Skocz do zawartości
Szmiglo

CVT - awarie

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam wątek bo mam przeczucie, że za niedługo tego typu problemów będzie coraz więcej. Przebiegi rosną, a łańcuchy się rozciągają.

 

Outback 2010, 2,5 CVT. Od zawsze w domu. Bez haka, nigdy nie ciągnął czegokolwiek. 

 

Przebieg 186k

 

Objawy: Gdy w aucie jest jedynie kierowca skrzynia pracuje w 100% normalnie. Problem zaczyna się gdy auto jest obciążone. Najczęściej przy próbie wejścia z niższych obrotów na wyższe obroty rosną, prędkość nie, a następnie następuje krótki, gumowy pisk i auto zaczyna normalnie przyśpieszać. Doraźnie pomaga wcześniejsze wprowadzanie auta na wyższe obroty poprzez używanie manetek.

 

Wstępna diagnoza w Emil-Freyu w Rzgowie - rozciągnięty łańcuch. Bardzo wstępny koszt 8-10 k :unsure::dobranoc:

 

ma ktoś jakieś pomysły?  Remont SBD to przy tym pikuś :D

 

Mi ręce opadły. 

 

 

Edytowane przez Szmiglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Szmiglo napisał:

ma ktoś jakieś pomysły?

 

... liczyć na dobrą wolę producenta/SIP. W USA przedłużyli gwarancję na CVT do 10 lat.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lub 100 000 mil, więc w przebieg i tak się nie wcisnę. Jak wygląda taka procedura? Pismo do dyrekcji do Warszawy? 

Edytowane przez Szmiglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba do Krakowa jak już. Można poszukać pomocy w innych firmach niż ASO to kwota może być mniejsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze, nie wiedziałem że remont CVT to aż takie pieniądze.

Ciekawe za ile można to naprawić poza ASO :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, MichałD napisał:

A olej zmieniałeś???

 

w obecnej sytuacji powiedziano mi, że wymiana oleju nic nie da. 

 

Olej w skrzyni raczej nie był zmieniany. Nic nie było ciągane. Teoretycznie nie było takiej potrzeby. Ja jak przejąłem auto chciałem się za to zabrać. Byłem umówiony w emilfreyu na dziś na wymianę oleju, objawy pojawiły się już po umówieniu wizyty. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Szmiglo napisał:

 

 

 

Olej w skrzyni raczej nie był zmieniany. Nic nie było ciągane. Teoretycznie nie było takiej potrzeby.

Wow. Nie było potrzeby? w silniku też nie wymienia się jak nic się nie ciąga ?

  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Szmiglo napisał:

Olej w skrzyni raczej nie był zmieniany. Nic nie było ciągane. Teoretycznie nie było takiej potrzeby. Ja jak przejąłem auto chciałem się za to zabrać. Byłem umówiony w emilfreyu na dziś na wymianę oleju, objawy pojawiły się już po umówieniu wizyty

niestety w CVT wymiana oleju jest zalecana. Także skrzynia po prostu padła od złego serwisowania..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, markos007 napisał:

Także skrzynia po prostu padła od złego serwisowania..

 

Pytanie zasadnicze: czy auto było serwisowane w ASO? Jeżeli tak, klienta nie interesuje co było wymieniane - może się nie znać. Jeżeli poza ASO to pozamiatane. 

 

Przejechałeś >100000 mil, ale z wątku który cytowałem wynika, że Subaru dość chętnie wymieniało CVT w USA na nowe żeby zbadać wadliwe egzemplaże (wady materiałowe itp. ?). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Urbi napisał:

Pytanie zasadnicze: czy auto było serwisowane w ASO? Jeżeli tak, klienta nie interesuje co było wymieniane - może się nie znać. Jeżeli poza ASO to pozamiatane.

też prawda, ale nie chce mi się wierzyć że ASO nie zalecałoby wymiany oleju :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Urbi napisał:

 

Pytanie zasadnicze: czy auto było serwisowane w ASO? Jeżeli tak, klienta nie interesuje co było wymieniane - może się nie znać. Jeżeli poza ASO to pozamiatane. 

 

 Przejechałeś >100000 mil, ale z wątku który cytowałem wynika, że Subaru dość chętnie wymieniało CVT w USA na nowe żeby zbadać wadliwe egzemplaże (wady materiałowe itp. ?). 

Panowie i Panie. Auto było serwisowane od nowości w autoryzowanej stacji Subaru w Radomiu. Według instrukcji jeśli się nie ciąga przyczepy itd. to oleju zmieniać nie trzeba. Taką samą zresztą informację mi dziś Pan mechanik przekazał w emilfreyu w rzgowie.  To, że ja wiem, że dobrze by było dla zasady zmienić to jedno. Poprzedni użytkownicy tego auta (z mojej rodziny) polegali na czynnościach serwisowych dopasowanych do odpowiednich przebiegów, a tam wymiany oleju w CVT nie było. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Szmiglo napisał:

wymiany oleju w CVT nie było. 

I to jest bezpośrednia przyczyna tej awarii. Producent podaje ,że oleju nie trzeba zmieniać jeżeli nie holujemy  a niektóre serwisy w PL sugerują jako konieczną. powinno to być uporządkowane formalnie przez importera. Teraz trzeba płacić i to grubo w stosunku do wartości samochodu. Ostatnio rozmawiałem z Carfitem i powiedział ,że '' skrzynia CVT jest jak najbardziej OK ,jeżeli olej zmieniany był regularnie i już po 60kkm." Sam łańcuch kosztuje około 8kpln. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może jest tak jak ktoś napisał we wspomnianym wątku na forum USA:

„hope Subaru releases an official service schedule and procedure for the CVT. My biggest concern (after watching tear-down videos) is that unless the internal filter is changed, fluid and sump pan filter changes don't do much to extend the life. Getting to the internal filter requires major disassembly and skilled reassembly. If this is the case, it explains why no official service interval has been released.”

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe.  Ciekawe jest czy ktoś z forum już miał taki przypadek i gdzie robił. Panowie z Emil Freya w Rzgowie zaufania nie wzbudzili i raczej muszę poszukać innej stacji subaru, która się tego podejmie. 

Inna rzecz jest taka, że trudno o realną diagnozę sytuacji. Najbardziej się boje, że zostanie rozebrana skrzynia i okaże się, że to jednak coś innego.

 

Edytowane przez Szmiglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Szmiglo napisał:

Według instrukcji jeśli się nie ciąga przyczepy itd. to oleju zmieniać nie trzeba. Taką samą zresztą informację mi dziś Pan mechanik przekazał w emilfreyu w rzgowie

 

to niech ci pan mechanik naprawi skrzynie skoro 'nie trzeba' ;)

z drugiej strony czasami mam wrazenie, ze serwisujemy auta w roznych galaktykach i czasoprzestrzeniach

ex-forester z cvt faktycznie mial hak (2x holowalem quada) no i 1x przejechalem forkiem terenowe trase w drawsku ale pierwsze slowa w serwisach a.koper i mts to: po 60tys zmieniamy olej

jak pan ma hak - bezwzglednie, gdyby go nie bylo to i tak zalecamy wymiane - koniec - kropka

mialem jasne sytuacje i wybor nalezal do mnie, ewentualne skutki zaniechania - tez moja decyzja

 

1 minutę temu, Szmiglo napisał:

muszę poszukać innej stacji subaru, która się tego podejmie.

 

jak myslisz o aso to zaczalbym od wymienionych przeze mnie plus carfit

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe.  Ciekawe jest czy ktoś z forum już miał taki przypadek i gdzie robił. Panowie z Emil Freya w Rzgowie zaufania nie wzbudzili i raczej muszę poszukać innej stacji subaru, która się tego podejmie. 
Inna rzecz jest taka, że trudno o realną diagnozę sytuacji. Najbardziej się boje, że zostanie rozebrana skrzynia i okaże się, że to jednak coś innego.
 
I tu nasuwa mi się pytanie. W jaki sposób zdiagnozowano że to rozciągniety łańcuch? Tylko na podstawie objawów opisanych tutaj przez Ciebie? Czy stwierdzono że to typowe objawy rozciągnietego łańcucha? Pytam z ciekawości, bo może jest jakaś procedura serwisowa która pozwala na taką diagnozę?

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wcześniej byłem umówiony na wymianę oleju w skrzyni. W zależności od tego czy dotarła maszyna wymiana miała być dynamiczna lub statyczna. Tydzień przed wymianą pojawiły się objawy opisane przeze mnie w pierwszym poście. 

 

Zadzwoniłem, poprosiłem żeby oprócz wymiany skrzynię zdiagnozować. W trakcie przyjmowania auta przyszedł mechanik i ogólna konkluzja była taka, że szkoda pieniędzy na wymianę oleju biorąc pod uwagę fakt, że i tak będzie trzeba skrzynię rozbierać. Stwierdzono, że to typowy objaw rozciągniętego łańcucha. Podziękowano mi i odesłano. Bardzo słaby salon, ale miejsca na recenzje są w innym miejscu i na pewno historia mojej wizyty się tam znajdzie. 

 

 

Edytowane przez Szmiglo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza z fusów , czy patrzył na krawat i buty? W latach 90-tych miałem mercedesa W124, pojechałem do uznanego wówczas w moim mieście speca od Mercedesów.

Wg mnie miałem uszkodzony krzyżak na wale , rzeczony spec stwierdził,ze mam uszkodzona skrzynię , pózniej podczas rozmowy zmienił zdanie i proponował wymianę wału.

Machnąłem ręką i szybko odjechałem , usterkę usunął mi sąsiad mechanik .  Samochód po kilku latach sprzedałem, pomimo ,że ma w tej chwili 28 lat jeszcze jeżdzi i ma się w miarę dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Szmiglo napisał:

Stwierdzono, że to typowy objaw rozciągniętego łańcucha.

 

Ciekawe skąd znają „typowe” objawy rozciągniętego łańcucha. Jest duża szansa, że nie dotykali CVT. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie pytałem o procedurę diagnostyczna. Ja na miejscu autora wątku sprawdził bym inny serwis. Sporo jest polecanych na forum. 10k za naprawę, to gigantyczna kwota. Warto się upewnić co do natury tej awarii.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może się przyda:

Diagnosis Procedure For CVT Chain Slip – 2010-2012 Subaru

 

https://subaru.oemdtc.com/305/diagnosis-procedure-for-cvt-chain-slip-2010-2012-subaru

 

Zapewne wspomniany mechanik zrobił logi, wykresy i po porównaniu z typowym ich przebiegiem dla tej usterki - postawił diagnozę :)

 

Edytowane przez Urbi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Szmiglo napisał:

Według instrukcji jeśli się nie ciąga przyczepy itd. to oleju zmieniać nie trzeba.

Wedle instrukcji (przynajmniej w obecnym XV) jest jednak jeszcze uwaga, że jak auto jest eksploatowane w ciężkich warunkach to olej warto zmieniać. Ciężkie warunki to POLSKA! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Urbi napisał:

Może się przyda:

Diagnosis Procedure For CVT Chain Slip – 2010-2012 Subaru

 

https://subaru.oemdtc.com/305/diagnosis-procedure-for-cvt-chain-slip-2010-2012-subaru

 

Zapewne wspomniany mechanik zrobił logi, wykresy i po porównaniu z typowym ich przebiegiem dla tej usterki - postawił diagnozę :)

 

Dobre :)

Z drugiej mógł tego wcale nie zrobić (i nie zrobił), ale przez przypadek postawił trafną diagnozę. Szkoda tylko, że za ewentualną pomyłkę zapłaci klient  .... prawie 10 kawałków. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zmieniłem olej przy 75 tyś i rewelacyjny nie był, a też niczego nie ciągałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×