Jump to content

Zestaw podnoszący nowego Forestera


Subary

Recommended Posts

Jako szczęśliwy posiadacz nowego Forestera XT i czynny Subariadowicz poszukuję informacji o zestawie podnoszącym auto, dopuszczalnym w ramach gwarancji. Na poprzednich wyjazdach zestaw w postaci podkładek przechodził intensywne próby i zastanawiam się, czy jest dostępny w sieci dealerskiej do montażu.

 

Przy okazji zapytam o zalecany rozmiar Pirelli Scorpio A/T w rozmiarze 17 cali jako zamiennik oryginalnych "osiemnastek".

Link to comment
Share on other sites

Rzecz polega na tym, że muszą być homologowane jako część Subaru, a tu wybór jest ograniczony.

 

Pirelli Scorpio 225/65/17 będzie chyba najlepszym wyborem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 23.11.2018 o 23:37, Subary napisał:

Pirelli Scorpio 225/65/17 będzie chyba najlepszym wyborem.

 

Jest to rozmiar NIEZGODNY z homologacją Subaru, dla Forka XT18 (jak i wielu poprzednich lat) jedynym dozwolonym rozmiarem 17' jest 225/60/17, tak przynajmniej jest na naklejce na słupku przy drzwiach kierowcy i w dokumencie homologacji, dodatkowo opona musi mieć oznaczenie "SNOW" w takim przypadku.

Tu praktyka by wskazywała  jednak większe zwrócenie uwagi na zgodność opon z homologacją auta niż zestawu podnoszącego (chociaż w tym drugim przypadku jest to też ważne), ale Policjant po wypadku szybciej dojrzy nie te opony na aucie niż coś czego gołym okiem nie widać, natomiast biegły powołany przez sąd czy ubezpieczyciela jednak pewnie dojrzy jedno i drugie.

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Tiger napisał:

ale Policjant po wypadku szybciej dojrzy nie te opony na aucie niż coś czego gołym okiem nie widać, natomiast biegły powołany przez sąd czy ubezpieczyciela jednak pewnie dojrzy jedno i drugie.

przestań. Nawet jeżeli ktos zobaczy  to nic nie zrobi i nie bedzie żadnych kosekwencji. W PL to pieczątka wbita w dowód rejestracyjny czytaj stacja kontroli pojazdów potwierdza że auto zgodnie z prawem może poruszać się po drogach a nie żadna homologacja - tak to wygląda. A że Pan diagnosta powinien zauważyć ze są inne opony auto nie ma dpf'u czy masz ksenony bez spryskiwaczy to już inna kwestia;) Patrz auta z USA poruszające się po naszych drogach - europejskiej homologacji to one nie posiadają

po odpowiednim dostosowaniu do przepisów jeżdzą , miewają kolizje i nie ma z ubezpieczenim itp żadnych problemów

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Karas napisał:

przestań. Nawet jeżeli ktos zobaczy  to nic nie zrobi i nie bedzie żadnych kosekwencji. W PL to pieczątka wbita w dowód rejestracyjny czytaj stacja kontroli pojazdów potwierdza że auto zgodnie z prawem może poruszać się po drogach a nie żadna homologacja - tak to wygląda. A że Pan diagnosta powinien zauważyć ze są inne opony auto nie ma dpf'u czy masz ksenony bez spryskiwaczy to już inna kwestia;) Patrz auta z USA poruszające się po naszych drogach - europejskiej homologacji to one nie posiadają

po odpowiednim dostosowaniu do przepisów jeżdzą , miewają kolizje i nie ma z ubezpieczenim itp żadnych problemów

 

Po pierwsze do wypadku może dojść poza PL, w której praworządność tak mało wierzysz.

Po drugie, chyba nigdy nie widziałeś akt sprawy sądowej, w której są opinie biegłych  - chodzi mi o wypadki z poważnie rannymi i / lub ofiarami śmiertelnymi.

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Tiger napisał:

Po pierwsze do wypadku może dojść poza PL, w której praworządność tak mało wierzysz.

Po drugie, chyba nigdy nie widziałeś akt sprawy sądowej, w której są opinie biegłych  - chodzi mi o wypadki z poważnie rannymi i / lub ofiarami śmiertelnymi.

praworządność nie ma nic do rzeczy. Instytucją dopuszczającą auto do ruchu jest stacja kontroli pojazdów. Jest pieczątka możesz jeździć nie ma pieczątki nie możesz tyle. 

 Porozmawiaj z policjantem drogówki/ przedstawicielem ubezpieczyciela /urzędnikiem i będziesz wiedział co i jak :) 

Jak napisałeś w "po drugie" opinie biegłych są tylko i wyłącznie po to aby potwierdzić lub wykluczyć możliwość spowodowania wypadku przez zastosowanie danego podzespołu . - być może widziałem takie akta i co teraz? ;)

może warto zajrzec do kodeksu drogowego?

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Karas napisał:

praworządność nie ma nic do rzeczy. Instytucją dopuszczającą auto do ruchu jest stacja kontroli pojazdów. Jest pieczątka możesz jeździć nie ma pieczątki nie możesz i tyle. 

 Porozmawiaj z policjantem drogówki/ przedstawicielem ubezpieczyciela i będziesz wiedział co i jak :)

 

Powiedz szczerze wiesz jak jest czy tylko tak piszesz?

Po wypadku bada się zarówno fakt czy auto ma dopuszczenie do ruchu, jak i jego stan techniczny z momentu wypadku. Po to są biegli powoływani przez sąd (czasami i przez strony), bada się między innymi czy nie ma niedozwolonych przeróbek czy innego niż dopuszczone homologacją np. właśnie ogumienia, jak i również fakt czy te ewentualne modyfikacje mają większy lub mniejszy wpływ na zdarzenie. Możesz być pewny, że druga strona będzie zawsze starała się coś takiego w swoim interesie.

 

Niezależnie od tego wszystkiego, Subary pytał o rozwiązania ZGODNE z homologacją auta i dlatego podałem mu rozmiar opon z tym zgodny.

 

Pozdrawiam i życzę Miłej Zabawy i Wesołego Nowego Roku.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Tiger napisał:

Subary pytał o rozwiązania ZGODNE z homologacją auta i dlatego podałem mu rozmiar opon z tym zgodny

jak piszesz rozmiary homologowane są w instrukcji auta lub na słupku na drzwiach.

14 minut temu, Tiger napisał:

Pozdrawiam i życzę Miłej Zabawy i Wesołego Nowego Roku.

nawzajem szczęśliwego 2019 !!!!

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Karas napisał:

praworządność nie ma nic do rzeczy. Instytucją dopuszczającą auto do ruchu jest stacja kontroli pojazdów. Jest pieczątka możesz jeździć nie ma pieczątki nie możesz tyle. 

 Porozmawiaj z policjantem drogówki/ przedstawicielem ubezpieczyciela /urzędnikiem i będziesz wiedział co i jak :) 

Jak napisałeś w "po drugie" opinie biegłych są tylko i wyłącznie po to aby potwierdzić lub wykluczyć możliwość spowodowania wypadku przez zastosowanie danego podzespołu . - być może widziałem takie akta i co teraz? ;)

może warto zajrzec do kodeksu drogowego?

Mam pytanie jeśli właściciel wymieni koła po wizycie na stacji diagnostycznej, to ta nadal będzie odpowiadała za dopuszczenie pojazdu do ruchu?

Raczej nie to właściciel odpowiada za to czym jeździ, a nie stacja kontroli pojazdów.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...