Ricardo998 Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Witam. jestem tu nowy i postanowiłem tu poszukać pomocy.. problem jest z grzaniem fotela kierowcy. jeżeli podłącze kostkę pod fotelem, wtedy grzeje się na maxa jak może (nawet bez włączenia na włączniku) dlatego kostka jest rozłączona. Natomiast fotel pasażera grzeje prawidłowo wtedy kiedy się chce i z jaka mocą. gdzie szukać przyczyny grzania fotela? czy może to być wina włącznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztarno Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Hej. Według mnie na 90% włącznik. Najprościej będzie chyba podmienić na chwilę włącznik z siedzenia pasażera, żeby sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 A jeszcze prościej będzie wziąć miernik i sprawdzić czy pojawia się/znika napięcie na poszczególnych pinach kostki podczas jej przełączania - wtedy nie trzeba demontować przełącznika. Kolejny krok to zlokalizowanie przekaźników jakie włączają przełączniki - bardzo możliwe, że któryś jest „sklejony” i trzeba go będzie wymienić. Na początek można nawet od tego zacząć i zamienić przekaźniki miejscami (pasażera i kierowcy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Godzinę temu, aflinta napisał: A jeszcze prościej będzie wziąć miernik i sprawdzić czy pojawia się/znika napięcie na poszczególnych pinach kostki podczas jej przełączania - wtedy nie trzeba demontować przełącznika. Kolejny krok to zlokalizowanie przekaźników jakie włączają przełączniki - bardzo możliwe, że któryś jest „sklejony” i trzeba go będzie wymienić. Na początek można nawet od tego zacząć i zamienić przekaźniki miejscami (pasażera i kierowcy). Pomysł dobry. W tym modelu występują dwa oddzielne przekaźnik na każdy z foteli. Skoro problem jest z fotelem kierowcy, to poszukiwania należy zacząć od przekaźnika zaznaczonego czerwonym owalem. Drugim podejrzanym jest przełącznik obrotowy w tunelu, między siedzeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo998 Opublikowano 25 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 A gdzie moge znaleść te przekaźniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 25 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Godzinę temu, Ricardo998 napisał: A gdzie moge znaleść te przekaźniki? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balbin Opublikowano 26 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2019 Koledzy mają rację. System podgrzewania foteli to nic innego jak klasyczna grzałka, która w przypadku długiego użytkowania potrafi doprowadzić do sklejenia się styków i wtedy włącznik nie działa (pomimo wyłączenia grzeje nadaj). W niektórych auta jest czujnik przeciążeniowy, odpowiedzialny za ochronę styków. Tutaj niestety tego zabrało i jest zwarcie na stykach. Przy włączonym zapłonie powinno być napięcie na kostce pod fotelem - jeśli tak jest to szukaj przekaźnika i wymień go. Powinno pomóc. daj znać jak ustalisz przyczynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo998 Opublikowano 1 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 wiecie co? wyszły jakieś jaja z cala instalacja. jakiś mądry łeb (poprzedni właściciel) chyba próbował odciąć czujnik od pasa. Oczywiście metoda prób i błędów. i wydaje mi się ze najpierw przeciął od grzania a dopiero jak jeden został to trafił. chamsko pocięte te kable. z dwoma kolegami z pracy próbowaliśmy to jakoś posklejać.. no i tak: 1. jeżeli połączone są kable kolorami..tak jak fabrycznie to wyglądało.. to wywala bezpiecznik. 2. jeżeli podepnę kable pod względem napięcia ( małpując z kostki z prawego fotela prawidłowo działającego) to efekt ten sam grzeje na maxa. 3. do przekaźników tez sie dorwałem. ten od grzania.. w sumie nie wymieniałem go na nowy ale zamieniłem z sąsiednim .. dalej grzeje na maxa.. iii sie znerwilem i rzuciłem to. możne faktycznie spróbuje kopić nowy przekaźnik - ale nie wydaje mi się żeby to pomogło. myślę ze nasrane jest w tych kablach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 8 godzin temu, Ricardo998 napisał: możne faktycznie spróbuje kopić nowy przekaźnik - ale nie wydaje mi się żeby to pomogło. myślę ze nasrane jest w tych kablach.. To nie przekaźnik. On ma działać 0/1. Ma przepuścić prąd w kierunku potencjometru obrotowego i to robi. Masz tu schematy wszystkich systemów dotyczących fotela, choć myślę, że jak brakuje Wam cierpliwości, to elektryk samochodowy będzie lepszym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się