Łukasz Liwoch Opublikowano 25 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Witam Moje auto to Forek SBD "09 Euro 4, czy ten w/w czujnik ma wpływ na pracę silnika przy starcie na zimno? Czy to tylko info dla kierowcy? Mam problem z pracą na zimno, odpala normalnie,ale trzesie się i delikatnie falują obroty. Kiedyś było tak,że ze zgaśnięciem tej niebieskiej lampki, cichły wtryski. Od pewnego czasu wtryski troche dłużej klepią, niż gaśnie lampka. Dziś zauważyłem,że lampka zgasła po dokładnie dwóch kilometrach jazdy z prędkością 80 km/h, po postoju nocnym, z temp w dzień 6 stopni C, (chyba trochę za szybko by płyn nagrzał się do 50 stopni C w takim czasie), a wtryski ucichły po około 8-9km takiej stabilnej jazdy. Jak wracałem to podłączyłem torque, i lampka zgasła dokładnie z temp 50 stopni C-tylko, że forek stał około 4h pod dachem. Temp płynu na starcie 40 stopni .Temp płynu podczas jazdy trasą, i jazda miejska między 90,95 stopni C. Czy z tego czujnika silnik też zbiera jakieś dane? P.S. Sprawdzę jutro na zimno, jaką temp pokazuje czujnik po nocnym postoju Dzięki,za sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 25 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Wszystko jest ok.z kontrolką,gaśnie właśnie przy temp. płynu ok.50 st.C. Natomiast co do klepania wtrysków to czujnik ma tyle wpływu co temperatura płynu i otoczenia. 43 minuty temu, Łukasz Liwoch napisał: Mam problem z pracą na zimno, odpala normalnie,ale trzesie się i delikatnie falują obroty. Tym bym się bardziej przejmował,choć klepania wtrysków też bym nie bagatelizował,u mnie jest błoga cisza po żmudnym i długotrwałym stosowaniu mieszanki omawianej na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Pamiętam o tym Cybel. Zalalem teraz szuwaksa:-) Mnie też martwi ten problem. Nie ma problemu z mocą. Wszystko jest najbardziej ok. Tylko dziwne zachowanie na zimno i wtryski. Mam umówić się na zbieżność, przy okazji zrobię diagnostykę. Dam znać co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 25 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2018 Napiszcie co to za siuwax wlewacie. A może masz problem ze swiecami żarowymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 (edytowane) 16 godzin temu, owad napisał: Napiszcie co to za siuwax wlewacie. A może masz problem ze swiecami żarowymi Świece żarowe nic do tego nie będą miały - mi wywalił ostatnio błąd 1 świecy (na I cylindrze) a auto chodziło i odpalało normalnie - musiała by temp spaść poniżej 0 aby to odczuć w Diesel. Co do hałasu od wtryskiwaczy - jak w serwisie w Poznaniu wymieniali mi świecę - zrobiłem kalibrację wtryskiwaczy - i po tym jest znacznie ciszej, niż było czy to na zimnym czy na ciepłym.. Co do tematu zawsze jak silnik będzie zimny - będzie mocniej klekotać, z czasem jak się rozgrzewa to ten klekot cichnie... Edit: Też chętnie się dowiem co stosujecie :-) Edytowane 26 Listopada 2018 przez Nargond Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się