Ricardo998 Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Witam. jestem tu nowy i postanowiłem tu poszukać pomocy.. problem jest z grzaniem fotela kierowcy. jeżeli podłącze kostkę pod fotelem, wtedy grzeje się na maxa jak może (nawet bez włączenia na włączniku) dlatego kostka jest rozłączona. Natomiast fotel pasażera grzeje prawidłowo wtedy kiedy się chce i z jaka mocą. gdzie szukać przyczyny grzania fotela? czy może to być wina włącznika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sztarno Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Hej. Według mnie na 90% włącznik. Najprościej będzie chyba podmienić na chwilę włącznik z siedzenia pasażera, żeby sprawdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 A jeszcze prościej będzie wziąć miernik i sprawdzić czy pojawia się/znika napięcie na poszczególnych pinach kostki podczas jej przełączania - wtedy nie trzeba demontować przełącznika. Kolejny krok to zlokalizowanie przekaźników jakie włączają przełączniki - bardzo możliwe, że któryś jest „sklejony” i trzeba go będzie wymienić. Na początek można nawet od tego zacząć i zamienić przekaźniki miejscami (pasażera i kierowcy). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Godzinę temu, aflinta napisał: A jeszcze prościej będzie wziąć miernik i sprawdzić czy pojawia się/znika napięcie na poszczególnych pinach kostki podczas jej przełączania - wtedy nie trzeba demontować przełącznika. Kolejny krok to zlokalizowanie przekaźników jakie włączają przełączniki - bardzo możliwe, że któryś jest „sklejony” i trzeba go będzie wymienić. Na początek można nawet od tego zacząć i zamienić przekaźniki miejscami (pasażera i kierowcy). Pomysł dobry. W tym modelu występują dwa oddzielne przekaźnik na każdy z foteli. Skoro problem jest z fotelem kierowcy, to poszukiwania należy zacząć od przekaźnika zaznaczonego czerwonym owalem. Drugim podejrzanym jest przełącznik obrotowy w tunelu, między siedzeniami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo998 Posted September 25, 2019 Author Share Posted September 25, 2019 A gdzie moge znaleść te przekaźniki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Godzinę temu, Ricardo998 napisał: A gdzie moge znaleść te przekaźniki? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
balbin Posted September 26, 2019 Share Posted September 26, 2019 Koledzy mają rację. System podgrzewania foteli to nic innego jak klasyczna grzałka, która w przypadku długiego użytkowania potrafi doprowadzić do sklejenia się styków i wtedy włącznik nie działa (pomimo wyłączenia grzeje nadaj). W niektórych auta jest czujnik przeciążeniowy, odpowiedzialny za ochronę styków. Tutaj niestety tego zabrało i jest zwarcie na stykach. Przy włączonym zapłonie powinno być napięcie na kostce pod fotelem - jeśli tak jest to szukaj przekaźnika i wymień go. Powinno pomóc. daj znać jak ustalisz przyczynę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo998 Posted October 1, 2019 Author Share Posted October 1, 2019 wiecie co? wyszły jakieś jaja z cala instalacja. jakiś mądry łeb (poprzedni właściciel) chyba próbował odciąć czujnik od pasa. Oczywiście metoda prób i błędów. i wydaje mi się ze najpierw przeciął od grzania a dopiero jak jeden został to trafił. chamsko pocięte te kable. z dwoma kolegami z pracy próbowaliśmy to jakoś posklejać.. no i tak: 1. jeżeli połączone są kable kolorami..tak jak fabrycznie to wyglądało.. to wywala bezpiecznik. 2. jeżeli podepnę kable pod względem napięcia ( małpując z kostki z prawego fotela prawidłowo działającego) to efekt ten sam grzeje na maxa. 3. do przekaźników tez sie dorwałem. ten od grzania.. w sumie nie wymieniałem go na nowy ale zamieniłem z sąsiednim .. dalej grzeje na maxa.. iii sie znerwilem i rzuciłem to. możne faktycznie spróbuje kopić nowy przekaźnik - ale nie wydaje mi się żeby to pomogło. myślę ze nasrane jest w tych kablach.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 8 godzin temu, Ricardo998 napisał: możne faktycznie spróbuje kopić nowy przekaźnik - ale nie wydaje mi się żeby to pomogło. myślę ze nasrane jest w tych kablach.. To nie przekaźnik. On ma działać 0/1. Ma przepuścić prąd w kierunku potencjometru obrotowego i to robi. Masz tu schematy wszystkich systemów dotyczących fotela, choć myślę, że jak brakuje Wam cierpliwości, to elektryk samochodowy będzie lepszym rozwiązaniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now