańczowa, wyłączył się eyeSight  i zaświeciły się wszystkie lampki z nim związane. kod błędu to P0700 (system sterowania skrzynią biegów. usterka historii). 

Czy ktoś może mi powiedzieć co tu się mogło stać i czy wcześniejsza dynamiczna wymiana oleju mogła mieć na to wpływ? będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne informacje 

 

Witaj,

 

U mnie odbyło się podobnie po dynamicznej wymianie oleju przy 120k km. Początek końca skrzyni. Świeży olej ruszył opiłki z filtra i magnesu oraz wypłukał opiłki z różnych zakamarków. Ścierniwo działa teraz na konwerter, łańcuch, wariatory, kasetę, lockupy. Kolejny dowód na szkodliwość dynamicznej wymiany oleju w samochodach z większym przebiegiem pomiędzy wymianami.

 

W Twoim przypadku prawdopodobnie zawór w kasecie sterującej nie działa już jak należy. Ale reszta też dostała w d#$%^ na 100%. Spodziewaj sie falowania obrotów pow. 120kmh. Wymiana oleju ponowna, również nie pomoże (testowałem). Odradzam jednak jazdę jak doradzał np. człowiek z SAMCO - czyli jeździć do końca jak padnie. Z tym skrzyniami i remontami w Polsce sobie nie radzą. Mój od września jest już piąty raz do poprawki w MKTRANS (odradzam). Wymienione wszystko. Teraz znów muszą wymienić łańcuch i wariatory bo źle obrobili zawór i w zasadzie sami nie wiedzą dlaczego tak się dzieje. Wydane prawie 10 tys. pln i nie mam z przerwami samochodu od września.

 

Subaru zaleca wymianę skrzyni. Koszt to nie 20 tys. tylko 30 tys. (...).

 

W Twoim przypadku należałoby ją rozłożyć i zobaczyć co się uda uratować. Może koszt będzie mniejszy. Przede wszystkim trzeba wymienić filtr wewnętrzny z magnesem i zregenerować kasetę. Druga opcja to szukanie skrzyni na podmianę.

 

Po wtopie z dieslami to będzie kolejny temat kpin z Subaru... w Stanach skończyło się rozszerzeniem gwaracji do 150k kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Marcin Jakubowski napisał:

. Mój od września jest już piąty raz do poprawki w MKTRANS (odradzam). Wymienione wszystko. Teraz znów muszą wymienić łańcuch i wariatory bo źle obrobili zawór i w zasadzie sami nie wiedzą dlaczego tak się dzieje. Wydane prawie 10 tys. pln i nie mam z przerwami samochodu od września.

 

 

Ciekawy przypadek. Ja już natłukłem 15k kilometrów od wymiany w czerwcu i auto jak nowe. Różnica taka, że mam benzyniaka, więc skrzynia pewnie inna. Całe szczęście, że dają tą roczną gwarancję. Jeszcze trochę i się ukraińskiego nauczysz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...