Jump to content

Strojenie ECU-(mini tuning) DIY


lutek34
 Share

Recommended Posts

Natchniony tym tematem http://romraider.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=12989 postanowiłem że i ja się pobawię w mini strojenie. Na tą chwilę pozmieniałem parametry ustawienia przepustnica/żądany moment, mapy w open loop oraz wyłączyłem sygnalizowanie dwóch błędów. Po pierwszej przejażdżce jest brak opóźnienia w reakcji na naciśnięcie pedału gazu podczas ruszania od zera, tak jakby szybciej skrzynia przerzucała biegi i przy mocnym wciśnięciu gazu czuć że silnik lepiej ciągnie.

Pojeżdżę kilka dni na tych ustawieniach poobserwuję jak się zachowuje silnik i jak będzie wszystko OK to będę bawił się z resztą ustawień.

Dodam jeszcze że odczyt danych z ECU przy użyciu kabla Tactrix OpenPort i RomRaider jest znacznie szybszy niż przy użyciu kabla VAG.

 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Narrator napisał:

A gdzie DIY?

 

DIY- użyłem w tym kontekście, że można to samemu zrobić a nie że pokażę krok po kroku, co zresztą jest z grubsza opisane w podanym linku.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, gorion napisał:

Wiedza tajemna ;) Anyway, na forum już było. Bardzo fajna rzecz chyba, że jakiś chochlik coś przerwie podczas transmisji. Była tutaj opisana cała epopeja nie pamiętam czy z happy-end'em, ale ECU latało nawet za granicę aby przywrócić je do życia. Bez odpowiednich zabezpieczeniem nie radzę podchodzić samemu do tego

 

żadna wiedza tajemna, wszystko jest opisane. 

oczywiście wszyscy co by się ewentualnie decydowali na samodzielne grzebanie w ROMie ECU, robią to na własną odpowiedzialność.

Link to comment
Share on other sites

teraz poszedłem troszkę grubiej, bo poprzednie ustawienia nie satysfakcjonowały mnie pod względem mocy. Teraz jest lepiej, jest kop, pojeżdżę trochę i zobaczymy jak się to będzie sprawdzało.

Dla zainteresowanych screeny ustawień jakie były w stock ROM i jakie mam teraz.

REV1 AFR.jpg

REV1 knock advance.jpg

REV1 MAF scaling.jpg

REV1 OL delay.jpg

REV1 requested torque.jpg

REV1 throttle plate.jpg

REV1 timing.jpg

Link to comment
Share on other sites

A tak Subaryna się odpycha z powyższymi ustawieniami, więcej bez modyfikacji dolotu, wydechu i skrzyni się raczej nie wyciągnie z tego silnika.

Dla mnie teraz jest wystarczająco ;-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, robert1 napisał:

Wygląda to fajnie ciekawe co by pokazała hamownia. 

Skrzynia szybciej zmienia biegi, 

 

Dla mnie wystarczy że czuję różnice, nie będę płacił parę stów za to że mi wyrysują wykres.

Tak, skrzynia przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu szybciej zmienia biegi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...